خانه خود قبل از عید نوروز 1

پیشنهاد ویژه: بازسازی خانه قبل از سال نو

بازسازی منزل را مجموعه فرایند هایی گویند که در جهت ایجاد تغییرات کلی و یا جزئی در ظاهر منزل و یا در بنای آن انجام می گیرد. همچنین بازسازی خانه با هدف تغییر شکل ظاهری خانه از یک خانه با ظاهری یکنواخت به خانه ای با ظاهری جذاب نیز انجام می گیرد. از طرف دیگر این فرایند نسبت به ساخت و احداث واحد های ساختمانی جدید هزینه کمتری در پی خواهد داشت. یعنی شما می توانید با بازسازی منزل خود بدون هزینه های سنگین خرید خانه جدید، صاحب یک خانه کاملا نوساز شوید!

 

مواردی که باعث می شود مالک تصمیم به بازسازی ساختمان خود بگیرد:

  • نیاز به بازسازی یا تعویض آیتم هایی از ساختمان
  • زیبایی بیشتر منزل
  • بهینه سازی فضا های داخلی منزل و افزایش کارایی
  • همگام بودن با جدیدترین ترند های دکوراسیون داخلی منزل
  • تغییر نقشه ساختمان
  • مقاوم سازی ساختمان
  • خرید ویلا به عنوان مقصد تفریحی و نیاز به بازسازی ویلا

 

تا اینجا دانستیم که بازسازی یا مرمت یک بنا به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن بنا کمک می‌کند. بازسازی خانه و ساختمان قوانین و روش‌های خود را دارد. خانه‌های فرسوده و قدیمی کلنگی بیشتر از دیگر خانه‌ها به بازسازی نیاز دارند. همانطور که همه ما می‌دانیم اقدام برای بازسازی خانه و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود. شما باید در درجه اول این موضوع را مشخص کنید که چه فضاهایی از منزل شما نیاز به بازسازی دارد و آیا این بازسازی به زیر ساخت‌ها مانند تاسیسات هم مربوط می‌شود یا خیر؟

 

مراحل بازسازی منزل به چه صورت است؟

پس از آنکه هدف خود را از بازسازی خانه با توجه به بودجه و نیازهایتان مشخص کردید حالا باید به سراغ فرآیند اصلی بازسازی بروید که این پروسه شامل دو مرحله کلی است: بازسازی زیر ساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون بنا. بازسازی زیر ساخت ساختمان شامل تغییر یا تعمییر قسمت‌های حیاتی خانه مانند لوله کشی و برق می‌شود که به نیازهای روزانه شما مربوط می‌شود. بازسازی دکوراسیون نیز شامل مواردی می‌شود که مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی خانه شما است و همه فضاهای خانه که می‌خواهید آن را نوسازی کنید، در بر می‌گیرد.

 

برآورد هزینه بازسازی ساختمان چطور انجام می‌شود؟

163801600361a22403c22cb main

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید. هزینه‌های بازسازی خانه‌های فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله ها و مصالح قدیمی
  • هزینه تعمیرات در  صورت نیاز
  • هزینه تغییر دکوراسیون در صورت تمایل (لوازم جدید و هزینه طراح)
  • هزینه مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

 

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی همیشه از مهم‌ترین دغدغه مالکان در این زمینه است که در صورت بهره گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توان از هزینه‌های آشکار و پنهان عملیات بازسازی خانه قدیمی کم کرد. در این زمینه می توانید با شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح برای مشاوره رایگان و بازدید از پروژه تماس بگیرید تا برآوردی کلی از هزینه تقدیمتان شود.

 

بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

 به منظور بازسازی خانه کلنگی و مدیریت هزینه‌های آن باید برنامه ریزی را در اولویت کارهایتان قرار دهید چرا که عدم برنامه ریزی در این زمینه موجب پیشامدهایی می‌شود که خسارات مالی بسیاری را می‌تواند به همراه داشته باشد. همچنین با در نظر گرفتن برنامه ریزی برای بازسازی خانه‌های فرسوده، اگر قصد بازسازی خانه کلنگی خود را دارید اما بودجه شما محدود است می‌توانید از گزینه‌های جایگزین و موقت برای بازسازی بخشی از خانه استفاده کنید. شما باید ابتدا مشخص کنید که کدام بخش از خانه شما در اولویت بازسازی است. برای مثال اگر اتاق خواب شما کسل کننده و قدیمی و بی روح شده، آن را در اولویت کارتان قرار دهید و به جای هزینه‌های گزاف بازسازی از یک کاغذ دیواری با رنگ و طرح جذاب استفاده کنید.

163801611061a2246e0d0a5 main

برای این کار نیاز نیست تا همه بخش‌ها و دیوارهای اتاق را کاغذ دیواری کنید و فقط اجرای آن بر روی دیواری که ترک خورده یا قدیمی است تاثیر بسیاری را در حال و هوای خانه شما به وجود می‌آورد. یا گزینه دیگر آنکه می‌توانید تنها کفپوش خانه یا بخشی از خانه مانند پذیرایی را تغییر دهید. اگر قصد بازسازی خانه کلنگی خود را دارید اما بودجه شما محدود است می‌توانید از گزینه‌های جایگزین و موقت برای بازسازی بخشی از خانه کلنگی استفاده کنید. شما باید ابتدا مشخص کنید که کدام بخش از خانه شما در اولویت بازسازی است.

 

بازسازی خانه چطور انجام می‌شود؟

نوسازی ساختمان‌ها به دو روش انجام می‌شود یکی روش بازسازی ساختمان حفاظتی است و دیگری بازسازی ساختمان سبکی است. که در ادامه بازسازی‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهیم. این دو روش از لحاظ هزینه بازسازی ساختمان یکسان هستند.

 

بازسازی ساختمان حفاظتی

163801616361a224a334deb main

در روش بازسازی ساختمان حفاظتی به بازسازی و حفاظت کلی از ساختمان شما پرداخته می‌شود. در این روش کلیات یک بنا مورد بازسازی و حفاظت قرار می‌گیرد. در روش بازسازی ساختمان حفاظتی  باید یک مطالعه جامع و کامل بر روی تمامی ویژگی‌های یک ساختمان و مصالح آن ساختمان انجام شود تا بتوان مراحل بازسازی را به صورت صحیح و کامل انجام داد.

 

بازسازی ساختمان سبکی

روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می‌شود که تکه‌های جدید جایگزین تکه‌های فرسوده‌تر می‌شود به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد شود. از این روش جهت بازسازی بناهای تاریخی استفاده می‌شود زیرا می‌خواهیم سبک و هارمونی تاریخی بدون کمترین تغییر باقی بماند. در این روش شباهت بسیار زیادی بین طرح قدیمی و طرح جدید وجود دارد.

یکی از روش‌های مهم دیگر در بازسازی ساختمان می‌توان به بخش طراحی اشاره کرد. مواردی باید در این نوع بازسازی رعایت شود که  به طور خلاصه برای شما شرح می‌دهیم:

  • مقاوم سازی و محکم کردن یک ساختمان
  • سوار کردن المان‌هایی که جدا شده است
  • سفت کاری بخش‌هایی از ساختمان که ترک پیدا کرده است
  • نوسازی نمای یک ساختمانی که نیاز به بازسازی دارد
  • بخش‌هایی از ساختمان که از بین رفته است به صورت کامل نوسازی و بازسازی شود تا روند عادی حیات خود را ادامه دهد
  • تغییرات در نوع مصالح استفاده شده در بازسازی یا نو سازی بنای جدید

 

از چه کسی برای بازسازی خانه کمک بگیریم؟

پیشنهاد ما به شما تیم معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح با 11 سال تجربه درخشان است. تیم معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح با کیفیت خارق العاده در کمترین بازه ی زمانی پروژه ی شما را تکمیل خواهد کرد. لبخند رضایت مشتریان یکی از سرمایه های اصلی تیم معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح است! برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط 


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services