کشی آجر نما چیست آموزش مرحله به مرحله در 2 دقیقه 1

 

بند کشی آجر نما چیست؟ (آموزش مرحله به مرحله در 2 دقیقه)

اجرای نماهای آجری بدون بند کشی آجر، نمایی ناقص و زشت را به همراه دارد. علاوه بر آن استحکام و عمر آجرها بدون این امر کاهش پیدا می کند. پودر بندکشی آجر که به ظاهر کار ساده ای انجام می دهد و فقط درز میان آجرها را پر می کند، با همین کار ساده مزیت های بسیاری را برای نمای آجری در پی دارد.

این مطلب از آجر آنلاین صرفا برای این است که با مزیت های مهم بندکشی آجر نما آشنا شده، آموزش های لازم جهت استفاده از پودر بندکشی را دریافت کنید و قیمت بندکشی آجر نما را از جای معتبر استعلام بگیرید.

 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند:

  • بند کشی آجر چیست؟
  • آموزش مرحله به مرحله بندکشی آجر
  • مزایای استفاده از پودر بند کشی آجر نما
  • قیمت پودر بندکشی آجر نما چقدر است؟

 

بند کشی آجر چیست؟

به پر کردن درزهای میان آجرها با ملات مناسب، بند کشی آجر می گویند. بندکشی آجر یکی از نهایی ترین مراحل اجرای نما محسوب می شود که جلوه بیشتر، دوام، ماندگاری، استحکام و چسبندگی بیشتر آجر را به ارمغان می آورد.

شاید تصور بیشتر افراد از ملات بندکشی آجر، دوغاب یا همان ماسه و سیمان است که هنگام چیدن آجرها روی هم استفاده می شود. اما امروزه می توان گفت که علاوه بر دوغاب از ملات های دیگری برای بندکشی استفاده می شود که باعث زیبایی بیشتر ساختمان می شود. این امر در ادامه به خوبی بیان شده است.

 

انواع ملات بندکشی آجر نما

ملات بند کشی آجر نما امروزه چندین نوع می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

  • پودر بندکشی آجر نسوز، دکوراتیو و نما
  • ملات ماسه و سیمان (دوغاب)

استفاده از هر یک این ملات ها با توجه به کاربرد آجرها نیز متفاوت است.

 

پودر بند کشی آجر نما

از پودر بندکشی مشکی، سفید، آبی و… برای نماهای خارجی و داخلی استفاده می شود. از پودر بندکشی آجر به عنوان جادوی نما یاد می کنند؛ زیرا تنها با این کار ساده نمای بسیار مرتب و زیبایی را خواهید داشت. علاوه بر آن قیمت پودر بندکشی آجر بسیار مناسب است و باعث شده طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

پودر بند کشی آجر نما
“در فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین، مناسب ترین قیمت پودر بندکشی آجر نما را مشاهده خواهید کرد. خرید پودر بندکشی مشکی، زرد، قهوه ای و سایر رنگ ها به صورت آماده و سفارشی امکان پذیر است. اگر شما هم به دنبال محصولی با کیفیت، پر تنوع و مقاوم جهت زیباسازی نمای پروژه خود هستید، همین حالا پودر بند کشی آجر نما را از آجر آنلاین سفارش دهید. (۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱)”

همچنین می توانید در سایت Ajoronline قیمت پودر بندکشی آجر نما را به تاریخ روز و درب کارخانه تنها با یک تماس استعلام بگیرید. برای مشاهده این محصول و تماس با کارشناسان فروش آجر آنلاین کافیست روی لینک کلیک کنید.

 

ملات ماسه و سیمان (دوغاب)

استفاده از ملات دوغاب برای نما باعث شوره زدن آجر می شود. به همین دلیل از آن برای چیدن آجرهایی که در نما استفاده نمی شود، به کار می برند.

 

آموزش مرحله به مرحله بند کشی آجر نما

برای بندکشی آجر ابتدا باید ملات یا همان پودر بند کشی آجر نما را به خوبی آماده کنید. در لیست زیر مرحله به مرحله طرز تهیه ملات بندکشی آجر بیان شده است:

  • در ابتدا پودر خاک سنگ، سیمان سفید و هر پودر دیگری که می خواهید به مخلوط اضافه کنید را الک کنید تا پودری یکدست آماده شود.
  • به ازای هر یک پیمانه سیمان سفید، 3 پیمانه پودر خاک سنگ را باهم مخلوط کنید.
  • سپس به میزان 30 درصد مخلوط به آن آب ولرم اضافه کنید.
  • مخلوط بدست آمده باید مانند ماست باشد. (نه خیلی شل و نه خیلی سفت)
  • پودر بندکشی آجر نسوز باید کمی شل و پودر بندکشی آجر دکوراتیو کمی سفت و خمیری باشد.
  • برای داشتن پودر بندکشی مشکی یا هر رنگ دیگری، به مخلوط ملات پودر رنگ را اضافه کنید.

 

بندکشی آجرنما را می توان با ابزارهای مختلف به روش های متفاوت اجرا کرد. در این ویدئو تمامی این روش ها و انواع ابزار بند کشی آجر معرفی شده است. چنانچه قصد تماشای این ویدئو را ندارید، در ادامه نحوه بندکشی آجر به سادگی توضیح داده شده است.

 

نحوه بند کشی آجر بسیار ساده است. برای این امر پس از آماده کردن ملات کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • محدوده و سطحی که می خواهید بندکشی کنید، باید تمیز باشد.
  • برای بندکشی باید ملات یا پودر بندکشی مشکی، سبز و هر رنگی دیگر را روی قلم بندکشی قرار دهید. سپس آن را میان شیارها و درزهای آجر بکشید.
  • توجه داشته باشید که ابتدا خطوط افقی و بعد خطوط عمودی آجرها باید بندکشی شوند.
  • بعد از اتمام بندکشی حتما نما را با فرچه تمیز کنید.

 

میزان پودر بندکشی آجر برای هر متر مربع

برای استفاده از پودر بند کشی آجر نما فاصله بین درزها را معمولا 1 سانتی متر در نظر می گیرند. با این احتساب برای هر متر آجر، حدود 2 کیلو گرم پودر بندکشی آجر نسوز و دکوراتیو نیاز است.

 

مزایای استفاده از پودر بندکشی آجر نسوز و دکوراتیو

مزایای پودر بند کشی آجر

تا اینجای مطلب به بزرگترین مزیت پودر بندکشی آجر که همان زیباسازی نمای آجری است، اشاره کردیم. اما تنها مزیت پودر بند کشی آجر مشکی و رنگی، زیبای سازی نمای ساختمان نیست؛ بلکه مزایای بسیار دیگه ای هم دارد که در لیست زیر به آن ها اشاره شده است:

  • جلوگیری از نفوذ آب
  • مقاوم شدن آجر در برابر رطوبت
  • چسبندگی بالای آجرهای نما
  • جلوگیری از ترک خوردن درزهای آجر
  • بالا بردن استحکام آجر
  • سرعت بالای پودر بند کشی نسبت به سایر مصالح

 

قیمت بندکشی آجر نما چقدر است؟

قیمت بندکشی آجر نما با توجه به نوع ملات متفاوت است. به طور مثال قیمت پودر بندکشی رنگی با بدون رنگ آن یکسان نمی باشد. بنابراین برای دریافت قیمت پودر بندکشی آجر باید از جای معتبر آن را استعلام گرفت.

یکی از معتبرترین مراکز فروش پودر بند کشی آجر در سراسر کشور، سایت آجر آنلاین است. Ajoronline.com از بزرگترین مراکز فروش انواع آجر نما و بنا است که قیمت آجر و تمامی محصولات جانبی، از جمله پودر بندکشی آجر نسوز و دکوراتیو را به درب کارخانه ارائه می دهد.

 

خرید پودر بندکشی رنگی به قیمت درب کارخانه

پودرهای بندکشی رنگی در آجر آنلاین به 2 صورت زیر به فروش می رود:

  • آماده
  • سفارشی (مطابق با سلیقه مشتری)

خرید پودر بندکشی رنگی
قیمت بندکشی آجر نما با پودرهای آماده و سفارشی تفاوت چندانی ندارد. بنابراین به راحتی می توانید در آجر آنلاین خرید خود را ثبت کنید. برای این امر کافیست از طریق لینک بالا وارد سایت آجر آنلاین شوید و با شماره تلفن کارشناسان فروش تماس بگیرید.

 

جمع بندی

تا اینجای مطلب متوجه شدیم که بند کشی آجر نما برای زیبا سازی ساختمان های آجری، بالا بردن استحکام آن، جلوگیری از نفوذ آب به میان آجرها و… ضروری است. بنابراین می توان گفت که بندکشی آجر نقش بسیار مهمی در اجرای ساختمان ها دارد. از آنجایی که قیمت بندکشی آجر نما مناسب است، در اکثر پروژه ها استفاده می شود.

همچنین یکی از بهترین ملات هایی که هم در نما استفاده می شود و هم باعث مستحکم شدن آجرها می شود، پودر بندکشی آجر نما است. پودر بند کشی آجر نما از تنوع رنگی بالایی برخوردار است که با توجه به سلیقه و متناسب با رنگ آجرها می توانید از معتبرترین مراکز فروش (آجر آنلاین) خریداری نمایید.

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services