خرید آهن آلات 1

راهنمای خرید آهن آلات

 با توجه به نیاز روز افزون آهن آلات در صنعت و ساختمان سازی برای خرید این محصولات نیاز به یاد گرفتن نکاتی است که ما را درخرید این محصولات کمک می کند

مقاطع فلزی از تنوع بالایی برخورد دار است . از جمله محصولات نهایی مانند میلگرد ، تیر آهن ، پروفیل سبک و سنگین ، ناودانی و نبشی و …. و همچنین محصولاتی که به عنوان محصول نهایی در نظر گرفته نمی شود مانند ورق گالوانیزه ، ورق سیاه و … . در این مقاله سعی بر این داریم که با در نظر گرفتن نکات کاربردی برای خرید برخی از این محصولات شما را برای خرید در سایت بورس آهن راهنمایی نماییم

 

خرید میلگرد

یکی از محصولات پر کاربرد در ساختمان سازی میلگرد می باشد . محصولات فولادی با سطح مقطع دایره ای شکل و نسبت طول به قطر بالا را میلگرد می گویند . میلگرد در دو نوع آجدار و ساده تولید می شود . قیمت میلگرد تابع مواردی از جمله کیفیت ، ضخامت و استاندارد ، کارخانه تولیدی و …. می باشد .

استاندارد های تولید میلگرد A1 ، A2 ، A3 ، A4   می باشد . میلگرد A1   میلگرد ساده می باشد که سطح صیقلی و بدون آج می باشد و دارای مصارفی میباشد .

 

A2 ، A3  ، A4 در واقع نشان دهنده نوع آج روی میلگرد است .

 میلگرد A2 جز میلگرد های آجدار می باشد که مصرف آن بیشتر در سازه هایی است که نیاز به استحکام زیادی ندارد .

میلگرد A3 و A4  با مقاومت تسلیمی 3000 و 5000 کیلوگرم بر متر مربع از پرکاربرد ترین میلگرد های مورد استفاده در صنعت ساختمان است . و با توجه به مقاومت بیشتر قیمت بالاتری نسبت به بقیه انواع آن دارد .

سایز میلگرد های تولید شده از 8 تا 40 میلیمتر می باشد که ممکن است یک کارخانه تمام سایز ها را تولید نکند . عموما میلگرد ها در طول 12 متر تولید می شود . میلگرد های تولیدی در سایزهای بین 3 تا 11 را میلگرد نرمال گویند .

بهترین میلگرد تولیدی در ایران میلگرد ذوب آهن اصفهان می باشد که بر اساس استاندارد ها و دارای وزن دقیق طبق جدول وزنی می باشد .

در زمان خرید میلگرد به این نکته توجه داشته باشید که علامت اختصاری کارخانه روی میلگرد حک شده باشد . برای خرید میلگرد می توانید به سایت بورس آهن مراجعه کنید.

 

خرید تیرآهن

 

یکی از مقاطع فولادی پر استفاده در صنعت و ساختمان سازی تیرآهن می باشد. برای خرید تیرآهن کاملا با توجه به مورد استفاده شما نوع تیرآهن مصرفی مشخص می شود . کاربرد های مصرفی تیرآهن ساختمان ، ساخت سوله ، اسکلت فلزی و … می باشد . با توجه به انکه تیرآهن وظیفه مهمی از نظر تحمل بار و وزن سازه را به عهده دارد انتخاب سایز و استاندارد حایز اهمیت است و این موارد بر قیمت تیرآهن تاثیر گذار است.

تیرآهن در دو قسمت جان و بال تشکیل شده است.  دو لبه بالا و پایین آن که به صورت موازی است را بال تیر آهن گویند. به قسمت میانی که دو بال را به هم متصل میکند جان گویند .

1616591937605b3c412f358 main

تیرآهن در ایران به سه صورت موجود است . IPE ، IPN ، تیرآهن H  .

تیرآهن IPE  متداول ترین نوع  تولیدی در ایران است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد . در این نوع ضخامت نوک بال تا محل اتصال به جان یکنواخت است و تغییری نمیکند. IPEبیشترین نوع مصرفی و تولیدی را در کشور است. ارتفاع جان از عرض بال در این تیرآهن بیشتر است و هیچ وقت یکسان نمی شود .

تیرآهن H ، تیرآهن بال پهن است . طول بال این نوع نسبت به IPE بلند تر است. موارد استفاده این تیرآهن ساخت سوله، مجتمع تجاری بزرگ و… می باشد

کارخانجات تولیدی تیرآهن ذوب آهن اصفهان ، ناب تبریز ، فایکوساری ، ظفر بناب ، آرین فولاد و … می باشند که بهترین کیفیت را کارخانه ذوب آهن اصفهان دارا می باشد و از سایز 12 تا 30 را تولید می کند .

 

 

خرید ورق سیاه

 

یکی دیگر از مقاطع فلزی مورد استفاده ورق های فولادی می باشد . ورق های فولادی در دو نوع سرد و گرم تولید می شود . ورق هایی که در نورد گرم تولید می شود به علت مجاورت با دمای بالا رنگ تیره ای به خود می گیرد که اصطلاحا ورق سیاه گفته می شود .

ورق سیاه به علت کاربرد فراوان در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است . موارد استفاده آن صنایعی مانند اتومبیل سازی ، کشتری سازی ، صنایع سنگین و … می باشد

 ورق سیاه به دو صورت در بازار موجود است . ورق سیاه رول شده با ضخامت 1.5 تا 15 میلی متر و با عرض 1000 ، 1250، 1500 ، 2000 تولید می شود .

1616591997605b3c7d97dec main

ورق سیاه فابریک که به سفارش مشتری و در هر سایز قبل خرید است. و در ضخامت های 15 میلی متر به بالا تولید می شود .

ورق سیاه با استاندارد های متفاوتی تولید می شود که متداول ترین آن st37  و St52  است عدد این استاندارد نشان دهنده قدرت و مقدار مقاومت و سختی کیلوگرم بر سانتی متر مربع است .

کارخانجات تولید ورق سیاه قولاد مبارکه صفهان ، فولاد کاویان ، فولاد اکسین خوزستان می باشد.

قیمت ورق سیاه با توجه به قیمت جهانی آهن ، قیمت دلار و بقیه فاکتور های مورد نظر در نوسان است که می توانید با مراجعه به سایت بورس آهن قیمت به روز ورق سیاه را دریافت کنید

 

پایان مطلب


 

لینک های مغید و مرتبط 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services