خرید انواع پروفیل موجود در بازار 1

 راهنمای خرید انواع پروفیل موجود در بازار

پروفیل ها یکی از مواد پرکاربرد در ساخت و ساز، عمران و صنعت می باشند. قیمت انواع پروفیل از جمله قیمت پروفیل زد ، پروفیل آبرو.. به صورت روزانه در وبسایت آهنات موجود می باشد.

پروفیل قطعه ای است که سطح مقطع آن در تمام طول آن ثابت باشد.یکی از کاربردهای اصلی پروفیل ساخت پل، در و پنجره است. از پروفیل ها در صنایع نظامی و ماشینی نیز استفاده می شود. این مواد صنعت را متحول کردند. زیرا پروفیل ها باعث کاهش اتصالات مصالح در سازه ها شده است که این مزیت بزرگی است.

1648450016624159e0cc844 main

انواع پروفیل های موجود در بازار

پروفیل ها به سه روش نورد گرم (فابریک)، نورد سرد و ترکیبی تولید می شوند.

    نورد گرم: مواد اولیه در این روش عموماً شمش های فولادی هستند که پس از عملیات نورد به پروفیل تبدیل می شوند.

    نورد سرد: پروفیل های نورد سرد اغلب باز بوده و استحکام کمتری دارند. بنابراین، آنها برای اهداف سبک استفاده می شوند. این پروفیل ها معمولاً از نظر شکل و ابعاد سطح مقطع اهمیت دارند. پروفیل های سرد توسط دستگاه رول فرمینگ و با فشار دادن و خم کردن ورق فلز تولید می شوند. به عبارت دیگر می توان گفت ماده اولیه این روش قلع است.

    ترکیبی: پروفیل های به دست آمده با این روش از اتصال پروفیل های سرد و گرم ساخته می شوند.

انواع پروفیل  براساس جنس

پرکاربردترین پروفیل ها با توجه به این دسته چهار نوع کامپوزیتی، آلومینیومی، گالوانیزه و مبلی می باشد. با این حال، انواع چدنی نیز در بازار آهن آلات موجود است.

    پروفیل کامپوزیتی: این پروفیل در مکان هایی که در معرض خوردگی و اکسیداسیون هستند استفاده می شود.استفاده از این پروفیل در ساخت و ساز علاوه بر کاهش وزن سازه، استحکام آن را نیز افزایش می دهد. همچنین به دلیل خاصیت ارتجاعی کم از تخریب سازه ها جلوگیری می کند.

    پروفیل های آلومینیومی: این پروفیل ها نسبت به پروفیل های آهنی از مصرف انرژی بیشتری برخوردار هستند. همچنین به دلیل ظاهر براق و سفیدش بیشتر به چشم می آید. این پروفیل ها در سه نوع خام، رنگ شده و آبکاری شده تولید می شوند و به دلیل ماهیت آلومینیومی سبک وزن هستند. آنها همچنین توانایی جوشکاری خوبی دارند.

    پروفیل گالوانیزه: گالوانیزه یکی از روش های پوشش روی می باشد. پروفیل های پوشش داده شده با این روش در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم هستند. به طور کلی پنجره ها و قسمت های بیرونی ساختمان به دلیل وزن ساختمان و جو در معرض فشار قرار می گیرند. مهمترین مزیت قوطی گالوانیزه کاهش آن فشار است. 

   پروفیل مبلی: این پروفیل ها به پروفیل های سبک نیز معروف هستند. پروفیل مبلی از ورق روغنی نورد سرد ساخته شده و ضخامت آن کمتر از 1.5 میلی متر است. از ویژگی های آن می توان به شکل پذیری و کیفیت سطح مطلوب و همچنین دقت ابعادی بالا اشاره کرد. آنها همچنین می توانند روکش یا رنگ آمیزی شوند. پروفیل مبلی اغلب در کاربردهای خانگی مانند ساخت مبل و میز استفاده می شود.

164845019462415a9235a8a main

قیمت انواع پروفیل های موجود در بازار 

قیمت پروفیل بسته به عواملی مانند نوع، جنس، اندازه، ظاهر و قطر متفاوت است. از سوی دیگر، با توجه به وضعیت اقتصادی ایران و نوسانات قیمت بازار، قیمت انواع پروفیل ( قیمت پروفیل زد ، قیمت پروفیل صنعتی … ) همچنان در حال تغییر است.

شناسایی انواع پروفیل براساس مقطع

میلگرد: سطح مقطع این پروفیل باز، گرد و توپر است.این پروفیل در سازه های بتنی و برای تقویت بتن استفاده می شود.

لوله: این پروفیل دارای مقطع بسته، گرد و توخالی است. لوله آب، لوله مته، لوله سیاه، لوله درزدار و بدون درز از انواع لوله های موجود در بازار هستند.

قوطی: سطح مقطع این پروفیل بسته به شکل مربع یا مستطیل یا توخالی است. قوطی ها اغلب با نورد گرم تولید می شوند. به قوطی بزرگ ستونی نیز می گویند. قوطی های کوچک اغلب برای نرده کشی استفاده می شود. قوطی های سایز بزرگ در کاربردهایی مانند ساخت خودرو و ساخت ستون نیز استفاده می شوند.

نبشی: سطح مقطع این پروفیل باز به صورت دو بال عمود بر یکدیگر بوده و به طور کلی وظیفه اتصال دو قسمت فلزی را بر عهده دارد. نبشی ها اغلب در طول های 6، 12 و 15 متر تولید می شوند. ضخامت آنها معمولاً 2-5 میلی متر است. آنها در درهای بزرگ آهنی، قالب های فلزی ماشین آلات و پوشش لبه انتهایی کار استفاده می شوند. 

164845023462415abaae470 main

ناودانی: از انواع پروفیل  بازی است که مقطع آن U یا C شکل است.نوع U دارای بال های مخروطی و نوع C دارای بال های موازی است. لازم به ذکر است که ضخامت بال ها در نوع U بیشتر است. این دو بسته به کاربردشان استانداردهای ابعادی متفاوتی دارند که به ترتیب UPN و UPE شناخته می شوند. ساخت کرکره، تیرهای مشبک، ستونهای مرکب و ساخت پل از اهداف ناودانی می باشد. ناودان های ساده رایج ترین نوع ناودان با ارتفاع 30-30 میلی متر هستند. نوع دیگری از ناودان وجود دارد که مشبک است. از ناودانی های مشبک در مواردی مانند ساخت قفسه های محکم و کاربردهای تزئینی استفاده می شود. از معایب انواع پروفیل ناودانی ها مقاومت خمشی کم آنهاست.

تسمه: این پروفیل باز در واقع یک ورق فلزی با عرض کمتر از 160 میلی متر است. طول این پروفیل ها اغلب 15-12 متر است.

تیرآهن: این پروفیل باز دارای مقطع H یا I شکل است و عموماً در سازه های اسکلت فلزی استفاده می شود.

سپری: این پروفیل ها دارای سطح مقطع T شکل می باشند. لبه این پروفیل می تواند گرد با اندازه 140-30 میلی متر و یا تیز با اندازه 40-20 میلی متر باشد. بیشتر سپری های ساخت ایران 6 و 12 متر طول دارند. این پروفیل ها معمولا بر اساس اندازه لبه آنها نامگذاری می شوند. از سپری ها در ساخت و ساز، توری، ساخت سقف کاذب، سدسازی و ساخت در و پنجره استفاده می شود. سپری ها استحکام خمشی پایینی دارند و این باعث مشکلات مفصلی می شود.برای تولید سپری از روش نورد سرد و گرم استفاده می شود. 

لنگه دری: بیشترین کاربرد این پروفیل یعنی لنگه دری 508 در ساخت چهارچوب درب می باشد. ضخامت این پروفیل 2-4 میلی متر و طول 12-6 متر است.

چارچوب فرانسوی: این پروفیل از نوع باز بوده و به روش نورد سرد تولید می شود. کاربرد اصلی آن در ساخت قاب در و پنجره می باشد.

کلافی: پروفیل کویل 509 در ضخامت  ۲٫۵ – ۰٫۹ میلی متر تولید می شود. طول آن تا 6 متر می رسد. پروفیل کلافی دارای یک لبه است و بیشترین کاربرد را در ساخت در و پنجره دارد.

پروفیل زد: سطح مقطع این نوع پروفیل مشابه Z می باشد که از این پروفیل در ساخت سقف سالن ها و سوله های بزرگ و همچنین زیرسازی سقف های شیبدار استفاده می شود. پروفیل زد با نورد سرد تولید می شود. این پروفیل ها در برابر رطوبت مقاوم هستند. 

 

در این راهنمای خرید انواع پروفیل های موجود در بازار با توجه به استفاده زیاد روزانه از پروفیل ها در صنعت و ساخت و ساز، لازم است کسانی که به هر نحوی با آن سروکار دارند، حتما از قیمت روز این گونه تجهیزات از آن مطلع باشند. 

برای بررسی بیشتر و اطلاع از قیمت انواع پروفیل به وبسایت آهنات مراجعه فرمایید.

 


پایان مطلب


 

لینک های مغید و مرتبط 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services