افزایش درآمد شغل معماری داخلی 1

راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی

بسیاری از معماران به دنبال راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی هستند. افرادی که به صورت آکادمیک در این زمینه تحصیل نموده اند خوب می‌دانند که رشته معماری نسبت به رشته‌های دیگر موجود درآمد کمتری را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که همیشه درآمد همه معماران و طراحان داخلی به یک اندازه نیست. هر طراح و معماری می‌تواند بر اساس تفاوت در نوع عملکرد خود و بروز شرایطی خاص سبب افزایش درآمد خود در این زمینه شود. بهتر است بدانید که گذراندن آموزش  طراحی داخلی و یا آموزش معماری داخلی می‌تواند به شما در افزایش درآمدتان کمک کند. شما در این زمینه باید سخت کوش باشید و ویژگی‌های مثبت خودتان را بروز دهید. استفاده از توانایی‌های شما در زمینه معماری و همچنین بروز خلاقیت می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. در این متن سعی داریم همه آنچه که باید شما بدانید تا از آنها به عنوان راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی استفاده کنید را عنوان کنیم. 

ابتدایی‌ترین راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی

یکی از ابتدایی‌ترین راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی آن است که شما به تحصیلات آکادمیک در مقاطع بالاتر بپردازید. اگر تنها یک مهندس معمار داخلی هستید و یک مدرک آکادمیک دارید اما تخصص خاصی ندارید، کار شما در زمینه درآمدزایی سخت خواهد بود. ابتدا بهتر است یک شغل پاره وقت برای خودتان بیابید و تخصص خود را به صورت عملی مورد آزمایش قرار دهید. همچنین در این میان باید برای دریافت مدارک در مقاطع بالاتر اقدام کنید. دکترا یا کارشناسی ارشد چنین رشته‌هایی می‌تواند به شما در افزایش  درآمدتان در شغل معماری کمک کند. شما می‌توانید شاخه‌های مختلفی مانند طراحی داخلی، طراحی شهری، معماری حفاظتی و غیره را برای ادامه تحصیل در این زمینه انتخاب کنید. آموزش طراحی داخلی و عملی نمودن آموزش‌ها می‌تواند در این زمینه به شما کمک شایانی نماید. 

دومین قدم برای افزایش درآمد

دومین قدم شما و یا یکی از اصلی ترین راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی آن است که شما هر روز نسبت به روز قبل توانایی بیشتری برای ارائه خدمات به مشتریان تان داشته باشید. این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر آنکه شما بتوانید هر روز خودتان را نسبت به اطلاعات روز دنیا در زمینه معماری آپدیت یا به روز رسانی کنید. اگر هر روز به روند روز قبل خود ادامه دهید قطعاً راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی نمی‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. هر روز مهارت‌های خودتان را مانند مهارت‌های ارتباطی، مهارت فروش، مهارت طراحی، مهارت‌های نرم‌افزاری، مهارت های تفسیر داده ها و … بر اساس نیاز روز دنیا بروز رسانی نمایید. 

قطعاً در چنین حالتی مشتریان بسیار زیادی برای ارائه پروژه‌های مختلف به سمت شرکت شما روانه خواهد شد. شما هم دوره طراحی داخلی را با بهترین نمرات پشت سر گذاشته‌اید. همچنین توانسته اید با آموزش در این دوره‌ها هر روز نسبت به روز قبل درآمد خودتان را افزایش دهید. 

آموزش معماری داخلیآموزش معماری داخلی

دوره طراحی داخلی و آموزش معماری داخلی خود را تخصصی‌تر کنید

خودتان را جای یک مشتری بگذارید. زمانی که مشتری متوجه می‌شود آموزش معماری داخلی و دوره طراحی داخلی که شما گذرانده‌اید مرتبط با سال‌های قبل است. آیا اعتمادی برای مشتری برای سپردن پروژه خود به شما باقی می‌ماند؟ در چنین حالتی شما باید تخصصی شدن را در لیست کارهای خود و راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی خود قرار دهید. سعی کنید در یک شاخه مخصوص به خودتان فعالیت کنید و همان شاخه را به تخصص اصلی خود تبدیل کنید. برای مثال اگر طراحی شهری اصلی‌ترین شاخه مد نظر شماست، با چنین مواردی نمی‌توانید با مدارک کارشناسی در این زمینه فعالیت کنید. باید برای دریافت تخصص طراحی شهری به واسطه  دوره طراحی داخلی شهری و یا آموزش‌های مد نظر اقدام کنید. 

فعالیت‌های متنوعی را در کنار یکدیگر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی برای شما آن است که تنها به یک شغل و یک شرکت بسنده نکنید. سعی کنید برای افزایش درآمدزایی خود بعد از آموزش معماری داخلی و یا آموزش طراحی داخلی به سمت شرکت‌های بروید که درآمد بیشتری را برای شما به وجود می‌آورند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر شرکتی درآمد مناسبی به شما اعطا نکرد، سعی کنید آن شرکت را رها کنید. همچنین به دنبال شرکتی جدید برای درآمدزایی خود با مبلغی بیشتر باشید. همچنین سعی کنید برای فعالیت تنها به یک شرکت فکر نکنید و در کنار شرکت به کارهای پاره وقت دیگر در زمینه معماری نیز بپردازید. این موضوع سبب افزایش درآمد شما در شغل معماری و طراحی داخلی خواهد شد. 

1696461645651df34db77d0 mainچگونه با معماری درآمد بیشتری داشته باشیم؟

برای افزایش درآمد سعی کنید خلاقیت بیشتری داشته باشید

ایجاد خلاقیت بیشتر یکی از راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی است. افرادی که به معماری داخلی علاقمند هستند و سعی می‌کنند هر چند مدت یکبار خانه خود و یا محل کارشان را متفاوت‌تر کنند، به دنبال خلاقیت هستند. اگر شما در زمینه کاری خودتان خلاقیت داشته باشید و با الهام گیری از موارد متنوع بتوانید معماری متفاوتی را خلق و یا ایجاد کنید،  قطعاً درآمدتان بیشتر از معماران دیگر خواهد بود. افرادی که به خلاقیت در این زمینه علاقه‌مند هستند هزینه‌های بسیار زیادی را برای انجام خدمات معماری به معماران تقدیم می‌کنند. برای ایجاد خلاقیت سعی کنید سبک خودتان را رها کنید و سبک‌های جدید را امتحان کنید. 

از کوچکترین رخدادها در زندگیتان ایده بگیرید و به وسیله آنها برای طراحی‌های جدید اقدام کنید. رفته رفته بعد از ایجاد خلاقیت‌های زیاد در کارتان متوجه می‌شوید که افراد زیادی به دنبال فعالیت شما در زمینه طراحی داخلی خانه‌شان، محل کارشان و …  خواهند بود. 

بعد از گذراندن دوره طراحی داخلی یک کالکشن از طراحی‌های خود ایجاد کنید

یکی از راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی آن است که شما بتوانید کالکشن و طراحی‌هایی که تا به امروز به عنوان نمونه کار انجام داده‌اید را به مشتری نشان دهید. مشتری تا زمانی که شما طراحی‌ها و نمونه کارهایتان را به او نشان ندهید، برای قرارداد بستن با شما مجاب نخواهد شد. با ارائه نمونه کارها مشتری نسبت به کارهای شما جذب خواهد شد. اگر خلاقیتی در کارهای شما ببیند و با سلیقه او عجین باشد می‌تواند به عنوان یکی از مشتریان دائمی شما در آینده با شما همکاری کند. سعی کنید اگر چندین کالکشن دارید، طبقه‌بندی کردن کالکشن‌های خود را در اولویت قرار دهید تا بتوانید بر اساس علاقه هر مشتری کالکشن مرتبط را به عنوان نمونه کار ارائه دهید.

1696461695651df37f5177a main

دوره طراحی داخلی را سپری کنید

میتوانید بعد از آموزش طراحی داخلی مهاجرت کنید

شاید در ابتدای کار شنیدن تغییر محل زندگی دلیل خوبی برای راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی نباشد.  در این میان باید عنوان کنیم اگر در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید قطعاً افراد زیادی به شما برای تغییر طراحی دکوراسیون داخلی مراجعه نخواهند کرد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در شهرهای بزرگتر به دلیل وجود افراد بیشتر و حجم بیشتر جمعیت و نیاز بیشتر جامعه به طراحی داخلی دکوراسیون سبب می‌شود تا شما درآمد بیشتری نسبت به شهرهای کوچکتر داشته باشید. سعی کنید در انتها زمانی که دیگر چاره‌ای برای افزایش درآمد خود نداشتید به یک شهر بزرگتر مهاجرت کنید. گاهی تغییر کشور و مهاجرت به کشوری بزرگتر میتواند یکی از راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی برای شما نیز باشد.

کلام نهایی و نتیجه‌گیری

آنچه در این متن با موضوع راهکارهای افزایش درآمد شغل معماری داخلی عنوان کردیم قطعاً به شما در افزایش درآمد بعد از گذشت مدتی کمک خواهند کرد. سعی کنید هم به صورت آکادمیک و هم به صورت عملی توانایی‌های خودتان را افزایش دهید. در این میان بهتر است به مهاجرت به شهرهای بزرگتر و کشورهای پرجمعیت‌تر نیز فکر کنید. ایجاد خلاقیت و ارائه خدمات با قیمتی مناسب نیز می‌تواند از راهکارهایی باشد که شما را به درآمد بیشتر برساند. قطعاً به واسطه این نکات می‌توانید به عنوان فردی که دوره آموزش طراحی داخلی را در آموزشگاه پیشکسوتان  سپری کرده است، درآمد بیشتری را نسبت به افراد دیگر تجربه کنید. 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید