bfarsh jpg

بهترین رنگ اتاق کودک دخترانه و پسرانه از نظر روانشناسی

کودکان بسیاری با مشکل کمبود خواب روبه‌رو هستند. یکی از عواملی که باعث تشدید کم‌خوابی می‌شود، رنگ اتاق خواب است. در واقع زمانی‌که از کودکان دلیل بی‌خوابی یا کم‌خوابیشان را بپرسید، پاسخی نمی‌دهند. با بررسی‌های بیشتر، دلیل کم‌خوابی در اغلب کودکان رنگ دیوار‌، فرش و سرویس خواب شناخته شد. به‌همین منظور بهتر است پیش از هر انتخابی، ابتدا درباره بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی اطلاعاتی کسب کنیم. در ادامه این متن به شما بهترین رنگ برای اتاق خواب را معرفی خواهیم کرد تا خوابی پر از آرامش را به فرزندانتان هدیه کنید.

چه رنگی برای اتاق کودک مناسب است؟ سفید

رنگ سفید یک بازتابنده کامل بوده و در روانشناسی نماد پاکی و تمیزی شناخته شده است. برای استفاده از سفید به‌عنوان رنگ اتاق کودک توصیه می‌کنیم این رنگ را با طرح‌های نسبتا ساده به کار ببرید. شما می‌توانید برای جلوگیری از احساس دلزدگی از سفید، از رنگ‌های گرم و سرد استفاده کنید. سفید، رنگی خنثی است و با هر رنگی هم‌خوانی دارد. پس با خیال راحت می‌توانید تم رنگی خود را با سفید همراه کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها فرش لاکی مدرن با رنگ دون اناری است. شما می‌توانید از بالشت‌ها، پرده فرش قرمز همراه با سرویس خواب سفید استفاده کنید.

آبی؛ ایده‌آل‌ترین گزینه به‌عنوان رنگ اتاق کودک پسر

آبی؛ ایده‌آل‌ترین گزینه به‌عنوان رنگ اتاق کودک پسر

یکی از رنگ‌های آرامش‌بخش در روانشناسی، آبی است. آبی، رنگ آسمان و دریاست و حس طبیعت، سرزندگی و شادابی را به محیط القا می‌کند. شما می‌توانید رنگ اتاق کودک پسر را آبی فیروزه‌ای یا لاجوردی انتخاب کنید. البته در زمان انتخاب رنگ لاجوردی به فضا و متراژ اتاق توجه داشته باشید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید رنگ غالب را آبی روشن در نظر بگیرید و از لاجوردی فقط در یک المان استفاده کنید. به‌عنوان مثال با در نظر گرفتن یکی از دیوارها، از  کاغذ دیواری آبی تیره‌تر و برای رو تختی و فرش آبی فیروزه ای را به کار ببرید.

رنگ اتاق بچه را طوسی انتخاب کنید

طوسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ اتاق بچه است؛ زیرا برای هر فصلی مناسب خواهد بود. روانشناسی رنگ طوسی پیشنهاد می‌کند که از رنگ‌های مات طیف طوسی استفاده شود، نه از طیف‌های براق آن؛ زیرا درخشش هر رنگی تاثیر عکس می‌گذارد و خواب افراد را مختل می‌کند. علاوه‌بر این، طوسی به کاهش هیجان و تحریک ذهن کمک کرده و فضای مناسب را برای خواب و آرامش ایجاد می‌کند. از مزایای رنگ طوسی، خنثی بودن و هماهنگ شدن آن با سایر رنگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

شما می‌توانید رنگ طوسی را با سفید و نقره‌ای همراه کنید تا فضا را از یکنواختی خارج کنید. به‌عنوان مثال دیوارهای طوسی، روتختی نقره‌ای و کف‌پوش سفید گزینه مناسبی برای اتاق خواب کودک خواهد بود. انتخاب فرش جدید طوسی به‌عنوان رنگ اتاق خواب بچه همراه با تنالیته رنگی زرد، فضا را از یکنواختی خارج می‌کند.

رنگ اتاق بچه را طوسی انتخاب کنید

صورتی؛ مناسب‌ترین انتخاب برای رنگ اتاق کودک دختر

برخلاف تصور عموم، صورتی رنگ دخترانه‌ نیست! در روانشناسی، صورتی نماد امید، احساسات و مهربانی است. ترکیب دیوارهای صورتی با تخت‌خوابی طوسی و کفپوش کرم، بهترین رنگ اتاق کودک به‌شمار می‌رود. صورتی در طیف‌های پاستلی تا سرخابی وجود دارد که بر اساس سلیقه می‌توانید بهترین رنگ را انتخاب کنید. اگر برای اتاق پسر بچه‌ این رنگ را انتخاب می‌کنید،‌ از تناژ ملایم‌تر آن کمک بگیرید. همچنین استفاده از فرش‌های فانتزی صورتی، گزینه‌ای بسیار ایده‌آل به‌عنوان رنگ اتاق کودک دختر محسوب می‌شوند.

سبز؛ بهترین گزینه برای افزایش تمرکز کودک

در روانشناسی از رنگ سبز به‌عنوان رنگ صلح‌طلبی یاد می‌شود. سبز جزو رنگ‌هایی است که باعث کاهش استرس، افزایش آرامش و خواب عمیق در افراد و به ویژه کودکان خواهد شد. رنگ‌های سبز پاستلی و زمردی بهترین انتخاب دیوار اتاق خواب کودک هستند.

شما می‌توانید برای ترکیب رنگ سبز، از کرم یا قهوه‌ای کمک بگیرید. به‌عنوان مثال سرویس خواب کرم با روتختی و دیوار سبز رنگ حس آرامش را برای فرزند شما به‌وجود می‌آورد. استفاده از فرش‌های سبز در کنار المان‌های کرم، فضا را از یکنواختی خارج می‌کند؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید برای اتاق خواب پسرانه و دخترانه از رنگ سبز استفاده کنید.

لیمویی؛ بهترین رنگ اتاق بچه با متراژ پایین

اگر همچنان با سوال «چه رنگی برای اتاق کودک مناسب است؟» مواجه هستید، لیمویی را امتحان کنید. لیمویی یکی از رنگ‌هایی است که نشاط را برای فضا به ارمغان می‌آورد. این رنگ به ویژه برای اتاق‌ خواب‌هایی با متراژ پایین بسیار مناسب است؛ زیرا فضا را دلبازتر نشان می‌دهد. شما می‌توانید از فرش‌های فانتزی لیمویی در کنار سرویس خواب سفید، فضایی خارق‌العاده را برای فرزندتان آماده کنید.

با انتخاب درست رنگ اتاق، خوابی پر از آرامش به فرزندانتان هدیه کنید

انتخاب درست رنگ اتاق خواب باعث بهبود کیفیت خواب فرزندانتان خواهد شد. از نظر روانشناسی اگر رنگ اتاق کودک پرشور باشد، احتمال افت کیفیت خواب بالا می‌رود. همچنین رنگ‌های تند باعث تحریک روحیه پرخاشگری یا حتی پر‌خوری در کودکان می‌شود. به‌همین‌خاطر توصیه می‌کنیم از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. سبز، لیمویی یا آبی بهترین گزینه برای اتاق خواب دخترانه و پسرانه به‌شمار می‌رود.

نوشته های مرتبط

Bespar Reportaj Services