ساختمانی سبز برای کف ساختمان و محوطه 1

سنگ ساختمانی سبز برای کف ساختمان و محوطه

سنگ سبز کف ساختمان میتواند زیبایی منحصر به فردی را برای محیط فراهم کند. سنگ های ساختمانی از جمله متریال مقاومی هستند که علاوه بر نما در کف  ساختمان، چه در داخل و چه در بیرون از آن، به کار گرفته میشوند. این مصالح محبوب طول عمر بالایی داشته و در صورت انتخاب درست، میتوانند سالیان سال سالم مانده و ظاهر اولیه خود را حفظ کنند. قبل از انتخاب سنگ سبز کف یا هر نوع سنگ ساختمانی به عنوان کفپوش، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. در این مقاله به بررسی ویژگی لازم سنگ کف ومعرفی انواع سنگ سبز قابل استفاده در کف ساختمان پرداخته ایم، با ماهمراه باشید.

 

برای مطالعه بیشتر: چه سنگی برای کف ساختمان مناسب است؟

برای مطالعه بیشتر: چه سنگی برای کف ساختمان مناسب است؟

ویژگی های سنگ سبز مناسب برای کف (داخل ساختمان، حیاط، محوطه سازی، روف گاردن و …)

چه سنگی برای کف ساختمان مناسب است؟

این سوالی است که قبل از اقدام برای خرید سنگ باید به آن پاسخ داده شود. یکی از عوامل مهم در انتخاب سنگ، محل استفاده آن است. اینکه سنگ در محیط بسته و داخل استفاده میشود یا بیرون از ساختمان در معرض تغییرات آب و هوایی است، در انتخاب آن تاثیر گذار است. به طور کلی سنگ هایی برای استفاده در کف ساختمان مناسب هستند که دارای ویژگی های زیر باشند:

استحکام و مقاومت کافی

سنگ ساختمانی برای استفاده در کف مناسب است که دارای مقاومت فشاری بالا، مقاومت سایشی و فرسایشی بالا، مقاوم در برابر ضربه و آسیب های احتمالی باشد. سنگی که در کف کار میشود باید مقاومت کافی برای تردد های بسیار در طولانی مدت را داشته باشد. 

 

مقاوم در برابر رطوبت و تغییرات شدید آب و هوایی

سنگی مناسب استفاده در بیرون از ساختمان است که در برابر تابش مستقیم خورشید در فصل تابستان تا یخ زدن برف های زمستان، مقاوم باشد. همچنین سنگ هایی مناسب استفاده در محیط های مرطوب داخلی مثل حمام و سرویس بهداشتی هستند که در برابر رطوبت واکنش نشان نداده و شوره نزنند.

 

موقعیت جغرافیایی منطقه مورد نظر

در انتخاب سنگ های ساختمانی باید به موقعیت جغرافیایی منطقه نیز توجه شود و انتخاب سنگ متناسب با آب و هوا وشرایط جوی صورت بگیرد. به عنوان مثال در مناطقی که احتمال بارش باران های اسیدی وجود دارد، استفاده از سنگ هایی که خود سنگ یا مواد به کاربرده شده در فرآوری آن، در برابر باران اسیدی واکنش نشان ندهند، اهمیت بالایی دارد.

میزان جذب آب سنگ

یکی از مواردی که در آزمایشات سنگ های ساختمانی بررسی میشود، میزان جذب آب سنگ است. هرچه میزان جذب آب سنگ کمتر باشد، سنگ مرغوب تر است. سنگ های ساختمانی که در نما به کارگرفته میشوند باید مقداری جذب آب داشته باشند تا با ملات درگیر شده و به نما بچسبند و خطر سقوط آنها وجود نداشته باشد. اما سنگ هایی که در کف ساختمان استفاده میشوند، باید حداقل جذب آب را داشته باشند.

داشتن اصطکاک و لغزنده نبودن سطح سنگ

داشتن اصطکاک و لغزنده نبودن سطح سنگ

لغزنده و سُر بودن سطح سنگ کف، چه در محیط های داخلی و چه در محیط های بیرونی ساختمان، میتواند خطرناک باشد و آسیب های جبران ناپذیری به جای بگذارد. این عامل در محیط های بیرون ساختمان که احتمال خیس شدن و یخ زدگی در آن بیشتر وجود دارد، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

جرم پذیری پایین، عدم جذب کثیفی و لکه، سهولت در شستشو و عدم واکنش نسبت به مواد شوینده

سنگ های مورد استفاده در کف ساختمان باید جرم پذیری پایینی داشته و لک و کثیفی را به خود جذب نکنند. بافت برخی سنگ ها به گونه ای است که اگر لکه ای مانند روغن بر روی آنها بیافتد، دیگر قابل تمیز کردن نیستند و لکه را به خود جذب میکنند. یا بعضی از آنها ممکن است در برابر مواد اسیدی و شوینده ها واکنش نشان داده و آسیب ببینند و ظاهر اولیه خود را از دست بدهند. از این رو باید علاوه بر دقت در جنس سنگ، در انتخاب نوع فرآوری یا پرداخت آن نیز توجه شود. برخی فرآوری ها مانند بوش همرچرمی هستند که علاوه بر عدم جذب لکه وجرم، به سادگی و با مقداری آب یا یک دستمال قابل تمیز شدن و شستشو هستند.

در وبلاگ سایت سنگ پارس، به توضیح مفصل هر یک از نکاتی که قبل از خرید سنگ ساختمانی لازم است بدانید، پرداخته ایم. شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد سنگ های ساختمانی مناسب استفاده در کف ساختمان، به وبلاگ سایت سنگبری پارس مراجعه نموده و به تفکیک رنگ، نوع فرآوری و جنس سنگ، سنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان در مورد هریک از سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

انواع سنگ های سبز برای استفاده در کف و سنگفرش

سنگ های سبز عموما نسبت به سایر رنگ ها فراوانی کمتری دارند. انواع سنگ کف سبز به سه گروه مرمر، گرانیت و مرمریت تعلق دارند. مشهور ترین سنگ های سبز عبارتند از:

سنگ مرمر سبز

گرانیت سبز بوش همرچرمی

گرانیت سبز اردستان

گرانیت سبز دانه اناری

گرانیت سبز درباری

گرانیت سبز شاداب

مرمریت سبز بیرجند

مرمریت سبز انارک

مرمریت سبز نایین

سنگ های گرانیت سبز برای استفاده در نمای ساختمان، کف و محوطه سازی

سنگ های گرانیت سبز برای استفاده در نمای ساختمان، کف و محوطه سازی

سنگ گرانیت سنگ مقاومت و مستحکمی است که از گذشته تاکنون محبوب بوده است. انواع سنگ گرانیت سبز از معادن مختلف در سراسر جهان در دسترس است. به لطف تفاوت در کانی، تفاوت آنها عمدتاً در ویژگی های ظاهری مانند رنگ ها، دانه ها، رگه ها و الگوهای آنهاست. گرانیت ها جذب آب پایینی داشته و در برابر تغییرات آب و هوایی شدید واکنش نشان نمیدهند. گرانیت های سبز در غالب پرداخت ها و فرآوری های مختلف تولید میشوند که یکی از محبوب ترین آنها گرانیت سبز بوش همرچرمی می باشد.

 

سنگ گرانیت سبز بوش همرچرمی 

فرآوری بوش همرچرمی بر روی سنگ هایی قابل انجام است که استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند. سنگ هایی مانند گرانیت سبز، لاشتر، سفید نیریز، دبل بلک و مرمریت سیلور قابلیت انجام فرآوری بوش همرچرمی را دارند. 

بافت سنگ های گرانیت سبز بوش همرچرمی دارای سوراخ ها و حفره های کم عمق است که علاوه بر ایجاد زیبایی، بر روی سطح سنگ اصطکاک ایجاد کرده و مانع از لغزندگی و سُر بودن سطح سنگ میشود. چرمی شدن سنگ پس از پرداخت بوش همر، نه تنها اصطکاک آن را از بین نمیبرد، بلکه باعث ایجاد خاصیت انعکاس نور در این سنگ های محبوب و همچنین عدم جذب کثیفی میشود. 

بدون شک سنگ گرانیت سبز بوش همرچرمی از بهترین گزینه های پیش رو برای استفاده در کف می باشد.

 

سنگ خاص، سنگ پارس

گروه کارخانجات و معادن سنگ پارس یکی از اولین و بزرگترین تولید کنندگان سنگ های ساختمانی با فرآوری های مدرن و خاص می باشد. این مجموعه با تولید سنگ های گرانیت سبز بوش همرچرمی و اتوبانی اقدام به تامین سنگ سبز کف و نمای ساختمان پرداخته است. بافت و تم رنگی سبز این سنگ ها منحصر به فرد است و طرفداران خود را دارد. همچنین از شما معماران، طراحان و مشتریان عزیزی که طرفدار سبک مدرن و مینیمال هستید نیز دعوت میشود که با مراجعه به سایت سنگبری پارس (www.parsstone-co.com)، از انواع سنگ های سفید، طوسی، مشکی و سیلور مجموعه که با پرداخت های خاص بوش همر، بوش همرچرمی، اتوبانی، سندبلاست، اسکراچ و … تولید می شوند، دیدن نمایید. 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services