میگون مشکی 1

سنگ مشکی میگون چیست؟

سنگ میگون مشکی که معمولا تحت دو عنوان ورقه ای( پرکاربرد تر) و تکه ای( لاشه ای یا اسلیت) وجود دارد  یکی از منحصر به فرد ترین و محکم ترین سنگ های معدنی شناخته شده در صنعت ساختمان است.  سطح صاف و نازک و همچنین ترکیب رنگ های سیاه و خاکستری در سنگ میگون مشکی باعث ایجاد الگویی زیبا و خاص در زمان استفاده می شود. ضخامت سنگ های مشکی میگون معمولا بین 4 تا 6 سانتیمتر به شکل مربع می باشد.  فروش این سنگها به صورت تنی یا درهم( مناسب اجرای کف  پیاده روه ها، باغ، ویلا و…) یا قواره ای( مناسب اجرای نمای داخلی و نمای خارجی) انجام می گیرد و استفاده از آنها به صورت متری و در قواره های بزرگ می باشد.  بعد از زمان برش این سنگ ها را می شورند تا گرد و غبار روی آنها زیبایی و جلایشان را تحت شعاع آلودگی و خاک قرار ندهد و همچنین اگر سنگی نیاز به سابیده شدن داشته باشد این کار را نیز قبل از شستشو جلا دادن انجام می دهند.

سنگ  تخت مشکی میگون( معمولا قابل سفارش به شکل های پلاک، حصیری و آنتیک)  یکی از بهترین و مقاوم ترین سنگ های طبیعی در ایران است که در کنار دیگر عناصر طبیعی در زمان اجرا جلوه خاصی به فضا می بخشد. این سنگ  مرغوب و پر جاذبه عموما از معدن میگون، اصفهان و دیگر معادن اختصاصی به سنگ مشکی میگون استخراج می شود.

نکته:

سنگ های مشکی میگون به دلیل اینکه دارای کانی هایی غیر قابل تفکیک هستند معمولا به عنوان سنگ های تزیینی به کار برده نمی شوند چرا که در این صورت از لحاظ اقتصادی قابل توجیه نمی باشند.

مزایای سنگ میگون مشکی

ویژگی ها و مزایای سنگ میگون مشکی:

  •  تنوع بالای رنگ ها
  •  تنوع اندازه سنگ
  •  سنگی طبیعی استخراج شده از دل کوه
  •  مقرون به صرفه
  •  دارای قطر کم و اصطلاحا نازک
  •  عدم نیاز به فرآوری
  •   بسیار مرغوب با کیفیت بالا
  •  مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
  •  مقاوم در برابر فرسایش و ضربه
  •  مقاوم در برابر گرما و سرما
  •  دارای چسبندگی زیاد
  •  صرفه جویی در هزینه های انرژی
  •  نصب آسان و سریع
  •  عدم نیاز به مرمت
  •  دارای چگالی بالا
  •  حاوی مواد معدنی با ارزش مانند: طلا، نقره، کرومیت و…
  •  زیبا و ساده و بسیار پرطرفدار

تذکر لازم:

شاید این تذکر را بتوان به عنوان یکی از معایب سنگ مشکی میگون در نظر گرفت که این سنگ گاها در برابر آفتاب طولانی مدت و یا رطوبت بیش از حد کمی تغییر رنگ خواهد داد اما لازم به ذکر است که این مشکل به هیچ عنوان به داخل سنگ نفوذ نمی کند و به طور کلی سنگ میگون سالم می ماند.

کاربردهای سنگ مشکی میگون

کاربردهای سنگ مشکی میگون:

همان طور که ذکر شد سنگ مشکی میگون به خاطر مزایای خوبی که دارد در ساختمان سازی بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است. از جمله کاربردهای سنگ میگون مشکی عبارتند از:

  1. ساخت پله و ستون
  2. ساخت پیاده رو و محوطه سازی
  3. ساخت شومینه و باربیکیو
  4. طراحی دکوراسیون( دیوار، کف، نمای داخلی و نمای خارجی)  
  5. ساخت آبشار مصنوعی
  6. نمای ویلا ها و باغ ها و ساختمان ها
  7. ساخت آبنما
  8. ساخت دیوار پوش ها ، دیوارها و همچنین پنل های سقفی و دیواری
  9. سنگ فرش های پارک و کف سازی حیاط و…
  10. زیبا سازی شهرها و مناطق دیدنی و مجتمع های تفریحی
  11. اجرا به عنوان فرش دیواری و پانل ها
  12. اجرا به عنوان رومیزی( سطح میز کاری)، کانتر تاپ و دیگر سطوح کاری

 

تفاوت سنگ میگون مشکی با سنگ لاشه و سنگ مالون:

سنگ مالون:

نوعی سنگ ساختمانی مناسب اجرا در سازه های ساختمانی و مهندسی که در واقع جزء سنگ لاشه محسوب می شود که به شکلی تغیر یافته است در حالی که سنگ لاشه قاعدتا بدون تغییر مورد استفاده قرار می گیرد اما سنگ مالون با اجرای تغییراتی به عنوان سنگ نما، سنگ فرش ها و… کاربرد دارد و البته خود این سنگ نیز دارای انواع مختلفی است که با توجه به نیاز و سلیقه مشتری در رنگ های متنوع مورد اجرا می باشد.

سنگ لاشه:

سنگ لاشه همان گونه که استخراج می شود مورد استفاده هم قرار می گیرد بدون هیچ گونه تغییری. اشکال نامنظم بسیار جذابی می توان با این نوع سنگ در ساختار پل ها و دیواره ها اجرا نمود. همچنین سنگ لاشه به عنوان پودر سنگ نیز در کارخانه ها قابلیت استفاده را داراست.

سنگ میگون مشکی:

 نوعی سنگ  طبیعی ورقه ای مقاوم، چشم نواز و جذاب که با آنچه در باره اش در مقاله ذکر نمودیم تفاوتش با دیگر سنگ هایی همچون سنگ لاشه و سنگ مالون به خوبی مشخص شد.

سنگ مشکی میگون

قیمت سنگ مشکی میگون:

از لحاظ قیمت سنگ مشکی میگون کاملا کم هزینه می باشد چرا که تولید این نوع سنگ دارای هزینه های جانبی نمی باشد اما به طور کلی نوسانات بازار، نوع ، کیفیت و سایز سنگ قطعا بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار است.

راهنمای خرید سنگ مشکی میگون:

یکی از دفاتر فروش خوش قیمت که سنگ میگون مشکی با کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه می کند سنگ میگون مشکی نجفی می باشد چراکه سنگ نجفی سالهاست تولید کننده و ارائه دهنده سنگ های ورقه ای مشکی میگون با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد. لذا به منظور تهیه سنگ می توانید با کارشناسان و متخصصان دفاتر فروش سنگ نجفی تماس حاصل نمایید تا ضمن بهترین مشاوره از کارشناسان خریدی اقتصادی و مناسب انجام دهید.

اطلاعات تماس:

آدرس:
کیلومتر ۵ جاده فشم رودک روبروی رستوران ورجین سنگ قصران

شماره تماس :
09121962390
09911962390

سخن آخر:

سنگ میگون مشکی یکی از لوکس ترین و پرطرفدار ترین مصالح ساختمانی در ایران می باشد. محبوبیت این سنگ چنان بین طرفدارانش زیاد است که حتی در شهر سازی و زیبا سازی محوطه ها نیز جایگاه ویژه ای برای خود دارد.

 


پایان مطلب


 

لینک های مفید و مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services