سرانگشتی وزن تیرآهن 1

محاسبه سرانگشتی وزن تیرآهن

تیرآهن به‏ عنوان یکی از مصالح اصلی برای ساخت انواع سازه مورد استفاده قرار می‎گیرد، که وظیفه آن تحمل وزن ساختمان است. برای هرساخت و سازی افراد نیاز به خرید تیرآهن دارند. یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت و ساز، وزن آهن آلاتی است که مورد استفاده قرار می‎گیرد. درواقع قیمت تیرآهن رابطه مستقیمی باوزن تیرآهن مورد استفاده در هر پروژه دارد.

محاسبات سرانگشتی آهن آلات یک روش تقریبی مناسب برای به‌دست آوردن میزان آهن آلات مصرفی در هر پروژه ساختمانی است. اگر می‎خواهید درباره محاسبه سرانگشتی وزن تیرآهن اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

 

محاسبه سرانگشتی وزن تیرآهن چگونه است؟

‌شما با محاسبات سرانگشتی آهن آلات برای پروژه‌های ساختمانی مختلف، می‎توانید سرعت شروع پروژه خود را بالا ببرید. محاسبه دقیق متره، آنالیز تیرآهن و سایر مصالح مصرفی نیازمند ارایه نقشههای سازه است و علاوه‎بر این موارد نیاز بهصرف زمان و هزینه دارد. برای انجام اینکار ابتدا باید باتوجه به نوع سازه بر اساس عملکرد و تعداد تیرآهن، محاسبات را انجام دهید.

 تیرآهن‎های مصرفی در انواع ساخت و سازها دارای سه نوع اصلی، فرعی و کلاف است که بعد از مشخص شدن نوع ساختمان و عملکرد تیرها می‎توانید تعداد تقریبی تیرآهن‌های مصرفی را محاسبه کنید. همچنین شما می‎توانید از محاسبات سرانگشتی که متخصصان باتجربه در پروژه‎های قبلی به‎کار برده‎اند، استفاده کنید و این امر روش بسیار خوبی برای برآورد اولیه باتخمین 90 درصدی برای سرمایه گذاران در صنعت ساختمان است.

جدول وزن تیرآهن چیست؟

همانطور که می‎دانید وزن و قیمت تیرآهن بایکدیگر رابطه مستقیمی دارند. درواقع برای اینکه شما در ساخت و سازهای مختلف بتوانید هزینه را به‌درستی محاسبه کنید، باید وزن تیرآهن‌های مورد استفاده را محاسبه کنید. جدول وزن، مقدار و وزن انواع تیرآهن را طبق اندازه مقاطع نشان می‌ده.  و شما باکمک آن می‎توانید به‎راحتی وزن تیرآهن مصرفی خود را  بهدست آورید.

 

قیمت تیرآهن چگونه محاسبه می‎شود؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که در ساخت و ساز بسیار مهم است، وزن تیرآهن است. این عامل در ساختمان‎های چند طبقه که وزن آن‎ها بیشتر است، اهمیت ویژه‌ای دارد. شما باید به این نکته توجه کنید که برای جلوگیری از خمیدگی، علاوه‏بر اینکه سقف باید مقاوم باشد تا حد امکان وزن تیرآهن نیز بهتر است سبک باشد.

همچنین وزن تیرآهن با قیمت تیرآهن رابطه مستقیم دارد، به‎همین دلیل آشنایی با انواع مختلف این پروفیل و وزن آن‌ها برای انتخاب بهتر و مناسب‌تر به شما کمک بسیاری می‎کند. به‌عنوان مثال قیمت تیرآهن 14 با قیمت تیرآهن سایزهای دیگر متفاوت است. قیمت برخی از تیرآهن‎ها به‎شرح زیر است:

قیمت تیرآهن 14 : قیمت تیرآهن 14، در ایران با نواسانات بسیاری همراه است. به‏همین دلیل نمی‎توان قیمت دقیقی را بیان کرد. درحالت کل عوامل بسیاری مانند سایز، ضخامت آهن، نوع مقطع، جنس و متراژ در قیمت تیرآهن تاثیر بسیاری دارد. همچنین اگر قصد خرید دارید، بهتر است اطلاع دقیقی از قیمت روز این محصول داشته باشید. داشتن اطلاع از نرخ این محصول به‌دلیل استفاده گسترده­ای که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.  

 

قیمت تیرآهن 16: در کشور ما تیرآهن 16 به‎دلیل کاربرد وسیع و مصرف بالا در صنعت‎های مختلف، طرفداران بسیاری دارد. این تیرآهن به‌‎دلیل سایز و وزن مناسب خود، بهعنوان یک قطعه ساختمانی مهم در ساخت و ساز، خودروسازی، صنعت ماشین‌آلات و صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‏‎گیرد. درواقع این تیرآهن به‎دلیل مقاومت بالایی که دارد، مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفته است و از آن برای ساخت ستون و سقف سازه‌­ها استفاده می­‌کنند. داشتن اطلاع از  قیمت تیرآهن 16 به خریداران کمک می‎کند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

قیمت تیرآهن فایکو: تیرآهن یکی از محصولات مهم در ساخت و ساز است به‎همین دلیل کارخانه‎های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند. انتخاب محصول باکیفیت برای استفاده در صنعت از نقش مهمی برخوردار است. تیرآهن فایکو یکی از این محصولات است که از کیفیت بالایی برخوردار است.، زیرا بااستفاده از دانش روز و آخرین تکنولوژی صنعت فولاد توانسته است محصولی باکیفیت را ارائه دهد.

شما برای دریافت قیمت تیرآهن فایکو می‏توانید باکارشناسان مرکز آهن فولادینو در تماس باشید و از آن‏ها برای انتخاب بهتر و مناسب راهنمایی بگیرید.

 محاسبات وزن آهن آلات برای ساخت و ساز

 محاسبات وزن آهن آلات برای ساخت و ساز

اگر شما قصد ساخت و ساز را دارید باید نکاتی را مدنظر داشته باشید، یکی از مهم‎ترین این نکات محاسبه وزن آهن آلات مصرفی است. آهن آلات به سه نوع میلگرد، کارهای فولادی سنگین و سبک تقسیم شده است. برخی از نکات که درمورد وزن اسکلت فلزی باید رعایت کنید به‎شرح زیر است:

در اکثر پروژه‌های ساختمانی که دارای اسکلت فلزی هستند، معمولا از قاب خمشی استفاده نمی‎کنند، زیرا هزینه آن‎ها بالا است. در طراحی سازه ما 2 نوع مهاربند داریم، که شامل مهاربند ویژه و معمولی است. برای ساختمان‏هایی که ارتفاع آن‎ها کمتر از 15متر است، از مهاربند معمولی استفاده می‎کنند.

 اما مهاربند ویژه برای ساختمان‎های بلند مورد استفاده قرار می‎گیرد. این نوع مهاربند به‎دلیل هزینه بالایی که دارند، زیاد استفاده نمی‎شود و معمولا از دیواربرشی استفاده میکنند که در این حالت وزن تیر و ستون 30 تا 65 کیلوگرم در هرمترمربع زیربنا است.

همچنین شما باید به این نکته توجه کنید که طول دهانه در اسکلت فولادی تاثیر بسیاری در وزن آهن آلات دارد. به‎ عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید، دهانه یک سازه فولادی را افزایش دهید، وزن آهن مصرفی نیز باید افزایش پیدا ‎کند.

 

محاسبه اندازه تیرآهن اصلی

تیرآهن‌هایی که بین دو ستون قرار می‌گیرند، تیرآهن‌های اصلی نام دارند. این تیرآهن‎ها بار تیرهای فرعی را به ستونها انتقال می‎دهند. درواقع تیرهای اصلی دارای دو نوع ساده و خمشی هستند. تیرهای ساده این امکان را دارند که فقط بار ثقلی را تحمل کنند. درصورتی‎ که تیرهای خمشی می‎توانند علاوهبر بار ثقلی نیروی زلزله نیز تحمل کنند.

برای محاسبه اندازه تیرآهن اصلی باید به این نکته توجه کنید که طول تیر و سطح بارگیر مهمترین عامل در تعیین اندازه تیرآهن است و تیرهای میانی که از دو طرف تیرهای فرعی به آن وصل می‌شوند، اندازه آن‎ها بالاتر است. همچنین در بام تیرهای کناری خیلی سبکتر از طبقات است، زیرا دیواری برروی آنها قرار ندارد.

نتیجه‌گیری

محاسبه مسائل مربوط به تیرآهن برای پروژههای ساختمانی بسیار مهم است. اگر شما می‏خواهید برای هر ساخت و سازی محاسبه سرانگشتی وزن تیرآهن مصرفی را محاسبه کنید. عواملی مانند قیمت تیرآهن و سایر آهن آلات مصرفی، تاثیر بسیاری در محاسبات و هزینه‏های نهایی پروژه دارد.

فروشگاه اینترنتی فولادینو

پیشنهاد می‎کنیم برای خرید و مشاهده به روزترین قیمت تیرآهن در اندازه‎های مختلف به فروشگاه اینترنتی فولادینو مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید در هر زمان قیمت روز آهن را مشاهده کنید. این فروشگاه معتبر در زمینه تامین و فروش انواع مقاطع طویل، پروفیل‌ قوطی، ناودانی و نبشی، انواع ورق، تیرآهن و انواع میلگرد فعالیت دارد و در کمترین زمان ممکن شما می‎توانید محصولات مورد نظرتان را باتضمین مناسب‌ترین قیمت آهن آلات دریافت کنید.

 


پایان مطلب


 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services