چیست انواع پوستر دیواری تفاوت پوستر و کاغذ دیواری 1

 

پوستر دیواری چیست؟

در واقع پوستر دیواری مجموعه ای شیت ها یا تک شیت هایی است که با کنار هم قرار گرفتن شکل و طرح های مختلف را ایجاد می کنند. برای نصب پوستر ها باید از چسب های مخصوصی استفاده کرد که با گذشت زمان جدا نشود. پوستر دیواری نیز باید توسط نصاب ماهر چسبانده شود چون قرار دادن شیت ها در کنار هم نیاز به مهارت دارد که دچار مشکل نشود و بخواهیم آن را از دیوار جدا کنیم و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد.

 درواقع پوسترها باهدف نصب بر روي ديوارها و دركل هر نوع سطوح عمودي تعبيه می‌شوند. پوسترها از جنس نانوون و يا كاغذ گلاسه هستند كه اين پوستر ديواري كيفيت بسيار بالايي داشته و کاملاً قابليت شست‌وشو دارد. برای محیط‌های اداری، تجاری و مسکونی (اتاق‌خواب، پذیرایی، نشیمن) نیز با طرح‌های مناظر طبیعي، شهرها، تصاویر کارتونی و … طراحی شده و مناسب است.

نقاشي و نوشته پوسترهاي معمولي را تشكيل می‌دهند، اما اين امكان هم هست كه پوستري تنها نقاشي يا تنها نوشته داشته باشد. اين صفحات كاغذی ممكن است به‌منظور جلب‌توجه نصب شوند و يا وسیله‌ای براي اطلاع‌رسانی بر روی ديوارها باشند. هدف‌هایی كه پوسترها دنبال می‌کنند متفاوت است. پوستر ممكن است جنبه تبليغاتي داشته باشد و يا اينكه به‌منظور تكثير يك اثر هنري با اهداف اقتصادي، فرهنگي و فروش با قيمت ارزان مورداستفاده قرار گيرد. پوسترها در امور آموزشي هم كاربرد زيادي دارند. همانند کاغذ دیواری، پوستر ديواری نيز با استفاده از چسب مخصوص قابل نصب بر روي هر سطح صافي هست.

تفاوت پوستر و کاغذ دیواری

فرق پوستر با کاغذ دیواری این است که پوستر را می توان  برای تمامی سطوح به غیر از کاشی و سنگ استفاده نمود. ویژگی های مهمی را که کاغذ دیواری ها دارند پوستر های دیواری ندارد قابل شست و شو نیستند و اینکه اگر بخواهیم آنها را برروی دیوارهایی که دچار ترک خوردگی و نم زدگی هستند حتما باید بازسازی شود در صورتی که برای نصب کاغذ دیواری نیازی نیست دیوارهای ترک خورده را بازسازی کنیم و به راحتی برای تمامی سطوح قابل نصب است. برای تحول و زیبایی دکوراسیون داخلی فضا محل کار یا خانه می توانید از پوستر های دیواری استفاده نمایید زیرا هزینه کمتری نسبت به کاغذ دیواری را متحمل می شوید و نصب پوستر دیواری سریع تر از کاغذ دیواری ها انجام می شود. پوسترهای دیواری طرح های متفاوت با گرافیک های متفاوتی در بازار موجود است که هر طرح زیبایی خاصی را در فضا ایجاد می کند. بیشترین استقبال مردم از پوسترهای دیواری فضاهای منظره دریا ، کوه و … است که باعث ایجاد آرامش منحصر به فردی در فضا می شود.

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services