سنگی برای نمایساختمانمناسب است 1

چه سنگی برای نمای ساختمان مناسب است؟

سنگ نمای ساختمان از رایج ترین مصالحی به شمار می رود که در اغلب ساختمان ها از آن استفاده می شود. این سنگ نما ها علاوه بر اینکه باعث زیباتر شدن ساختمان ها می گردد، آن ها را از عوامل محیطی نظیر شرایط آب و هوایی محافظت می کند. از آنجایی که سبک های گوناگونی از سنگ نمای ساختمان  وجود دارد، انتخاب سنگ نمای مناسب برای محافظت از ساختمان ها بسیار ضروری است. 

حال اگر این پرسش برای شما به وجود آمده است که چه سنگی برای نمای ساختمان مناسب است؟ با مطالعه این مقاله بی شک به پاسخ پرسش خود خواهید رسید. انتخاب بهترین سنگ نما تا حد زیادی به سلیقه افراد، موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و غیره بستگی دارد. آگاهی داشتن نسبت به نوع و جنس متریال سنگ نما ها باعث می شود علاوه بر ایجاد جلوه های بصری زیبا در محیط ساختمان ها، آن ها را از شرایط جوی نیز محافظت کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص انواع سنگ عباس آباد و ویژگی های سنگ نما به دست آورید.

                                   ویژگی های سنگ نما 

برای انتخاب بهترین سنگ نما برای ساختمان، ابتدا باید با ویژگی های آن آشنا باشیم. از جمله ویژگی های سنگ نما می توان به عدم ترک و پوسیدگی آن اشاره کرد. برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که سنگ نما فاقد ترک و شکستگی است، تنها کافیست با یک شی فلزی به آن ضربه ای وارد کنیم. اگر به دنبال ضربه صدایی شبیه به صدای ظروف چینی به گوش برسد، بیانگر عدم شکستگی سنگ می باشد. سنگ نما باید قطر و ضخامت مناسبی داشته باشد تا به هنگام نصب آن، مشکلی ایجاد نشود. از دیگر خصوصیات سنگ نما، کیفیت و مقاومت بالای آن می باشد. یک سنگ خوب باید در برابر عواملی چون شرایط جوی مقاومت بالایی داشته باشد. ساختار و بافت تشکیل دهنده سنگ نیز باید از بهترین کانی های مقاوم ساخته شده باشد. 

سنگ نمای انتخابی بایستی با نمای ساختمان از نظر جنس و رنگ مطابقت داشته باشد. ضد حریق بودن سنگ نمای ساختمان  نیز از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. البته برای رسیدن به پاسخ این پرسش که چه سنگی برای نمای ساختمان مناسب است؟ تنها دانستن این نکات کافی نیست. باید این سنگ نما ها را از بهترین فروشگاه های اینترنتی تهیه کرد تا بتوان مناسب ترین سنگ عباس آباد را خریداری نمود.

 

چه سنگی برای نمای ساختمان مناسب است؟

انواع سنگ نما

همانطور که در مطالب قبل به آن اشاره شد، برای انتخاب بهترین سنگ نما خوب است با انواع آن آشنا شده باشید. انواع سنگ نما به طور خلاصه عبارتند از: سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، سنگ سنداستون و سنگ مرمر. در ادامه به معرفی انواع سنگ نما پرداخته ایم که مطالعه آن، در دانستن پاسخ این پرسش که چه سنگی برای نمای ساختمان مناسب است؟ بسیار مفید خواهد بود.

  • سنگ گرانیت: این سنگ زمانی که ماگمای موجود در زیر زمین به مرحله کریستالیزه می رسد به وجود می آید. سنگ گرانیت از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سایر سنگ هایی مثل تروارتن و مرمر برخوردار است. جالب است بدانید این نوع سنگ به نوعی ضد آب است و هیچگونه آلودگی جذب نمی کند. سنگ گرانیت بسیار متنوع بوده و از مقاوم ترین متریال در ساخت آن به کار رفته است.

  • سنگ سنداستون: این نوع سنگ نما از فشرده شدن ماسه ساخته می شود. همچنین در دسته سنگ های رسوبی قرار می گیرد. درست است که این نوع سنگ در برابر شرایط جوی مقاومت خوبی دارد اما، چسبندگی کم سنگ سنداستون از معایب آن به شمار می رود. به همین خاطر امروزه به دلیل عدم چسبندگی این نوع سنگ، دیگر به عنوان سنگ نما از آن استفاده نمی شود.

  • سنگ مرمر: یکی از پرکاربرد ترین انواع سنگ نما، سنگ مرمر می باشد. این نوع سنگ اغلب در کف راه پله ها و سنگفرش ها مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن چگالی بیشتر و منافذ کم از جمله مزایای سنگ مرمر به شمار می رود. 

  • سنگ تراورتن عباس آباد: از دیگر سنگ های رسوبی، سنگ تراورتن می باشد. این سنگ نیز از تنوع بسیار گسترده ای برخوردار است که زیبایی آن را دو چندان کرده است. استفاده از سنگ تراورتن برای نما بسیار گزینه مناسبی است، چرا که در برابر عواملی چون خراشیدگی و خوردگی مقاومت نسبتا خوبی دارد.

 

 

سنگ نمای تراورتن

 

سنگ ساختمانی تروارتن چه خصوصیاتی دارد؟

سنگ نمای تراورتن به علت ویژگی های خوبی که دارد از پرکاربرد ترین سنگ نمای ساختمان به شمار می رود. چسبندگی سنگ تراورتن نسبت به سایر سنگ های ساختمانی بسیار بیشتر است. همین چسبندگی سنگ تراورتن باعث می شود نیاز به رول پلاک کردن دیگر نباشد. کم حجم بودن این نوع سنگ باعث نصب راحت، مقاومت بالای آن و کم تر شدن وزن ساختمان می گردد. مسلما هرچه وزن ساختمان افزایش پیدا کند در برابر حوادثی چون زلزله آسیب پذیر تر می شود. حمل و نقل سنگ تراورتن بسیار راحت بوده به همین خاطر، هزینه های حمل و نقل آن نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود. از دیگر ویژگی های این نوع سنگ می توان به تنوع رنگبندی و لوکس بودن آن نیز اشاره کرد.

1697976798653511de27876 main

نکات مهم بعد از انتخاب سنگ های ساختمانی

زمانی که دانستیم چه سنگی برای نمای ساختمان مناسب است؟ و انتخاب بهترین سنگ نما، حال نوبت آن است که در هنگام خرید آن نیز به نکاتی توجه کنیم. در اولین قدم بایستی سنگی که قصد داریم آن را خریداری کنیم، هیچگونه پوسیدگی بر روی آن وجود نداشته باشد. ظاهر سالم و بدون عیب و نقص از دیگر نکاتی می باشد که باید آن را مدنظر قرار داد. قطر و ضخامت سنگ نیز باید در هنگام خرید سنگ نما به آن توجه شود. 

اگر قصد دارید بهترین سنگ نما را خریداری نمایید، مراجعه به معتبر ترین فروشگاه های سنگ نما می تواند در انتخاب شما بسیار موثر باشد. مشاورین سایت صنایع سنگ ایران مهر همواره منتظر صدای گرم شما عزیزان برای ارائه راهنمایی های لازم در خصوص انواع سنگ نما هستند. برای خرید زیباترین سنگ نما ها تنها کافیست از طریق سایت صنایع سنگ ایران مهر به نشانی www.iranmehrstone.ir اقدام به تهیه سنگ مورد نیاز خود کنید. کارشناسان سایت ما در اسرع وقت پاسخگوی نیاز شما عزیزان خواهند بود.

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید