دیواری عایق صدا چیست و چه مزیت هایی دارد 1

 

کاغذدیواری عایق صدا (آکوستیک) و مزایای آن

ایجاد فضایی که کاملاً عایق صدا باشد یعنی نه صدای داخل به بیرون نفوذ کند و نه سر و صدای بیرون وارد فضا می شود می تواند در مواقعی کاملاً حیاتی باشد. اما تقریباً اکثر راهکارهایی که برای عایق کردن فضا می توان از آن استفاده کرد بسیار پرهزینه هستند و شاید اجرای آن برای هر فردی میسر نباشد. اما ناامید نشوید یک راهکار کم هزینه تر می تواند استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت کاغذ دیواری باشد که به آن کاغذ دیواری عایق صدا یا همان آکوستیک می گویند. در ادامه به بررسی کامل تر کاغذ دیواری ضد صدا خواهیم پرداخت. پس اگر ایجاد فضای عایق دغدغه شماست حتماً تا انتهای این راهنما با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری و انواع آن

کاغذ دیواری از انواع دیوارپوش های بسیار رایج در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند که تنوع بسیار بالایی دارند. می توان در میان انواع آلبوم های کاغذ دیواری وجود سلائق مختلف را مشاهده کرد انواع طرح های ساده، مدرن، کلاسیک و بسیاری دیگر همگی باعث می شود بتوان از آن در در دکوراسیون فضاهای مختلف استفاده کرد.

نکته ای که در مورد کاغذ دیواری ها وجود دارد این است که وجود تنوع نه تنها در ظاهر بلکه در جنس آنها نیز مشاهده می شود. کاغذ دیواری ها در انواع جنس کاغذی، پی وی سی، نانوون، نانوون پی وی سی، نانو و حتی عایق صدا را نیز مشاهده کرد. در این مطلب سعی داریم با انواع کاغذ دیواری عایق صدا آشنا شویم پس همچنان ما را همراهی کنید.

کاغذ دیواری عایق صدا (آکوستیک) چیست؟

کاغذ دیواری عایق صدا چیست

با وجود همه تنوعی که در مورد انواع کاغذ دیواری ها می توان مشاهده کرد اما انواع کاغذ دیواری عایق صوتی و حرارتی بسیار متفاوت تر از سایر انواع کاغذ دیواری می باشد.

کاغذ دیواری های عایق صوتی (آکوستیک)، به دسته ای از کاغذ دیواری ها اطلاق می شود که همانطور که از نامشان برمی آید از انتقال و خروج صدا در فضا جلوگیری می کنند. البته باید در این مورد اندکی واقع بین باشیم چراکه خاصیت عایق بودن صدا در کاغذ دیواری ها به هیچ عنوان به اندازه تجهیزات گرانبهائی که مخصوص عایق کردن صدای فضا هستند نیست. اما به هر حال تا حدودی می توانند از سر و صدای محیط بکاهند اما چگونه؟

ساختار کاغذ دیواری های عایق صدا متفاوت از کاغذ دیواری های معمولی ست که تا به حال دیده اید. درواقع در دیوارپوش عایق صدا ترکیبی از فوم به همراه کاغذ استفاده می شود. این درحلیست که کاغذ دیواری های معمولی تنها شامل یک لایه کاغذی نازک هستند. کاغذ دیواری های عایق صدا خود می توانند شامل انواع مختلفی باشند که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

  • فوم های ساده یکی از انواع دیوارپوش هایی هستند که می توان آنها را عایق صدا دانست. البته به یاد داشته باشید نحوه نصب این دیوارپوش ها در تعیین قابلیت عایق صدا بودن آن بشدت مهم است و اگر این مرحله به درستی صورت نگیرد کاغذ دیواری عایق صدا نخواهد بود.
  • فوم های طرح دار دسته ای دیگر از انواع کاغذ دیواری عایق صوتی و حرارتی محسوب می شوند که عملکردی بهتر از انواع فوم های ساده دارند. در ساختار این نوع از دیوارپوش ها لایه فوم دارای برجستگی های خاصی ست که باعث به دام افتادن صدای محیط می شود. به این ترتیب از میزان سر و صدای کاسته می شود.

مزیت های کاغذ دیواری عایق صدا (آکوستیک)

مزیت های کاغذ دیواری ضد صدا

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از کاغذ دیواری عایق صدا این است که سر و صدای فضا تا حدی تعدیل می شود. به همین دلیل استفاده از آنها کاربردهای عمومی تری خواهد داشت.

از سوی دیگر قیمت کاغذ دیواری آکوستیک بسیار کمتر از استفاده از تجهیزات عایق صدا کردن دیوارها خواهد شد به همین دلیل با خرید کاغذ دیواری عایق صدا با هزینه کم یک فضای عایق ایجاد خواهید کرد.

همچنین کاغذ دیواری های عایق صدا سبب استفاده بهینه از انرژی می شوند و از هدر رفت انرژی تا حد زیادی می کاهند. درواقع این نوع از کاغذ دیواری ها علاوه بر صدا سبب حفظ دمای محیط نیط می شوند.

معایب کاغذ دیواری های عایق صدا

معایب کاغذ دیواری آکوستیک

درست است که استفاده از کاغذ دیواری عایق صدا خود می تواند یک مزیت محسوب شود اما شاید استفاده از آن در هر فضایی مناسب نباشد. به طور کلی توصیه می شود به دلیل استفاده از چسب های خاصی که برای چسباندن آنها استفاده می شود آنها را در معرض رطوبت قرار ندهید چراکه خیلی سریع خاصیت خود را از دست می دهند. گذشته از آن نصب آن در فضاهای مرطوب سبب فرسایش لایه سطحی و درنتیجه از بین رفتن زیبایی آن می شود.

سخن پایانی

به طور کلی هر فضایی در منزل و یا محیط کار تا حدی نیاز به استقلال خاص خود را دارد که لازمه آن عدم ورود و خروج صدا به آن می باشد. به همین دلیل استفاده از انواع کاغذ دیواری عایق صدا و یا همان کاغذ دیواری آکوستیک می تواند یک مزیت محسوب شود. برای تهیه انواع کاغذ دیواری چه انواع عایق صدا و چه انواع معمولی نیاز است به مراکز عمده و اصلی فروش کاغذ دیواری مراجعه کنید. شرکت دکورچوب به عنوان یک فروشگاه فعال در حوزه دکوراسیون داخلی این قابلیت را دارد که به عنوان یک مرکز اصلی فروش تجهیزات دکوراسیون داخلی محسوب شود.

 


پایان مطلب


 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services