رول توری مرغی چند متر است کاربرد و انواع 1

محاسبه رول توری مرغی

توری مرغی نوعی تور فلزی یا پلاستیکی است که در چشمه‌های 6 ضلعی تولید، و بصورت رول یا طاقه به بازار عرضه‌ می‌شود. کاربرد تور مرغی علارغم اسم آن صرفا محدود به حصار مرغ و طیور نیست و استفاده آن در صنعت ساختمان بسیار فراتر از تصور است.

توری مرغی نوعی توری ریز فلزی یا پلاستیکی است که بصورت رولی یا طاقه تولید، خرید و فروش می‌شود. قیمت تور مرغی گالوانیزه به نوع آن(ایرانی و فنس مرغی وارداتی چینی) عرض(90، 120، 150 و 180 سانتیمتر) اندازه چشمه توری(یک دوم، سه چهارم و یک اینچ) طول هر رول تور مرغی بستگی دارد. برای مشاهده قیمت روز این محصول به لینک قرار داده شده مراجعه کنید تا به‌روزترین نرخ‌ها را در انواع مختلف تور مرغی مشاهده کنید. انواع دیگر این محصول در بازار با نام‌های توری مرغ ریز، ضخیم و درشت، فنچی نیز شناخته می‌شود.

مشخصات انواع توری فنس مرغی گالوانیزه

توری مرغی فلزی گالوانیزه نوعی از توری است که سیم مفتول‌های گالوانیزه گرم یا سرد تولید می‌شود. چشمه های این محصول به صورت شش ضلعی است و در نقاط مختلف در هم تنیده و بافته می‌شود. سیم مفتول این تور فلزی اصولا نازک است و این باعث انعطاف‌پذیری بالای آن، کاربرد آسان و وزن پایین توری می‌شود.

 مشخصات فنی توری مرغی چینی

در ایران این محصول به اسم توری مرغی وارداتی نیز شناخته می‌شود. نوع سیم این توری گالوانیزه سرد می‌باشد و به نسبت مورد مشابه تولید داخل از کیفیت و دوام کمتری برخوردار است ولی قیمت آن مقرون‌به‌صرفه‌تر از فنس مرغی ایرانی است. طول هر رول تور چینی مرغ حدود 45 متر است. عرض هر طاقه آن در اندازه 90 تا 180 متغیر است.

تور مرغی ایرانی

این نوع فنس گالوانیزه مرغی تولید ایران است و از نظر مشخصات فنی مشابه نوع چینی است. عرض هر رول توری مرغ ایرانی 90، 120، 150 و 180 می‌باشد و وزن هر طاقه آن با توجه به ضخامت سیم توری و اندازه چشمه ها در گستره 5 تا 14 کیلوگرم است.

توری مرغی ریز و ضخیم

منظور از توری ریز مرغی در واقع آن است که ضخامت سیم توری یا مفتول گالوانیزه که در بافتن این محصول استفاده شده است نازک و سبک است و اندازه چشمه آن نیز کوچک می‌باشد. ضخامت سیم مفتول تور مرغ از 22 میکرون تا 44 میکرون است که هر چه این عدد کوچکتر باشد توری ریز و نازک و هرچه بزرگتر باشد ضخیم خواهد بود.

167435708663cca95ec64b1 mainاز طرفی اگر اندازه چشمه یک دوم اینچ که معادل 1.25 سانتیمتر است باشد ریز محصوب می‌شود و این عدد اگر به سمت 1 اینچ که معادل 2.5 سانت است برود قاعدتا توری مرغی ضخیم محسوب خواهد شد. در نهایت خریدار با توجه به نیاز خود بهترست دقیقا اندازه‌های محصول را درخواست کند.

توری فنچی

این محصول به نوعی ریزترین نوع توری گالوانیزه مرغی است و بیشتر برای ساخت قفس پرندگان کاربرد دارد. رایج ترین اندازه چشمه این محصول تقریبا یک دوم اینچ است. در هنگام خرید بهتر است با فروشندگان محصول نسبت به جزئیات و مشخصات فنی توری فنچی مشورت نمایید.

تور پلاستیکی مرغی

این محصول که کاربرد اصلی آن برای حصار مرغ در مرغداری هاست از جنس پلاستیک است و به روش اکستروژن در نقاط مختلف جوش خورده است. عرض هر رول توری پلاستیکی مرغی 1 تا 2.5 متر و طول آن 30 متر است. اندازه چشمه های آن 10 در10 تا 25*25 متغیر است. وزن هر متر مربع فنس پلاستیکی مرغ نیز از 200 تا 600 گرم متفاوت است.

هر رول توری مرغی چند متر است؟

طول هر رول توری مرغی گالوانیزه ایرانی و چینی وارداتی در حدود 45 متر و طول هر طاقه پلاستیکی آن تقریبا 30 متر است.

ویزگی، مزایا و کاربرد تور مرغی گالوانیزه

برخی از ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

وزن سبک؛ به خاطر استفاده از سیم مفتول نازک وزن این محصول بسیار سبک تر از سایر انواع توری فلزی است.

قیمت ارزان و مقرون به صرفه؛ وزن سبک این محصول باعث می‌شود حجم فولاد و آهن مصرفی در تولید آن کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت هر متر مربع آن پایین تر از توری های ضخیم فلزی باشد.

167435702663cca922814b5 mainاستفاده و کاربرد آسان؛ وزن سبک این توری گالوانیزه آهنی باعث راحتی در جابجایی محصول و نصب آسان در محل اجرا می‌گردد.

ضد زنگ زدگی؛ گالوانیزه بودن این تور فولادی باعث می‌شود بدون دغدغه و ترس از اکسیداسیون و زنگ زدگی، بتوانیم از آن در جاهای مرطوب استفاده نماییم.

به طور کلی این ویژگی‌ها و برخی موارد دیگر، باعث شده موارد مصرف این محصول روز به روز افزایش پیدا کند.

برخی از این کاربردها و موارد استفاده تور گالوانیزه مرغی عبارتند از:

توری دور ستون

ستون های بتنی ساختمان یکی از اصلی‌ترین قسمت های ساخت و ساز است. برای استحکام بیشتر و چسبندگی بیشتر بتن بر روی ستون می‌توان از فنس مرغی استفاده نمود.

گچکاری

گچکاری دیوار و ستون ساختمان از نوارد نازک کاری در اجرای سازه می‌باشد. یکی از مشکلاتی که در گچکاری با آن مواجه می‌شویم ترک خوردگی گچ است. وزن سبک و قیمت مناسب و ارزان توری گالوانیزه مرغی، آن را به گزینه خوبی برای گچکاری تبدیل کرده است.

کاربرد در عایق یونولیت سقف

عایق کاری سقف ساختمان، سوله و سالن ها یکی از موارد مهم در جهت کاهش هزینه مصرف و هدر رفت انرژی، آرامش ساکنین و موارد دیگر است. در عایق کاری سقف، پشم شیشه و یونولیت مصالح اصلی هستند. برای نصب و محکم کردن این مصالح بهتریم گزینه تور گالوانیزه مرغی است. وزن سبک، مقاومت در برابر زنگ زدگی و استحکام بالا از مزایای این محصول برای استفاده در اجرای عایق سقف می‌باشد.

ساخت قفس و تورکشی محوطه نگهداری مرغ و طیور

از قدیم الایام کاربرد فنس مرغی در تورکشی قفس پرندگان جز کاربردهای اصلی این محصول بوده است.
همچنین از این محصول در کاشیکاری، سیمان‌کاری، نصب ایزوگام و موارد اینچنینی که نیاز به استحکام در چسبندگی مصالح سیمانی و گچی دارد استفاده می‌شود.

قیمت تور مرغی چنده و از کجا توری مرغی بخرم؟

قیمت این محصول مانند سایر محصولات آهنی و فولادی دائما در حال تغییر است ولی تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات سیمی و توری مفتولی بهترین گزینه برای خرید ارزان این محصول سیمی در بازار آهن و فولاد هستند. برای مشاوره قبل از خرید و یا استعلام قیمت توری مرغی، صنایع فولاد توفیقی، به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر این محصول، پیشنهاد ما به شماست.

منبع: https://fouladtofighi.com/


پایان مطلب


 

لینک های کاربردی: 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید