طراحی غرفه سازی نمایشگاهی 1

طراحی و اصول غرفه سازی نمایشگاهی

همان‌طور که می‌دانید، امروزه راه‌های مختلفی برای توسعه تجارت و کسب‌وکار وجود دارد که یکی از آن‌ها حضور در نمایشگاه‌های مختلف است. درواقع غرفه‌های نمایشگاهی باعث می‌شوند که محصولات و کالاهای تولیدی شرکت شما بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار گیرند و آمار فروش شرکت شما افزایش پیدا کند. بنابراین می‌توان گفت غرفه سازی نمایشگاهی یکی از مهم‌ترین نقش‏‌ها را در موفقیت توسعه تجاری دارد و باید به آن توجه شود. به خاطر داشته باشید که یک غرفه نمایشگاهی، نشان‌دهنده هویت و شخصیت برند شما است و به همین دلیل باید طراحی اصولی و حرفه‌ای داشته باشد.

 

در صورت نیاز به طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی، به لینک ثبت درخواست طراحی غرفه نمایشگاهی مراجعه فرمایید.

 

غرفه نمایشگاهی چیست؟

غرفه نمایشگاهی در حقیقت همان ویترینی است که شما می‌توانید از آن برای نمایش فعالیت‌های خود استفاده کنید. به تعبیر دیگر می‌توان گفت غرفه نمایشگاهی یک تصویر چند بعدی برای بازاریابی و فروش است که تاثیر بسزایی در شناخته شدن کالاهای شرکت شما دارد. یکی از عواملی که باعث موفقیت غرفه نمایشگاهی شده، این است که مدت زمان ماندگاری غرفه در اذهان بازدیدکنندگان نسبت به دیگر شیوه‌های بازاریابی بیشتر است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال غرفه سازی نمایشگاهی باشند.

 

برای ثبت آگهی خود در زمینه تورهای نمایشگاهی خارجی، در نیازمندیهای سایت بسپار، همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

هدف از طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی چیست؟

  • معرفی برند و محصول موردنظر

  • به‌دست آوردن اعتبار و شهرت برای شرکت تولیدکننده‌ محصول

  • معرفی ایده و اندیشه جدید برای مصرف‌کننده

  • جمع‌آوری نقدینگی

  • گردآوری تولید کننده، مصرف‌کننده و محصول در یک زمان و مکان

مزیت‌های غرفه سازی نمایشگاهی

مزیت‌های غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی برای صاحبان کسب‌وکار مزیت‌های به ‌نسبت زیادی را به همراه دارد و به‌طورکلی باعث رونق اقتصادی می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، با راه‌اندازی یک نمایشگاه، اقشار مختلفی از مناطق گوناگون برای بازدید و خرید به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند و واضح است که هرچه تعداد بازدیدکننده بیشتر شود، تعداد خریداران نیز افزایش پیدا می‌کند. البته دقت داشته باشید که هرچه کیفیت پذیرایی از مراجعه‌کنندگان بهتر باشد، احتمال تبدیل شدن مخاطب به مشتری دائمی بیشتر است. بنابراین با داشتن یک غرفه نمایشگاهی خوب می‌توان مخاطبان بسیاری را به مشتری ثابت تبدیل کرد و آنچه اهمیت دارد این است که شما بتوانید یک غرفه خوب و باکیفیت راه‌اندازی کنید.

اهداف خود را از غرفه سازی، با توجه  به کسب و کار خود تعیین کنید

پیش از آنکه غرفه سازی نمایشگاهی را آغاز کنید، لازم است که اهداف خود را مشخص سازید. شما باید هر آنچه تصمیم دارید به آن دست پیدا کنید یا آنچه تصمیم دارید به مشتری و مخاطب القا کنید، روی کاغذ بیاورید و راجع به تمام آن‌ها فکر کنید. دقت داشته باشید که اگر شما نتوانید این کار را به‌درستی انجام دهید، ارزش‌ها و توانمندی‌های شرکت شما به‌خوبی بیان نخواهد شد و احتمال موفقیت شما نیز کاهش پیدا می‌کند.

در غرفه سازی نمایشگاهی، از ایده‌های نو و خلاقانه استفاده کنید

از مهم‌ترین عواملی که در غرفه سازی نمایشگاهی باید به آن توجه شود، استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه است. امروزه بسیاری از شرکت‌ها نسبت به راه‌‌اندازی غرفه نمایشگاهی اقدام کرده‌اند و اکثرا از یکسری قواعد و اصول پیروی می‌کنند. حال اگر شما بتوانید برای راه‌اندازی غرفه نمایشگاهی موردنظر خود از ایده‌های جدید و خلاقانه استفاده کنید، احتمال موفقیتتان افزایش پیدا می‌کند. طبق آمار به دست آمده، بسیاری از شرکت‌ها محصول چندان خاص و ویژه‌ای نداشته‌اند، اما به دلیل استفاده از ایده‌های خلاقانه در هنگام طراحی غرفه، به فروش بالایی دست پیدا کرده‌اند.

 

مطلب پیشنهادی : راهنمای تجهیز سالن همایش

 

در طراحی غرفه نمایشگاهی، از رنگ‌های مناسب در طراحی دکوراسیون استفاده کنید

رنگ‌بندی یکی از مهم‌ترین مبحث‌هایی است که باید هنگام غرفه سازی نمایشگاهی به آن توجه شود. این موضوع به قدری اهمیت دارد که شما باید به همان اندازه که به سبک طراحی توجه دارید، به رنگ‌بندی نیز توجه داشته باشید. برای انتخاب رنگ‌های مناسب باید مخاطبین کسب‌وکار خود را شناسایی کنید و بر این اساس رنگ‌هایی را استفاده کنید که در جذب مشتری بیشتر تاثیرگذار است. دقت داشته باشید که حتی اگر طراحی حرفه‌ای و اصولی برای غرفه انجام شود، اما رنگ مناسبی برای آن انتخاب نکنید، پروژه موفق نخواهد شد.

به جزئیات غرفه نمایشگاهی، توجه ویژه داشته باشید

بسیاری از طراحان معتقد هستند که فرم‌های عجیب و غریب برای غرفه نمایشگاهی شاید چندان مناسب نباشد، زیرا نمایشگاه‌ها معمولا فضای شلوغی دارند و افراد به ندرت می‌توانند دید وسیعی به محیط داشته باشند. از همین رو توصیه می‌شود بیش از آنکه به فرم‌های عجیب توجه شود، جزئیات مورد توجه قرار گیرند. خودتان را جای مشتری بگذارید و نقطه دیدتان را بررسی کنید. معمولا افراد در زمان ورود به یک غرفه، به جزئیات توجه بیشتری دارند، بنابراین لازم است برای موفقیت در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید.

غرفه نمایشگاهی؛ یک سازه موقت!

غرفه نمایشگاهی؛ یک سازه موقت!

بسیاری از افراد برای ساخت غرفه نمایشگاهی از مصالح مقاوم و غیر بازیافتی استفاده می‌کنند و مسلما چنین مصالحی علاوه بر آنکه به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنند، هزینه‌ی بالایی را برای شما به همراه خواهند داشت. دقت داشته باشید که غرفه‌های نمایشگاهی یک سازه موقت هستند و قرار است از آن‌ها برای مدت زمان محدودی استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود از مصالح دوست‌دار طبیعت استفاده کنید. همچنین استفاده از برخی ابزارها و مصالح در نمایشگاه‌‌ها محدودیت دارد که شما باید حتما پیش از اقدام به غرفه سازی نمایشگاهی از آن‌ها مطلع شوید تا هزینه‌ای را برای تهیه آن‌ها نپردازید.

از نورپردازی غرفه نمایشگاهی غافل نشوید!

یکی از اصولی که شما می‌توانید با استفاده از آن مشتری و مخاطب بیشتری جذب کنید، نورپردازی هنگام غرفه سازی نمایشگاهی است. به‌طور معمول تمام غرفه‌ها در نمایشگاه از نورپردازی استفاده می‌کنند، از همین رو شما باید انتخابی داشته باشید که بتوانید از طریق آن نظر افراد را به سمت غرفه خود جلب کنید. برای مثال استفاده از نورپردازی سفید و آبی انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد، زیرا آبی از جمله رنگ‌های آرام‌بخش است و می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند. برای مثال نمایشگاه شلوغی را تصور کنید که در آن دیگر غرفه‌ها از رنگ‌هایی چون قرمز، نارنجی و … استفاده کرده‌اند؛ همزمان شما نیز رنگی چون آبی و سفید را انتخاب کرده‌اید، مسلما چنین نورپردازی آرامی می‌تواند افراد را برای چند دقیقه به غرفه شما بکشاند و باعث دیدن شدن محصولات شما شود.

توجه به ارتفاع غرفه نمایشگاهی

امروزه سالن‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید غرفه مورد نظر خود را داخل آن‌ها راه‌اندازی کنید، اما یکی از موضوعاتی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع غرفه نمایشگاهی است. بسیاری از سالن‌ها با توجه به شرایط ساختاری که دارند، از این لحاظ با محدودیت روبرو هستند، بنابراین لازم است که پیش از تصمیم‌گیری درباره این موضوع، بررسی‌های لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید که بی‌توجهی به این موضوع نه تنها مشکلاتی را برای شما ایجاد می‌کند، بلکه باعث بالا رفتن هزینه‌های شما نیز می‌شود.

فضای غرفه نمایشگاهی را تا جای ممکن به حداکثر برسانید

زمانی که فضای غرفه شما زیاد باشد، مخاطبین بیشتری برای بازدید به غرفه مراجعه خواهند کرد و هرچه تعداد مخاطبین بیشتر باشد، احتمال جذب مشتری نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین هنگام غرفه سازی نمایشگاهی سعی کنید با راهکارهای مختلف فضا را به حداکثر برسانید. به‌طور معمول نمایشگاه‌ها فضای محدودی را در اختیار افراد قرار می‌دهند، از همین رو لازم است که از راه‌کارهای دیگری برای بزرگ کردن محیط استفاده کرد.

از تکنولوژی های خاص در غرفه نمایشگاهی خود استفاده کنید

همان‌طور که می‌دانید، امروزه تکنولوژی در زندگی انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و اگر شما بتوانید از تکنولوژی در زمان غرفه سازی نمایشگاهی نیز استفاده کنید، در مسیر موفقیت قرار گرفته‌اید. برای مثال شما می‌توانید دمویی از محصولات خود تهیه کنید و آن را در نمایشگاه به نمایش عموم بگذارید. یا برای مثال می‌توان به تکنولوژی واقعیت مجازی اشاره کرد. تمام این تکنولوژی‌ها به شما در معرفی محصولاتی که دارید کمک می‌کنند و در جذب مخاطب و مشتری نیز تاثیر مثبتی دارند.

متریال‌های مورد استفاده در غرفه سازی نمایشگاهی

متریال‌های مورد استفاده در غرفه سازی نمایشگاهی

از آنجایی که غرفه نمایشگاهی یک سازه موقت است و باید در مدت زمان محدودی طراحی و جمع شود، با محدودیت‌هایی در زمینه استفاده از متریال روبرو است. از همین رو معمولا از متریالی چون نئوپان، لترون، MDF، سازه‌های فلزی و شیشه برای سازه اصلی و از متریالی مانند موکت و لمینت برای کفپوش استفاده می‌شود. البته شما می‌توانید برای جلوه‌ی بیشتر محیط از متریال تزئینی مانند گل‌های طبیعی، مصنوعی، چراغ‌های توکار و … استفاده کنید. دقت داشته باشید که دو نکته‌ی زیر را هنگام انتخاب متریال مورد استفاده در غرفه سازی نمایشگاهی در نظر بگیرید.

  • مدت زمان لازم برای ساخت‌وساز و اجرای سازه

  • بررسی هزینه‌ی لازم و تناسب آن با بودجه‌ی در دسترس

 

مطلب پیشنهادی : مزایا و معایب کفپوش لمینت

 

تعیین هزینه غرفه سازی نمایشگاهی 

قیمت‌گذاری و بیان یک قیمت واحد برای غرفه سازی نمایشگاهی امکان‌پذیر نیست، زیرا غرفه‌ها انواع گوناگونی دارند و هر شرکت متناسب با نیازهای خود غرفه‌ی مناسبی را طراحی می‌کند. اما به‌طور کلی غرفه‌های نمایشگاهی در سه دسته ارزان، اقتصادی و لوکس دسته‌بندی می‌شوند. مسلما متریال و تجهیزات به کار رفته در هر یک از مدل‌های غرفه متفاوت است و بر اساس همین موضوع قیمت سازه مشخص می‌شود. 

 

انواع طراحی غرفه نمایشگاهی

 براساس شکل و نوع تقسیم بندی غرفه های نمایشگاهی، غرفه های نمایشگاهی به چند دسته تقسیم میشوند.. در واقع هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی بر حسب طرحواره ای که از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه به موسسات شرکت کننده ارائه میشود، نقاطی به عنوان محل برپایی غرفه مشخص میگردد و بر اساس فرم چیدمان و تقسیم بندی فضا، عناوین و نوع غرفه نمایشگاهی نامگذاری میشود.
لازم به ذکر است که علاوه بر محل غرفه نمایشگاهی،  نوع کالا یا خدمات مورد معرفی در غرفه در هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی را انتخاب میکنیم.

غرفه های نمایشگاهی خطی ردیفی

در طراحی غرفه نمایشگاهی به غرفه هایی که از یک طرف با مخاطب در تماس هستند،  غرفه های خطی ردیفی میگویند. اصولا غرفه هایی که از دو سمت چپ و راست در مجاورت غرفه های دیگر هستند و از پشت نیز منتهی به دیواره محوطه نمایشگاه میشوند،  این سبک طراحی را جهت طراحی غرفه نمایشگاهی انتخاب مینمایند. 

طراحی غرفه نمایشگاهی
معمولا موسساتی که غرفه های خطی ردیفی را برای طراحی خود برمیگزینند بیشتر به دنبال تقویت و تمرکز مراجعین به دیواره های غرفه ی خود هستند تا حالا دعوت کنندگی مخاطب به داخل غرفه جهت بازدید از محصولات و خدمات خود را فراهم آورند.

 

غرفه های نمایشگاهی نبشی

سبک طراحی غرفه های نبشی مناسب غرفه هایی ست که از دوطرف دارای دیواره هستند؛ این دیواره ها میتواند از طریق همجواری با غرفه های دیگر یا دیواره ی تقسیم بندی سالن نمایشگاه پدید آمده باشد. در مجموع آنچه که در طراحی غرفه به سبک نبشی حائز اهمیت است باز بودن غرفه از دو جهت میباشد که پتانسیل طراحی بصورت نبشی را فراهم مینماید. 

طراحی غرفه نمایشگاهی

در طراحی و جانمایی غرفه های نمایشگاهی این نوع غرفه بسیار مورد توجه و دارای طرفدار میباشد چراکه در دو زاویه ارتباط چشمی مراجعین را با غرفه برقرار نموده و ایده های متفاوتی جهت طراحی دکوراسیون داخلی در غرفه را ممکن میسازد.

 

غرفه های نمایشگاهی جزیره ای یا بلوکی

طراحی غرفه نمایشگاهی جزیره ای

غرفه های جزیره ای از هر چهار سو به راهرو های سالن بازذید نمایشگاه راه داشته و از تمام زوایا قابل رویت و مراجعه هستند.غرفه های جزیره ای یا بلوکی در طراحی غرفه های نمایشگاهی از مرغوبیت و مقبولیت بسیار بالایی برخوردارند و طرفداران بی شماری دارد.  مهمترین دلیل ارجعیت این غرفه ها جهت طراحی غرفه نمایشگاهی، امکان ورود و خروج مراجعین از هر سو به این غرفه هاست که موجب بالا رفتن شانس ارتباط گیری صاحب غرفه با بازدیدکنندگان میشود. لازم به ذکر است که در زمینه طراحی غرفه نمایشگاهی فارغ از متراژ غرفه، امکان پارتیشن بندی و فضاسازی تنوع در غرفه های جزیره ای راحت تر و جذاب تر خواهد بود.  
و در نهایت محدودیت تعداد چنین غرفه هایی در یک سالن نمایشگاه موجب بالارفتن قیمت و جذابیت غرفه های جزیره ای در نمایشگاه هاست.

 

غرفه های نمایشگاهی شبه جزیره ای

در طراحی غرفه نمایشگاه، غرفه های شبه جزیره ای از سه جهت باز و از یک طرف محدود به غرفه ای دیگر میشوند. این نوع غرفه ها از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بازدیدکنندگان زیادی را جذب مینماید. اصطلاحا غرفه های شبه جزیره ای به غرفه های پایانی نیز شهرت دارند.

طراحی غرفه نمایشگاهی شبه جزیره ای
مصالح طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی

پس از آشنایی با انواع سبک طراحی غرفه نمایشگاهی و پرداختن به مبحث شکل و جانمایی غرفه ها در سالن، اینک به معرفی انواع سبک اجرای غرفه در نمایشگاه از نظر ساختار و سبک طراحی و اجرای غرفه میپردازیم.

پس از انتخاب سبک طراحی غرفه نمایشگاه، چگونگی اجرای غرفه های نمایشگاهی به مصالح  ونوع متریال مورد استفاده در اجرای غرفه نمایشگاهی وابسته است. در واقع در مبحث طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی، پس از تعیین ساختار و سبک طراحی غرفه متریال مورد استفاده غرفه مشخص میگزدد که در ادامه به دسته بندی غرفه ها از نظر مصالح پرداخته میشود.

 

روش غرفه سازی به سبک مدولار

در طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی به سبک مدولار معمولا از قطعات پیش ساخته استفاده میشود.. ساختار در طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی به سبک مدولار بدین شکل است که از بخش هایی چون پایه، قید و پنل با ارتفاع معمولا ۲۴۰ سانتی متر که به فاصله یک متر به همدیگر متصل میشوند؛ در متراژ و ابعاد مختلف صورا میگیرد. سبک مدولار که از انواع طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی ست، بیشتر توسط متولیان و برگزار کنندگان نمایشگاه اجرایی میشود و از انواع طراحی غرفه های نمایشگاهی بصورت عام میباشد.

لازم به ذکر است که سبک مدولار به دو شیوه ویژه و سالنی قابل اجرا ست.

1647290634622fa90a225e6 main

سبک ویژه در طراحی غرفه مدولار

استفاده از سبک مدولار ویژه برای فضا سازی های مختلف و بوجود آوردن المان های دکوراتیو و نمایشی در غرفه هایی با اندازه کوچک غیرِ همشکل در مبحث طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی جریان دارد.

سبک غرفه نمایشگاهی مدولار سالنی

طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی طبق سبک مدولار سالنی،  در مبحث مدولار غرفه ها بصورت یکسان و یک شکل به منظور مستقرشدن شرکت کنندگان طراحی و ساخته میشوند.

 

سبک ساخت غرفه نمایشگاهی اسپیس فریم

در طراحی و اجرای سبک اسپیس فریم، از یک الگوی یکسان و کلی استفاده میشود و سازه بصورت منظم در کنار یکدیگر قرار میگیرد.. سبک اسپیس فریم در شرایط آب و هوایی مختلف کاربردی ست و از تنوع زیادی در طراحی برخوردار است.. طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی به سبک اسپیس فریم زمانی استفاده میشود که در یک محیط نمایشگاهی به دلیل محدودیت فضا مجوز ساخت غرفه با چوب وجود ندارد، بنابراین طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی از سازه و سبک اسپیس فریم استفاده میگردد.

1647290521622fa89980209 main
در فرایند طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی با متریال اسپیس فریم، بست های اسپیس، با ترکیب تعداد زیادی از اشکال هندسی در کنار یکدیگر اجرا میگردند. در واقع در مرحله اجرای غرفه نمایشگاهی یک داربست فلزی با آلیاژهای مختلف ایجاد می‌کنند که نیرو و وزن را به گونه ای موازن شده بر زمین وارد نمایند تا استحکام و امنیت را  تامین کنند . طراحی غرفه های نمایشگاهی با روش اسپیس فریم به دوصورت درونی و بیرونی انجام میشود‌.

 

سبک و روش ماکسیما

از محاسن سبک ماکسیما در اجرای غرفه نمایشگاهی میتوان به قابلیت چند منظوره و امکان احداث در ابعاد بزرگ اشاره نمود.  در واقع به دلیل نوع متریال و طراحی خاص در حوزه طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی با سبک و متریال ماکسیما، ساختار کلی ان قابلیت استفاده چند باره خواهد بود. 

1647290372622fa804cba19 main
بطور کلی تنوع در طراحی در این سبک بسیار بالا بوده و امکان طراحی و اجرای دیواره ها و سقف های متنوع و المان های جذاب را داراست‌. از آنجا که طراحی و اجرای غرفه نمایشگاه با متریال ماکسیما با هر ابعاد و اندازه قابل اجراست، بیشتر برای نمایشگاه های ماشین مورد استفاده قرار میگیرد. 
در کنار این موارد زیرساخت های مناسب جهت نورپردازی در طراحی و اجرای غرفه نمایشگاه به سبک ماکسیما قابل توجه است.

حمل آسان و نصب و راه اندازی راحت و همچنین بی ضرر بودنش برای محیط زیست از دیگر مزایای   طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی با متریال ماکسیماست.

 

طراحی و اجرای غرفه با پنل آلومینیومی

از پر طرفدارترین متریال های مورد استفاده جهت طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی،  پنل آلومینیومی یا همان دیوارهای پیش ساخته از جنس آلومینیوم است. این متریال بیشتر در غرفه هایی استفاده میشوند که نیاز به فضاسازی بصورت کاملا مجزا جهت عقد قرارداد یا بازدید تخصصی از محصول نیاز باشد. 

1647290750622fa97e4af3d main
از مزایای انتخاب پنل آلومینیومی در طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی میتوان به سبک بودن و حمل آسان و قابلیت استفاده چندباره و انعطاف پذیری در اجرای طرح های متنوع غرفه نمایشگاهی اشاره کرد. البته امکان چاپ دوطرفه تبلیغات در پنل های آلومینیومی ویژگی منحصر به فرد این متریال جهت طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی ست. 
سرعت راه اندازی بالای پنل های آلومینیومی در کنار بی نیازی به نیروی کار زیاد از جمله محاسن پنل های آلومینیومی جهت طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی ست که در هزینه ی اجرا موجب صرف هزینه کمتر نیز میگردد.

 

جمع‌بندی غرفه نمایشگاهی 

یکی از راه‌های موثر توسعه تجارت، غرفه سازی نمایشگاهی است. شما می‌توانید محصولات و کالاهای خود را در نمایشگاه‌های بزرگ به نمایش بگذارید تا مخاطبین از آن‌ها بازدید کنند و در صورت نیاز محصولات شما را خریداری کنند و به مشتری ثابت شما تبدیل شوند. البته توجه داشته باشید که تحقق این موضوع به رعایت اصول غرفه سازی بستگی دارد.

 


پایان مطلب


 

 

 

لینک های مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید