ورق گالوانیزه در ایران کدام است 1

بهترین ورق گالوانیزه در ایران کدام است؟

سوال بسیار مهمی که در ذهن ما ایجاد می شود این است که بهترین نوع ورق گالوانیزه در بازار ایران کدام است؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید بدانیم ورق ها از پرکاربردترین مقاطع فولادی می باشند که هر کدام برای کاربرد خاصی تولید می شوند.

هنگام خرید ورق چه نکاتی مورد توجه است؟

  • مقاوم بودن ورق در برابر آب و هوا

  • مقاوم در برابر خوردگی و اسیب

  • توانایی پوشش سطوح مختلف

  • داشتن ویژگی انعطاف پذیری

معرفی انواع ورق های پرکاربرد و پرمصرف  در بازار ایران

  1. ورق گالوانیزه

  2. ورق سیاه

  3. ورق روغنی

ورق گالوانیزه چیست؟

در سال های اخیر ورق های گالوانیزه به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند  کاربرد فراوانی در صنعت پیدا کرده اند.

روش گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد انجام می شود. که در روش گالوانیزه گرم هزینه ها پایین تر است و این باعث توسعه و گسترش حجم تولید شده است. درگالوانیزه گرم بعلت قرار گرفتن روی بر سطح فولاد، از آن در برابر خوردگی محیط محافظت می کند.

ورق های گالوانیزه دارای ویژگی هایی همچون استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری، سبکی و زیبایی و هزینه پایین تولید هستند، که با توجه به این ویژگی ها در صنایعی همچون خودروسازی، ساختمان سازی، ساخت لوازم خانگی و انواع سازه مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه چیست؟ لوله گالوانیزه نوعی لوله است که دارای مقاوت بالایی است و از روکش مذاب تشکیل شده است. جنس لوله گالوانیزه از آهن نورد می باشد.  آهن نورد بکار رفته در لوله گالوانیزه باعث مقاوت بالا در برابر فشارهای زیادی می شود. قیمت لوله گالوانیزه در فروشگاه های مختلف بازار آهن شادآباد تهران مانند فروشگاه لوله و اتصالات بازار اتصال، پایپ کالا، تجهیز آنلاین، آهن آنلاین، حاتم لو و … متفاوت است و به تاریخ روز در بازار شادآباد به فروش می رسد. کاربرد لوله گالوانیزه در تخلیه فاضلاب بهداشتی کوچک و متوسط است. لوله گالوانیزه در دو نوع آهنی و فولادی می باشد که با دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید می شود.

1644700228620822448a71c main

علت انتخاب ورق های گالوانیزه چیست؟

ورق های گالوانیزه بعلت داشتن عمری طولانی، در برابر ضربه و خوردگی مقاوم هستند، به همین دلیل در انبار نگه داشتن آنها ساده تر از ورق های دیگر است.

پوشش روی، که روی سطح ورق های گالوانیزه قرار گرفته است تمام حفره های ورق را پر کرده که مقاومت خوبی در برابر مشکلات فیزیکی محیطی از خود نشان می دهد.
در صورتی که ورق های گالوانیزه مشکلی داشته باشند علاوه بر اینکه با چشم مسلح دیده می شوند و می توان نسبت به تعمیر آن اقدام کرد زیرا اگر لایه فلز روی دچار آسیب شود یا از بین برود میتوان مجدد آن را تعمیر و استفاده کرد. به همین علت ورق های گالوانیزه در جای جای صنعت نقش پررنگی دارند.

مراحل تولید ورق گالوانیزه در کارخانه ها طی چند مرحله صورت می گیرد؟

آماده سازی ورق

در ابتدا باید سطح ورق آماده عملیات شود که شامل: چربی زدایی ورق، شست وشو ورق با اسید و در نهایت فرو بردن قطعه در فلاکس مناسب و گرم کردن قطعه می شود.

گالوانیزه شدن

در این مرحله ورق ها باید در دمایی مشخص با زمان مناسب نگه داشته شوند که براساس واکنش شیمیایی که روی ورق های آلیاژی شکل گرفته است، بعد از سرد شدن ورق گالوانیزه شکل می گیرد.

عملیات تکمیلی

در این مرحله عملیات تکمیلی روی ورق انجام می شود. بدین گونه که ورق هایی که دچار نقصان شده باشند از سطح آن برداشته می شود، خنثی کردن باقی مانده اسید، بازیابی روی در سطح ورق و حرارت بخشی روی ورق گالوانیزه که همگی در دستور کار قرار دارند به ترتیب انجام می شوند.

 ویژگی های بهترین ورق گالوانیزه چیست؟

ورق های گالوانیزه دارای مزایایی هستند که آنها را از دیگر ورق ها متمایز می کنند. این محصولات طول عمر بالایی دارند بگونه ای که بیشتر از 30 سال عمر مفید خواهند داشت و این باعث بالا رفتن کارایی آنها می شود. بدلیل پوشش روی که در سطح این ورق ها قرار گرفته می توان از آسیب و خوردگی آن ها جلوگیری کرد. از این ورق ها بیشتر در مکان هایی که از رطوبت بالایی برخوردار هستند استفاده می شود.

معرفی بهترین کارخانه های تولید کننده ورق گالوانیزه در ایران 

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در ایران بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است. ورق گالوانیزه در این کارخانه به روش غوطه وری گرم تولید می شود و برای استفاده در صنایع خودرو سازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی و صنایع فلزی مناسب است.

1644700183620822170a1c9 main

شرکت صنایع هفت الماس

صنایع هفت الماس در سال 1375 به منظور تولید انواع ورق ها بخصوص ورق های گالوانیزه ضد زنگ راه اندازی شد.

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان

این کارخانه در سال 1374 برای تولید ورق گالوانیزه تاسیس و بعد از سه سال به بهره برداری رسید. این ورق به روش غوطه وری گرم در سه مدل کلاف، مسطح و فرم دار سینوسی و ذوزنقه تولید شده و در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و پرس کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت تاراز چهار محال

این شرکت در سال 1387 به عنوان اولین تولید کننده ورق گالوالوم در ایران تاسیس شد و امروز از آن بعنوان بهترین کارخانه ورق گالوانیزه نام برده می شود. ورق های گالوانیزه با ظاهری زیبا و فرم پذیر، رنگ پذیری خوب و با کم ترین هزینه در خط تولید ثابت قرار می گیرند. این ورق ها معمولا در تولید لوازم خانگی، صنعت خودرو سازی و صنعت ساختمان استفاده می شود.

شرکت ورق خودرو شهرکرد

فرم پذیری خوب، صافی زیاد، رنگ پذیر بودن و حمل و نقل مواصلاتی این شرکت را جزو بهترین کارخانه های تولید ورق گالوانیزه با کیفیت قرار داده است. از ویژگی های منحصر بفرد این ورق ها مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت، با ضخامت کم می باشد و محصولاتش در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد، متوجه شدیم که کشور ما از لحاظ تامین مواد اولیه  بخصوص ورق های گالوانیزه مستقل بوده و حتی در مواردی می تواند محصولاتش را به خارج از کشور ارسال کند. همچنین در این مطلب سعی کردیم شما را با بهترین کارخانه های تولید کننده ورق گالوانیزه و فروشندگان انواع لوله گالوانیزه آشنا کنیم و موارد کاربرد آنها را در صنایع مختلف برشماریم.

 


پایان مطلب


 

 

 

مطالب پیشنهادی مرتبط با ورق گالوانیزه  

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید