انواع سقف کشسان و آسمان مجازی 1

آموزش نصب و اجرای انواع آسمان مجازی و سقف کشسان

سقف کشسان یا کششی و آسمان مجازی از مدرن ترین سقف های دکوراتیو می باشد که شامل زیر مجموعه های متعددی بوده و در محیط های مسکونی و تجاری و اداری مورد استفاده قرارد میگیرند. این سقف ها همگی در طراحی داخلی و روی سقف اصلی نصب شده و زیرساخت فلزی منجر به افزایش مقاومت آنها می شود. در اجرای آسمان مجازی و سقف کاذب کششی کارنا، از متریال های با کیفیت استفاده شده و ورق های پلکسی و پارچه های پی وی سی کاربرد گسترده در آنها دارند.

اجرای سقف کشسان (کششی)

سقف کشسان یا سقف کاذب کششی نوع خاصی از سقف های دکوراتیو می باشد که با پارچه های pvc با کمک پروفیل های فلزی اجرا میشوند. پس از نصب زیر ساخت فلزی، پارچه های پی وی سی که شامل مقدار کمی از مواد پلاستی سایزر می باشند، با سیستم های تهویه حرارتی روی سقف به شکل های مختلف اجرا میشوند. به دلیل انعطاف پذیری بالای ورق های پی وی سی، امکان اجرای سقف کششی کارانا در انواع طراح های ساده مربع و مستطیل و منحنی و قوس دار امکان پذیر است.

انواع سقف کششی کارانا

سقف های کشسان نوع خاصی از سقف کاذب به شمار می روند و علاوه بر تفاوت هایی که در شکل ظاهری آنها وجود دارد، بر اساس نوع متریال نیز می توان آنها را دسته بندی کرد. بر همین اساس رایج ترین انواع سقف کاذب کشسان به صورت زیر می باشد:

سقف کششی لاکر یا آیینه ای

 این گروه از سقف های کاذب کشسان دارای سطح کاملا آینه ای بوده و به همین دلیل نور را بازتاب می کنند. این سقف ها دارای تنوع رنگی بالایی بوده و گزینه هایی همچون سفید، سرمه ای و سیاه  و آبی اقیانوسی بیشترین کاربرد را دارند. به دلیل بازتاب نوری که سقف کشسان لاکر انجام می دهد، در محیط هایی با سقف های کوتاه کاربرد گسترده ای داشته و نوارهای فیبر نوری بر روی آنها جلوه منحصر به فردی ایجاد می کنند.

سقف کششی لاکر

سقف کشسان مات

ورق های پی وی سی استفاده شده در اجرای سقف کاذب کششی مات نور را از خود عبور نمی دهند. به همین دلیل بیشتر در محیط هایی از قبیل رستوران و کافی شاپ ها کاربرد دارند.

سقف کاذب کششی ترنسپرنت (Transparent)

همان طور که از نام این گروه از سقف ها مشخص است، نور به خوبی از آنها عبور پیدا می کند. اجرای سقف کششی ترنسپرنت به دلیل عبور نور با رنگ های مختلف از سقف، گزینه ای کاربردی برای محیط هایی با سقف های کوتاه بوده و فضا را روشن و زیباتر جلوه می دهد.

سقف کاذب کششی ترنسپرنت

سقف کشسان چاپی

یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای سقف کشسان کارانا، سقف های چاپی یا طرح دار می باشد. ورق های پی وی سی اجرا شده در این نوع از سقف کاذب قدرت بالایی در چاپ پذیری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته امکان اجرای انواع طرح ها بر روی آنها وجود دارد. از نمونه های پرطرفدار سقف کشسان چاپی می توان به سقف کهکشانی اشاره نمود. این سقف ها دارای طرح های کهکشان و ستاره ها بوده و با فیبر نوری نورپردازی آنها اجرا میشود.

علاوه بر موارد فوق، در اجرای سقف کشسان گزینه های دیگری از قبیل سقف کششی جیر(مخمل) و سقف های ساتن نیز با توجه به شرایط محیط مورد استفاده قرار میگیرند. لازم به ذکر است، برخی از این پوشش های سقف، بر روی دیوار نیز اجرا میشوند.

مزایای نصب سقف کششی

از مهم ترین مزایای نصب سقف کشسان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سقف های کشسان کارانا داری پوشش کاملا غیر سمی بوده و در محیط های مسکونی و درمانی مورد استفاده قرار میگیرند.
  • اجرای این سقف ها در بازه زمانی بسیار کوتاه انجام میشود.
  • به دلیل عدم نیز به مصالح ساختمانی در روند اجرا و مدت زمان کوتاه نصب آن، قیمت سقف کشسان ارزان تر از سایر سقف ها خواهد بود.
  • پوشش استفاده شده در این سقف ها غیر قابل اشتعال می باشد.
  • کیفیت رنگ، مقاومت سقف در برابر تماس با اشیای نوک تیز منجر به افزایش طول عمر آنها میشود.
  • مقاومت این سقف ها در برابر نم و رطوبت بالا بوده و قارچ و کپک در آنها رشد پیدا نمی کند.
  • قابلیت شستشوی آسان سقف کشسان منجر به کاربرد زیاد آنها در آشپزخانه و استخر و محیط های حاوی نم و رطوبت شده است.

اجرای سقف آسمان مجازی کارانا

از دیگر سقف های دکوراتیو که در منازل و محیط های کاری و تجاری استفاده میشوند، آسمان مجازی می باشند. آسمان مجازی با سقف های کششی تفاوت زیادی دارند و مهم ترین ویژگی آنها، استفاده از ورق های پلکسی طرح دار به جای پارچه های پی وی سی می باشد. این سقف ها از تایل های 30*30 و 60*60 تشکیل شده و جنس آنها طلق یا پلکسی بوده و روی سازه های فلزی همراه با نورپردازی نصب و اجرا میشوند.

در اجرای آسمان مجازی انتخاب تایل ها از نظر طرح و رنگ و کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین، می توان متناسب با شرایط طراحی داخلی ساختمان و میزان ارتفاع دیوار و وسعت سقف و نور طبیعی گزینه مناسب را انتخاب کرد. علاوه بر تایل های پلکسی، سازه نورپردازی که شامل لامپ های LED، T4، T5 و FLP می باشد نیز زیر تایل ها اجرا میشود. در برخی از مدل ها برای اجرای سقف آسمان مجازی نوعی سقف فلزی کاذب نیز روی سازه نورپردازی نصب میشود و منجر به افزایش مقاومت سقف و دوام و ماندگاری آنها خواهد شد.

کاربرد آسمان مجازی کارانا

با توجه به اینکه بر روی تایل های آسمان مجازی در این سقف ها از تصاویر طبیعت و آسمان و پرندگان بیشتر استفاده میشود، به همین دلیل از نظر روانشناسی تاثیر بسیار خوبی بر افراد حاضر در محیط ایجاد کند. به عنوان مثال، راندمان کاری در محیط های اداری و سازمان ها که استرس در آنها بیشتر از حد معمول است، با استفاده از این سقف ها افزایش پیدا می کند. با توجه به این ویژگی ها، اجرای آسمان مجازی برای محیط هایی از قبیل بیمارستان ها، بانک، ادارات، دفاتر و محیط های کاری و بخش های مختلف منازل از قبیل اتاق کودک، آشپزخانه، پذیرایی و آشپزخانه کاربرد دارد.

هزینه اجرای آسمان مجازی

هزینه اجرای آسمان مجازی کارانا با توجه به جنس و ابعاد تایل ها، طرح چاپ شده بر روی آنها، لامپ های استفاده شده برای نورپردازی و همچنین متریال به کار رفته در سازه سقف کاذب تعیین می گردد. البته لازم به ذکر است، با توجه به اینکه کارنا تمام موارد چاپ و نصب تایل ها را به صورت مستقیم انجام می دهد، لذا به دلیل حذف واسطه ها هزینه و قیمت آسمان مجازی تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

کارانا؛ مجری سقف کاذب کشسان و آسمان مجازی

کارانا یکی از معتبرترین و با سابقه ترین تیم های فعال در زمینه اجرای سقف کاذب کشسان و آسمان مجازی و کناف با بالاترین کیفیت می باشد. جهت مشاهده نمونه کارهای اجرا شده توسط این مجموعه و کسب اطلاعات بیشتر از خدمات کارانا می توانید به آدرس https://karana.ir  مراجعه نموده یا با شماره تلفن 021-77523898 تماس بگیرید.

 

 

 


پایان مطلب


 

لینک های مرتبط 


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید