راهنمای نصب جکوزی

برای نصب جکوزی در بیشتر موارد نیازی به تخریب حمام یا دیگر مکان‌ها نیست. نحوه نصب وان جکوزی در خانه را می‌توان به دلیل شباهت‌هایی مانند نیاز به تراز کردن برای عملکرد صحیح و عدم نیاز به تخریب به نصب ماشین لباسشویی تشبیه کرد. البته نصب وان و جکوزی به سادگی نصب ماشین لباسشویی نیست و فردی ماهر باید آن را انجام دهد. اگر می‌خواهید نحوه نصب جکوزی را در خانه و آپارتمان خود یاد بگیرید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آموزش نصب جکوزی خانگی

نکاتی که باید قبل از نصب جکوزی توجه کنید

از مزایای جکوزی می‌توان به افزایش سلامت قلب، ارتقای کیفیت خواب و کاهش سردرد اشاره کرد. اما قبل از نصب جکوزی باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید از این مزایا به‌صورت حداکثری بهره‌مند شوید و نیازی به نصب دوباره جکوزی نباشد.

 

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید وان حمام و جکوزی

 

قبل از اقدام به نصب جکوزی، مطمئن شوید که پریز برق و لوله آب گرم و سرد در موقعیت مناسبی قرار دارند

موارد گفته شده بهتر است حداقل در ارتفاع سی سانتی و حداکثر چهل سانتی متری باشند تا نصب وان جکوزی با مشکلی روبرو نشود. اگر هنوز ساخت حمام یا مکان جکوزی به اتمام نرسیده است، حتماً با یک کارشناس خبره صحبت کنید تا بهترین مکان برای نصب پریز برق و لوله آّب گرم و سرد را با توجه به مکان جکوزی پیدا کنید. اگر ساخت و ساز به پایان رسیده است و جای موارد ذکرشده استاندارد نیست، شروع دوباره ساخت و ساز امری ضروری برای نصب جکوزی است.

 

حمام یا مکان نصب جکوزی را اندازه‌گیری کنید

اندازه حمام یا مکان نصب رابطه مستقیمی با اندازه جکوزی دارد. اگر حمام شما اندازه‌ای بزرگ دارد در انتخاب اندازه جکوزی با هیچ محدودیتی روبرو نخواهید شد. اگر حمام یا هر مکانی که می‌خواهید جکوزی را در آن نصب کنید کوچک است، حتماً باید خرید جکوزی با توجه به آن انجام گیرد تا بعداً از کوچک شدن فضا پشیمان نشوید. پس از آن که طول و عرض مکان نصب را اندازه‌گیری کردید، اندازه‌ها را به یک کارشناس نشان دهید تا مناسب‌ترین جکوزی را به شما پیشنهاد دهد. اگر در مکان نصب روشویی و توالت فرنگی وجود دارد، آن‌ها را نیز لحاظ کنید.

نحوه نصب جکوزی خانگی

نحوه نصب جکوزی خانگی

مهم نیست جکوزی خانگی را می‌خواهید در حمام نصب کنید یا در فضای باز باغ یا در روف گاردن. برای نصب در همه این مکان‌ها بهتر است از خدمات متخصصین نصب جکوزی خانگی بهره ببرید تا هیچ مشکلی در هنگام نصب و سال‌ها پس از نصب پیش نیاید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خودتان بسیاری از وسایل منزل را نصب می‌کنید و نمی‌خواهید هزینهای برای نصاب اختصاص دهید، با ما همراه باشید تا با نحوه نصب آن آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی : انواع جکوزی خانگی بهترین برند های موجود در بازار ایران

ابتدا پایه‌های جکوزی را تنظیم کنید

اگر می‌خواهید نصب جکوزی موفقیت‌آمیز باشد، باید مرحله اول را مهم‌ترین مرحله در نظر بگیرید. منظور ما این است که اگر نتوانید پایه‌ها را درست تنظیم کنید و جکوزی کاملاً صاف قرار نگیرد، علاوه بر این که تخلیه آب به‌صورت کامل انجام می‌شود، بلکه اجزای جکوزی با مشکلات دیگری روبرو می‌شود که در نهایت منجر صدمه خوردن جکوزی و کاهش عمر آن خواهد شد.

برخی از ساختمان‌ها اصولی ساخته نشده‌اند و در برخی از نقاط نمی‌توانند وزن‌های بالا را تحمل کنند. این مشکل بیشتر در طبقات بالایی چنین ساختمان‌هایی رخ می‌دهد؛ بر این اساس، حتماً به میزان تحمل مکان نصب توجه کنید. این میزان بهتر است چیزی بیشتر از 145 کیلوگرم باشد. پایه‌های جکوزی بهتر است در مکان‌هایی تنظیم شود که از جنس بتن و سایر مواد مقاوم هستند.

در هنگام نصب جکوزی به پنل آن توجه کنید

جکوزی خانگی

همه وسایل روزی ممکن است خراب شوند و به تعمیر نیاز داشته باشند. همچنین برای عمر بالاتر جکوزی پیشنهاد می‌شود گاهی موتور و پمپ آن را بررسی کنید و نگهداری را فراموش نکنید. پس حتماً نصب پنل را به گونه‌ای انجام دهید که دسترسی به موتور و پمپ برای تعمیرات یا نگهداری آسان باشد.

سیفون جکوزی خانگی را نصب کنید

سیفون جکوزی مشابه سیفون روشویی یا وان شماست. البته نحوه نصب آن کمی متفاوت است. در این مرحله برای محکم‌کاری، دوباره تراز بودن جکوزی را بررسی کنید. بهتر است از لوله‌های خرطومی برای نصب سیفون جکوزی استفاده کنید. اکنون لوله را به میزان نیاز کوتاه دهید و آن را به حدود 10 سانتی متر به لوله فاضلاب هدایت کنید. بهتر است از لاستیک درزبندی استفاده کنید. اگر چنین چیزی ندارید، مکان اتصال لوله خرطومی به فاضلاب را به چسب آغشته کنید.

اکنون جکوزی را به دیوارها متصل کنید

جکوزی خانگی را باید با توجه به شکل آن به دیوارها متصل کرد. جکوزی‌های دایره‌ای را به زمین و جکوزی‌های مربعی و مستطیلی را به دیوار متصل کنید. جکوزی‌های مربعی و مستطیلی بهتر از پنج قسمت از طریق پیچ به دیوار متصل شوند. برای نصب جکوزی دایره‌ای باید پایه‌های آن را به وسیله پیچ‌هایی به زمین متصل کنید از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

سیم‌کشی را شروع کنید

این مرحله را حتماً با دقت بیشتری انجام دهید؛ زیرا اگر مشکلی پیش بیاید گارانتی جکوزی بی اعتبار خواهد شد. به همین علت بیشتر افراد نصب جکوزی را به متخصصین مربوطه می‌سپارند. ما نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم یک نصاب جکوزی پیدا کنید. در برخی از جکوزی‌ها نیازی نیست این مرحله را انجام دهید؛ زیرا سیم‌کشی قبلاً در کارخانه انجام شده و تنها کاری که باید بکنید این است که سیم را به پریز برق متصل کنید.

در برخی از جکوزی‌ها موارد ذکرشده انجام نشده است و مجبور هستید خودتان سیم‌کشی جکوزی را شروع کنید. اگر جکوزی شما از این نوع است، به احتمال زیاد یک راهنمای نصب نیز همراه خود دارد. با توجه به راهنما، سیم‌کشی را انجام دهید تا بتوانید موتور را روشن کنید. دوباره تأکید می‌کنیم که دقت مهم‌ترین نکته‌ای است که در این مرحله باید رعایت کنید.

 

مطلب پیشنهادی : برترین برندهای وان و جکوزی در ایران

 

جکوزی را راهاندازی کنید

اکنون که تمامی مراحل نصب وان جکوزی را با موفقیت انجام دادید، باید جکوزی را راه‌‌اندازی کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. پس از راه‌اندازی، خروجی آب جکوزی را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آب به فاضلاب ریخته می‌شود. سپس موتور و سایر اجزای جکوزی را بررسی کنید. در مرحله آخر، سیم‌کشی‌ها را به دقت بررسی کنید؛ زیرا اگر مشکلی در سیم‌کشی‌ها باشد ممکن است با صدمات جبران‌ناپذیری روبرو شوید.

سخن آخر

در نصب جکوزی حتماً به نکات یادشده عمل کنید و تمام مراحل را به ترتیب انجام دهید. اگر فکر می‌کنید ممکن است در نصب با مشکلاتی روبرو شوید حتماً از یک متخصص بخواهید تا جکوزی را نصب کند. نحوه استفاده از جکوزی پس از نصب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از افراد از جکوزی فقط چند بار استفاده می‌کنند و پس از نصب به دلیل اشغال شدن بخشی از حمام ناراضی هستند؛ پس حتماً قبل از نصب به این موارد توجه کنید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید