تمیز کردن کابینت ام دی اف و براق 1

راهنمای نظافت و تمیزی کابینت MDF  ام دی اف

برای تمیز کردن کابینت ها ی ام دی اف باید نکاتی را رعایت کنید که در کنار براقیت و تمیزی عمر مفید آنها نیز حفظ شود تا با توجه به هزینه بالا به اندازه بتوان از آن استفاده کرد.

 

نکاتی برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

اولین نکته در رعایت تمیز کردن کابینت های ام دی اف استفاده از دستمال نمدار و آغشته به مواد شوینده البته به جز مواد شوینده ای مانند وایتکس, مواد شوینده الکل دار و.. می باشد.
در مرحله ی بعدی کابینت ها را با یک دستمال تمیز خیس چندین بار تمیز کرده و خشک کنید.
برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف هرگز از مقدار زیادی آب استفاده نکنید و دستمال خیس کفایت می کند.

دستمال هایی را که برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف به خصوص کابینت های ام دی اف براق استفاده می کنید تا حد امکان با پودرهای لباس شویی شستشو نکنید و با نرم کننده ها و یا مایع ظرف شویی که باعث زبری دستمال نمی شوند استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی : نحوه رنگ کردن کابینت های آشپزخانه

 

استفاده از دستمال های نانو برای تمیز کردن کابینت ام دی اف :

دستمال های نرم و نخی یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن سطح کابینت های آشپزخانه می باشند. در این میان امروزه دستمال هایی به بازار عرضه شده اند به نام دستمال نانو که با توجه به عدم پرزدهی و نرمی زیاد، برای تمیز کردن کابینت ها بسیار مناسب به نظر می رسند. برای این کار کافی است دستمال را با آب گرم خیس کرده و روی سطح کابینت ها بکشید. در صورتی که این کار به صورت مداوم انجام دهید، هیچگاه برای تمیز کردن کابینت های خود به شوینده های قوی نیاز پیدا نکرده و کابینت های شما همیشه براق و تمیز باشند.

تمیز کردن کابینت ام دی اف براق:

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف براق، باید از پاک کننده‌ای استفاده کنید که هم به اندازه‌ای ملایم باشد که به سطح براق کابینت آسیب نرساند و هم به راحتی رگه‌های چربی و روغن را از بین ببرد. برای تمیز کردن کابینت ام دی اف براق از ترکیب یک گالن آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید. به جای این محلول می‌توانید از اسپری پاک کننده ام دی اف هم استفاده کنید.

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف براق که دارای لکه‌های چربی است، یک فنجان سرکه را به محلول آب و صابون اضافه کنید.
محلول یا اسپری پاک کننده ام دی اف را با ابر یا اسفنجی نرم روی کابینت بکشید.

ابر را در آب خالی بشویید و با آن باقیمانده محلول را از روی کابینت پاک کنید تا هیچ شوینده‌ای روی آن نماند.

کابینت را با یک حوله تمیز خشک کنید.

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف براق، استفاده از اسپری پاک کننده ام دی اف است تا برق سطح کابینت از بین نرود.

نکات مهم در نگهداری کابینت های ام دی اف :

توجه داشته باشید که سطح ام دی اف بسیار آسیب پذیر بوده و هر گونه شیء نوک تیزی می‌تواند سطح آن را از بین ببرد. به جای استفاده از این ابزار می‌توانید از اسفنج یا مسواک های نرم استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید کابینت های ام دی اف را هر هفته تمیز کرد. سعی کنید هر روز با گردگیری های مستمر از نشستن گرد و غبار بر روی آنها جلوگیری کنید تا سطوح آن منشا چربی نشود.

قبل از قرار دادن مواد خوراکی که حاوی سرکه هستند حتما از اینکه نشتی در اطراف آن رخ نمی دهد مطمئن شوید.
در باز و بسته کردن درب های کابینت های ام دی اف دقت کنید و آنها را بیش از درجه مورد نیاز باز نکنید.

 ظروف داغ را مستقیمآ روی صفحه کابینت قرار ندهید و از زیر قابلمه ای که در همه منازل متداول است استفاده فرمائید.شیشه های حاوی سرکه ، روغن ، مربا و ترشیجات را قبل از اینکه داخل کابینت بگذارید مطمئن شوید ، زیر آن تمیز و یا درب آن باز نباشد زیرا در بلند مدت باعث ایجاد لک و تغییر رنک کابینت شما خواهد شد. هرگز دستمالهای خیس آشپزخانه را برای خشک شدن از دربها یا دستگیره کابینت آویزان نکنید، زیرا تماس طولانی رطوبت با کابینت، باعث آسیب جدی به آن می شود.

 

 


پایان مطلب


 

لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید