رنگ کردن کابینت های آشپزخانه 1

 

راهنمای نقاشی و رنگ کردن کابینت آشپزخانه

آیا به دنبال رنگ کردن کابینت آشپزخانه ی خود هستید؟ اصولا در نقاشی ساختمان، خصوصا در رنگ کردن کابینت ها یک انتخاب محبوب و یک راه حل مقرون به صرفه را برای تازه کردن واحد های قدیمی ارائه می دهد، در ادامه متوجه می شوید که چگونه با استفاده از راهنمای گام به گام رنگ کردن کابینت آشپزخانه می توانید یک آشپزخانه متفاوت داشته باشید.

 

اجرای پتینه، با کادری حرفه ای و متخصص

 

اگر در حال طراحی یک آشپزخانه شیک با بودجه ی مناسب هستید نقاشی کابینت های آشپزخانه روشی مناسب برای ایجاد یک ظاهر سفارشی است یا اگر ساختار کابینت موجود را دوست دارید (اما نه بصورت تمام وکمال) میتوانید یک آشپزخانه ی خسته کننده را بدون صرف هزینه زیاد تازه کنید، چه از رنگ کلاسیک استفاده کرده باشید چه از رنگ روشن و تازه فرقی ندارد رنگی که در آن واحد بیشتر دیده می شود رنگ آمیزی و احساس کل اتاق را دیکته می کند. از راهنمای گام به گام ما برای نحوه ی رنگ کردن کابینت های آشپزخانه و بازسازی آشپزخانه تان استفاده کنید.

رنگ کردن کابینت آشپزخانه

چه نوع کابینت آشپزخانه ای را می توان رنگ کرد؟

درحالی که رنگ کردن کابینت یک راه آسان و ارزان برای ترمیم آشپزخانه شما می باشد اما متاسفانه شما نمی توانید فقط رنگ آمیزی کنید و امیدوار باشید که بهترین گزینه را در اختیار داشته باشید. شما اول باید بررسی کنید کابینت آشپزخانه شما می تواند رنگ شود یا نه، پس ابتدا به بررسی آشپزخانه خود بپردازید. اگر کابینت های شما جنس چوبی محکمی دارد خب خوب است شما می توانید برای رنگ آمیزی اقدام کنید فقط مطمئن شوید که کار را به درستی انجام می دهید.

اگر دربهای کابینت آشپزخانه شما ورقه ورقه یا روکش است، کار شما سخت تر شده، شما هنوز هم می توانید آن ها را رنگ کنید. اما سطح براق و صاف فقط به این معنی است که شما باید همه چیز را در مورد رنگ بدانید و با استفاده از یک پرایمر خوب کار خود را به خوبی انجام دهید، در نهایت شما باید رنگ مناسب را پیدا نمایید. بهترین رنگ را همیشه برای کابینت آشپزخانه انتخاب نمایید.

 

مطلب پیشنهادی : ایده های متفاوت در طراحی آشپزخانه جزیره ای 

 

نحوه رنگ کردن کابینت های آشپزخانه

رنگ کاری کابینت آشپزخانه

دستورالعمل های گام به گام ما را دنبال کنید تا دریابید که چگونه کابینت آشپزخانه خود را رنگ آمیزی کنید و نتیجه ی مطلوب را بدست آورید.

پیچ گوشتی برای باز کردن درها

سمباده

رنگ

قلم مو

غلتک

پرایمر

 

مطلب پیشنهادی : چیدمان آشپزخانه کوچک با چند ایده ساده

 

مرحله اول : برداشتن دربها و کشوهای کابینت

قبل از شروع کار رنگ کردن کابینت آشپزخانه، دربها و کشوهایی که قصد رنگ کردن آنها را دارید جدا کنید. حتی اگر می توانید تمامی دستگیره ها و لوازم سخت افزاری را بردارید و اگر نمی توانید این کار رانجام دهید، هر جایی که که نمی خواهید رنگ شود را نوار بگیرید.

مرحله دوم : سمباده کشی سطوح

اگر شما در حال رنگ کردن کردن دربهای چوبی هستید که قبلا رنگ آمیزی شده اند می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اما تمام نکته سمباده زنی این است که باید سطح سخت و خشنی ایجاد کنید که رنگ به آن بچسبد، پس اگر دربهای چوبی شما بسیار صاف هستند آنها را کاغذ سمباده بکشید. اگر با دربهای کابینت ورقه ورقه یا روکش کار می کنید این مرحله ضروری است زیرا رنگ به سطح صاف نمی چسبد. اطمینان حاصل کنید که بعد از اتمام کار از شر هرگونه گرد و غبار خلاص شده اید. در بها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

مرحله سوم : کابینت اصلی آشپزخانه

پس از خشک و تمیز کردن دربها می توانید یک روکش اولیه (استر) را به آنها اضافه کنید. یک پلیمر انتخاب کنید که برای وسایلی که دارید مناسب است. برای کابینت با دربهای چوبی از یک پرایمر یا زیر لایه چوبی و برای لمینت یک پرایمر چند منظوره ی خوب و یا یک پرایمر سطوح ویژه استفاده کنید.

با استفاده از یک غلتک یا قلموی نقاشی یک پوشش یکنواخت را به سطح اضافه کنید و بگذارید تا خشک شود، اگر در حال نقاشی دربهای روکش یا ورقه ورقه هستید دربها را بار دیگر سمباده بکشید تا بافت بیشتری برای چسبیدن رنگ ایجاد شود.

مرحله چهارم : رنگ کردن کابینت ها را شروع کنید

برای انتخاب رنگی که مناسب کابینت شما می باشد بهترین رنگ ها را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنید. اولین لایه از رنگ را ایجاد کنید و به یاد داشته باشید لایه های نازک بهترند بنابراین آنها را بیش از حد ضخیم نکشید، بگذارید لایه ی اول خشک شود سپس لایه ی دوم را بکشید، دو پوشش ممکن است کافی باشد اما در صورت نیاز پوشش سوم را نیز انجام دهید.

مرحله ی پنجم : اتصال مجدد دربهای کابینت آشپزخانه

پس از خشک شدن دربها، دوباره دربهای کابینت را وصل کنید و دستگیره ها را وصل کنید، حتی می توانید با خریدن دستگیره های جدید آشپزخانه ی خود را ترمیم کنید چرا که با نقاشی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و نه خرید لوازم جدید ضروری.

کدام رنگ را برای کابینت آشپزخانه ی خود انتخاب می کنید؟

رنگ کابینت آشپزخانه

در کنار سایه های خنثی، مجموعه ی رنگ های، مشکی، سبز و خاکستری برای همه ی آشپزخانه ها و همه ی سبک ها مناسب و ایده آل است و احساس خوب و ظریفی را به شما می دهد. رنگ صورتی روشن نیز به عنوان سایه استفاده شود و می تواند با خاکستری تطابق خوبی داشته باشد.

به یاد داشته باشید لازم نیست کل آشپزخانه رنگی باشد، یک سایه ی پررنگ مثل آبی تیره یا قرمز می تواند برای ایجاد سایه های رنگی در واحدها، جزیره ی آشپزخانه یا کمددیواری استفاده شود و مابقی آشپزخانه به رنگ چوب خنثی یا طبیعی باقی بماند.

از طرف دیگر می تواند با استفاده از سایه های مختلف از یک رنگ، عمق و علاقه را به آشپزخانه اضافه کنید. به عنوان مثال رنگ آمیزی واحدهای دیواری از رنگ کمتری نسبت به کابینت های اصلی استفاده می کتتد که روشی هوشمندانه برای ایجاد فضای بیشتر در آشپزخانه است.

عوض کردن رنگ کابینت

نحوه دسترسی به کابینتهای آشپزخانه رنگی

بعد از اینکه کابینت های آشپزخانه خود را رنگ کردید برای تکمیل شکل ظاهری که می خواهید بدان دسترسی داشته باشید فکر کنید.

از نکات زیر به همراه ایده هایی برای اصلاح و بهبود آشپزخانه استفاده کنید و از راهنمای بهترین نوع میز آشپزخانه ما برای الهام گیری استفاده کنید:

اصلاح و بهبود جالب می تواند باعث برجسته سازی طرح شما شود و شما در این زمان می توانید ایده های خود را اضافه کنید. 

در نظر گرفتن جزئیات کوچک در روکش چوب طبیعی مانند میز کار و صندلی ها مانع از رخوت می شود.

بعد از اتمام بی نظیر محصولات قدیمی یا فقط ظاهر طبیعی را با رنگ های مکمل انتخاب کنید، انتخاب یک سایه ی روشن تر یا تیره تر از رنگ اصلی ظاهر آشپزخانه را به طور کامل تغییر خواهد داد.

روش رنگ کردن کابینت

ظاهر آشپزخانه را با رنگ کردن کابینت بدون صرف هزینه زیاد ارتقاء دهید 

آشپزخانه های نقاشی شده اغلب با کابینت های چوبی دست ساز زیبا شده اند، گونه های چوبی لزوما نباید رنگ شوند تا روی ظاهر نهایی آشپزخانه تاثیر بگذارند. به عنوان مثال یک آشپزخانه ی کاج ممکن است کمتر از نیمی از قیمت چوب سخت را داشته باشد اما با این حال همان کیفیت و هنر دستی که با رنگ آمیزی زیبا شده و دستگیره های درب کابینت زیبا تزیین شده را دارا است. 

رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه

         

 

 


پایان مطلب


 

 

لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید