های دسترسی طناب در ساختمان 1

کاربرد های دسترسی طناب در ساختمان

دسترسی طناب چیست؟

دسترسی طناب یکی از کارهای به ظاهر پر خطر و البته کاربردی برای انجام کار های ساختمانی می باشد و می توان گفت برای کارفرما ها بسیار مفید و به صرفه است. این کار امن است و برای کار در ارتفاع به کار گرفته می شود. با استفاده از دسترسی طناب شما می توانید با ایمنی کامل و سرعت بالا به مکان های دشوار بروید و کار خود را به صورت درست انجام دهید.

دسترسی طناب چیست؟

از ویژگی های دسترسی طناب در ساختمان

دسترسی طناب ( راپل کاری ) در کار های ساختمانی مانند نماشویی ساختمان و پیچ رولپلاک نما ساختمان استفاده می شود؛ مزیت و برتری که این کار نسبت به داربست یا بالابر دارد، سرعت بیشتر، دقت بیشتر، امنیت بالاتر و کیفیت بهتر آن می باشد که می توان گفت امروزه انتخاب همه کارفرما ها در کار های ساختمانی سیستم دسترسی طناب می باشد و بعد از این سراغ بقیه روش هایی مانند داربست و … می باشد.

دسترسی طناب ( راپل کاری ) در گذشته فقط برای ورزش هایی مثل کوهنوردی و صخره نوردی استفاده می شد اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی کارفرما های مختلف در سراسر جهان متوجه شدند که می توانند از سیستم دسترسی طناب در نماشویی ، پیچ رولپلاک سنگ نما ، مقاوم سازی سنگ نما و آب بندی نمای ساختمان می توانند استفاده کنند و بسیار هم نسبت به روش های دیگر برای آن ها از هر نظر به صرفه تر خواهد بود.

از ویژگی های خوب دسترسی با طناب نسبت به بقیه روش ها استفاده نکردن از ابزار آلات گران قیمت و سنگین و همینطور آسیب نرساندن به نما می باشد؛ اما مهمتر از همه این ها می تواند دسترسی به نقاط سخت و دشوار در ساختمان باشد که به راحتی با طناب راپل کاری قابل دسترسی و انجام کار است و همچنین هیچ گونه مزاحمتی برای عابرین در بر نخواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های مهم و کاربردی دسترسی طناب یا همان راپل کاری نیاز نداشتن به فضای زیاد است؛ به عبارتی ساده تر شما برای دسترسی طناب نیاز به فضای زیادی ندارید و به راحتی در فضای کوچک هم می توانید از راپل کاری بهره ببرید. لازم به ذکر است که داربست برای انجام کار نیاز به فضای زیاد دارد و ممکن است باعث ایجاد اختلال در عبور و مرور مردم شود.

ایمنی دسترسی طناب در کار های ساختمانی

ایمنی دسترسی طناب در کار های ساختمانی

به صورت مداوم و همواره تجیهزاتی که برای این کار نیاز دارید را بررسی کنید تا دچار نقص و ایراد نشده باشد، مکانی که طناب خود را قرار است به آن محکم کنید را سعی کنید با دقت و وسواس انتخاب کنید تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید و از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنید.

از همه مهمتر برای ایجاد ایمنی مناسب، فضای ساختمان می باشد و شما باید با توجه به آن ایمنی خود را بالا ببرید. برای مثال بهترین مکان برای محکم کردن طناب راپل کار قسمتی از آسانسور می باشد، اما وقتی ساختمانی فاقد آسانسور است شما باید به فکر جا های دیگر برای محکم کردن طناب خود باشید.

لازم به ذکر است که اگر باد و طوفان شدیدی بیاید که سرعت آن بالا تر از 35 کیلومتر در ساعت باشد، کار به طور قطع به روز دیگری موکول خواهد شد زیرا باد و طوفان شدید به شدت ایمنی راپل کار را تهدید می کند.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است کار را تعطیل و به زمان دیگری موکول کند نبود نور کافی است؛ زمانی که نور کم باشد و دید شما بسیار محدود باشد و نیاز به نور بیش تری داشته باشید، در صورت نبودن امکانات برای ایجاد نور، کار به زمان دیگری موکول خواهد شد.

زمانی که باران ببارد و راپل کار هم سر و کارش با وسایل و ابزار برقی باشد، بدون شک کار تعطیل خواهد شد.

هزینه دسترسی طناب چقدر می باشد؟

چیزی که در این باره می توانیم به شما بگوییم این است که نرخ مشخصی ندارد و صنفی هم ندارد که قیمت گذاری مشخصی برای این کار صورت بگیرد. راپل کاران خودشان با توجه به شرایط کاری، مدت زمان تعین شده، نمای ساختمان، سخت یا آسان بودن کار و جو محیط قیمتی را به شما اعلام می کنند. مطمئن باشید چیزی که به شما اعلام می شود بسیار کمتر از زحمتی است که فرد راپل کار می کشد و برای شما به صرفه خواهد بود.

هزینه راپل کاری را اگر بخواهید با تعرفه داربست فلزی 99 که اعلام شد به چه صورت است مقایسه کنید، مطمئن باشید از نظر قیمتی هم انتخاب شما دسترسی طناب یا همان راپل کاری خواهد بود. همانطور که گفته شد راپل کاری بسیاری به صرفه تر از داربست و بالا بر می باشد و از همه نظر نسبت به آن ها برتری دارد.

افرادی که دسترسی طناب انجام می دهند ( راپل کاری می کنند ) چه کار هایی را می توانند انجام دهند؟

این افراد در کار های ساختمانی می توانند شستشوی نما ( نماشویی ساختمان )، پیچ رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان ، نقاشی نما ساختمان ، آب بندی و اجرای عایق نما ، پوشش درز انقطاع ساختمان ، نور پردازی نمای ساختمان و … را با کیفیت بالا و سرعت مناسب انجام دهند و نسبت به بقیه روش های انجام کار ساختمانی، پول کمتری را از شما دریافت کنند.

خطرات کار دسترسی طناب

طبیعتا هر کاری که با ارتفاع در ارتباط باشد خطرات بسیار زیادی دارد اما خطرات دسترسی طناب نسبت به ایجاد داربست و بالابر کمتر می باشد و از نظر امنیت در سطح بسیار بالاتری نسبت به داربست و بالابر قرار دارد.

اگر کارفرما هستید توجه داشته باشید که حتما فرد راپل کار از بیمه حوادث بهره مند باشد؛ در غیر این صورت در صورت بروز حادثه یا مشکل، بسیار بسیار برای شما دردسر ساز خواهد بود. پس اگر دنبال دردسر نیستید، حتما از بیمه بودن شخصی که دسترسی طناب انجام می دهد مطمئن شوید.

پیچ رولپلاک سنگ نما ساختمان

پیچ رولپلاک سنگ نما ساختمان

یکی دیگر از کاربرد های دسترسی طناب پیچ رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان می باشد که به مقاوم سازی نمای ساختمان کمک بسیار زیادی می کند؛ پیچ رول پلاک سنگ نمای ساختمان باعث جلوگیری از ریزش سنگ و دیگر مصالح استفاده شده در آن روی سر عابران می شود و جلوی بسیاری از خطرات احتمالی را به راحتی می گیرد.

بهترین روش برای مقاوم سازی نمای ساختمان استفاده از همین سیستم دسترسی طناب برای پیچ رولپلاک نمای ساختمان می باشد که بسیار هم به صرفه و سریع انجام خواهد شد.

 

پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید