سایبان و کاربرد آن شرکت سایه سازان کوروش 1

انواع سایبان (سایه بان) و کاربرد آن | سایبان حیاط و پارکینگ 

 

در این مطلب میخوانیم: با انواع سایبان آشنا می شویم. سایبان خودرو و سایبان حیاط، سازه هایی کاربردی و مفید برای استفاده با شرایط فضاهای منزل در شرایط مطلوب ست. سایبان ها بسته به کاربردی که از آنها انتطار میرود، می‌تواند با جنس و تنوع مختلف طراحی و ساخته شود.

شرایط آب و هوایی در محیط های مختلف نیاز به ساخت سایبان را برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و ایجاد سایه و همچنین برای ممانعت از بارش باران و برف بر فضای مورد نظر را موجب می شود . این فضا و نوع کاربرد سایبان می تواند بسیار متنوع باشد . در زیر به کاربرد های سایبان در فضاهای مختلف می پردازیم :

  • سایبان بالای پنجره های و درب ها ، این نوع از سایبان به منظور جلوگیری از تابش عمودی آفتاب بر فضاهای داخلی در نظر گرفته می شود که عمق آن بر اساس عرض جغرافیایی محاسبه می گردد ، این نوع از سایبان می تواند بصورت افقی در بالای پنجره و در نصب گردد و یا بصورت عمودی برای جلوگیری از تابش غرب در کنار پنجره نصب گردد .
  • سایبان حیاط و باغ ، این سایبان جهت نشستن در فضای آزاد برای فضاهای مختلفی مانند حیاط منازل ، باغ های عمومی و خصوصی ، محوطه های اداری و … نصب می گردد .
  • سایبان برای گل و گیاهان ، این نوع سایبان برای سایه اندازی بر روی گیاهان حساس به نور خورشید در نظر گرفته می شود ، این سایبان نیز در فضاهای مختلف می تواند نصب گردد .
  • سایبان عمودی بلند برای ممانعت دید و حفظ حریم که تحت عنوان دیوار های کرکره ای از آن ها نام برده می شود نیز از انواع سایبان می باشد که علاوه بر ایجاد محرمیت دید بصری را مانند پلیت های فلزی خراب نمی کنند و جایگزین مناسبی برای تیغه های بلندی هستند که بدین منظور استفاده می گردد . دیوار های کرکره ای با ساختاری که دارند نور و جریان هوا را از خود عبور می دهند .
  • یکی از مهم ترین انواع سایبان ، سایبان پارکینگ می باشد که در زیر به معرفی این نوع سایبان می پردازیم :

خودرو اگر در زیر سرپناه مناسبی قرار نگیرد در معرض خطرات متعددی می باشد از جمله : رنگ پریدگی بدنه، آسیب دیدن قطعات داخلی ، پوسیدگی روکش های صندلی ها و تولید گاز های سمی از قطعات پلاستیکی بر اثر تابش مستقیم خورشید. سقوط اشیا مختلف بر روی خودرو، ریختن شیره درختان و میوه بر روی ماشین و کثیفی زودتر از موعد، آسیب دیدن بدنه بر اثر بارش مکرر باران ، برف و تگرگ بر خودرو از دیگر خطراتی است که سلامتی ماشین را تهدید می نماید. با طراحی و نصب سایبان ماشین می توان از وقوع چنین خطراتی جلوگیری نمود.

سایبان پارکینگ

سایبان ماشین می تواند در فضاهای متفاوتی استفاده گردد. از انواع این فضا ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سایبان خودرو اداری: این نوع از سایبان در محوطه فضاهای اداری طراحی و ساخته می شود، با توجه به تعداد بالای خودرو در این گونه فضاها، سایبان اداری باید به نحوی طراحی و ساخته شود که بیشترین تعداد خودرو در فضای زیر سایبان قرار گیرد. می توان از سایبان های دو طرفه و کنسولی برای سایبان خودرو اداری استفاده نمود.
  • سایبان خودرو خانگی: حیاط های خانه هایی که فاقد فضای مناسبی برای پارک خودرو می باشند، مکان بسیار مناسبی برای نصب سایبان ماشین خانگی هستند. این نوع از سایبان اغلب برای تعداد نعدودی خودرو ساخته می شود. این سایبان ها می تواند با تکیه بر روی دیوار حیاط و یا بصورت پایه دار طراحی شوند.

طراحی انواع سایبان ماشین می تواند بر اساس ساختمان و محوطه سازی های مجاور صورت گیرد. فرم ، رنگ ، جنس و طراحی پایه، جنس و فرم پوشش سایبان از جمله ویژگی هایی است که در طراحی و ساخت سایبان خودرو اهمیت دارد.

طراحی سایبان ماشین

مصالح به کار برده شده در سایبان اتومبیل باید در مقابل انواع بار عمودی و افقی مقاومت کافی داشته باشد، همچنین در شرایط بد آب و هوایی دچار خرابی و فرسایش نگردد، عدم انقباض و انبساط، ایجاد فضایی مطلوب در زیر، عدم تاریک کردن و گرم کردن فضای زیرین، عدم ایجاد پدیده جزیره گرمایی و گلخانه ای و … از دیگر عواملی است که در تعیین مصالح به کار برده شده در سایبان تاثیر گذار می باشد.

لازم به ذکر است که قیمت سایبان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از مصالحی که هم ویژگی های مورد نیاز را تامین نماید و هم سایبان ماشین ارزان را فراهم آورد بسیار حائز اهمیت می باشد. باید توجه نمود که برای کاهش قیمت سایبان نباید از کیفیت سایبان کاست و بین گزینه های موجود بهترین و مقرون به صرفه ترین را باید انتخاب نمود.

پوشش های بسیار زیادی وجود دارند که برای این امر مناسب می باشند که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند ، پوشش های چوبی، ورق های آلومنیومی ، گالوانیزه، ایرانیت، فایبرگلاس ، یو پی وی سی ( UPVC ) و … از انواع این پوشش ها هستند . ورق های فلزی عمدتا به جهت انتقال حرارت و گرم کردن نامطلوب فضای زیر مناسب نم باشند همچنین خطر زنگ زدگی و سختی آب بندی از جمله عواملی است که برای ورق های فلزی محدودیت به شمار می آید. با بررسی های صورت گرفته می توان به علت مزایای ورق های یو پی وی سی، از این ورق ها استفاده نمود. از جمله این مزایا می توان به مقاومت بالا در برابر نیرو و آب و هوا، انعطاف پذیری، آب بندی مناسب، سفید بودن، گرم نکردن فضای زیر، عدم چشم زدگی و … اشاره نمود .

در همین راستا شرکت سایه سازان کوروش با بهره گیری از بالاترین ظرفیت های کاری خود سعی در تولید سایبان های اداری، مسکونی، دیوار کرکره ای، سوله، اتاق سبک و … کرده و با هدف خلق ایده ها و نمونه های نو در جهت ارتقا صنعت طراحی و ساخت سایبان و ایجاد فضایی مناسب برای خودرو ها در فضا های اداری، تفریحی، مسکونی و … و همچنین سازه های سبک به منظور  فضا های اقامتی متفاوت مانند نگهبانی ها، اتاقک هایی مربوط به تجهیز کارگاه در پروژه های عمرانی، اتاقک های اضافی در پشت بام ها و حیاط ها، ایجاد حریم هایی تحت عنوان دیوارهای کرکره ای برای حفظ حریم و در مجموع پوشش دهی مناسب تر پروژه ها در سراسر کشور می نماید.

این شرکت با در تکیه بر تکنولوژی ها و فناوری های روز تلاش نمی کند بهترین محصول خود را در کوتاه ترین زمان طراحی و آماده بنماید و در همین سو  با ساخت نمونه های موفق در سراسر ایران توانسته رضایت مشتریان خود را به دست آورد. همین امر سبب شده تا با معرفی مشتریان خود بتواند در این زمینه از دیگر رقیبان پیشی گیرد و افتخار خدمت به پروژه های بزرگی چون وزارت خانه ها، ادارات بزرگ و کوچک ، منازل ، باغ ها و … را داشته باشید.

شرکت سایه سازان کوروش از سال 1383 فعالیت خود را در شهر مشهد آغاز نموده و هم اکنون دفاتر فروش خود را در استان تهران و البرز نیز توسعه داده است.

شرکت سایه سازان کوروش

شرکت سایه سازان کوروش تولید کننده ورق های پلی یوپان ساینو و ساخت انواع سایبان پارکینگ ماشین خانگی و اداری می باشد. این مصالح ، بهترین پوشش برای سایبان های در سطح شهری می باشد . این ورق ها دارای مزایای بسیار از جمله عمر مفید و ماندگاری بالا، سایه روشن خنک، مقاومت بالا، سبک وزنی و … می باشند. استفاده از این ورق ها با پایه مستحکم یک سایبان مقاوم و با دوام بالا را موجب می شود.

از جمله فعالیت های این شرکت در سراسر کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سایبان پارکینگ خودرو اداره کل محیط زیست تهران
  • سایبان بارانداز و سوله سبک شرکت بین المللی پخش صنایع غذایی بیژن
  • سایبان انبار و بارانداز کارخانه تولید صنایع غذایی بیژن تهران
  • سایبان پارکینگ خودرو مجتمع تجاری خشکبار مصلی مشهد
  • سوله سبک و بارانداز انبار شرکت پخش مولفیکس تهران
  • سایبان پارکینگ خودرو اداره کل دادگستری ایلام
  • سایبان پارکینگ خودرو کارخانه روغنکشی ورامین تهران
  • سایبان پارکینگ خودرو شرکت بیمه سینا شعبه بهشتی تهران
  • سایبان محوطه مجتمع تجاری اوا جنرال تهران
  • سایبان ایستگاه اتوبوس شهرداری باغستان کرج
  • سایبان پارکینگ خودرو شرکت مهندسی آب و خاک کرج
  • سایبان پارکینگ خودرو دانشگاه پیام نور نظراباد
  • سایبان محوطه بیمارستان تخصصی سرطان تات تهران
  • سایبان پارکینگ خودرو شرکت درخواست خودرو دینگ تهران
  • سایبان پارکینگ خودرو بیمارستان رضوی مشهد
  • سایبان پارکینگ خودرو دانشگاه فردوسی مشهد
  • سایبان و الاچیق های مجموعه تفریحی توریستی چالیدره مشهد
  • سایبان انبار و بارانداز کارخانه تولید ایران ملاس فریمان
  • سایبان پارکینگ خودرو دانشگاه پیام نور مشهد
  • سایبان پارکینگ خودرو مجتمع تجاری بنکداران اهواز و …

این تنها بخشی از فعالیت های شرکت سایه سازان کوروش می باشد که در این مدت به انجام رسانیده است

 

اطلاعات تماس
دفتر تهران :  02166495375

دفتر کرج : 02632731795

دفتر شرق کشور :  05138838123

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید