روشن کردن پکیج بوتان ویدیو 1

روش روشن کردن پکیج بوتان + ویدئو

روش روشن کردن پکیج بوتان به نظر ساده می آید اما همین فرآیند ساده، اهمیت زیادی در نگهداری از این دستگاه برای سال‌های طولانی دارد. به همین دلیل روش‌های صحیح روشن کردن آن می‌تواند به عنوان یک استاندارد عملی مفید برای کاربران معرفی شود. روشن کردن پکیج بوتان در چندمرحله شامل اتصال برق، تنظیم فشار آب، تنظیم نوع کارکرد پکیج، کنترل کارکرد مشعل و سیستم جرقه زنی، تنظیم دمای موردنظر برای آبگرم مصرفی و اب مدار شوفاژ انجام می شود که در ادامه به شرح کامل ان می پردازیم.

 

https://www.samasazan.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/turn-on-the-boiler/

قبل از روشن کردن پکیج چه نکاتی رو رعایت کنیم

 قبل از اقدام به روشن کردن پکیج، رعایت برخی از نکات مهم در مورد این دستگاه اهمیت زیادی دارد. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

به منظور رعایت موارد ایمنی، پکیج‌ها باید از دودکش‌های مجاز و استاندارد برای آن استفاده نمایند. هرگونه نشتی و یا بازگشت گازهای سمی به فضای داخلی منجر به فاجعه خواهد شد و لازم است که با نصب انواع دودکش‌های ساخته شده توسط شرکت‌های معتبر، هرگونه آلاینده‌ها و گازهای ناشی از احتراق درون پکیج، به صورت کامل به فضای بیرونی هدایت شود.

عملکرد دستگاه‌های پکیج بوتان و بسیاری از برندهای دیگر بر مبنای استفاده از گاز شهری به عنوان سوخت و آب به عنوان سیال انتقال حرارت می‌باشد. باید قبل از اقدام به روشن کردن دستگاه، مسیر و لوله‌های اتصال آب و گاز به سیستم پکیج را باز کرده و آن را از لحاظ نشتی و سایر خطرات احتمالی چک کنید. این موضوع خصوصاً در مورد نشتی گاز از اهمیت دوچندان برخوردار است و می‌تواند خطرات زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است از متخصصین و افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید و نظرات آنها در مورد عدم بروز مشکل را جویا شوید.

هواگیری رادیاتورها، عامل مهم دیگری در افزایش راندمان حرارتی دستگاه و همچنین انتقال صحیح گرما به فضای ساختمان است. وجود هوا در مسیر انتقال آب موجب کاهش بازدهی پکیج خواهد شد و بهتر است که قبل از روشن کردن آن، سیستم گرمایش مرکزی و بخش‌های مختلف متصل به آن کاملاً از هوا خالی شود.
170316521365843d1d21c80 main

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در 6 مرحله

سیستم‌های پکیج بوتان در حین گرم کردن آب، از آن برای آب گرم مصرفی و همچنین گرم کردن رادیاتورها و سیستم‌های گرمایش از کف بهره‌برداری می‌کنند. پس از مراحل نصب فیزیکی و رعایت اصول اولیه ذکر شده در بالا، فرایند روشن کردن پکیج بوتان را می‌توان در ۶ مرحله زیر دسته‌بندی کرد :

اتصال برق : دستگاه‌های پکیج با استفاده از نیروی برق کار می‌کنند و لازم است که حتماً دو شاخه به کار رفته بر روی آن اتصال لازم را به برق داشته باشد. حتماً دقت کنید که برق مصرفی شما در محدوده ولتاژ استاندارد برای دستگاه باشد و یا اینکه با استفاده از محافظ برق از آسیب‌های احتمالی برای قطعات الکترونیکی داخل پکیج جلوگیری شود. دستگاه‌های پکیج بوتان که بر روی آن ها از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده شده است، به محض اتصال به برق روشن شده و آماده به کار خواهند بود و در نمونه‌های آنالوگ هم با استفاده از چراغ‌های مخصوصی، هشدار اتصال به برق کاملاً برای کاربر مشخص می باشد.

فشار آب : بعد از نصب شلنگ ها توسط سرویسکار مجاز، و باز کردن اب ورودی به پکیج، با استفاده از شیر پرکن پکیج فشار بار را تا 1 الی 1.5 بار تنظیم میکنیم. برای این منظور کاربر و یا دارندگان دستگاه‌های پکیج بوتان می‌توانند از شیر پرکن قرار گرفته شده در بخش زیرین استفاده کنند و با باز کردن آن درجه مانومتر را تا مقدار استاندارد بالا ببرند و حتما دقت کنید که شیرپرکن بعد از رسیدن به فشار 1تا 1.5 بار حتما بسته شود.

نوع کارکرد پکیج : پکیج‌های ساخته شده توسط بوتان در دو حالت زمستان و تابستان قابل تنظیم هستند. طبیعتاً حالت تابستان به صورتی است که دستگاه تنها اقدام به تامین آب گرم مصرفی خواهد کرد و همچنین در حالت زمستان علاوه بر این موضوع باید آب مدار گرمایش یا رادیاتورها هم توسط پکیج انجام گیرد. شما باید متناسب با نوع فصلی که در آن هستید یکی از این دو حالت را انتخاب کنید و برای آن می‌توانید با توجه به نوع مدل دستگاه، از ولوم های به کار رفته بر روی پنل استفاده کنید. انواع مدل‌های دارای نمایشگر دیجیتال، این دو حالت زمستان و تابستان را با استفاده از آیکون‌های مختلفی نشان می‌دهند و در کنار آن از اطلاعات دیگری مانند دمای آب و سایر خطاهای احتمالی هم اطلاع خواهند داد.

کنترل جرقه زدن صحیح : با آغاز به کار دستگاه پکیج، بخش جرقه زن داخل آن اقدام به روشن کردن شعله می‌کند که کاربر با کنترل این قسمت می‌تواند روند صحیح عملیات جرقه زنی را مشاهده کند. وقتی شعله مشعل بعد از هر بار باز شدن ابگرم بهداشتی روشن شده نشان از سلامت سیستم جرقه زنی پکیج است

تنظیم دما : این موضوع یک گزینه انتخابی برای مصرف کننده پکیج است و با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای فضای ساختمان انتخاب می‌شود. استاندارد خاصی را نمی‌توان برای این منظور تعیین کرد اما معمولاً در ابتدای شروع به کار پکیج، دمای آب خروجی برای مصرف باید در حدود ۴۵ درجه باشد. دمای متعادل و میانگین مصرفی کاربران نیز حدوداً ۶۰ درجه تعیین شده است.

عملکرد صحیح حالت زمستان : سیستم‌های پکیج در صورت استفاده از آنها در حالت زمستان، وظیفه دارند تا دمای آب استفاده شده در بخش تامین گرمایش را به مقدار ثابتی نگه دارند. به همین دلیل نیز پکیج به صورت مداوم روشن و خاموش شده و این محدوده را برای کاربر حفظ می‌کند.
 

نحوه روشن کردن پکیج پارما بوتان

ابتدا باید کلیه مراحل و اقدامات لازم برای راه‌اندازی اولیه را انجام دهیم. خصوصا نکات ایمنی اشاره شده در بندهای بالا باید به صورت کامل مد نظر قرار گیرد. شایان ذکر است پکیج پارما بوتان دارای دو ولوم تنظیم اصلی شامل ولوم مربوط به دمای آب مصرفی و ولوم مربوط به دمای آب گرمایشی است. در مورد آب مصرفی باید دمای آن متناسب با نوع مصرف بوده و معمولاً در حالت تابستانه مورد تنظیم قرار می‌گیرد. ولوم تنظیم دمای گرمایشی نیز با قرار دادن ولوم برای حالت زمستان مورد استفاده خواهد بود.

170316505265843c7c7503f main

هم چنین فشار آب باید بر روی یک و نیم تنظیم شود و این موضوع با استفاده از شیرپرکن تعبیه شده در بخش زیرین انجام می شود‌.بعلاوه، پکیج پارما دارای چراغ‌های مختلف ال ای دی برای نمایش وضعیت‌های مختلف دستگاه می‌باشد. چراغ سبز روشن نشان دهنده عملکرد صحیح و اصولی آن خواهد بود. سبز چشمک زن نشان دهنده شروع به کار و آمادگی دستگاه برای آغاز یک عملیات گرمایشی صحیح است. چراغ زرد نشان دهنده وجود مورد و مشکل در حسگرهای دمایی و روشن خاموش شدن‌های گرمایشی دستگاه است. چراغ قرمز چشمک زن به این معنا می باشد که حسگر محدود کننده دما فعال شده است. چراغ قرمز ثابت هم بروز مشکل جدی در بخش ایمنی و سایر قطعات اصلی مربوط به دستگاه را نشان می دهد .
 

نحوه روشن کردن پکیج بیتا

مدل بیتا هم از جمله نمونه‌های قابل توجه و محبوب بوتان در بازار است. شکل راه‌اندازی و روشن کردن این مدل نیز مشابه با نمونه قبلی بوده و کلیه موارد ایمنی پیش زمینه برای آغاز کار و همچنین تنظیم فشار و دما برای حالت تابستانه و زمستانه به همان منوال قبلی می باشد.
 

روشن کردن پکیج بوتان در زمستان به چه صورت است

موضوع مهمی که در زمینه روشن کردن دستگاه پکیج برای فصل زمستان باید مد نظر قرار گیرد، تنظیم حالت عملکردی سیستم برای این فصل می‌باشد. با انتخاب حالت زمستان، دمای گرمایش آب در قالب یک سیستم رادیاتوری یا گرمایش از کف باید تعیین شود. فشار آب باید حداقل بر روی مقدار یک و نیم تنظیم شده باشد و در غیر این صورت می‌توانید از طریق شیر پرکن پایین دستگاه اقدام به افزایش فشار آن نمایید. پکیج در حالت زمستان حتماً باید از طریق بخش رادیاتورها هواگیری شود و وجود هرگونه هوا در مسیر گردش آب می‌تواند منجر به بروز مشکل یا کاهش راندمان شود.

 روشن کردن پکیج بوتان به حالت زمستانه 

17034919636589397bf3a27 main چون در حالت تابستانه همان خاموش کردن مدار گرمایشی هوای ساختمان است و تنها استفاده از دستگاه برای آب مصرفی گرم می باشد. بنابراین نیازی به باز کردن شیرهای ورود و خروج آب گرم برای رادیاتورها و سیستم گرمایش از کف نخواهد بود و بهتر است که این شیرها را به صورت کامل ببندید. باید از تنظیمات تعبیه شده بر روی سیستم استفاده کنید و آن را در حالت تابستانه قرار دهید تا تنها با تنظیم دمای آب گرم مصرفی دستگاه شروع به کار کند. همچنان استفاده از پکیج در این فصل نیز نیازمند رعایت نکات ایمنی و چک کردن دودکش برای خروج دقیق گازهای سمی خواهد بود. همچنین دقت در مورد میزان دمای آب مصرفی با توجه به مصرف انرژی بیش از حد الزامی است و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های اضافی در این فصل را برای شما کاهش دهد.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

 

لینک های مفید و مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید