آبگرمکن برقی طرز کار و مزایای آن 1

 

آبگرمکن برقی  انتخاب آبگرمکن مناسب ممکن است تاثیر قابل توجهی بر صورت حساب‌های انرژی شما داشته باشد. گرمایش آب معمولا دومین هزینه بزرگ انرژی در منازل است. در حالی که گزینه‌های زیادی برای گرم کرد…

آبگرمکن برقی

انتخاب آبگرمکن مناسب ممکن است تاثیر قابل توجهی بر صورت حساب‌های انرژی شما داشته باشد. گرمایش آب معمولا دومین هزینه بزرگ انرژی در منازل است. در حالی که گزینه‌های زیادی برای گرم کردن آب دارید، اما یک آبگرمکن برقی مناسب می‌تواند به لحاظ اقتصادی برای شما مقرون به‌صرفه باشد و مزایای بیشتری را برایتان فراهم کند.

از این رو ما در این مطلب درباره مزایای آبگرمکن برقی اطلاعاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم و فروشگاه آریاتیس را جهت خرید آبگرمکن به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

انواع آبگرمکن برقی:

1-آبگرمکن برقی مخزن دار

2-آبگرمکن برقی بدون مخزن

اجزای اصلی آبگرمکن برقی مخزن دار

  • مخزن ذخیره با پوشش سرامیک کوره ای
  • لایه عایق
  • المنت گرمایشی
  • ترموستات‌
  • میله آند
  • شیر اطمینان
  • ورودی آب سرد
  • خروجی آب گرم
  • جعبه اتصال برق

 

طرز کار آبگرمکن برقی مخزن دار

آبگرمکن برقی در اصل مانند آبگرمکن گازی عمل می‌کند. آب سرد را از طریق لوله ورودی وارد مخزن کرده و آن را با استفاده از المنت‌های گرمایش الکتریکی درداخل مخزن گرم می‌کند. آب گرم در مخزن بالا می‌رود و از طریق لوله خروجه گرم به شبکه لوله آب گرم منزل منتقل می‌شود. همانند آبگرمکن گازی، آبگرمکن برقی دارای ترموستات، شیر کاهش دما و فشار، شیر تخلیه، مخزن عایق  و میله آند است.

تنها تفاوت بزرگ این است که آب توسط المنت الکتریکی گرم می‌شود و بنابراین به منبع تغذیه برق وصل می‌شود. در یک آبگرمکن برقی مخزن دار بطور متوسط حدود دو برابر بیشتر از بخاری گازی معمولی طول می‌کشد تا آب را به طور کامل گرم کند، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که زمان گرم شدن به نسبت ظرفیت مخزن و توان المنت متفاوت باشد .

اجزای اصلی آبگرمکن برقی بدون مخزن

  • کلکتور المنت گرمایش
  • بورد الکترونیکی
  • سوییچ کنترل دمای ورودی و خروجی
  • صفحه نمایش دیجیتال
  • ترموستات‌
  • ورودی آب سرد
  • خروجی آب گرم

 

مزایای آبگرمکن های برقی

آبگرمکن‌های برقی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای گرمایش آب خانگی هستند، اگرچه دانستن مزایا و معایب نصب این نوع آبگرمکن برخلاف گزینه‌های گازی می‌تواند دشوار باشد. از این‌رو ما در این بخش برخی از مهمترین مزایا و معایب استفاده از آبگرمکن برقی را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

 

1. هزینه های اولیه کمتر

از بین تمام گزینه های آبگرمکن موجود در بازار امروز، یک آبگرمکن برقی احتمالا مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه شما برای هزینه خرید اولیه است. نکته مهم این است که هزینه تا حد زیادی به اندازه و نوع آبگرمکن بستگی دارد، صرف نظر از سوختی که برای تغذیه آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال آبگرمکن‌های مخزن سنتی ارزان‌تر هستند، در حالی که سیستم‌های آبگرمکن بدون مخزن معمولا گران‌تر هستند. به طور کلی، تفاوت قیمت بین انواع آبگرمکن‌ها تا حد زیادی نتیجه هزینه های تکنو لوژی و ساختار قطعات می باشد.

آبگرمکن های گازی به لوله‌کشی اضافی و یک سیستم تهویه جدید برای تخلیه گازهای حاصل از فرآیند احتراق نیاز دارند. از طرف دیگر، آبگرمکن های برقی به زیرساخت هایی از این قبیل نیاز ندارند. بنابراین فرآیند نصب هم ساده‌تر و هم سریع‌تر است. این احتمال وجود دارد که خانه شما  قبل از نصب آبگرمکن برقی نیاز به ارتقاء الکتریکی داشته باشد که فرآیند نصب را گران‌تر می‌کند. با این حال، چنین شرایطی بسیار غیرمعمول است و اکثر منازل آمادگی نصب  آبگرمکن برقی را دارند.

 

2. بهره‌وری

بهترین راه برای مقایسه کارایی آبگرمکن‌های مختلف، بررسی فاکتورهای انرژی مربوطه (EF) آنها است. این عدد نشان می‌دهد که آبگرمکن چقدر در تولید آب گرم موثر است و میزان سوخت یا برق مورد نیاز برای گرم کردن آب را اندازه می‌گیرد. با در دست داشتن اعداد EF، مقایسه بازده هر نوع آبگرمکن بسیار ساده است. آبگرمکن‌هایی با راندمان انرژی بالاتر، اعداد EF بالاتری خواهند داشت.

در نبرد بین آبگرمکن های گازی و برقی، آبگرمکن های برقی از منظر بهره‌وری پیروز می‌شوند. آبگرمکن‌های گازی معمولا دارای اعداد EF از 0.5 تا 0.7 هستند، در حالی که آبگرمکن های برقی می‌توانند اعداد EF بالاتر از 0.9 داشته باشند. به طور کلی، بیشترین اتلاف انرژی از آبگرمکن‌های گازی در طول فرآیند تهویه رخ می‌دهد که در آبگرمکن برقی وجود ندارد.

آبگرمکن برقی آریاتیس با استفاده از بالاترین سیستم هوشمند در صرفه‌جویی مصرف انرژی طراحی و ساخته می‌شوند و برای تمامی مناطق کشور، خصوصا برای جنوب کشور مقاوم هستند. از طرفی آبگرمکن‌های برقی بسیار سازگار با محیط زیست میباشند، زیرا انرژی بسیار کارآمدی دارند و منبع انرژی آنها می‌تواند از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

 

3. ایمنی

آبگرمکن های برقی و گازی راه‌حل‌های مطمئنی برای گرم کردن آب منزل شما هستند. همانطور که گفته شد، مانند هر وسیله‌ای که با بنزین کار می‌کند، آبگرمکن‌ها نیز در صورت کارکرد با پروپان یا گاز طبیعی مستعد نشت گاز هستند. شما می‌توانید با انجام تعمیرات و بازرسی مناسب از آبگرمکن گازی خود، این خطرات را کاهش دهید. در حالیکه لوازم الکتریکی نگرانی‌های ایمنی خاص خود را دارند، احتمال نشت گاز بیشتر از مشاهده هر نوع مشکل ایمنی الکتریکی در آبگرمکن است.

 

4. دسترسی

تقریبا هر خانه‌ای به شبکه برق متصل است و به همین دلیل، همه آنها منبعی برای برق در دسترس دارند (به استثنای زمانی که شبکه برق قطع است). این بدان معنی است که تقریبا هر خانه‌ای می‌تواند به طور موثر از آبگرمکن برقی استفاده کند.

از طرف دیگر، اگر علاقه‌مند به نصب آبگرمکن گازی هستید، باید مطمئن شوید که خانه شما به خط گاز طبیعی متصل است یا منبع تامین پروپان دارد. در غیر این صورت، انجام این کار برای نصب یک آبگرمکن گازی می‌تواند پرهزینه باشد.

 

5. طول عمر بیشتر

یکی دیگر از مزایای آبگرمکن های برقی که آن را برای مصرف‌کنندگان متمایز می کند، این است که معمولا بیشتر از مدل‌های گازسوز عمر می‌کنند. آبگرمکن های گازی برای کار کردن نیاز به شمعک دارند که ممکن است در مقایسه با آبگرمکن های برقی به مرور زمان خراب شود و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند.

 

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید