تا صد انواع جک سقفی 1

 

صفر تا صد انواع جک سقفی + پیشنهاد خرید از بهترین تولید کننده

برای ساخت پروژه های ساختمانی ابزارهایی زیادی مورد نیاز است، برخی از مصالح در ساخت به صورت مستقیم استفاده می شوند و برخی دیگر از این ابزارها به صورت موقت برای ساخت بخشی از سازه کاربرد دارند. جک سقفی در کنار قالب های بتن یکی از همین ابزارهای موقت برای ساخت و ساز است که اهمیت بالا و کاربرد مهمی نیز دارد.

اگر تا به حال به ساختمان های در حال ساخت و ساز توجه کرده باشید، احتمالا جک های سقفی را دیده اید. این ابزار وظیفه نگه داشتن سقف در حین بتن ریزی و بعد از آن را برعهده دارد و تا زمانی که بتن به گیرش نهایی خود نرسد، نباید جک های سقفی از جای خود باز شوند. 

هر نوع جک سقفی برای یک مدل سقف استفاده می شود و کاربرد مخصوصی دارد. برای آشنایی با انواع جک سقفی، قیمت جک سقفی و بهترین تولید کننده این محصول با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

انواع جک های سقفی

جک های سقفی در مدل های مختلف و در ابعاد متفاوتی تولید می شوند. در ادامه با انواع این جک ها، از نظر ابعاد، کاربرد، جنس و … بیشتر آشنا می شوید.

انواع جک های سقفی

جک سقفی ساده

میان تمام جک های سقفی، ساده ترین مدل، جک سقفی ساده است. این جک تنها از لوله نری، مادگی و رزوه تشکیل شده است و هیچ سرجکی ندارد. به جای این سرجک یک ورق ساده سوراخ دار در انتهای این جک وجود دارد. این جک در قالب بندی برای مهار قالب های ستون و دیوار به عنوان پشت بند و در برخی از پروژه های سبک که حجم بتن ریزی زیاد نیست به عنوان جک زیر سقف استفاده می شود.

این جک در ابعاد ۳، ۳.۵ و ۴ متری تولید می شود. ابعاد لوله درونی یا مادگی در جک های سقفی ساده ۱، ۱.۵ و ۲ متر و ابعاد لوله بیرونی یا نری ۲ متر می باشد، این لوله ها با ورق های ۲ و ۲.۵ میلی متر تولید می شوند. در صورتی که از ورق ۲.۵ میلیمتری برای ساخت جک سقفی ساده استفاده شود، این جک را جک سقفی ساده سنگین و در در صورت استفاده از ورق ۲ میلیمتری، جک سقفی ساده سبک می نامند.

رزوه استفاده شده برای جک های سقفی ساده نیز، رزوه گام ۸ با ابعاد ۲۰ سانتی متر می باشد. جنس این رزوه ها از چدن نشکن است.

قیمت جک سقفی ساده از به دلیل سبکتر بودن و نداشتن صلیب، ارزانتر از بقیه جک های سقفی است.

 

جک سقفی صلیبی

جک های سقفی صلیبی از پرکاربردترین نوع جک های سقفی است. این جک از یک لوله نری، مادگی، رزوه و صلیب تشکیل شده است. جک سقفی صلیب در دو مدل صلیب ثابت و صلیب متحرک در بازار تولید می شود. روش ساخت صلیب ها در برخی از کارگاه ها متفاوت است و به دو مدل قوطی و ناودانی تولید می شوند. در جک سقفی سر قوطی، شکل قسمت سرجک، در قسمت ۷ شکل و همچنین قسمت صلیب با استفاده از قوطی فلزی مربعی ساخته می شود. در حالی که در جک سقفی ناودانی قسمت ۷ ای با استفاده قوطی دایره ای شکل و قسمت صلیب نیز به شکل ناودانی است.

تنها تفاوت جک سقفی صلیب ثابت و صلیب متحرک در جدا شدن قسمت صلیب از جک می باشد. در جک های سقفی صلیب ثابت به دلیل ثابت بودن صلیب، امکان استفاده در همه قسمت های پروژه وجود ندارد و محدودیت ایجاد میکند. در حالی که در جک سقفی صلیب متحرک با توجه به امکان حرکت دادن صلیب، دسترسی به قسمت های مختلف پروژه آسان تر می شود و به عبارتی دسترسی پذیری و انعطاف پذیری بیشتری دارند.

جک سقفی های سقفی صلیبی نیز در دو مدل سبک و سنگین تولید می شوند. در صورتی که از ورق ۲ میلی ساخته شوند، جک سقفی سبک و در صورتی که از ورق ۲.۵ میلی متر تولید شود جک سقفی سنگین می باشد.

ابعاد جک های سقفی صلیب ثابت در ۴ اندازه ۳.۵، ۴، ۴.۵ و ۵ متری می باشد. ابعاد لوله نری یا بیرونی در جک سقفی صلیب ثابت ۲، ۲.۵ و ۳ متر و لوله مادگی یا درونی نیز ۱.۵ و ۲ متر می باشد. رزوه این جک با گام ۸ و ارتفاع ۲۰ سانتی متر است.

ابعاد جک های سقفی صلیب متحرک نیز  ۳.۵، ۴، ۴.۵ و ۵ متری می باشد. لوله نری یا بیرونی در این جک ۲، ۲.۵ و ۳ متری است و لوله مادگی یا بیرونی نیز ۱.۵ و ۲ متری می باشد. رزوه نیز با گام ۸ و ارتفاع ۲۰ سانتی متر است.

جک های سقفی صلیبی برای حمایت و فشار تحمل بار جانبی انواع سقف ها استفاده می شوند و از زمان بتن ریزی و تا زمانی که بتن به گیرش نهایی خود برسد، باید در جای خود باقی بمانند.

قیمت جک های سقفی صلیبی بسته به این که با صلیب ثابت یا متحرک و به روش ناودانی و قوطی باشد، متفاوت است. جک سقفی صلیب ثابت با توجه به استفاده کمتر از لوله فلزی، سبک تر است و قیمت پایین تری دارد و جک سقفی متحرک نیز با توجه به فلز بیشتر برای قسمت سرجک متحرک، بیشتر است.

علاوه بر این جک های سنگین به دلیل وزن بیشتر نیز گران تر هستند.

جک سقفی سر ناودانی سنگین از جک سقفی سر قوطی است، اما به دلیل ظرافت بیشتر جک سقفی سر قوطی، قیمت آن از نمونه سر ناودانی بیشتر است.

جک سقفی عراقی 

جک سقفی عراقی 

جک سقفی عراقی که به جک سقفی صادراتی نیز معروف است. در خارج از ایران و در کشورهای عراق، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان و .. استفاده می شود. این جک ها به جای صلیب T شکل یک قسمت U شکل دارند، به همین دلیل تنها برای نگهداری یک تیر طراحی شده اند و تنها یک ۴ تراش را می توانند از خود عبور دهند. جک سقفی عراقی تنها در ابعاد ۴ متری با لوله نری ۳ متری و لوله مادگی ۲ متری ساخته می شود. ضخامت ورق لوله در این جک ۲ میلیمتر می باشد. رزوه جک عراقی با گام ۶ و ارتفاع ۲۰ سانتی متر می باشد.

 

جک شاقول کننده (شمع حمایتی)

جک های شاقول کننده مدلی از جک هستند که برای شاقول کردن و حمایت از قالب ها استفاده می شوند. این جک وظیفه مقاومت در برابر فشارهای جانبی قالب ها در هنگام بتن ریزی را برعهده دارد. این جک ها بیشتر در پروژه های بزرگ بتن ریزی و برای قالب های بزرگ استفاده می شوند. انواع جک های شاقول کننده عبارتند از:

جک تلسکوپی قابل تنظیم

جک دو بازویی

سولجر شمع حمایتی

لچکی ثابت

عمران مارکت، تولید کننده و عرضه کننده جک سقفی

عمران مارکت، تولید کننده و عرضه کننده جک سقفی

بسیاری از جک های تولید شده در بازار به روش سبک با ورق های نازک و رزوه های بی کیفیت تولید می شوند. در نتیجه، کیفیت پایین قالب ها می تواند منجر به حوادثی مانند ریزش سقف در حین بتن ریزی شود. هم چنین کیفیت پایین این جک ها طول عمر جک را پایین می آورد و در نهایت در یکی دو پروژه بیشتر قابل استفاده نیستند. 

بنابراین برای خرید جک سقفی به این نکات دقت زیادی کنید و از جک سقفی را از فروشنده های معتبر خریداری کنید. یکی از شرکت های به نام برای خرید جک های سقفی، قالب بتن و تجهیزات قالب بندی با کیفیت شرکت عمران مارکت می باشد. این شرکت جک های سقفی را با لوله های ضخیم و با کیفیت تولید می کند و در رزوه ها لقی مشاهده نمی شود. قیمت این جک ها نیز در کنار کیفیت مناسب بسیار منصفانه است.

جک های تولید شده شرکت عمران مارکت، قابلیت تکرار پذیری بالایی دارند و تا مدت ها بدون افت کیفیت در پروژه های مختلف قابل استفاده هستند.

برای خرید جک سقفی، قالب بتن و تجهیزات قالب بندی از سایت عمران مارکت می توانید از آدرس زیر اقدام کنید:

https://omranmarket.com/

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services