4 سایت دانلود تصاویر ماهواره ای 1

4 سایت دانلود تصاویر ماهواره ای زنده و عکس های هوایی با کیفیت بالا

امروزه به دلیل وجود ماهواره های زیادی که در فضا وجود دارند می توان به تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی با کیفیت بالا دسترسی داشت که به دو روش اختصاصی و رایگان قابل دسترسی هستند.

عکس های هوایی زنده که از وضوح بالا بیش از 10 متر برخوردارند در زمره عکس های هوایی تجاری یا اختصاصی قرار می گیرند و برای تهیه این نوع تصاویر باید هزینه پرداخت کنید.

 اما این موضوع بدان معنا نیست که تصاویر رایگان نیاز شما را بر طرف ننمایند. با ما تا انتها همراه شوید تا شما را با 4 سایت دانلود تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی با کیفیت بالا آشنا نماییم.

سایت دانلود تصاویر ماهواره ای USGS EARTH EXPLORER

شرکت USGS به خاطر قدمت زیادی که در زمینه پایگاه های اطلاعات مکانی یا همان تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی داراست به عنوان یک شرکت پیشکسوت در این عرصه فعالیت می نماید و متقاضیان می توانید با استفاده از آدرس اینترنتی این شرکت https://earthexplorer.usgs.gov از خدمات آنلاین شرکت USGS به صورت رایگان برخوردار شوید.

در سایت Earth Explorer دایره المعارف بسیار بزرگی از تصاویر ماهواره ای در دسترس متقاضیان قرار دارد تا تصاویر راداری و هواشناسی را به همراه نقشه ارتفاعی به صورت رایگان دریافت نمایند.

 با توجه به قدمت خیلی زیاد شرکت USGS می توان به تصاویر هوایی 40 سال پیش که توسط ماهواره های ناسا، USGS، VIIRS، Aster نهایت استفاده را داشته و انواع اطلاعات مورد نیاز را از این سایت دانلود کرد.

سامانه شرکت USGS قابلیت جستجو را برای کاربران خود مهیا نموده است تا با استفاده از فیلترهایی که وجود دارد منطقه، درصد پوشش ابر و زمان بتوانید نقشه ها و تصاویر ماهواره ای مورد نظر خود را بیابید و نتیجه مورد نظر را به صورت مجزا یا به صورت کلی مشاهده نمایید.

در صورتی که مختصات یا آدرس نقطه مورد نظر خود را داشته باشید می توانید هر نقطه ای را اعم از جاده، راه آهن، مناطق باستانی و… را با وضوح بالا پیدا کرده و با نصب برنامه Bulk Download می توانید با انتخاب ماهواره مورد نظر خود تصاویر مورد نیاز خود را با فیلتر رنگ طبیعی یا حرارتی و… دانلود نمایید.

برای اینکه بتوانید از این سایت ارزشمند نهایت استفاده را داشته باشید باید در زمینه تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی دانش کافی را در اختیار داشته باشید چرا که بسیاری از فیلترها و اطلاعاتی که توسط این شرکت در اختیار کاربران قرار می گیرد تخصصی بوده و افرادی که تخصص کافی در زمینه تصاویر هوایی ندارند نمی توانند به خوبی از اطلاعات پردازش شده بهره مند شوند.

سایت دانلود تصاویر ماهواره ای LAND VIEWER

سایت دانلود تصاویر ماهواره ای LAND VIEWER

دومین سایت دانلود تصاویر ماهواره ای که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم سایت LANDVIEWER  با آدرس اینترنتی https://eos.com/landviewer است. این سایت به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه های داده مکانی که به صورت رایگان تصاویر ماهواره ای را در اختیار کاربران قرار می دهد شناخته می شود.

سایت LANDVIEWER با امکانات بسیار زیادی که در لیست خدمات خود گنجانده است می تواند قابلیت آنالیز و بررسی تصاویر را برای متقاضیان انجام دهد و تصاویر با رزولوشن بالا را از اقصی نقاط جهان را برای دانلود و در اختیار گذاشتن برای کاربران خود مهیا نماید.

از جمله ماهواره هایی که سایت لند ویور از آنها برای به روز نگه داشتن تصاویر ماهواره ای استفاده می نماید می توان به ماهواره های landsat 7-8،  CBERS4، sentinel 1-2، NAIP  اشاره کرد که به دلیل به روز بودن این سایت امکان دریافت تصاویر ماهواره ای همچون Pleiades، SPOT5-7، landsat 4-5  و… اشاره کرد.

سایت LANDVIEWER با استفاده از رابط کاربری ساده ای که در سایت خود قرار داده است باعث شده که کاربران به راحتی تصاویر ماهواره ای مورد نیاز خود را از داخل بانک اطلاعاتی جستجو کرده و در صورت نیاز بتوانند آن را دانلود نمایند.

از جمله فیلترهایی که در این سایت تعبیه شده است می توان به انتخاب تاریخ، نوع سنجنده، درصد پوشش ابر و AOI، ارتفاع آفتاب بپردازید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید عکس های هوایی مورد نظر خود را پیدا کنید  و در صورت نیاز آن را روی رایانه شخصی خود دانلود نمایید

سایت دانلود تصاویر ماهواره ای Copernicus Open Access Hub

سومین سایت دانلود تصاویر ماهواره ای که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم سایت Copernicus  با آدرس اینترنتی https://scihub.copernicus.eu/dhus/#/home است که با کپی کردن آدرس آن در آدرس بار مرورگر خود می توانید از خدمات ارزشمند این سایت به صورت رایگان برخوردار شوید.

شرکت Copernicus قبلا با این نام شناخته می شود و اما امروزه به عنوان یکی از پایگاه های داده مکانی قدرتمند و با قدمت بالا، خدمات دانلود تصاویر ماهواره ای به روز را در اختیار مخاطبین تخصصی خود قرار می دهد.

سایت Copernicus با برخوداری از به روزترین تصاویر هوایی که از ماهواره هایی همچونSentinel-1، 2Sentinel- ، Sentinel-3، Sentinel -5P مجموعه ای از تصاویر راداری، چند منظوره اپتیکال،  مطالعات زیست محیطی، کیفیت هوا و… را به کاربران این عرصه ارائه می دهد.

ویژگی خاصی که سایت Copernicus نسبت به سایر سایت های دانلود تصاویر ماهواره ای داراست این است که برای هر دستور متنی یکسری علمگرا تعریف گردیده و با وارد کردن این دستورها می توانید به داده های مورد نیاز خود دست یابید. برای مثال اگر بخواهید از فیلتر پوشش ابری استفاده کنید باید “[۰ تا ۵]” را وارد نمایید تا به داده مورد نظر دست پیدا کنید.

سایت دانلود تصاویر ماهواره ای  NASA Earthdata Search 

سایت دانلود تصاویر ماهواره ای  NASA Earthdata Search

چهارمین سایت دانلود تصاویر ماهواره ای که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم سایتNASA Earthdata  با آدرس اینترنتی https://search.earthdata.nasa.gov/search است. سایت ناسا این امکان را برای کاربران فراهم آورده است که به صورت آنلاین به صورت همزمان به چندین اطلاعات EOSDIS دسترسی داشته باشید.

در این سایت، اطلاعات کاملی از مجموعه اطلاعات علوم زمینی بر اساس منابع مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد و می توانید عکس های هوایی، تصاویر ماهواره ای و سنجش میدانی را در دسترس خود داشته باشید.

 از جمله ماهواره هایی که این سایت از آن برای به روز نگه داشتن تصاویر خود استفاده می کند می توان به NOAA، GOES، landsat، نیمباس، انوی ست اشاره کرد که برای مواردی همچون پوشش گیاهی و ارضی، توپوگرافی،  آنالیز شرایط محیط زیست، اتمسفر، دریاها و اقیانوس ها و… کاربرد دارد.

با توجه به سیستم جستجویی که در این سایت همانند تصویر زیر قرار داده شده است می توانید با تکیه به دانش تخصصی خود می توانید هر نوع عکسی که نیاز دارید را در این سایت پیدا کنید و با استفاده از فیلترهایی که در این سایت تعبیه شده است می توانید در مدت زمان بسیار کم به تصاویر ماهواره ای مورد نیاز خود دست یابید.

بعد از یافتن عکس های هوایی می توانید به صورت رایگان آنها را دانلود نمایید و عکس های دانلود شده را در رایانه خود با وضوح بالا مشاهده کنید از این بانک اطلاعاتی گسترده در زمینه عکس های هوایی نهایت استفاده را داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی 4 سایت دانلود تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی با کیفیت بالا پرداختیم در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت مپ اسکیل به اطلاعات کاملی درباره تصاویر هوایی و ماهواره ای دست یابید.


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services