درب شیشه ای کشویی

امروزه از درب های شیشه ای در ساختمان ها به عنوان یک درب ورودی زیبا با کمترین فضا استفاده می کنند، درب های کشویی شیشه ای در بسیاری از کشورها از جمله ایران رواج یافته اند، که دارای دو حالت محتلف هستن:

1- درب شیشه ای دستی لولایی

2- درب شیشه ای ریلی

برعکس درب های لولا دار که عموما برای باز شدن پانل شیشه ای درب باید فضایی برای آن اختصاص داده شود، هنگام استفاده از درب های کشویی این محدودیت وجود ندارد.

استفاده از درب های شیشه ای ساده و کاربرد آن ها

با توجه به وضعیت موجود آپارتمان نشینی در اکثرکشورهای توسعه یافته و درحال توسعه مانند ایران، همواره برای نصب تمامی تجهیزات ساختمانی مشکل کمبود جا و مکان وجود دارد، در نتیجه بهره گیری از تجهیزات ساختمانی کم جا میتواند گزینه ای خوب و اثربخش باشد. برای مثال در خصوص انواع درب های کشویی و لولایی تصور کنید که درب لولایی به چه میزان مکان و فضای آزاد برای باز و بسته شدن نیاز دارد. برای جبران کمبود فضا بهترین راهکار ،استفاده از درب شیشه ای کشویی است به خصوص انواع ساده آن برای منازل مسکونی بسیار پر کاربردتر است.

شیشه زمانی که به سمت دیوار کشیده شود و موازی با آن قرار بگیرد دیگر نیازی به فضای اضافی ندارد، علاوه بر ورودی های ساختمان، برای تقسیم کردن فضاهای مختلف ساختمان هم استفاده از درب های شیشه ای ساده بسیار پر کاربرد و مفید می باشد.

درب شیشه ای دستی

درب شیشه ای دستی همان طور که از اسم آن مشخص است توسط نیروی دست انسان باز می شوند. چهارچوب این درب های شیشه ای از پروفیل های آلومینیوم ساخته شده است که با انواع مختلفی از شیشه ها ترکیب می شوند:

  • شیشه های شفاف
  • شیشه های مات
  • شیشه های ساده ساختمانی
  • شیشه عایق یا شیشه عایق دو جداره
  • شیشه های طرح دار

درب شیشه ای دستی لولایی یا درب شیشه ای دستی ریلی بهتر است؟

یکی از سوالات اصلی که مردم هنگام خرید و سفارش پروژه با آن روبرو هستن این میباشد که کدام درب شیشه ای برایشان مناسب تر خواهد بود.

درپاسخ به این سوال باید عنوان کرد که همانطورکه از نام درب ها مشخص است درب شیشه ای دستی لولایی توسط لولا مدیریت  می شود پس اگر فضایی که قرار است برای درب تعبیه شود کم باشد،انتخاب درب شیشه ای دستی ریلی گزینه ی مناسبتری می باشد، چون که این مدل درب ها فضای کمتری اشغال میکند.

به این نکته توجه کنید که دربهای شیشه ای کشویی چون بر روی یک ریل حرکت میکند،برای مغازه یا فروشگاه هایی که درب به هنگام باز شدن به پشت ویترین کشیده می شود به دلیل جلوه ی بد مناسب نمی باشد. در این گونه موارد درب شیشه ای دستی لولایی برای مغازه ها بیشتر پیشنهاد می شود.

جنس ریل درب کشویی شیشه ای

ریل درب کشویی شیشه ای از یراق آلات مهم در دربهای شیشه ای ریلی می باشد که باز و بسته شدن درب توسط آن صورت می گیرد.
از آنجاییکه ریل شیشه سکوریت نقش کلیدی را درب کشویی شیشه ای ایجاد می کند باید حتما جنس مقاومی داشته باشد لذا معمولا از جنس استیل و آلومینویم که دوام بالایی دارند، برای ساختن آن استفاده می کنند. معمولا ریل درب کشویی در بالای درب و شیشه ثابت کناری نصب می شود،ظاهر ریل اهمیت زیادی در زیبایی دارد به همین دلیل اغلب از ریل های فکی و اسپایدری برای این کار استفاده می گردد.

روان بودن ریل موقع باز شدن درب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، به همین دلیل اگر ریل شیشه سکوریت نامرغوب باشد خیلی زودتر خراب می شود و ناچارا مجبور به تعویض آن می باشیم به همین دلیل لازم است توجه نمایید که بهتر است از ابتدا از یک ریل مناسب جهت باز و بسته شدن درب استفاده کنیم.

و به عنوان نکته آخر، ریل ها در دو نوع ایرانی و خارجی وجود دارند که معمولا نوع خارجی آن قیمت بالاتری دارد،همچنین طول درب نیز می تواند بر روی قیمت ریل شیشه سکوریت موثر باشد.

قیمت درب کشویی

قطعا سوال شما اکنون این می باشد که قیمت درب کشویی چقدر است؟ به طور کلی شرایط فعلی بازار اجازه نمی دهد تا قیمت ثابتی را برای محصولات ساختمانی در نظر گرفت اما می توان به عوامل موثر در تعیین قیمت درب های کشویی اشاره کرد تا آگاهانه تصمیم بگیریم.

درب های شیشه ای کشویی بر اساس این که دستی باشند یا اتوماتیک و همچنین براساس کیفیت شیشه و چهارچوب هایی که روی آن ها سوار می شوند و … قیمت های متفاوتی را دارند. درب های کشویی اتوماتیک به علت استفاده از موتور و اجزای متصل پیچیده، قیمت بالاتری نسبت به نوع دستی آن دارند.

 شما عزیزان جهت مشاوره و یک انتخاب درست، میتوانید با شرکت ساختمانی سورین که بزرگترین شرکت در زمینه تولید انواع درب های شیشه ای و بالکن شیشه ای است با شماره 02147620466 تماس حاصل نمایید.

 منبع: شایانیوز

 


پایان مطلب


 

 مطالب پیشنهادی مرتبط با این مطلب 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید