مگنت چیست و چه تفاوتی با دریل برقی دارد 1

دریل مگنت چیست و چه تفاوتی با دریل برقی دارد؟

اگر در حوزه صنعت فعالیت دارید، حتما با اسم ابزاری چون دریل مگنت آشنا هستید. اما از طرفی شاید اطلاعات دقیق و کاملی از این وسیله صنعتی نداشته باشید و ندانید که چه عملکردی برای آن در نظر گرفته شده است. از همین رو تصمیم داریم در این مقاله درباره‌ی دریل مگنتی اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم تا در صورت نیاز بهترین انتخاب را داشته باشید.

دریل مگنت چیست؟

دریل مگنت از جمله وسایل حفاری است که می‌توان آن را به‌سادگی حمل کرد. این وسیله که یک ابزار مناسب برای سوراخ‌کاری فلزات به شمار می‌آید، از یک آهنربای الکتریکی یا پایه‌های آهنربای دائمی برای این کار استفاده می‌کند. همچنین باید متذکر شد که این دستگاه به ابزاری چون ابزار برش و آهنربا نیز مجهز شده و به همین دلیل می‌تواند به‌راحتی سوراخ‌کاری فلزات را انجام دهد. برای خرید دریل مگنت از ایران بور به وب سایت این مجموعه مراجعه فرمایید و از مشاوره رایگان و به همراه آن از تضمین قیمت و اصالت این مجموعه بهرمند شوید.

بنابراین شما می‌توانید با توجه به فناوری که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، از آن زمانی که حجم کار، برای مثال سوراخ‌کاری فلزات بالا است استفاده کنید. این ابزار حرفه‌ای که برای سوراخ کردن قطعات فلزی استفاده می‌شود با نام‌های دیگری چون دریل مغناطیسی یا دریل پایه مگنت نیز شناخته می‌شود و در موقعیت‌هایی چون پل‌سازی، ساختمان‌سازی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های جوشکاری کاربرد زیادی دارد.

این وسیله که در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد، باعث می‌شود که دیگر نیازی به جابه‌جایی قطعات سنگین و صرف هزینه برای این کار نباشد، زیرا شما می‌توانید به‌راحتی این وسیله را با خود به هر جایی که می‌خواهید ببرید و امور لازم را انجام دهید. حتی گاهی از مواقع تنها راه چاره استفاده از این دریل است.

انواع دریل مگنتی

انواع دریل مگنتی

دریل مگنت برقی (Electric): از رایج‌ترین مدل‌های دریل مگنتی می‌توان به دریل برقی مگنتی اشاره کرد. این دریل به‌گونه‌ای طراحی شده است که وزن کمی دارد و از آنجایی که سبک است کار با آن بسیار ساده خواهد بود. تنها کاری که شما باید پیش از استفاده از این دریل انجام دهید، متصل کردن آن به یک منبع انرژی است. این دریل یک انتخاب ارزان و به‌صرفه است و شما می‌توانید آن را در اندازه‌های مختلف خریداری کنید.

دریل مگنت پنوماتیک (​Pneumatic): مهم‌ترین تفاوت دریل مگنت پنوماتیک با دریل برقی این است که در مدل پنوماتیک به‌جای استفاده از برق، از هوای فشرده استفاده می‌شود و این موضوع باعث شده که این دریل در محیط‌هایی که در آن‌ها آب جاری است و مدل برقی خطر دارد، استفاده شود.

دریل مگنت هیدرولیک (​Hydraulic): دریل مگنتی هیدرولیک برای محیط‌هایی که زیر آب هستند مناسب خواهد بود، زیرا در این مدل از دریل از سیستم حلقه‌بسته استفاده شده است که مانع ورود آب به محفظه موتور دستگاه می‌شود. همچنین باید گفت دریل هیدرولیک از گران‌ترین مدل‌های دریل مگنتی محسوب می‌شود.

دریل مگنت شارژی (Cordless): دریل شارژی از جمله مدل‌هایی است که از یک فناوری جدید استفاده می‌کند و به همین دلیل تولیدکنندگان کمی این مدل از دریل مگنتی را تولید می‌کنند، به‌طوری‌که امروزه این مدل از دریل در بازار به تعداد کم موجود است و در بازار ایران نیز نمی‌توان آن را به‌راحتی پیدا کرد. 

مزایای استفاده از دریل مگنتی چیست؟

دریل مگنت علاوه‌بر آنکه دقت و سرعت کار شما را هنگام سوراخ کردن قطعات فلزی افزایش می‌دهد، مزیت‌های دیگری را نیز به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • شما می‌توانید از مدل‌های مختلفی که برای دریل مگنتی درنظر گرفته، در موقعیت‌های مختلفی چون ارتفاع، زیر آب، روی زمین و … استفاده کنید.

  • سرعت کار با این دستگاه 4 برابر بیشتر از کار با دستگاه دریل معمولی است.

  • دستگاه هم با برق تک فاز و هم برق سه فاز کار می‌کند.

  • شرایط ایمنی بهتر و قوی‌تری در مقایسه با مدل‌های معمولی دارد.

  • قیمت این مدل دستگاه با توجه به کارایی‌هایی که دارد، به‌صرفه و مناسب است.

  • ضایعاتی که از سوراخ‌کاری با این دستگاه ایجاد می‌شود کم است و شما می‌توانید این ضایعات را بفروشید.

دریل مگنت چه تفاوت و برتری نسبت به دریل برقی دارد؟

دریل مگنت چه تفاوت و برتری نسبت به دریل برقی دارد؟

دریل مگنت با دریل برقی معمولی تفاوت‌های بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین این تفاوت‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دریل مگنتی برخلاف دریل معمولی برقی قابلیت حمل دارد و منعطف است؛ بنابراین شما می‌توانید آن را از جایی به جای دیگر انتقال دهید. دیگر تفاوتی که بین دریل مگنت و معمولی وجود دارد، این است که شما می‌توانید نوع مگنتی را به‌صورت افقی، عمودی و یک‌طرفه نصب کنید. به نوعی باید گفت دریل مگنتی همه‌کاره و تطبیق‌پذیر است و هیچ ابزار صنعتی دیگری نمی‌تواند با این دریل رقابت کند.

در هنگام خرید دریل مگنت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قدرت موتور: از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید دریل مگنت باید به آن توجه کنید قدرت موتور است، زیرا شما باید متناسب با قطعات فلزی که تصمیم دارید آن‌ها را سوراخ کنید، قدرت موتور را انتخاب کنید. برای مثال هر چقدر قطعه فولادی ضخیم‌تر باشد، شما به دستگاهی با قدرت موتور بیشتر نیاز دارید.

طرح: زمان انتخاب دستگاه به طرح آن توجه داشته باشید و به دنبال یک دریل سبک وزن با دسته‌های دوگانه باشید، زیرا این مدل از دستگاه حمل و نقل راحت‌تری دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

قدرت مغناطیسی: قدرت مغناطیسی مورد دیگری است که باید حتما در هنگام انتخاب دریل مگنتی به آن توجه داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که مقدار اتصال دریل به فولاد تنها برای نگه‌داشتن دریل خواهد بود و هر چه قدرت مغناطیسی دریل کمتر باشد، احتمال سقوط و آسیب‌دیدگی دستگاه بیشتر خواهد شد.

برندهای تولید کننده دریل مگنت

اگر به دنبال خرید دریل مگنت با کیفیت هستید، لازم است که پیش از هر چیزی با بهترین برندهایی که تا به‌حال این محصول را تولید کرده‌اند آشنا شوید و سپس با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین نوع از این محصول را تهیه کنید. از همین رو ما در ادامه برخی از بهترین برندهایی که تا به‌حال این محصول را تولید کرده‌اند معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید از میان آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • رونیکس

  • بوش

  • محک

  • جپسون

  • پروموتک

  • بی‌دی‌اس

  • یوروبور

توجه داشته باشید که مشخصات مربوط به هریک از محصولات این برندها متفاوت است و هرکدام کارایی متفاوتی دارند. به این ترتیب توصیه می‌شود پیش از خرید این محصول، حتما بررسی‌های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که دستگاه انتخابی برای نیازهای شما مناسب است.

کلام آخر

اگر تصمیم به سوراخ‌کاری و برش فولاد دارید، دریل مگنت یک انتخاب ارزشمند و مناسب خواهد بود. این دستگاه به شما اجازه می‌دهد که بتوانید با سرعت و دقت بیشتر بر روی قطعات فولادی کار کنید و بهترین نتیجه را ببینید. بنابراین بررسی‌های لازم را انجام دهید و با توجه به نیاز خود بهترین مدل دریل مگنتی را تهیه کنید.

 


پایان مطلب


 

 

مطالب پیشنهادی و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید