مارکتینگ چیست 1

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بیاموزید که چگونه تلاش های بازاریابی دیجیتال باعث موفقیت کسب و کار در دنیای مدرن می شود.

بازاریابی عمل شناسایی و ارضای نیازهای مشتری است. این یک وظیفه مهم در زمینه کسب و کار است، زیرا تلاش های بازاریابی موفق می تواند منجر به جذب مشتری و تبدیل شود. اگرچه بازاریابی ریشه های عمیقی در تاریخ و فرهنگ کسب و کار دارد، بازاریابی دیجیتال، یک روش نسبتاً جدید است.

دوبرابر کردن کسب و کار با دو برابر کردن نرخ تبدیل بسیار آسان تر از دو برابر کردن ترافیک است. "جف آیزنبرگ"

با انفجار فناوری دیجیتال، از جمله استفاده گسترده از رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند، کسب‌وکارها شروع به آزمایش تاکتیک‌های بازاریابی جدید کردند که منشأ بازاریابی دیجیتال است.

سریع به جلو به زمان حال و دیجیتال مارکتینگ به همان اندازه مهم است ، اگر نه بیشتر از روش های بازاریابی سنتی. بسته به کسب و کار، شکاف فزاینده ای بین بازاریابی سنتی و دیجیتال وجود دارد، در حالی که دیگران راه های جدیدی برای نزدیک کردن این دو به یکدیگر پیدا کرده اند . صرف نظر از رویکرد، برای کسب و کارها بسیار مهم است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قابل اجرا را برنامه ریزی و اجرا کنند . 

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به هر روش بازاریابی اطلاق می شود که از طریق دستگاه های الکترونیکی که از نوعی کامپیوتر استفاده می کنند، از جمله تلاش های بازاریابی آنلاین انجام شده در اینترنت، انجام می شود. در فرآیند انجام بازاریابی دیجیتال، یک کسب و کار ممکن است از وب سایت ها، موتورهای جستجو، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو، ایمیل و کانال های مشابه برای دستیابی به مشتریان استفاده کند.

بر خلاف بازاریابی سنتی – که ایستا است و اغلب به عنوان ارتباطات "یک طرفه" از آن یاد می شود، دیجیتال مارکتینگ یک فرآیند همیشه در حال تغییر و پویا است . در غیر این صورت، مشتریان نمی توانند از طریق بیلبورد یا تبلیغات چاپی با کسب و کار تعامل داشته باشند، در حالی که دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتباط دو طرفه بین یک کسب و کار و مشتریان واقعی یا بالقوه آن فراهم می کند. 

این روزها، مدت زمان نمایش برای بسیاری از مردم به بالاترین حد خود رسیده است. دیجیتال مارکتینگ از این واقعیت استفاده می کند و محصولات و خدمات تجاری را در سراسر اینترنت تبلیغ می کند. به این ترتیب، کسب و کارها با هدف قرار دادن آنها در جایی که بیشتر وقت خود را می گذرانند، اطمینان حاصل می کنند که تلاش های بازاریابی آنها بیشتر به مشتریان می رسد. 

از استارت‌آپ‌ها تا کسب‌وکارهای سازمانی، یک رویکرد دیجیتال مارکتینگ چند وجهی می‌تواند به مزایای تجاری قابل توجهی منجر شود. استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق به طور کلی شامل ترکیبی از روش‌های مختلف، از جمله تبلیغات آنلاین، بهینه‌سازی و بازاریابی برای موتورهای جستجو، بازاریابی و مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا و غیره است. 

آیا روش های مختلفی برای انجام دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح گسترده است که کانال های مختلفی را برای ارتقای منافع تجاری به مشتریان احتمالی در بر می گیرد. بسته به نیازها و اهداف کسب و کار، راه های بی شماری برای انجام دیجیتال مارکتینگ وجود دارد . این یک تمرین بیسکویت نیست. 

انواع دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) – سئو عملی برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی اصلی برای افزایش ترافیک آنلاین است. 

  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) – SEM از تبلیغات آنلاین پولی برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می کند. SEM اغلب در ارتباط با SEO استفاده می شود. 
  • پرداخت به ازای کلیک (PPC) – PPC یک روش آنلاین برای تبلیغات است که در آن یک کسب و کار تنها زمانی برای تبلیغات خود هزینه می پردازد که شخصی روی آنها کلیک کند. تبلیغات کلیکی گوگل
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) – SMM عمل استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای ترویج محصولات یا خدمات تجاری است. استفاده از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی، که اغلب به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می شود، در SMM رایج است. 
  • بازاریابی ایمیلی – بازاریابی ایمیلی به کسب‌وکارها امکان می‌دهد محتوای تبلیغاتی و مارک تجاری را مستقیماً از طریق ایمیل برای مشتریان احتمالی ارسال کنند. استفاده از خبرنامه های خودکار در این زمینه رایج است. 
  • بازاریابی وابسته – بازاریابی وابسته یک تمرین مبتنی بر عملکرد است که اشتراک درآمد و پرداخت به ازای فروش (PPS) را در یک شبکه مشترک امکان‌پذیر می‌سازد. 
  • بازاریابی محتوا – بازاریابی محتوا به انتشار و توزیع متن، ویدئو یا مطالب صوتی برای مشتریان به صورت آنلاین اشاره دارد. وبلاگ‌ها، ویدئوها و پادکست‌ها روش‌های رایجی هستند که کسب‌وکارها می‌توانند در بازاریابی محتوا شرکت کنند.  
  • تبلیغات بومی – تبلیغات بومی شامل ترکیب مواد بازاریابی در یک رسانه است که پیام اصلی و اهداف بازاریابی را به یک اندازه مهم می کند. محتوای حمایت‌شده، که در آن یک کسب‌وکار محتوای خود را در وب‌سایت دیگری پست می‌کند، روش رایج تبلیغات بومی است. 

راه های زیادی برای اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. برای اکثر کسب و کارها، بازاریابی درونگرا موفق شامل استفاده و استفاده از چندین روش بازاریابی دیجیتال است. 

مزایای بازاریابی دیجیتال

چه مزایایی می توانم از طریق دیجیتال مارکتینگ به دست بیاورم؟

با توجه به تنوع روش‌های دیجیتال مارکتینگ، مجموعه‌ای از مزایای مشابه برای مزایای هوشمند دیجیتالی وجود دارد. در سطحی فراگیر، دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها را قادر می‌سازد تا در طول فعالیت‌های روزمره، مانند اسکن رسانه‌های اجتماعی، خواندن مقالات آنلاین، تماشای ویدیوها و غیره، به مشتریان دسترسی پیدا کنند. انواع مزایای تجاری 

"بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می کنند، تعریف می شود: آنلاین."

به طور خاص تر، بازاریابی دیجیتال می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به یکی از مزایای زیر دست یابند:

  • دسترسی جهانی – برخلاف روش‌های سنتی، بازاریابی دیجیتال لزوماً محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص نیست. اینترنت برای مشتریان در سراسر جهان در دسترس است. این امر به کسب و کارها اجازه می دهد تا به مشتریانی که در ایالت یا کشور دیگری زندگی می کنند، بازاریابی و فروش کنند و بسیاری از موانع سنتی ورود را از بین ببرد.
  • هزینه پایین ورود – برای دستیابی به دسترسی جهانی بازاریابی دیجیتال از طریق کانال های سنتی، یک برچسب قیمت جدی وجود دارد. از سوی دیگر، جنبه های خاصی از بازاریابی دیجیتال را می توان با سرمایه گذاری اندک زمان و منابع به دست آورد. برای مثال، حتی کسب‌وکارهای کوچک یا نوپا می‌توانند یک وب‌سایت ایجاد کنند، رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنند و بلاگ‌ها را منتشر کنند، بدون این‌که پولی را از دست بدهند. 
  • ROI قابل اندازه گیری – برای به حداکثر رساندن سود، کسب و کارها باید بازده سرمایه گذاری (ROI) را به دقت ارزیابی کنند. با بازاریابی سنتی، اندازه گیری ROI ممکن است دشوار و گاهی غیرممکن باشد. از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ، اثربخشی هر کمپین را در زمان واقعی مشاهده می‌کند و رهبران کسب‌وکار را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه برای افزایش درآمد و افزایش سود بگیرند. 
  • هدف گذاری بهبود یافته – بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها اجازه می دهد تا جمعیت شناسی بسیار خاصی از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند. با درگیر کردن مشتریان در یک جغرافیا، صنعت یا کانال اجتماعی خاص، کسب و کارها شانس بسیار بیشتری برای دستیابی به جمعیت هدف خود دارند.
  • سازگاری پویا – استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بسیار انعطاف‌پذیر و انعطاف‌پذیر هستند و کسب‌وکارها را قادر می‌سازند تا در صورت نیاز مسیر خود را تنظیم کنند. برخلاف کمپین‌های تبلیغاتی بازاریابی بلندمدت و سنتی، کسب‌وکارها می‌توانند تلاش‌های دیجیتالی خود را در لحظه تنظیم کنند و در صورت لزوم، چرخش‌های سریع را برای تحقق فرصت تجاری امکان‌پذیر کنند.
  • اتصال فوری – قبل از خرید، مشتریان مدرن معمولاً تحقیقات آنلاین انجام می دهند و بررسی ها را ارزیابی می کنند. اولین مرحله در این فرآیند معمولاً با یک موتور جستجو شروع می شود. به این ترتیب، کسب‌وکارهایی با استراتژی‌های توسعه یافته SEO، SEM و PPC می‌توانند بلافاصله با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
  • ایجاد رابطه – ظهور رسانه های اجتماعی آن را به یک پلت فرم ارتباطی غالب برای بسیاری از جمعیت شناسی مشتریان تبدیل کرده است. علاوه بر این، مشتریان به طور فزاینده‌ای می‌خواهند با کسب‌وکارها بر اساس شرایط و پلتفرم مورد نظرشان تعامل داشته باشند. در نتیجه، کسب‌وکارهایی که درگیر شیوه‌های SMM مؤثر هستند، می‌توانند روابط طولانی‌مدت و وفاداری با مشتریان فعلی و آینده ایجاد کنند.

به طور کلی، مشاغل با هر شکل و اندازه ای می توانند از طریق استفاده موثر از روش های بازاریابی دیجیتال به مزایای قدرتمندی دست یابند. علاوه بر این، هزینه بازاریابی دیجیتال را می توان برای هر کسب و کار خاص تنظیم کرد و بسیاری از موانع را برای ورود به روش های سنتی از بین برد. با مزایای بسیار زیادی که تقریباً با هر بودجه ای در دسترس است، منطقی است که چرا بسیاری از مشاغل با تلاش های بازاریابی دیجیتال موفق می شوند.

بازاریابی دیجیتال چقدر برای کسب و کار من هزینه خواهد داشت؟

پاسخ ساده این است که برای هر بودجه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد . انعطاف‌پذیری استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال تقریباً برای هر اندازه کسب‌وکار، از کوچک تا بزرگ، مزایایی را به همراه دارد. با چنین طیف وسیعی از روش‌ها و استراتژی‌ها، نمی‌توان یک برچسب قیمتی یکسان برای بازاریابی دیجیتال ارائه کرد.

در عوض، بررسی هزینه های بازاریابی دیجیتال برای سطوح مختلف کسب و کار مفید است، زیرا شرکت های کوچک کمتر از شرکت های بزرگتر هزینه می کنند. مثلا:

  • بازاریابی دیجیتال پایه – استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک معمولاً بودجه زیادی برای بازاریابی دیجیتال ندارند. این کسب‌وکارها بر روی روش‌های کم‌هزینه تمرکز می‌کنند، معمولاً از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای کسب درآمد با قیمت پایین استفاده می‌کنند. هزینه بازاریابی دیجیتال پایه می تواند چند صد دلار در ماه باشد. 
  • بازاریابی دیجیتال متوسط ​​– کسب و کارهای متوسط ​​تمایل دارند جریان های درآمدی ایجاد کرده و توانایی صرف هزینه بیشتر در بازاریابی دیجیتال را داشته باشند. اینجاست که SEO، SEM، PPC و بازاریابی ایمیلی شروع به رایج شدن می کنند. هزینه بازاریابی دیجیتال متوسط ​​می تواند چندین هزار دلار در ماه باشد.
  • بازاریابی دیجیتال پیشرفته – کسب و کارهای بزرگ یا سازمانی از بازاریابی دیجیتال به شیوه ای جامع و اغلب جهانی استفاده می کنند. این کسب‌وکارها معمولاً استراتژی‌هایی را در اکثر کانال‌های بازاریابی دیجیتال توسعه داده‌اند. این کسب و کارها اغلب منابع قابل توجهی را صرف توسعه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در بسیاری از کانال های موجود می کنند. هزینه بازاریابی دیجیتال پیشرفته می تواند ده ها هزار دلار در ماه باشد.

همانطور که در بالا نشان داده شد، هزینه بازاریابی دیجیتال بر اساس اندازه کسب و کار، درآمد و اهداف بسیار متفاوت است. شرکت‌های کوچک‌تر اغلب با یک استراتژی اولیه شروع می‌کنند و روش‌های متوسط ​​یا پیشرفته را در ادامه راه توسعه می‌دهند. در نهایت، تقریباً برای هر کسب و کاری امکان ایجاد و اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که نیازها و بودجه آنها را برآورده کند. 

چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق ایجاد و اجرا کنم؟

چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایجاد و اجرا کنم؟

فرآیند ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل مراحل بسیاری و ملاحظات مورد نیاز است. در این زمینه، اختصاص زمان و منابع به برنامه ریزی و ایجاد حیاتی است. اطلاعات، تجزیه و تحلیل ها و تحقیقات جمع آوری شده در حین برنامه ریزی و ایجاد می تواند تأثیر فوق العاده ای در طول اجرا داشته باشد. 

درست است که هر کسب و کاری نیازها و اهداف منحصر به فردی دارد. به همین ترتیب، ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال از کسب و کار به کسب و کار تغییر خواهد کرد. اما در رویه رایج، بسیاری از کسب‌وکارها فرآیند مشابهی را برای ایجاد و اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به کار می‌برند که در زیر به آن اشاره شده است. 

  • شناسایی اهداف بازاریابی – اولین گام در این فرآیند شامل شناسایی اهداف خاص، مانند افزایش فروش، ایجاد سرنخ، ایجاد شناخت برند یا افزایش مشترکین است. 
  • Solidify Sales Process – برای به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی دیجیتال، درک فرآیند فروش دیجیتال و دقیقاً نحوه خرید دیجیتال توسط مشتریان ضروری است.
  • مشتریان هدف را منزوی کنید – ایجاد یک جمعیت هدف قوی با شخصیت های خریدار تصفیه شده به منزوی کردن مشتریان ایده آل برای خرید کالاها یا خدمات تجاری کمک می کند. 
  • کانال های بازاریابی را انتخاب کنید – با داشتن شخصیت های جمعیت شناختی و خریدار هدف، شناسایی بهترین کانال های بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به آن مشتریان ایده آل مهم است. 
  • تعیین معیارهای واضح – برای ارزیابی استراتژی بازاریابی دیجیتال، توصیه می شود معیارهای واضحی برای موفقیت ایجاد کنید و پیشرفت را در طول مسیر اندازه گیری کنید. 
  • انجام تنظیمات لازم – پس از ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال، نظارت بر پیشرفت به سمت اهداف و تنظیم در صورت نیاز بسیار مهم است. 

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر باید نیازها و اهداف فردی کسب و کار مورد نظر را در نظر بگیرد. بر این اساس، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ که برای یک فروشگاه کوچک «مادر و پاپ» کار می‌کند، احتمالاً برای یک برند جهانی نامناسب است. خبر خوب این است که دیجیتال مارکتینگ طیف گسترده ای از روش ها، کانال ها و استراتژی ها را ارائه می دهد. بنابراین، کسب‌وکارها با هر اندازه و تقریباً در هر صنعتی می‌توانند از دیجیتال مارکتینگ تأثیر زیادی داشته باشند. 

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مغید و مرتبط 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید