9 مدل طراحی کاربردی کابینت آشپزخانه 1

9 مدل کابینت آشپزخانه کاربردی

طراحی آشپزخانه می تواند به فراهم کردن فضای مناسب برای انجام کارهای روزانه شما کمک کند. برای طراحی بهتر این محیط، کابینت ها نقش مهمی را بر عهده دارند. انتخاب کابینت مناسب به ویژه در آشپزخانه کوچک امکان استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را فراهم میکند.

ما در این جا اطلاعاتی در مورد کابینت ها ارائه می دهیم تا آگاهی شما را در زمینه انتخاب کابینت آشپزخانه کاربردی بالا ببریم، در این پست شما با انواع کابینت های آشپزخانه کاربردی  بیشتر آشنا خواهید شد. 

1.کابینت های بالا

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت های دیواری در آشپزخانه ی شما بسیار مهم هستند و دارای  حدود 30 تا 40 سانتی متر می باشند. قرار دادن این کابینت ها در آشپزخانه نزدیک به سقف می تواند برای شما فضای بیشتری را فراهم آورد وسایل و تجهیزات آشپزخانه که زیاد مورد استفاده قرار نمی دهید را باید در این کابینت ها نگهداری کنید.

2.کابینت های ردیف پایین

کابینت آشپزخانه جدید

کابینت های پایین دارای اندازه ی استاندارد 60 تا 90 سانتی متری هستند که بلندی آن ها در این محدوده در حال تغییر است. شما می توانید برای این بخش آشپزخانه از کابینت هایی با طراحی مناسب که قفسه ای یا دردار هستند استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون آشپزخانه با کابینت هایگلاس خاکستری

 

3. قفسه کابینت آشپزخانه 

قفسه آشپزخانه

این کابینت ها به طور معمول تا دو متر و سی سانت ارتفاع دارند. می توانید از آن ها برای نگه داری و قرار دادن ابزارهای تمیز کننده، شوینده ها و لباس های کثیف استفاده کنید.

4. کابینت های کنج یا گوشه

کابینت های گوشه

کابینت هایی که در گوشه ی آشپزخانه شما قرار می گیرند برای نگه داری وسایل کمی مورد بهره برداری قرار می گیرند، زیرا که این کابینت ها به خوبی نمی توانند باز و یا بسته شده شوند. اما در سال های اخیر راه حل های جدیدی برای طراحی بهینه ی این کابینت های آشپزخانه  مورد استفاده قرار می گیرد که اجازه ی استفاده از تمام فضا را به شما می دهد.

5. کابینت کشویی

انواع کابینت کشویی

شما در آشپزخانه می توانید کابینت های مخصوصی داشته باشید که برای نگه داری نوشیدنی ها و ادویه ها مناسب باشند. تعداد خیلی زیادی از این کابینت ها را می توانید در بازار پیدا کنید که برای خانه ی شما فضایی متفاوت را به همراه خواهند داشت.

6. قفسه داخل کابینت

قفسه داخل کابینت

شما برای نگه داری از ابزار مورد استفاده در آشپزخانه و وسایل برقی خود نیاز به کابینت های کاربردی در آشپزخانه دارید. این کابینت ها می توانند ابزار و وسایل برقی سنگین تر شما را در خود جا دهند. حتی برای ابزار  بزرگ و جا گیری مانند ماشین لباس شویی و یخچال هم می شود از کابینت های کاربردی مخصوص به آن ها استفاده نمود.

 

7. کابینت های جزیره 

کابینت جزیره

در آشپزخانه جزیره علاوه بر خود کابینت ها ممکن است که شما برای جدا کردن محیط های یا اتاق پذیرایی خود با آشپزخانه دارای یک اپن باشید. یا در کنار دستشور خود از سنگ یا سطوح دیگر برای فراهم نمودن فضا برای قرار دادن ابزار مورد نیاز برای پخت غذا نیاز داشته باشید. این محیط ها امکان تعامل شما با دیگر افراد را از داخل آشپزخانه هم می دهند.

8. کابینت سیار

کابینت های جدا

در آشپزخانه ی شما می توانید از هر نوع کابینتی استفاده کنید که بر حسب نیاز شما می باشد. در جا هایی که شما اجاره کرده اید، استفاده از این نوع کابینت می تواند بسیار معمول تر باشد.  شما می توانید این کابینت ها را به راحتی نصب و یا در محیط آشپزخانه جا به جا کنید که برای شما انعطاف فراوانی را در مدیریت محیط آشپزخانه فراهم خواهد نمود.

9. کشوهای کابینت آشپزخانه

کشوهای کابینت آشپزخانه

کشو ها برای هر آشپزخانه ای برای فراهم کردن یک محیط سازمان یافته و مرتب مهم هستند که باید در طراحی آشپزخانه به آن ها توجه ویژه ای بنمایید تا بتوانید از آن ها به خوبی استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید