چهارچوب فرانسوی و تولید کننده آن در ایران 1

محور اصلی نصب درب در ساختمان ها چهارچوب است، درواقع چهارچوب به نقطه اتصال درب در ساختمان گفته می شود. 

چهارچوب ها دارای مدل ها و طرح های مختلف مانند چهارچوب فرانسوی، چارچوب ساده، مکزیکی و رومی هستند. 

قصد داریم در مقاله پیش رو به توضیح مختصر از چهارچوب فلزی فرانسوی بپردازیم. با ما همراه باشید. 

چهارچوب چوبی و چهارچوب فلزی

در گذشته برای ساختن چهارچوب درب ها اکثرا از چوب استفاده می کردند.  

چهارچوب های های چوبی مشکلات و ضعف های زیادی داشتند. به عنوان مثال می توان به مقاومت و استحکام پایین در مقابل فشارهای وارد شده، احتمال آتش سوزی و عدم انعطاف پذیری آن اشاره کرد. 

با گذر زمان و با پیدایش انواع محصولات فولادی مانند چارچوب فلزی، این محصولات جایگزین چارچوب های چوبی شده و با استقبال بالایی مواجه شدند. 

از جمله دلایل محبوبیت چهارچوب فلزی قابلیت بالای رنگ پذیری، درجه استقامت بالا در برابر وزن ساختمان و عمر بالای این محصولات می باشد. 

در ابتدا چهارچوب های فلزی در اشکال ساده تهیه می شدند اما به مرور زمان و با اهمیت پیدا کردن زیبایی منازل، این پروفیل ها در اشکال مختلف تولید شدند. یک نمونه از انواع پروفیل، پروفیل چهارچوب فلزی فرانسوی می باشد که در چهارچوب درب کاربرد فراوانی دارد. 

ویژگی پروفیل فرانسوی

این مقطع در گروه پروفیل های باز قرار می گیرد و با نام چهارچوب فرانسوی نیز معروف است. پروفیل فرانسوی از روش نورد سرد و با استفاده از دستگاه رول فرمینگ تولید می شود و غالبا برای ساخت چهارچوب درب ها مصرف دارد. ضخامت این پروفیل بین 2 تا 2.5mm  بوده وطول آن 6 متری می باشد. 

روش تولید پروفیل فلزی فرانسوی 

پروفیل فرانسوی با استفاده از ورق سیاه ساخته می شود. درمرحله اول ورق سیاه از کارخانجات تولیدی ورق، مانند فولاد مبارکه، گیلان و اهواز خریداری شده و به کارخانه تولید پروفیل فرستاده می شود. 

163937196461b6d4bc1bafb main

در مرحله دوم ورق به وسیله دستگاه مخصوص نواربری (رشته بری) در اندازه و عرض های مورد نظر برش خورده و به مرحله فرم دهی فرستاده می شود. 

در مرحله رول فرمینگ طی انجام مراحل فرم دهی ورق تغییر شکل داده و به شکل پروفیل چهارچوب فلزی فرانسوی در می آید. بعد از تولید، پروفیل ها در طول 6 متر برش خورده و پس از بسته بندی راهی انبار می شوند. 

تولیدکننده پروفیل فرانسوی

شرکت شاهین فلز سپاهان تولید کننده پروفیل (قوطی آهن)، برندی نام آشنا در زمینه تولید چهارچوب فلزی فرانسوی می باشد.

163937200361b6d4e3c32ce main

یکی از برترین ویژگی های این کارخانه داشتن بخش ماشین سازی است که توسط متخصصین مربوطه به طراحی و تولید کلیه دستگاه های مورد نیاز اقدام کرده و به خودکفایی رسیده اند. از جمله پروفیل های تولیدی این کارخانه پروفیل چهارچوب فلزی، پروفیل زد و پروفیل آبرو می باشد. 

از خدمات این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نواربری ورق (رشته بری)

  • پوشش ضد خوردگی زینک فلیک (Zinc Flake Coating)

  • آزمایشگاه تست سالت اسپری

جهت آشنایی بیشتر با این شرکت دانش بنیان می توانید از طریق آدرس سایت زیر اقدام نمایید.

www.shahinfelezsepahan.com

 


پایان مطلب


 

 

لینکهای مفید

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید