چسب برای چسباندن آینه به ام دی اف 1

بهترین چسب برای چسباندن آینه به‌ چوب ام دی اف MDF

آینه‌ها یکی از المان‌های جان بخش به دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف هستند، به‌ویژه وقتی که با متریال‌های طبیعی مانند چوب یا ام دی اف ترکیب می‌شوند. نصب آینه روی MDF دیوارکوب‌ها، درب کمدها و قاب‌های کنسول، زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد؛ البته به شرطی که با دردسرهای چسباندن آینه به ‌ام دی اف درگیر نباشیم!

یکی از مشکلاتی که طراحان دکوراسیون زمان استفاده از این دو المان در کنار هم با آن درگیر هستند، نچسبیدن آینه به MDF یا آسیب دیدن پوشش پشت آینه است. با توجه به اهمیت این موضوع برای دکوراسیون کارها، تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی بهترین چسب برای چسباندن آینه به‌ ام دی اف و روش صحیح انجام این کار بپردازیم.

 

164292581561ed0ef71864b main

اهمیت جنس چسب برای چسباندن آینه به MDF

چسب‌های بسیاری برای چسباندن آینه وجود دارد که همگی به آیینه میچسبند، ولی با توجه به جنس پوشش پشت آینه، ما نمی‌توانیم از هر چسبی برای آن استفاده کنیم. پشت آینه با موادی پوشیده شده (نقره و جیوه) که به ترکیبات شیمیایی داخل چسب‌ها حساس است و دچار آسیب و خوردگی می‌شود.

اگر چسب آینه نامناسب باشد، پوشش پشت آینه را می‌سوزاند و آینه دیگر آن زیبایی و شفافیت سابق را نخواهد داشت. گاهی اوقات یک اشتباه ساده در انتخاب چسب، آینه‌ای زیبا و گران قیمت را برای همیشه خراب کرده و ما را متضرر می‌کند. بنابراین خیلی مهم است از چسبی استفاده کنیم که با جیوه پشت آینه وارد واکنش نشود، یا به آینه چه در لحظه چسبیدن و چه در طولانی مدت، آسیب نرساند. در این مورد از نظر متخصصان بهترین انتخاب خرید چسب سیلیکون آیینه یا چسب ام اس پلیمر است.

164292591661ed0f5c93d85 main

چسب سیلیکون؛ بهترین چسب برای نصب آینه

چسب سیلیکون یکی از انواع چسب‌های صنعتی است، که بر پایه مواد شیمیایی آلی پلیمری ساخته شده و برای درزبندی و آب‌بندی استفاده می‌شود. این محصول مقاومت بسیار خوبی نسبت به رطوبت و هوا دارد. همچنین به‌دلیل حالت ژله‌ای که دارد، برای استفاده در مصارفی مانند پر کردن درزها و شکاف‌ها و آب‌بندی منافذ گزینه‌ای عالی است.

این محصول در مواردی که دو سطح نیاز به اتصال محکم و قوی دارند، دقیقاً مانند آینه و ام دی اف استفاده می‌شود. از ویژگی‌های دیگر این چسب می‌توان به مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت به حرارت، مقاومت به اشعه فرابنفش و مقاومت به صدا اشاره کرد. انواع مختلف چسب سیلیکون را می‌توانید از فروشگاه آنلاین رایمند تجارت تهیه کنید.

 

164292585261ed0f1c5446d main

 

شرایط استفاده از چسب سیلیکون برای چسباندن آینه روی چوب

برای اینکه از کیفیت اتصال چسب به آینه و ام دی اف مطمئن باشیم، باید به چند نکته توجه کنیم:

  1. سطح آینه و چوب خشک و تمیز باشد

حتی بهترین چسب‌ها هم نمی‌توانند روی سطوح چرب و کثیف بچسبند و کارایی مناسبی داشته باشند. بنابراین ابتدا سطح مورد نظر را کاملاً تمیز کنید، تا هیچ گردو خاکی روی آن نباشد. چون وجود هر نوع ماده چرب یا لغزنده یا حتی مواد شیمیایی، مانع چسبیدن مولکول‌های چسب به سطح آینه یا ام دی اف می‌شود و قدرت چسبندگی آن را کاهش می‌دهد. هر چند چسب سلیکونی ضد رطوبت است، اما تا وقتی خشک نشده نباید در معرض آب و رطوبت باشد.

  1. دمای محیط و چسب برای چسباندن آینه مناسب باشد

چسب سیلیکونی در برابر تغییرات جوی و تغییرات دمای محیط، کاملاً مقاوم است، ولی این به بعد از خشک شدن آن مربوط می‌شود. وقتی از چسب استفاده می‌کنیم، باید دمای سطح آینه، چوب و چسب در محدوده دمایی ۵ تا ۴۵ درج سانتی گراد باشد، تا چسب عملکرد خوبی داشته باشد.

در برخی صنایع با افزودن یک سری مواد به ترکیبات اولیه چسب، محدوده دمای چسب را افزایش می‌دهند. اما چسب‌های که برای چسباندن آینه روی سطوح مختلف، از جمله‌ام دی اف استفاده می‌شوند، معمولاً در دمای ۵ تا ۴۵ درجه بهتر می‌چسبند.

  1. آینه در محل درستی برای نصب تنظیم شود

نحوه تنظیم آینه پیش از نصب، خیلی مهم است. با کمی بی‌توجهی آینه کج و نامرتب نصب می‌شود که جدا کردن آن حسابی دردسر خواهد داشت. بنابراین باید ابتدا با کمک چسب نواری، آینه را در محل فیکس کنیم. تا زمانی که مطمئن نشده‌ایم که چسب آینه کاملاً خشک شده، نباید چسب‌ها را جدا کنیم. چون ممکن است چسب‌ها هنوز خیس باشند و آینه سُر بخور و کل سطح چوب را آلوده کند.

  1. چسب را به شکل صحیح روی سطوح پخش کنیم

نحوه پخش چسب روی سطح آینه و چوب باید صحیح باشد. از چسب سلیکون روی آینه، به‌صورت ضربه‌ای یا دایره‌ای استفاده نمی‌شود. ما باید چسب را به‌صورت نوارهای باریک در طول آینه از بالا به پایین بریزیم. در واقع چسب باید در خطوط مستقیم و منظم روی سطح آینه پخش شود، نه به‌صورت ضربدری یا دایره‌ای. این کار باعث می‌شود که چسب با قدرت بیشتری به هر دو سطح بچسبد.

  1. زمان استاندارد برای خشک شدن چسب را در نظر بگیریم

مورد بعدی که باید به آن توجه کنیم، مدت زمان لازم برای خشک شدن چسب است. همان طور که پیش‌تر گفتیم، چسب سیلیکون غیر اسیدی بهترین چسب برای نصب آینه روی چوب است. این نوع چسب به‌مدت زمانی در حدود 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد تا خودش را بگیرد و آینه را نگه دارد.

بعد از خشک شدن چسب تا مدت ۲۴ ساعت نباید فشار یا ضربه‌ای به آینه وارد شود، چون ممکن است چسب از آن جدا شود. به‌خصوص در مورد آینه‌های سنگین و بزرگ این احتمال خیلی بیشتر است، به همین دلیل باید حداقل یک روز صبر کنیم. حتی می‌توانیم چسب‌هایی که برای فیکس کردن آینه زده‌ایم را هم جدا نکنیم.

رایمند تجارت؛ فروشگاه آنلاین عرضه، تأمین و فروش انواع چسب

اگر به دنبال یک فروشگاه آنلاین معتبر با چسب‌های درجه یک هستید، ما فروشگاه رایمند تجارت را به شما معرفی می‌کنیم. این فروشگاه آنلاین، یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی عرضه، تأمین و فروش انواع چسب‌های سیلیکون، پلی اورتان، اپوکسی، قطره‌ای و UV، آناروبیک، چسب ام اس پلیمر و محصولاتی از این دست فعالیت می‌کند.


پایان مطلب


 

لینک پیشنهادی: 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید