درب ضد سرقت در بازار ایران 1

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت دربی است که سارقین نتوانند با هر شیوه دستکاری یا تخریب قفل درب وارد مکان مورد نظر شوند و درب ضد سرقت مانع از ورود آنها گردد.بعلاوه درب ضد سرقت می بایستی بر اساس استانداردهای محیطی چون سرما و گرما و صدا طراحی و ساخته شده باشد.

یکی دیگر از آیتم هایی که درب ضد سرقت می بایستی نسبت به درب های معمولی داشته باشد این است که از استانداردهای لازم هنگام وقوع آتش سوزی و زلزله نیز برخوردارباشد تا مانع کمک رسانی نیروهای امدادی نشود.هم چنین درب ضد سرقت می بایستی متناسب با مکان مورد نظر انتخاب گردد.بطور مثال درب ضد سرقت مورد نیاز برای اماکنی چون ویلاها ، کارخانه ها و ادارات که نیاز به امنیت بالاتری نسبت به منازل دارند باید از لحاظ کیفیتی ، کیفیت دو چندان داشته باشند بدین صورت که ضخامت فولاد میانی درب در دو طرف درب ضد سرقت به ضخامت 1میلی متر تعبیه شود و از پشم سنگ و دیگر عایق های هوا و صدا و ضد رطوبت و ضد اسید برای بالا بردن کیفیت در مکان های صنعتی یا مرطوب بکار برده شود .

در پایان قابل ذکر است که بهترین و مرغوب ترین  نوع درب ضد سرقت هم نمی توانند 100 در صد تضمین کنند که از دسترس سارقین درامان باشند اما بهترین درب ضد سرقت دربی است که بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شود و مرغوبترین قفل ضد سرقت برروی آن نصب گردد که در این صورت می توان آن را درب ایمن تری نسبت به درب معمولی دانست.

امنیت درب ضد سرقت چقدر است؟

امنیت درب ضد سرقت

بهترین و مرغوب ترین درب های ضد سرقت هم نمیتوانند تضمین کنند که از دسترس سارقین در امان باشند.اما بهترین درب ضد سرقت دربی است که بر اساس استاندارد های جهانی ساخته شود و همچنین مرغوبترین قفل هم روی درب نصب شود که در این صورت میتوان آن را درب ایمنی تری نسبت به درب معمولی دانست.

به علت بالا بودن ضریب ایمنی در درب های ضد سرقت یا به زبان ساده نفوذ پذیری سخت و دشوار نسبت به انواع دیگر درب های ساختمانی،اصطلاحا به این گونه درب ها درب ضد سرقت میگویند.اینکه به چه اندازه میتوان به خاصیت ضد سرقت بودن این نوع درب ها اعتماد کرد دقیقا به عوامل و فاکتورهای متعددی مانند نوع درب ضد سرقت،آلیاژ مصرفی در یراق آلات درب،کیفیت ساخت،نوع چارچوب،قفل درب و … بستگی دارد.

برعکس درب های معمولی این درب های ضد سرقت در مقابل ،فشار،برش،اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی حفاظتی یا آکاردئونی دارند.

میزان کیفیت درب های ضد سرقت

برای تعیین کیفیت درب ضد سرقت می‌توانیم ضخامت و متریال استفاده شده را به عنوان فاکتور در نظر بگیریم. البته تنها این دو عامل اصلی نیستند و به موارد دیگری نیز بستگی دارد. هر چه درب ضخامت بیشتری داشته باشد طبیعی است که آسیب رساندن به آن سخت‌تر است و به راحتی نمی‌توان آن را شکست، با این وجود ممکن است یک درب ضد سرقت ضحیم کاستی هایی هم داشته باشد.

لولاها و قفل‌های استفاده شده در ساخت درب ضد سرقت نیز بر کیفیت آن‌ها تاثیر به سزایی دارد. لولاهای درب ضد سرقت می‌توانند قابل مشاهده یا پنهان باشند. لولا پایه‌ و ستون نگه دارنده درب است از این رو باید کیفیت لازم را داشته باشند. قفل درب ضد سرقت یکی دیگر از عوامل تعیین کیفیت این نوع درب‌هاست، مقاوم بودن قفل موجب ناتوانی سارقین در برابر باز کردن درب خواهد شد، قفل درب‌های ضد سرقت علاوه بر اینکه باید از متریال خوبی ساخته شوند، باید ساختار با کیفیتی نیز داشته باشند تا از نظر مهندسی ایمنی لازم را داشته باشد.
ارزان بودن درب ضد سرقت در مواقعی دلیل بر بی کیفیت بودن درب نیست.برای خرید درب ضد سرقت با کیفیت میتوانید با کارشناسان اتحاد درب تماس حاصل فرمایید و از تجربه ها و راهنمایی های آنها برخوردار شوید.

تفاوت درب های ضد سرقت از چند دید مختلف

تفاوت درب های ضد سرقت

  • تفاوت درب های ضد سرقت از نظر ظاهر

اولین تفاوت درب های ضد سرقت در نوع چهارچوب‌های آن‌ها دیده می‌شود. چهارچوب‌های درب‌های ضد سرقت چین تخت و اختلاف سطح کمی بین سطح بیرونی چارچوب و لنگه درب ضد سرقت وجود دارد، در صورتی که این اختلاف سطح در درب‌های ضد سرقت ترک بیشتر است.

دومین تفاوت آن ها در لولاهای درب‌های ضد سرقت چین و ترکیه می‌باشد.لولای درب‌های ضد سرقت چینی مخفی است اما لولای درب‌های ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است.

ضمنا لولا ها در درب های ضد سرقت چینی و ترک با یکدیگر متفاوت هستند .

سومین تفاوت در رویه لنگه درب‌های ضد سرقت ترکیه ای و چینی می‌باشد.رویه نهایی درب‌های ضد سرقت چین یا فلز با رنگ کوره‌ای طرح چوب هستند و یا   HDF  رنگ شده و در بعضی موارد درب ضدسرقت چینی فلزی با روکش PVC  نیز دیده می‌شود . اما رویه درب‌های ضد سرقت ترک به دو دسته MDF  روکش طبیعی چوب و یا MDF روکش PVC تقسیم می‌شوند.

لازم به ذکر است که بیشتر درب‌های ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران، فلز با رنگ کوره‌ای طرح چوب می‌باشد.

  • تفاوت درب های ضد سرقت از نظر کیفیت 

شاید اولین تفاوتی که در ذهن مشتریان شکل بگیرد کیفیت پایین درب ضد سرقت چین نسبت به درب ضد سرقت ترک باشد که در این مورد با توجه به کیفیت اجناس چینی و ترک موجود در بازار ایران، می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد که چنین تصوری را داشته باشد.

از لحاظ کیفی می توان گفت که همان طور که می دانیم در خصوص محصولات چینی درجه کیفیت متفاوت بوده و هر محصول چینی دارای چندین نوع درجه از لحاظ کیفی هستند که در خصوص درب های ضد سرقت نیز این چنین است و در مواردی درب های چینی از کیفیت بالاتری نسبت به درب های ترک برخوردارند و در مواردی نیز بر عکس میباشد که باید با توجه به محل نصب درب نوع و کیفیت درب را انتخاب کرد.

بنابراین لزوما نمی‌توان گفت که کیفیت درب‌ ضد سرقت چینی از درب‌ ضد سرقت ترکیه پایین‌تر است. درب‌های ضد سرقت چینی با روکش HDF معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و نسبت به برخی از درب‌های ساخت ترکیه که در بازار ایران وجود دارد، گران‌تر نیز هستند.

  • تفاوت درب های ضد سرقت از نظر قیمت 

در یک رده بندی کلی و به عنوان قیمت کف می‌توان درب‌های ضد سرقت چینی موجود در بازار را ارزان ‌ترین، درب‌ ضد سرقت ایرانی را در رنج متوسط و درب‌های ضد سرقت ترک را گران ‌ترین درب‌ ضد سرقت موجود در بازار ایران دانست .

به طور خلاصه درب ضد سرقت دارای انواع مختلف است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی عرضه می شود که شامل : درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی است . در میان این انواع، درب ضد سرقت ترک هم ازنظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مقام بالاتری نسبت به سایرین قرار دارد. البته درب ضد سرقت ایرانی نیز از لحاظ ظاهری و کیفیت تا حد زیادی مشابه نمونه ترکیه ای آن است اما قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین تر است. نوع چینی درب ضد سرقت ارزان ترین آنها است. البته این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. نکته مهمی که باید در مورد درب های ضد سرقت ایرانی بدانید این است که این درب ها می توانند دقیقا مطابق خواسته شما ساخته شوند یعنی امکان سفارش این درب ها مطابق با نیاز شما وجود دارد.

انواع درب ضد سرقت از نظر کشور تولید کننده

انواع درب های ضد سرقت در سه کشور مختلف یعنی ترکیه ایران و چین تولید میشوند که هرکدام از نظر مشخصات فنی و ظاهری ، کیفیت و قیمت و … با یکدیگر متفاوتند و هرکدام مشتریان خود را دارند که در ادامه به توضیح این مسائل میپردازید.

  • درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک توسط تولید کنندگان کشور ترکیه تولید میشود و وارد ایران میشود و همانطور که میدانید یکی از با کیفیت ترین درب های ضد سرقت در ایران است.

درب های ضد سرقت ترک مرغوب عایق صدا،رطوبت و حرارت هستند،در برابر برش و فشار مقاومند،در برابر وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی مثل زلزله و آتش سوزی مستحکم هستند و همچنین دارای اسکلت فلزی قوی شامل دو لایه روکش فلزی از جنس نورد سرد به ضخامت ۱.۵ میلی متر با رنگ و طرح چوب طبیعی که ما بین ‌آنها لایه پلی اورتان فشرده تزریق شده است .

چارچوب این درب ها پیش ساخته بوده و از ورق به ضخامت 1.5 میلی متر و عرض 7 سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ از جنس استینلس استیل ساخته میشود و معمولا بخش داخل لنگه درب ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم استفاده میشود تا نفوذ به داخل ساختمان را غیر ممکن کرده و یا به تاخیر بیاندازد.

استاندارد درب ضد سرقت سور ترکیه با درب ضد سرقت ایرانی و چینی متفاوت است و بطور کلی در کلاس خاصی قرار دارد. کسانی که میخواهند از این نوع درب برای امنیت دهی محیط خود استفاده کنند باید بدانند که ابعاد استاندارد درب ضد سرقت سور ترکیه داخل به داخل فریم انتظار 108*208 می باشد و میزان لقاز و یا به عبارت دیگر قطر دیوار برای ابعاد در ضد سرقت سور ترکیه نباید از 24 سانت بیشتر باشد.

در کنار این موارد نصب این درب های باید با دقت بیشتری انجام شود با توجه به اینکه وزن تقریبی این درب ها 140 کیلوگرم می باشد عدم رگلاژ مناسب این درب ها باعث افت کیفت در باز و بسته شدن درب می شود. بنابراین اتحاد درب از قدیمی ترین و حرفه ای ترین نصاب های درب ضد سرقت استفاده می کند تا بتواند خدماتی در شان مشتریان ارائه دهد.

ویژگی های درب ضد سرقت ترک اصل

از نظر شکل ظاهری، فاصله بین سطح در ضد سرقت و لبه‌ ی چهارچوب در درب‌ ضد سرقت ترک قابل توجه و مشهود است.
لولای در ضد ترک، از داخل کاملا قابل مشاهده است و نیز قابلیت باز شدن 180 درجه را دارا می باشد.
رویه به کار رفته در درب‌ ضد سرقت ترکیه‌ای معمولا MDF با روکش طبیعی چوب یا MDF با روکش pvc می‌باشد.
ابعاد چهارچوب درب‌ ضد سرقت ترک معمولا 115 در 215 سانتی متر و عرض مفید این درب ها 1 متر است. عرض مفید به عرض قابل استفاده برا عبور و مرور و انتقال وسایل گفته می شود.
ضخامت ورق درب‌ ضدسرقت ترک  بین 0/9 تا 1/4 میلی متر (معمولا 1 میلی متر) است.
ترکیه همواره به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان یراق آلات درب ضد سرقت نیز در بازار مطرح بوده است. پس می توان کیفیت یراق آلات استفاده شده را نیز به عنوان یک شاخص برای تشخیص اصالت درب ضد سرقت ساخت ترکیه در نظر گرفت.

نکات خرید درب ضد سرقت ترک اصل

1 . جنس و ضخامت چهار چوب درب ضد سرقت  :

توجه به جنس و ضخامت چهار چوب درب ضد سرقت اولین مورد مهم برای خرید درب ضد سرقت می باشد. اگر جنس چهار چوب با کیفیت نباشد در هنگام نصب درب ضد سرقت با مشکلات زیادی روبرو می شوید و همچنین در هنگام استفاده از این درب ها نیز با مشکل روبرو می شوید. در نتیجه جنس چهار چوب درب ضد سرقت ترک اصل باید از فلزی با آلیاژ عالی باشد و همچنین در نقاط اتصال ورق ها جوش به صورت جزئی و مقطعی یا خال جوش نباشد و محل جوشکاری شده به صورت کامل و زنجیره ای باشد.

2 . ابزار و یراق درب ضد سرقت :

ابزار و یراق درب ضد سرقت بسیار مهم است که باید به آنها دقت نمود : قفل استفاده شده باید از شرکت کاله ترکیه باشد که از بهترین قفل های جهان است و دستگیره ها از جنس استیل باشد و جنس قفل شب بند و همچنین چشمی درب ضد سرقت نیز توجه شود که از جنس با کیفیت باشد نه معمولی.

3 . لولاهای درب ضد سرقت :

لنگه درب ضد سرقت ترک به دلیل وزن بالایی که دارد باید بر روی بیش از دو لولا قرار گیرد.

4 . جنس رویه درب ضد سرقت ترک اصل:

جنس رویه درب ضد سرقت ترک اصل باید با مکانی که درب در آنجا نصب می شود همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر مکان مورد نظر شما آفتاب خور یا آب خور می باشد استفاده از رویه ام دی اف گزینه مناسبی برای شما نمی باشد زیرا مقاوت کمی در برابر آفتاب و آب دارد. برای همچین مکان هایی می توانید از جنس مقاوم پی وی سی بهره ببرید.

5 . ورق سر تا سری  :

میان دو رویه درب ضد سرقت باید ورق سر تا سری فولادی قرار داشته باشد و تهی از ورق یا حتی هر چیز دیگری به غیر از ورق پر نشده باشد زیرا ورق سر تا سری بین دو رویه از اصلی ترین موارد در درب ضد سرقت ترک به حساب می آید.

درب ضدسرقت ایرانی

می توان گفت تقریبا تمام استراکچرهای درب ضد سرقت ایرانی از ورق خم خورده درست می شوند و جهت استحکام بخشیدن به استراکچر از قوطی آهنی ٢٠*۴٠ استفاده می شود که متداول ترین آن در بازار ایران است.

به منظور ساخت استراکچر درب ضدسرقت ایرانی از ورق خام که قابلیت خم خوردن خوبی داشته باشد استفاده می شود . حداقل ST مورد نظر برای ورق مورد نظر می بایست ١٢ باشد. این نوع ورق در ایران توسط شرکتهای مثل فولاد مبارکه و هفت الماس قزوین تولید می شود. پس از ورود ورق به کارخانه ساخت درب ضد سرقت ، در سایزهای مورد نظر قطعات برش خورده ، سپس پانچ می شود و جای قفل و یراق روی آن تعبیه گردد.

البته دربرخی از کارخانه های تولید کننده درب ضد سرقت ایرانی ، ابتدا سوراخکاری توسط دستگاه سی ان سی انجام میگیرد، سپس به قسمت برشکاری میرود. که روش اول در ساخت درب ضدسرقت ایرانی  متداول تر است. و ضمنا با دقت بیشتری همراه است.پس از برش و پانچ ، قطعات به قسمت خم رفته و توسط دستگاه ، خم های تعریف شده روی قطعات مختلف با زاویه های از پیش تعریف شده زده شده و ورق به صورت پروفیل آماده برای ساخت چهارچوب یا لنگه در می آید.

برخی مشخصات درب های ضد سرقت ایرانی

  1. یراق آلات استفاده شده برای ساخت درب ضد سرقت در داخل ایران از کشور ترکیه مارک كاله و داف وارد می شود ، البته این به دلیل برتری کیفیت یراق آلات ترک نسبت به انواع ایرانی آن نیست بلکه به این دلیل است که دستگاه های سازنده آنها بسیار گران قیمت است و وارد کردن آن ها مقرون به صرفه تر است.
  2. فضای داخلی درب به صورت شبکه های مشبک فشرده و درب دارای 3 عدد لولای فلزي است که از داخل چهارچوب نصب می شود .
  3. دارای چشمی، زنگ اخبار و از داخل دارای قفل شب بند و دستگیره با طرح کوئین یا رویال می باشد .
  4. ساخته شده مطابق با استانداردهای جهانی
  5. استفاده از نوار درزگیر و کیپ بند برای جلوگیری از ورود گرد و غبار، انتقال صدا و سرما
  6. روکش تمامی درب ها از جنس ام دي اف با روکش طبیعی راش ، گردو ، ملچ ، پی وی سی بوده و محصول شرکت ترکیه می باشد .
  7. قفل پستچی بهره گیری از دو قفل مجزا به همراه شب بند
  8. رنگ استفاده شده روی درب ها از بهترین متریال روز اروپا مي باشد، نوع بسته بندی ضربه گیر و کارتن است.
  9. تمامي درب ها داراي ویژگي ضد سرقت ، عایق صوتي مي باشند.
  10. جنس چهارچوب ورق گالوانیزه به ضخامت 2 ميلي متر، لنگه از ورق 1.5 میلی متر با برش لیزری و زوایای فارسی بر شده
  11. پوشش فلزی با رنگ الکترواستاتیک (پوست ماری) و کاملاً مکانیزه.(پخت رنگ در دمای 240 درجه) زیبایی رنگ به دلیل پوست ماری متمایز از سایر کارهای موجود می باشد.
  12. ساخت لنگه و چهارچوب با دستگاه سي ان سي  و با زوایای خاص که انحصار این شرکت می باشد صورت گرفته است .
  13. رویه درب ها از جنس ام دي اف به ضخامت 8 و 10 میلی متر ساخت کشور ترکیه است، رویه درب ها توسط دستگاه ممبران در رنگ بندی های متفاوت پي وي سي می شود و در طرح ها ، رنگ های متفاوت و نامحدود می باشد (و سفارش مشتری نیز تولید می شود) و فضای بین رویه ها با ورق 1.5 میلی متر و با پروفیل 40*80 شبکه ای و عایق صوتی حرارتی پلی اورتان  به صورت فشرده پر می شود .
  14. قفل کاله ترک 7 زبانه و استفاده از لولای ساچمه ای برای گردش بی صدا و راحت لنگه بر روی چهارچوب
  15. حداكثر  بازشوی مفید درب 90 تا 102 سانتی متر بوده و این اندازه برای ورود و خروج کلیه وسایل و اثاثیه استاندارد می باشد (به عنوان مثال بزرگ ترین یخچال ساید بای ساید 87 سانتی متر است)
  16. دارای پین های ثابت در پشت کار برای امنیت (در مقابل ضربه از رو به رو)
  17. چهارچوب ها طرح روکوب نیم گرد فلزی با زاویه های فارسی بر می باشد .
  18. وزن درب ها 95 تا 115 کیلوگرم می باشد، اندازه استاندارد درب ها 110*217  می باشد .
  19. دو ورق گالوانیزه به ضخامت  1.5 میلی متر در دو طرف پنل درب کار شده است .
  20. تمام لنگه و چهارچوب ها با استاندارد خاصی (یا به درخواست مشتری) در فیکسچرساخته می شود .

  • درب ضد سرقت چینی

درب ضد سرقت چینی

درب های ضد سرقت فلزی در بازار و بورس درب ضد سرقت و بین مصرف کننده ها به درب ضد سرقت چینی معروف است که جزو ارزانترین و بی کیفیت ترین درب ها میباشد و ساخت کشور چین است.

کیفیت این درب ها تا حدی پایین است که حتی نمیتوان آنها را جزو درب ضد سرقت حساب کرد زیرا از مواد بی کیفیت برای ساخت این درب ها استفاده میشود و فولادی در آنها وجود ندارد و همچنین ورق آنها درون آنها در برابر ضربات و فشار ها مقاوم نیستند.حتی راهکار هایی که سازنده ها برای امنیت این درب ها داده اند نیز بی تاثیر است و با کیفیت ترین درب ضد سرقت چینی با اینکه ظاهری شیک و زیبا دارد اما کیفیت و امنیت بسیار پایینی دارد.

ساختار درب های ضد سرقت چینی

ساختار درب ضد سرقت چینی شامل لولای مخفی،چارچوب تخت با قطر 7 است و رنگ اصلی آن کوره ای میباشد.درب های ضد سرقت چینی در چین تولید میشوند و توسط شرکت اتحاد بدون هیچ واسطه ای وارد و به فروش میرسند.همچنین درب ضد سرقت چینی وزن کمتری نسبت به درب های ترک و ایرانی دارد.

درب های ضد سرقت چینی هر کدام با برند های مختفی وارد ایران میشوند که هر کدام ساختار و مشخصات جدا دارند.هنگام خرید به ساختار درب های ضد سرقت چینی دقت کنید :

  1. قفل : قفل یکی از ساختار مهم هر درب ضد سرقت است که باید جنس خوبی داشته باشد.زبانه های قفل باید از مواد فولادی مناسب درست شده باشند و وزن قفل هم باید در حدود 0.925 گرم باشد.
  2. سیلندر : سیلندر درب ضد  سرقت از دیگر موارد مهم می باشد.وزن توپی سیلندر 0.465 می باشد وکلیدهای سیلندر بشکلی است که به راحتی از روی آن ساخته نمی  شود
  3.  ضخامت ورق و چارچوب  : ضخامت رویه درب 0.7 میلی متر وضخامت چهار چوب 1.5 میلی متر می باشد،لازم به ذکر است وزن این درب حدود 50 کیلوگرم می باشد
  4. باکس قفل دربهای ضد سرقت : این جعبه فلزی محفظه هایی است که قفل در آن قرار داده می شود.
  5. چفت شدن درب وچارچوب :از دیگر مواردی که دربهای ضد سرقت دو قفل دارا می باشند سیستم جدید چفت شدن درب وچار چوب جهت جلوگیری از سرقت درب (دیلم زدن) می باشد.
  6. دستگیره : دستگیره درب های ضد سرقت چینی باید از نوع استینلس استیل ضد زنگ باشد که به هیچ عنوان در اثر استفاده زیاد زنگ نزند.
  7. تعداد زبانه : تعداد زبانه قفل نیز بسیار مهم است که هرچه بیشتر باید امنیت بیشتر میشود.

تفاوت درب های ضد سرقت ترک و ایرانی و چینی

تقاوت درب های ضد سرقت

هر فرد و خانواده ای وقتی وارد بورس درب ضد سرقت میشود یا در سایت های اینترنتی انواع درب های ضد سرقت را مشاهده میکند سردرگم میشود و ممکن است که بین تعداد زیادی درب نداند که کدام درب بهترین است و میتواند نیاز ها را برطرف کند و آسایش و راحتی را فراهم کند اما ما به شما کمک میکنیم تا بهترین درب را مطابق نیاز خود انتخاب کنید :

درب های وارداتی در ایران عموما از کشور های چین و ترکیه به صورت پک کامل و یا به صورت جزء به جزء وارد می شوند. درب های ضد سرقت ایرانی از لحاظ ظاهری برگرفته از طرح های ترک می باشند که چهار چوب فلزی آن معمولا در ایران ساخته می شود و یراق آلات آن ها از کشور ترکیه وارد می شود زیرا دستگاه های سازنده آن معمولا بسیار گران قیمت بوده که وارد کردن آنها مقرون به صرفه تر است. قیمت درب های ضد سرقت ایرانی  از درب های ضد سرقت چینی گران تر ولی از درب های ضد سرقت ترک (سور) ارزان تر می باشند. به طور کلی کیفیت بسیار پایین درب های ضد سرقت چینی ، قیمت بسیار بالای درب های ضد سرقت ترک (سور) ، تنوع بالای مدل و طرح و کیفیت بسیار قابل قبول و مطابقت با استاندارد های جهانی و قیمت بسیار مناسب درب های ضد سرقت ایرانی  باعث شده این درب ها طیف گسترده ای از مشتریان بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

دیگر انواع درب های ضد سرقت در بازار ایران

انواع درب ضد سرقت در بازار ایران

  • درب ضد حریق

درب ضد حریق ، دربی است که از شعله ور شدن اتش جلوگیری می کند و در برابر حرارت تا حدود 4 ساعت مقاومت می کند چهار چوب و روکش درب هر دو از فولاد بوده و از ورق آهن و پشم سنگ و پوشش رنگ نسوز و یراق آلات ساخته می شود . لاستیک درزگیر نسوز اطراف در را احاطه کرده و از وارد شدن دود سمی و حرارت جلوگیری میکند . محل نصب درب ضد حریق غالبا در پاگرد ها و پله های اضطراری است .
درب ضد حریق به درب هائی گفته می شود که در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده می شود.این درب ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم  و کاستن خسارات حاصل از آتش سوزی ایفا می نمایند و در ساختمانهای بلند و در راه پله ها ( پاگرد پله اضطراری )  مورد استفاده قرارمیگیرند تا مردم بتوانند راحتر فرارکنند .
استفاده از درب ضدحریق در پله فرارمجتمع های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاهها و نیروگاهها ، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری ، سالنهای همایش ، فرودگاهها و بطورکلی تمام مکانهایی که امکان حریق وجود دارد و امنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است  استفاده می شود.
درب ضد حریق یا درب ضد آتش به انگلیسی Fireproof door یا Fire door یکی از انواع درب‌های امنیتی است که در برابر آتش، حرارت و دود مقاوم بوده و به عنوان درب خروج اضطراری هم استفاده می‌شود.
از درب‌های ضد حریق در مراکز دولتی مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها، کتابخانه‌ها و حتی درب ورودی آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مسکونی و تجاری ضروری است.
بیشتر درب‌های ضد حریق از آهن یا فولاد ساخته می‌شوند ولی ساختار درونی آنها می‌تواند از جنس شیشه، سنگ گچ، فولاد، چوب، تخته ورمیکولیت و آلومینیوم ساخته شود.
درب‌های ضد حریق براساس زمان مقاومتی که در برابر آتش و حرارت دارند با هم متفاوت هستند؛ یک درب ضد حریق می‌تواند ۲۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه، ۴۵ دقیقه، ۶۰ دقیقه و یا ۹۰ دقیقه در برابر آتش مقاومت کند.
درب های ضد حریق فولادی تا 3 ساعت می توانند در برابر آتش سوزی و حرارت مقاومت کنند.
یک درب ضد سرقت استاندارد باید دارای لولای فولادی ضد حریق، نوار دود بند، قفل و دستگیره خروج اضطراری باشد. بیشتر درب‌های ضد حریق به یک سیستم مغناطیسی زنگ خطر آتش سوزی متصل هستند که در هنگام آتش سوزی خود به خود بسته می‌شوند. همچنین برخی درب‌های ضد سرقت دارای یک پنجره شیشه‌ای ضد حریق هستند.

کاربرد های درب ضد حریق

1.درب های خروج اضطراری برج های مسکونی و اداری

2.درب مخصوص نیروگاه برق

3.درب بیمارستانی

4.درب خزانه ها و انبار

ویژگی های درب ضد حریق

1 . دسترسی آسان: درب ضد حریق به عنوان راههای فرار در مواقع خاص مانند آتش سوزی مورد استفاده می باشد، معمولاً رنگ آنها قرمز روشن است تا در مواقع اضطراری قابل رویت و همچنین امکان باز شدن آن با هل دادن دستگیره در زمان مواجه با آتش وجود داشته باشد.

2 . مقاومت در برابر آتش: مهم ترین فاکتور درب ضد حریق، میزان مقاومت در برابر آتش بوده که میزان مقاومت در برابر آتش بدون صدمه دیدن و تغییر شکل در مدت زمان مشخص می باشد، میزان مقاومت بر دقیقه محاسبه شده و گاهی بر حسب ساعت.
3 . فشردگی هوا: درب ضد حریق راه دسترسی خروجی امن از محوطه آتش گرفته می باشد، در نتیجه مهم است که از نفوذ دود به خروجی امن جلوگیری کند و به همین منظور عایق دود هم دارد.
4 . صوتی: گاهی اوقات درب ضد حریق عایق صوتی هم هستند و مورد درخواست مصرف کنندگان می باشند. این نوع درب ها در اماکنی مانند: مدرسه، تئاتر، استودیو و… به کار می رود.
5 . دستگیره درب ضد حریق آنتی پنتیک: بنابر استانداردهای تعریف شده بین المللی کلیه درب های ضدحریق باید به دستگیره های آنتی پنیک مجهز باشند، این دستگیره ها به گونه ای طراحی می شوند که به هنگام خروج اضطراری در آتش سوزی به راحتی از داخل باز شوند.

درب عایق و ضد صدا

از مهمترين عوامل نشت صداهاي مزاحم به داخل محيط کار يا محل زندگي درب ها هستند . درب هاي ساخته شده براي محيط زندگي و ادارات ، معمولا با پوشش داخلي شبکه هانيکام و روکش ام دي اف يا اچ دي اف که قاعدتا 3 ميل يا 5 ميل هستند ساخته مي شوند . اين موضوع باعث نشت صداي مزاحم توسط اين درب ها به داخل محيط کار يا داخل منازل مي شود . يکي از راهکارهاي مهم در به حداقل رساندن اين صدا ها ، استفاده از درب هاي آکوستيک ( ضد صدا ) با پوشش داخلي عايق صوتي از جمله : مينرال وول ، فوم پلي يورتان ، فوم الاستومري ، پلي استايرن است.
درب هاي معمولي در اکثر موارد با چهارچوب ( فريم آهني يا چوبي ) کاملا انطباق ندارند ( به دليل پيچيدگي يا تاب خوردگي درب يا فريم ) و اين موضوع باعث ايجاد درز بين درب و چهارچوب خواهد شد .

 اين درزها در بعضي مواقع به حدي هستند که به راحتي فضاي پشت درب از ميان اين شکاف ها قابل رويت بوده و همين امر سبب مي شود که صداي مزاحم از محيطي به محيط ديگر براحتي انتقال يابد . ساخت درب هاي آکوستيک ( ضد صدا ) با چهارچوب هاي چوبي متناسب با درب ساخته شده ، از ديگر راهکارهاي اساسي جهت کاهش صدا مي باشد .
یکي از روشهاي معمول جهت آکوستيک کردن درب ، لمسه کاري يا لمسه دوزي درب است . معمولا براي آکوستيک درب ها به روش لمسه کوبي ، ازمواد زير انجام مي شود:

استفاده از پارچه هاي مخمل و چرم هاي مصنوعي درجه يک براي روکش درب

استفاده ازعايق اسفنجي با چگالي مناسب جهت ايزوله سطح درب

استفاده از گل ميخ هاي ساده و قلم کاري شده ، دکمه هاي همرنگ پارچه يا چرم مصنوعي ، گل پيچ هاي آبکاري شده جهت لمسه درب . اين روش علاوه بر آکوستيک درب ، شکل ظاهر زيبايي براي درب ها ايجاد مي کند.

درب داخلی ساختمان

یکی از مهمترین اجزای هر خانه بعد از درب ضد سرقت که نقش بسیاری در جلوه و زیبایی آن دارد، درب ها هستند. درب های یک ساختمان، علاوه بر کارایی و نقش خود، می توانند به عنوان یکی از اجزای دکوراسیون داخلی نقش ایفا کنند. درب داخلی ساختمان، شامل درب اتاق ها، سرویس بهداشتی و حمام است.

درب های داخلی بر اساس محل نصبشان، می توانند دارای تنوع جنس مختلفی باشند. به عنوان مثال درب سرویس بهداشتی و حمام عموما از جنس ضد آب انتخاب می شود.

درب های داخلی ساختمان و منازل انواع مختفی در طرح و رنگ و کیفیت های مختلف و همچنین با ساختار مختلف دارند مثل درب های تک پنلی ، چند پنلی و شیشه ای که میتوانید در سایت درب ضد سرقت اتحاد آنها را همراه با عکس و مشخصات و قیمت مشاهده کنید و در صورت تمایل به راحتی خرید اینترنتی انجام دهید.

درب ضد سرقت لابی

می توان با اطمینان گفت درب ورودی ساختمان را از جمله مهم ترین موارد در جلب توجه ساختمان در بدو ورود دانست . البته با  یک درب ورودی شکیل با طراحی زیبا و مناسب ساختمان را می توان مطابق میل و سلیقه مشتری تنظیم کرد .

از جمله نکات مهم در انتخاب نوع درب ، مکان و موقعیت استفاده از درب می باشد. بسته به شرایط تابش آفتاب و کاربری آن و رطوبت محل ، نوع چوب مورد استفاده و نوع رنگ آن  تفاوت دارد .

نکته دیگر استفاده از یراق آلات (لولا و دستگیره) مناسب و به تعداد درست می باشد .

عدم توجه به نکات فوق کاهش طول عمر مفید درب را سبب می شود .

نصب درب لابی با استفاده از پیچ های مخصوص و فوم فشرده پلی اورتان انجام می شود. شیشه های مورد استفاده درب لابی چوبی نیز معمولا از شیشه های استند گلاس یا شیشه های طرح استند گلاس می باشد که متناسب با نوع شیشه ، ضخامت جای شیشه مورد نیاز بین ۱۰ تا ۲۵ میلی متر تعبیه می شود. قیمت شیشه های استند گلاس برای درب لابی نسبت به شیشه های طرح استند گلاس بیشتر می باشد و از نظر زمان تولید نیز همین طور می باشد.

درب ضد سرقت ویلایی

درب ضد سرقت ویلایی که در ورودی های ویلاهای مسکونی مورد اسفاده قرار می گیرد از نوع دو لنگه و یک لنگه می باشد که با توجه به تنوع اندازه در ورودی های خانه های ویلایی با درخواست مشتری درب ضد سرقت سفارشی متناسب با ورودی منزل ایشان برای آن ها طراحی و ساخته می شود.
درب ضد سرقت ویلایی از جمله درب ضد سرقت لوکس به حساب آمده و از قیمت بالاتری نسبت به درب ضد سرقت آپارتمانی بر خوردار هستند دلیل آن هم محل استفاده آن ها می باشد.
در ساختمان های آپارتمانی محیط بسته است و نور آفتاب و عوامل محیطی مانند باد و باران به صورت مستقیم با درب ضد سرقت آپارتمانی برخورد نداشته و همین امر موجب طول عمر درب ضد سرقت خواهد شد در صورتی که درب ضد سرقت ویلایی مادام در برابر نور مستقیم خورشید قرار دارد و تقریبا در تمام فصول سال حداقل در برابر یکی از عوامل محیطی باد و باران و برف قرار دارد .

درب ضد سرقت فلزی

از انواع درب ضد سرقت می توان به درب ضد سرقت فلزی اشاره کرد که به علت ایمنی و استحکام بالایی که دارند کاربرد آنها زیاد است. درب های ضد سرقت بر پایه نوع روکش چوب، یراق آلات مورد استفاده و میزان برجستگی درب، در دسته های مختلف قرار میگیرند. اما در تمام این مدل ها شاسی کشی فلزی داخلی، یکسان است.
در هنگام انتخاب این نوع از درب ها باید به مواردی مانند زیبایی، عدم هوازدگی، رنگ، عدم خوردگی فلز و… توجه نمود.

درباره درب ضد سرقت فلزی این نکته جالب توجه است که رنگ فلز آن، حتی با وجود روکوب چوبی نیز از پشت درب قابل رویت شدن است. به همین دلیل در زمان انتخاب و خرید این نوع از درب ها باید به چهارچوب درب و رنگ فلز توجه کرد. این نکته قابل توجه است که کلید درب ضد سرقت کامپیوتری است و در صورت خراب شدن و نیاز به کلیدسازی باید هزینه بیشتری بپردازید.

درب ضد سرقت شیشه خور

درب ضد سرقت شیشه خور

درب ضد سرقت شیشه خور تلفیقی از درب چوبی و شیشه که در وسط درب قرار میگیرد است که این نوع درب در چارچوب ساده فلزی و چارچوب فلزی روکوب دار توسط شرکت اتحاد درب تولید میشود البته این نوع درب محصول ترکیه است و در شرکت اتحاد درب مونتاژ میشود.

نوع یراق آلات ، قفل و دستگیره درب ضد سرقت  شیشه خور،کاله ترکیه با ۵ سال ضمانت تعویض می باشد که مشتریان با خاطری آسوده می توانند از آن در پروژه های خود استفاده نمایند.درب ضد سرقت شیشه خور در ابعاد موجود تودرتوی فریم : ۱۱۱*۲۱۱ و ۱۰۶*۲۱۱ تولید می گردد که با هماهنگی بخش فنی امکان تغییر ابعاد امکان پذیر می باشد.

درب لابی شیشه خور به دلیل زیبایی خاص و کیفیت بالایی که دارد در گروه پرفروش ترین درب های ضد سرقت اتحاد درب میباشد.درب ضد سرقت لابی شیشه خور ساخت کشور ترکیه می باشد و در کارخانه تولید درب های ضد سرقت مونتاژ و به مشتریان عرضه می گردد.

لازم به ذکر است که اگر درب های ضد سرقت شیشه خور اتحاد را داشته باشید از داخل میتوانید تمام منظره بیرون را کاملا مشاهده کنید در صورتی که هیچکس حتی با عینک های مخصوص هم نمیتواند داخل را مشاهده کند.

خرید اینترنتی درب ضد سرقت

فروشگاه آنلاین انواع درب های ضد سرقت ساخت کشور های ایران،چین و ترکیه در فروشگاه اینترنتی اتحاد درب.شما میتوانید هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری،درب مورد نظر خود را از میان صد ها مدل مختلف موجود در سایت اتحاد درب سفارش دهید.

بسیاری از مشتریان در دنیای پر مشغله امروز تمایل دارند تمام مراحل خرید و فروش درب ضد سرقت به صورت اینترنتی انجام دهند . خرید آنلاین درب ضد سرقت ، فروش آنلاین اینترنتی درب ضد سرقت و سفارش اینترنتی درب ضد سرقت ، فروش اینترنتی درب ضد سرقت برای اینگونه مشتریان راه اندازی شده است .

مزایای خرید اینترنتی درب ضد سرقت

1.      بازدید از محصولات متنوع

2.      صرفه جویی در زمان و هزینه

3.      حمل و نقل آسان

4.      ارسال رایگان

5.      بازدید از قیمت‌های مختلف

6.      بررسی مشخصات کلی درب

نکاتی که هنگام خرید درب ضد سرقت باید توجه کنید

در خرید اینگونه درب ها اولین انتظار ایجاد حس امنیت است که برای رسیدن به این مقصود باید به چند نکته در هنگام خرید توجه نمود:

•       جنس چهارچوب:

که باید فلز به کار رفته در آن از الیاژ خوب و با کیفیت باشد و محل های اتصال ورق ها جوش کاری مناسبی داشته باشند و بهتر است از جوش co2 برای جوشکاری استفاده شده باشد.

•       ضخامت چهارچوب

ضخامت چارچوب باید 1.5 میلی متر باشد و یا بالاتر از آن باشد.

•       جنس لولا

که از وارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمود زیرا لنگه درب بر روی این لولا ها میچرخد و باید بتواند به آسانی وزن لنگه درب را تحمل کند که اگر جنس و تعداد لولا ها نا مرغوب و کم باشد پس از گذشت مدتی درب از حالت تنظیم و ریگلاژی خارج میشود که بهترین حالت استفاده از 3 عدد لولا و همچنین استفاده از لولای بلبرینگ دار است.

•       جنس لایه

درست است که طرح لایه درب به صورت سلیقه ای بوده اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که جنس لایه باید متناسب با محل استفاده انتخاب شود به طور مثال جنس ام دی اف از زیبایی و براقیت بیشتری نسبت به جنس ملامینه و پی وی سی برخوردار است اما در مقابل خش و نور افتاب دارای استحکام کمتری است.

 باید به فضای داخلی بین دو طرف درب دقت نمود که باید از ورقی فولادی تشکیل شده باشد و اگر داخل درب تهی از ورق فولادی باشد در حقیقت شما یک درب معمولی در ابعاد بزرگتر خریداری نموده اید البته با پرداخت هزینه یک درب ضد سرقت!

•       قفل و یراق آلات به کار رفته در درب ضد سرقت

 از قفل ها و کلید ها مطمئن باشین و در نظر داشته باشین بهترین نوع قفل موجود در جهان برای کشور ترکیه و شرکت کاله می باشد که در ایران به وفور یافت میشود و هیچ گونه مشکلی برای یافتن این نوع قفل ها نمی باشد .

 و در انتها از کیفیت دستگیره ها و ابزار یراقی که در ساخت درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار گرفته است اطمینان حاصل کنید.

اگر شما ساکن شهر تهران یا کرج هستید و قصد خرید و نصب درب ضد سرقت را دارید به شما گروه اتحاد درب را معرفی میکنیم.

گروه اتحاد درب با کادری مجرب و گردهمایی نصابان با تجربه، سریع و منظم این تضمین را به شما خواهد داد که بهترین درب ضد سرقت را با توجه به بودجه شما و موقعیت منزلتان پیشنهاد کرده و برای نصب آن اقدام می نماید لذا در صورت تمایل می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

منبع : اتحاد درب

پایان مطلب


لینک های مغید و مرتبط 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید