کمپرسور باد خانگی از نظر کارایی کدام است 1

بهترین کمپرسور باد خانگی از نظر کارایی کدام است؟ 

بهترین کمپرسور باد خانگی چه ویژگی هایی دارد؟ پمپ بادهای خانگی در ابعاد کوچک تولید می شوند و قابل حمل نیز هستند. هزینه اولیه این کمپرسورها نسبت به انواع ساختمانی یا صنعتی کمتر است. به عنوان نمونه، قیمت کمپرسور باد 10 لیتری که برای مصارف خانگی ساخته شده، به مراتب پایین تر از کمپرسورهای صنعتی است که در ابعاد بزرگتر تولید می شوند.

خرید بهترین کمپرسور باد خانگی

قیمت پمپ باد خانگی تنها وجه تمایز این دستگاه با مدل های صنعتی یا نیمه صنعتی نیست! این کمپرسورها ویژگی های مختلفی دیگری هم دارند که باعث ایجاد تمایز بین آن ها و دیگر دستگاه ها می شوند. در ادامه برخی از ویژگی های بهترین پمپ بادهای خانگی را معرفی می کنیم:

منبع تغذیه دستگاه کمپرسور باد خانگی

منبع تغذیه کمپرسورهای باد خانگی معمولا از نوع الکتریکی یا دیزلی است. اگر نیاز به استفاده از کمپرسور در فضای داخلی و بسته دارید، باید کمپرسورهای برقی بخرید؛ در غیر این صورت، برای مصارف صنعتی نیاز به کمپرسورهای دیزلی دارید.

ولتاژ کمپرسورهای برقی بین 110 تا 120 ولت است، اما بعضی از کمپرسورها که با 2 یا چند موتور کار می کنند، ولتاژی بین 220 تا 240 ولت دارند.

حجم مخزن پمپ باد خانگی

حجم مخزن، میزان بادی را که به وسیله کمپرسورها تولید می شود، نشان می دهد. با افزایش حجم مخزن کمپرسور، باد تولید شده در دستگاه نیز بیشتر خواهد شد. حجم مخزن کمپرسورهای باد معمولا بین 10 تا 1200 لیتر است. برای مصارف خانگی پیشنهاد می دهیم کمپرسورهایی با حجم مخزن کم مثل 10 لیتر بخرید، این پمپ بادها تمام نیازتان را برطرف خواهند کرد.

شاخص عملکرد انواع خانگی کمپرسور باد

168024392264267cd285872 main

برای خرید بهترین کمپرسور باد خانگی باید به شاخص عملکرد دستگاه هم توجه داشته باشید. شاخص عملکرد میزان بادی را که به وسیله دستگاه تولید می شود، نشان می دهد. این شاخص میزان قدرتی را که دستگاه ها باید در اختیار ابزار پنوماتیک بگذارنید نیز مشخص می کند.

در ابزارهای کوچک میزان  SCFM یا مقدار هوا معمولا بین 0 تا 5 و در ابزارهای بزرگ مقدار آن معمولا بالای 10 است. با بیشتر شدن میزان مقدار هوا، دستگاه قابلیت پشتیبانی از چندین ابزار بادی را به صورت همزمان خواهد داشت.

مقدار فشار در دستگاه های کمپرسور باد با واحدی به نام PSI تعیین می شود. کمپرسورهای خانگی مقدار فشار هوای 90 PSI تا PSI 150 دارند.

نوع عملکرد کمپرسور باد خانگی

168024395164267cef1e327 main

کمپرسورهای باد خانگی معمولا بدون روغن تولید می شوند. این کمپرسورها به دلیل جلوگیری از ساییده شدن قطعات، از پیستون های خاصی استفاده می کنند و در برابر کمپرسورهایی روغن دار، حجم شان کمتر است.

کمپرسورهای قابل حمل نیز جز انواع بهترین کمپرسور باد خانگی هستند و شکل ها و ابعاد مختلفی دارند. این پمپ بادها معمولا یا به صورت چرخ دار یا در مدل های سبک تر تولید می شوند تا به راحتی امکان حمل شان وجود داشته باشد. از انواع کمپرسور قابل حمل کوچک می توانید در کاربردهایی مانند رنگ کردن، باد کردن لاستیک خودرو و … استفاده کنید.

آشنایی با مدل های مختلف کمپرسور باد

کمپرسورهای باد در مدل های مختلفی ساخته می شوند. شما باید با ویژگی های مدل های این دستگاه ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین کمپرسور باد خانگی را بخرید. حالا ما مدل های مختلف پمپ باد را معرفی می کنیم:

پمپ باد خانگی مدل استوانه ای

دستگاه های استوانه به دلیل عدم نیاز به روغن و طراحی مناسب، برای استفاده در کارگاه ها گزینه خوبی هستند. با بررسی ویژگی های این دستگاه، شاید بتوانید آن را برای مصارف خانگی هم تهیه کنید.

کمپرسور باد خانگی دو مخزنه

دستگاه های دو مخزنه به دلیل داشتن یک مخزن دیگر، امکان تراکم سازی هوا را به میزان بیشتری دارند.

پمپ باد پنکیکی خانگی

مدل پنکیکی کمپرسورهای بادی جزو کوچکترین مدل های پمپ هاست که قیمت ارزانی هم دارد. ظرفیت مخزن این دستگاه ها معمولا بین 1 تا 6 گالن بوده و نگهداری راحتی هم دارند، چون برای استفاده از آن ها نیاز به روغن کاری نیست. معمولا از این مدل کمپرسورها در کارگاه های نجاری استفاده می شود، اما به دلیل ابعاد کوچک و قیمت مناسب، می توانید آن ها را برای مصارف خانگی هم تهیه کنید.

168024407264267d680b794 main

معرفی بهترین برندهای پمپ باد خانگی

برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع کمپرسور باد خانگی و صنعتی فعالیت دارند. با شناخت برندها، می توانید بهترین کمپرسور باد خانگی را تهیه کرده و تا مدت ها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. برندهای مختلف تولید کننده این دستگاه را در ادامه معرفی می کنیم:

  • کنزاکس: برند کنزاکس، کمپرسورهایی بدون سر و صدا در ظرفیت های مختلف تولید می کند. این برند دستگاه هایی برای مصارف پزشکی و … تولید کرده و توانسته جایگاه خوبی را در بازار از آن خود کند.

  • هیوندای: کمپرسورهای هیوندای در کشور ایران فروش خوبی دارند و با خدمات پس از فروش شان، توانسته اند جایگاه مناسبی را در بازار از آن خود کنند. در ساخت کمپرسورهای این برند از بهترین و جدیدترین استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا استفاده می شود.

  • توسن پلاس: این شرکت هم مثل بسیاری از برندهای معتبر، در تولید محصولات خود از جدیدترین استانداردهای بین المللی استفاده می کند.

  • رونیکس: برند رونیکس در زمینه تولید انواع کمپرسور با کیفیت و کارایی خوب، فعالیت کرده و در بازار ایران جایگاه خوبی بین مشتریان دارد.

  • دوو: دوو در زمینه فروش انواع لوازم خانگی فعالیت می کند و جزو محبوب ترین برندهای جهانی است. حالا این برند دست به تولید کمپرسورهای باد زده و در این زمینه جزو بی رقیب ترین برندها شناخته می شود.

  • بلک اند دکر: یکی از شرکت های محبوب دیگر در زمینه تولید انواع کمپرسور باد، شرکت بلک اند دکر است که از جمله محصولات آن می توان به کمپرسور فندکی بلک اند دکر مدل ASI300، کمپرسور هوا بلک اند دکر مدل BD 55/6 و … اشاره کرد.

  • شیلدر: کمپرسورهای هوای برند شیلدر کیفیت مطلوب و مناسبی دارند و در انواع مختلفی تولید می شوند که از جمله آن ها می توان به کمپرسور هوا شیلدر مدل SH5025، کمپرسور هوا شیلدر مدل 10L و … اشاره کرد.

  • اکتیو: از جمله ویژگی های کمپرسورهای باد برند اکتیو می توان به قیمت مناسب و کیفیت مطلوب شان اشاره کرد.

کلام آخر، بهترین کمپرسور باد خانگی برای خرید؟!

کارایی انواع پمپ باد باعث شده است این محصولات طرفداران بسیاری در مصارف مختلف داشته باشند. آشنایی با انواع بهترین کمپرسور باد خانگی با توجه به عملکرد آن، به شما در انتخاب بهترین دستگاه کمک می کند. این پمپ بادها معمولا در اندازه های کوچک و قابل حمل تولید می شوند و جای زیادی اشغال نمی کنند. از مدل های مختلف موجود در بازار می توان به استوانه ای، دومخزنه و پنکیکی اشاره نمود.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید