از خرید کاشی و سرامیک حتما به این نکات توجه کنید 1

راهنمای خرید کاشی و سرامیک

در حال حاضر به‌خاطر گسترش صنعت ساختمان‌سازی و پیشرفت فناوری‌های مرتبط با مصالح ساختمانی و تجهیزات، هر لحظه شاهد به‌کارگیری محصولات جذاب و البته کارآمدی در زمینۀ معماری و دکوراسیون داخلی هستیم. به همین جهت معماران و مهندسان در تلاشند تا با استفاده از بهترین متریال مصرفی در کار خود، عرصه را برای رُقبا تنگ کنند.

ازآنجایی که استفاده از کاشی و سرامیک یکی از پایه‌های اصلی هر ساخت‌وسازی است، پس انتخاب درست آن می‌تواند بر خروجی کار شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

در انتخاب کاشی و سرامیک رعایت سه اصل: کیفیت، هماهنگی و صدالبته زیبایی اهمیت بسیار بالایی دارد. متاسفانه خیلی از افراد به علت عدم آگاهی، پس از صرف زمان و هزینۀ زیاد نه تنها نمی‌توانند به ایده‎آل خودشان دست پیدا کنند، بلکه حتی ممکن است دچار ضرر‌های فراوانی هم ‌بشوند.

به نظر شما یک کاشی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ درجۀ کیفیت سرامیک‌ها را هنگام خرید چطور بسنجیم؟ اصلاً باتوجه به حجم بالا و تنوع این محصول، چطور می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا به تمام سوالات و ابهامات شما درباره این موضوع پاسخ بدهیم.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک

قبل از خرید کاشی و سرامیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ابتدا تصمیم بگیرید که کاشی و سرامیک را برای کدام قسمت از خانه، شرکت، مغازه یا … می‌خواهید، چراکه جنس بعضی از آن‌ها به نحوی است که برای استفاده در نقاط خاصی به‌کار برده می‌شوند. بعدازآن نوبت به بررسی درجۀ کیفی، درجۀ ساییدگی، میزان جذب آب، ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر سرما و چند رنگی کاشی و سرامیک می‌رسد.

درجه کیفی

بهترین درجۀ کاشی و سرامیک، کاشی درجۀ یک است که کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری دارد و مناسب کف ساختمان است. بعدازآن نوبت به درجۀ دو و سه می‌رسد که نواقص‌ بیشتر و کیفیت کم‌تری دارند. در آخر کاشی و سرامیک درجه چهار و پنج هم وجود دارند که ما استفاده از آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

درجه ساییدگی (PEI)

بهتر است در مناطق پر رفت‌وآمد و یا نقاطی که قرار است وسایل سنگینی در آن‌جا بگذارید، از کاشی‌هایی استفاده کنید که درجۀ ساییدگی بالاتری دارند. برای مثال: سرامیک‌های کف آشپزخانه معمولا به خاطر قرار دادن یخچال، گاز و… در معرض ساییدگی بیشتری هستند. PEI نشان‌دهنده درجۀ ساییدگی کاشی و سرامیک است و با توجه به آن می‌توانید دوام کاشی را در برابر ساییدگی متوجه شوید.

میزان جذب آب

اگر دقت کنید در برخی از آشپزخانه‌ها یا سرویس‌های بهداشتی، کاشی‌ها پس از مدتی فرم خودشان را از دست می‌دهند. این به خاطر حجم آبی است که در طول روز و به‌صورت مداوم روی آن‌ها می‌ریزد و در دراز مدت باعث نقص و از بین رفتن کاشی می‌شود. وجود علامت W.A روی کاشی یا سرامیک نشان می‌دهد که محصول انتخابی شما تا چه اندازه توانایی جذب آب را دارد.

ضریب اصطکاک

متاسفانه گاهی استفاده نادرست از کاشی در بعضی از محیط‌ها باعث لیزخوردن افراد شده و صدمات زیادی را به همراه دارد. دقت کنید که C.O.F به مقاومت طبیعی کاشی در برابر لیز‌خوردن اشاره دارد و هرچه میزان آن کمتر باشد، کاشی لیزتر است.

مقاومت در برابر سرما

این درجه‌بندی میزان مقاوت کاشی در فضای بیرونی و سرما را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید از کاشی موردنظر در فضاهای داخلی استفاده کنید، این درجه‌بندی خیلی اهمیتی ندارد.

چند رنگی

استفاده از کاشی‌های چند رنگ مناسب کسانی است که دوست دارند هر کدام از کاشی ها یک رنگ منحصربه‌فرد داشته باشد. چند رنگی باعث می‌شود، کاشی‌های کنار هم چیده شده شکل سنگ طبیعی باشند.

برای پیدا کردن و بررسی مواردی که تا اینجا گفته شد، به برچسب و بسته‌بندی کاشی و سرامیک دقت کنید.

خرید کاشی آشپزخانه

راهنمای خرید کاشی و سرامیک

آشپزخانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه، نیازمند طراحی و دکوراسیون منحصربه‌فردی است. بنابراین خرید کاشی و سرامیک برای این بخش شامل نکات مهمی می‌شود که اگر رعایت نکنید، نتیجه مطلوبی برایتان پیش نمی‌آید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • در نزدیک اجاق گاز از کاشی و سرامیک نسوز استفاده کنید.
  • کاشی درجۀ یک، بهترین نوع برای استفاده در کف آشپزخانه است.
  • استفاده از کاشی‌های شیشه‌ای گزینه‌ای مناسب برای دیوارهای آشپزخانه است.
  • اگر وقت زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانید، بهتر است از کاشی‌های ضد لک استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان برای کف آشپزخانه از کاشی‌های سه‌بعدی استفاده نکنید.

قیمت کاشی و سرامیک چطور محاسبه می‌شود؟

معمولاً عوامل مختلفی در قیمت کاشی و سرامیک تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: طرح، ضخامت کاشی و سرامیک، میزان جذب رطوبت و ابعاد و متریال به‌کار رفته در آن، البته ناگفته نماند که  کاشی‌ و سرامیک‌های تزئینی قیمت گران‌تری نسبت به سایر محصولات دارند.

لازم است بدانید که اگر شما از فروشگاه‌های معتبری خرید کنید، می‌توانید قیمت مناسب و کیفیت بالا را در کنار هم تجربه کنید.

کاشی و سرامیک بهسرام

خرید کاشی و سرامیک و چینی آلات بهداشتی از به‌سرام

فروشگاه به‌سرام به عنوان نمایندگی چینی‌آلات بهداشتی گلسار فارس و کاشی و سرامیک ایفا سرام، می‌تواند گزینۀ خوبی برای تجربه یک خرید آسان، باکیفیت و البته ارزان باشد.

با توجه به اینکه به‌سرام به‌عنوان نمایندگی این شرکت‌ها فعالیت می‌کند، پس مسلماً قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری را نسبت به بازار دارد.

شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به وب‌سایت فروشگاه به سرام قیمت محصولات را از نزدیک ببینید.

علاوه‌بر کاشی و سرامیک محصولات دیگری هم مانند چسب‌های ساختمانی، توالت زمینی و توالت فرنگی و انواع روشویی گلسار نیز روی سایت موجود است که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید و به‌صورت آنلاین سفارش خودتان را ثبت کنید.

پایان مطلب


لینک های مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید