ترین نکاتی که برای خرید موکت اداری باید بدانید 1

 

استفاده از موکت به عنوان کفپوش ساختمان‌های اداری بسیار متداول است و مزایای زیادی دارد. برای خرید موکت اداری بهتر است با انواع موکت اداری و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها آشنا شوید. در این مقاله به بررسی نکات مهمی برای خرید موکت‌های اداری می‌پردازیم، با ما در ادامه همراه باشید.

مزایای استفاده از موکت اداری به عنوان کفپوش

با وجود این که در سال‌های اخیر، کفپوش‌های متنوعی به بازار آمده است همچنان موکت‌ها یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های ساختمان‌های اداری محسوب می‌شوند. شاید مهم‌ترین دلیل این محبوبیت، آرامش و سکوتی باشد که کفپوش‌های موکتی در محیط فراهم می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای خرید موکت اداری می‌توان به تنوع طرح و رنگ، افزایش ایمنی کف، قیمت مناسب و حفظ آرامش محیط اشاره کرد.

شما می‌توانید طرح و رنگ موکت اداری خود را متناسب با طرح کلی محیط، رنگ پرده‌ها و کاغذ دیواری انتخاب کنید. با این کار، دکوراسیون بسیار جذابی خواهید داشت که نقش بسیار موثری در جلب اعتماد مشتری دارد.

می‌توانید در محیط اداری خود از مدل‌ها و رنگ‌های مختلف موکت اداری استفاده کنید. به عنوان مثال برای اتاق جلسات رسمی از موکت‌هایی با رنگ تیره و پرتراکم و برای اتاق استراحت از رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش استفاده کنید.

خرید موکت اداری مناسب می‌تواند دکوراسیون محیط اداری شما را کاملا تغییر دهد و باعث رونق کسب و کارتان شود. برای انتخاب موکت مناسب باید اطلاعاتی در مورد انواع موکت اداری و کیفیت مدل‌های مختلف موکت اداری داشته باشید.

خرید موکت تجاری

انواع موکت اداری

موکت‌های اداری در دو دسته کلی موکت‌های تایل و موکت‌های رولی قرار می‌گیرند.

موکت اداری رولی

موکت‌های رولی از الیاف پلی‌آمید، پلی‌استر و پلی‌پروپیلن  تولید می‌شوند. این موکت‌ها انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و گزینه مناسبی برای سطوح ناهموار هستند. برای پوشاندن پله‌ها، پاگردها و کلیه سطوح غیر همسطح، موکت اداری رولی بهترین انتخاب محسوب میشود. هنگام سفارش موکت اداری رولی به این نکته توجه داشته باشید که تنوع رنگ این موکت‌ها کمتر از موکت‌های تایل است اما انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. قیمت موکت اداری رولی معمولا کمتر از موکت تایل است.

معمولا از موکت رولی به عنوان کفپوش سالن همایش، سالن تشریفات، سینما و … استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های خوب این نوع موکت، ضد چرک بودن آن است. رنگ‌های عمدتا تیره این موکت‌ها دیر کثیف می‌شوند و معمولا تمیز به نظر می‌رسند.

موکت اداری تایل

موکت‌های تایل پرطرف‌دارترین موکت‌های اداری هستند. این موکت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و بسیار گسترده‌ای تولید می‌شوند. الیاف موکت اداری تایل به روش لوپ بافته می‌شوند و مقاومت زیادی در برابر ساییدگی دارند. از این موکت‌ها در محیط‌های پر رفت‌و‌آمد استفاده می‌کنند. برای خرید موکت اداری به این نکته توجه کنید که برای قسمت‌هایی که زیر میز، صندلی و … قرار می‌گیرند باید موکت مقاوم و باکیفیتی تهیه کنید. موکت‌های نازک بر اثر وزن میز و صندلی دچار لهیدگی می‌شوند و به‌مرور آسیب خواهند دید.

موکت اداری وارداتی

برای انتخاب بهترین موکت اداری به این نکات توجه کنید

موکت‌های اداری در شرایط محیطی خاصی قرار می‌گیرند و باید ویژگی‌هایی متناسب با محیط اداری داشته باشند. در ادامه به بررسی دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های موکت باکیفیت می‌پردازیم.

مهار الکتریسیته ساکن

معمولا در محیط‌های اداری از وسایل برقی زیادی استفاده می‌شود. مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موکت اداری باکیفیت است و از بروز حوادث غیرمترقبه پیشگیری می‌کند.

توجه به این نکته از بروز آتش سوزی و برق گرفتگی جلوگیری می‌کند و ایمنی محیط کار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

پرزهای کوتاه

برای خرید موکت اداری مناسب به سراغ موکت‌هایی بروید که پرزهای کوتاهی دارند. در واقع می‌توان گفت هر چقدر طول پرز موکت کمتر باشد برای استفاده در محیط اداری مناسب‌تر خواهد بود. موکتی که پرز بلندی دارد ،اگرچه ممکن است کمی نرم‌تر به نظر برسد، اما مشکلات زیادی در محیط اداری به وجود خواهد آورد. راه رفتن روی این موکت‌ها سخت‌تر از سایر موکت‌ها است و در نتیجه افراد برای رفت‌و‌آمد روی این موکت ها انرژی بیشتری باید صرف کنند. جابه‌جایی صندلی‌ها، کشوها و میزها روی موکت‌های پرز بلند، بسیار سخت است و نیروی زیادی لازم دارد.

موکت‌هایی که پرز بلندی دارند زودتر کثیف می‌شوند زیرا گرد‌و‌غبار به راحتی بین پرزهای موکت می‌نشیند و پس از مدتی، موکت چرک و کثیف خواهد شد. گرد و غباری که بین پرزهای این موکت‌ها جمع می‌شود برای افرادی که آسم و آلرژی دارند بسیار خطرناک بوده و بیماری آن‌ها را تشدید می‌کند.

هرچقدر طول پرز موکت بیشتر باشد شست‌و‌شو و تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد بود.

با توجه به مواردی که گفته شد، بهترین موکت اداری موکتهایی هستند که پرزهای کوتاهی دارند بنابراین هنگام سفارش موکت اداری به طول پرزها توجه کنید.

خرید موکت

چرا باید برای خرید موکت اداری به سراغ فروشنده های معتبر برویم؟

برای سفارش موکت اداری حتما فروشنده‌های معتبر را انتخاب کنید تا از کیفیت محصولی که می‌خرید مطمئن باشید. بسیاری از موکت‌های موجود در بازار با کمترین قیمت خرید موکت اداری به فروش می‌رسند و افراد زیادی به همین دلیل این موکت‌ها را خریداری می‌کنند.

معمولا برای تولید این موکت‌ها از الیاف بی‌کیفیت و غیراستانداردی استفاده می‌کنند که برای سلامتی بسیار خطر دارد.

خرید موکت اداری از فروشگاه‌های قابل اعتماد و معتبر دو مزیت اصلی دارد.

کیفیت بالا

فروشگاه‌های معتبر هرگز اعتبار برند خود را با تولید یا فروش محصولات بی‌کیفیت زیر سوال نمی‌برند. در این فروشگاه‌ها موکت‌هایی با الیاف استاندارد و مرغوب عرضه می‌شوند.  موکت‌ها از تنوع قابل قبولی در طرح و رنگ برخوردار هستند و کیفیتی متناسب با محیط اداری دارند.

ارائه ضمانت نامه

محصولات فروشگاه‌های معتبر موکت، ضمانت‌نامه دارند. یعنی فروشنده کیفیت و دوام موکت را ضمانت می‌کند و در صورت بروز هرگونه آسیب یا خرابی، نسبت به جبران آن اقدام خواهد کرد.

خرید موکت اداری با ضمانت‌نامه بسیار مهم است زیرا مشتری هزینه زیادی برای موکت می‌پردازد و این حق طبیعی او است که از کیفیت موکت خریداری شده مطمئن شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی بتواند ادعای خسارت کند.

فروشنده های معتبر چگونه برای خرید موکت اداری به شما کمک می کنند؟

مشاوره برای خرید موکت، طراحی موکت و اجرا و نصب آن از خدماتی است که فروشنده معتبر موکت برای شما انجام می‌دهد.

گام اول: مشاوره

مشاوران فروشگاه برای انتخاب مدل و طرح موکت، شما را راهنمایی خواهند کرد. پیشنهاد طرح‌های متناسب و ارائه اطلاعات کامل در مورد جنس و قیمت موکت اداری از خدمات مشاوران تخصصی فروشگاه‌های معتبر محسوب می‌شوند.

گام دوم: طراحی

اگرچه در ایران، طراحی سفارشی موکت هنوز رایج نیست اما متخصصان طراحی می‌توانند طرحی کاملا اختصاصی برای مشتری تولید کنند. فروشگاه‌های معتبر می توانند طرحی متناسب با سلیقه مشتری ارائه دهند.

گام سوم: اجرا و نصب

نصب و اجرای موکت‌های خریداری شده به عهده فروشنده است. فروشنده‌های معتبر افراد ماهری را برای نصب و اجرای دقیق موکت‌های اداری استخدام می کنند و هرگونه نقص یا خطا در این مرحله به عهده فروشنده خواهد بود.

سخن نهایی

این مقاله راهنمای جامع و مفیدی برای خرید موکت اداری است و به شما برای خرید بهترین موکت کمک خواهد کرد.

شرکت زت کارپت با سال‌ها سابقه در زمینه واردات موکت، با ارائه بهترین نوع موکت هتلی و اداری پروژه های هتلی و اداری را در شهرهای بزرگی مثل تهران، شیراز و جزیره کیش انجام داده است. پیشنهاد می کنیم برای داشتن انتخاب بهتر قبل از خرید موکت هتلی و اداری با همکاران ما در زت کارپت مشورت کنید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

لینک های مغید و مرتبط 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید