خرید مبلمان و صندلی اداری مناسب برای محل کار 1

 

راهنمای خرید مبلمان و صندلی اداری مناسب برای محل کار

بدیهی است که انتخاب مبلمان اداری ایده‌آل در دکوراسیون داخلی به بیشتر شدن نظم محیط، زیباتر شدن آن و از همه مهم‌تر ایجاد فضای راحت برای کارمندان و ارباب‌رجوع می‌انجامد. در این میان داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه انتخاب مبلمان اداری، خرید و نصب آن‌ها، به مدیران این اجازه را می‌دهد که شرایط کاری بهتری در محیط کار فراهم کنند. ما را همراهی کنید تا با کم و کیف خرید مبلمان اداری آشنا شوید:

 

اهمیت مبلمان اداری در محیط کار

خرید مبلمان اداری یکی از ملزومات برای هر محیط کاری بوده و نقش مهمی در خدماتی است که هر شرکت یا اداره ارائه می‌کند، دارد. این مسئله در مورد شرکت‌های خصوصی بسیار پراهمیت‌تر بوده و در رونق کسب و کار و دیسیپلین کاری تأثیر زیادی دارد. منظور از مبلمان اداری شامل تمامی لوازمی است که برای محیط کار در اختیار کارکنان و مشتریان قرار می‌گیرد. میزهای اداری، میز مدیریتی، صندلی‌های اداری و مدیریتی، مبلمان برای نشستن ارباب‌رجوع، پارتیشن‌بندی‌هایی که انجام می‌شود و … را می‌توان جزو مبلمان اداری به حساب آورد. البته هر محیط کاری نیز مبلمان مخصوص به خود را نیاز دارد. مثلاً مبلمان اداری در محیط‌های بیمارستانی تفاوت زیادی با محیط‌های خانگی و یا بانک‌ها دارد که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه زیادی شود.

تأثیر مبلمان اداری در دکوراسیون فضاهای اداری

محیط کاری برای کارمندان و کارکنان و نیز مدیریت شرکت یا اداره نقش بسیار مهمی در زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها دارد. محل کار را منزل دوم تمامی کارکنان به حساب می‌آورند و داشتن آرامش و راحتی در این محل لازم و ضروری است. توجه به این مسئله در پیشبرد کاری و ایجاد فضای مناسب برای کسب درآمد و ارائه خدمات بهتر، توسط مدیران باید مورد توجه قرار گیرد. غیر از این مسئله مبلمان اداری تأثیر زیادی در فضای داخلی شرکت یا اداره دارد. انتخاب مبلمان اداری به سبک‌های مختلف و با ابعاد و رنگ‌های خاص و … نشان‌دهنده وضعیت داخلی محل کار است. انتخاب طراحی داخلی اداری به سبک مدرن و یا کلاسیک، انتخاب رنگ‌های شاد و یا تیره و ایجاد هارمونی مناسب بین آن‌ها، تناسب ابعاد مبلمان با فضای داخلی و جلوگیری شلوغی و یا به‌هم‌ریختگی در فضای اداری نه تنها در روحیه مراجعین، بلکه در عملکرد کارکنان نیز تأثیرگذار است. ایجاد فضای مناسب کسب و کار باعث افزایش عملکرد و کارایی کارمندان شده و در نتیجه ارائه خدمات نیز در سطح بالاتری انجام می‌گیرد.

16371881556195823bc28f1 main

نکات مهم برای خرید مبلمان اداری

همان‌طور که گفتیم توجه به فاکتورهایی در زمان انتخاب بهترین مدل‌های میز کارمندی، صندلی و سایر ملزومات مهم بوده و باید این نکات رعایت شوند؛ زیرا علاوه بر تأثیری که در دکوراسیون محل کار دارند، در روحیه کارکنان نیز تأثیر بسزایی خواهند گذاشت. تنوع زیادی که در این مورد وجود دارد، انتخاب را راحت‌تر کرده است؛ زیرا به راحتی می‌توانید با کمی تأمل تمامی مواردی که باید در انتخاب مبلمان مورد توجه قرار دهید، از قبیل رنگ و طرح و سبک و … مد نظر قرار دهید، در اختیارتان قرار دارد. نکاتی که در این زمینه مهم هستند عبارت‌اند از:

 

ابعاد و اندازه فضای اداری

قبل از انتخاب مبلمان اداری بهتر است فضا و مکانی که قرار است این لوازم در آن قسمت مستقر شوند را ارزیابی نمایید. انتخاب مبلمان بزرگ برای فضای محدود نه تنها زیبایی آن را از بین خواهد برد، بلکه استفاده مفیدی نیز نمی‌توان از این مبلمان به عمل آورد. تناسب اندازه مبلمان با ابعاد فضای کاری جزو مهم‌ترین نکات در این زمینه است. به عنوان مثال میز اداری کوچک برای فضاهای محدود یکی از بهترین گزینه‌ها بوده و شلوغی محیط کاری را از بین خواهد برد.

 

تناسب کاری که انجام می‌دهید با نوع مبلمان اداری

در انتخاب مبلمان باید به سبکی که می‌خواهید در فضای اداری یا شرکت ایجاد کنید، توجه شود. سبک کلاسیک و یا مدرن را با توجه به نیاز و نوع حوزه کاری خود انتخاب کنید. معمولاً خرید مبلمان اداری مدرن برای هر حرفه و شغلی پاسخگو بوده و می‌تواند نیازها و الزامات آن را برآورده نماید. در مقابل سبک کلاسیک نیاز به صرف هزینه بیشتر داشته از این رو در فضای محدود کاربردی‌تر به نظر می‌رسد. مزایایی که سبک مدرن به سبک کلاسیک دارد عبارت‌اند از:

1637188520619583a82522f main

تنوع در طراحی

در سبک مدرن محدودیتی در طراحی مبلمان اداری وجود ندارد. فقط کافی است توقعات و انتظارات خود را در این زمینه مطرح نمایید تا مبلمان متناسب با حرفه و شغل خود را در اختیار داشته باشید. دلیل این امر نیز سادگی و عدم استفاده از تزیینات و… در این سبک است که باعث شده زیبایی را نیز به همراه داشته باشد. در این سبک خطوط منحنی دار و شلوغ جای خود را به خطوط صاف و هماهنگ داده است. با انتخاب این سبک می‌توان بهترین صندلی مدیریتی را با کمترین تزیینات و شلوغی سفارش داده و راحتی در عین حال زیبایی را برای مدیر یا هر فردی ایجاد کرد.

 

تنوع رنگ در انتخاب مبلمان اداری

در سبک مدرن می‌توانید با توجه به هارمونی رنگی که در فضا وجود دارد، مبلمان مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. در صورتی که در سبک کلاسیک معمولاً تنوع رنگی بین چند رنگ محدود قهوه‌ای، زرشکی و … می‌چرخد.

 

مقرون به صرفه بودن هزینه‌های خرید و نصب مبلمان

استفاده از متریالی مانند چوب، شیشه و یا فلز و نیز ترکیبی بین این چند مورد باعث شده است که ساخت این سبک از مبلمان برای کارفرما مقرون به صرفه‌تر باشد. در صورتی که در سبک کلاسیک از متریال چوب استفاده می‌شود که در عین حال که استحکام بالایی دارد، قیمت بیشتری را نیز از آن خود کرده است. همچنین در سبک مدرن خبری از نقاشی، منبت‌کاری و … روی لوازم نیست و در نتیجه هزینه کمتری را باید پرداخت نمود.

16371884156195833fcdef7 main

توجه به ارگونومیک بودن مبلمان

در این سبک بیشتر توجه به سلامت جسمی کارکنان و کارمندان است. در سبک مدرن صندلی‌ها و میز اداری به گونه‌ای طراحی شده است که با سیستم فیزیکی بدن هماهنگی بیشتری داشته و سلامت افراد به خطر نیفتد. نشستن پشت میز در ساعات طولانی و به صورت متوالی، نیاز به میز و صندلی راحت را لازم می‌دارد؛ زیرا میز و صندلی اداری طبی باعث کاهش خستگی کارکنان شده و راندمان کار را بالاتر می‌برد.

 

قیمت مبلمان اداری 

یکی از موارد مهم که در زمان خرید مبلمان اداری باید مورد توجه قرار گیرد، قیمت محصولات است. این مورد برای اداراتی که تعداد کارکنان آن‌ها بالا بوده و نیاز به میز و صندلی و یا پارتیشن‌بندی بیشتری دارند، پراهمیت‌تر می‌شود. قیمت محصولاتی که به سبک مدرن تولید می‌شوند نسبت به سبک کلاسیک کمتر بوده و مقرون به صرفه‌تر هستند، با اینکه دوام و استحکام آن‌ها نیز بالا است. این موضوع در مورد مواردی مانند خرید پارتیشن اداری  taav.ir که در ابعاد بزرگ‌تر نیاز است، بیشتر خود را نشان می‌دهد. در ضمن خرید از تولیدی صندلی اداری می‌تواند هزینه‌های جاری به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

جهت آشنایی با کسب و کارهای فعال در این زمینه به لینک مبل – میز و صندلی مراجعه بفرمائید

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services