داشتن دفتر کار خانگی در منزل، با شرایط فعلی و بحران های اقتصادی و اینکه اغلب کسب و کارها بصورت خانگی قابل انجام و دورکاری شده است، یک موهبت بسیار بزرگ و امری ضروری به نظر می آید. برای دیزاین دفتر کار با دکوراسیون شیک و ساده برای داشتن دفتر کار خانگی شیک و اختصاصی، می‌توانید کسب و کار خانگی خود را در فضایی امن و آرام، در کنار خانواده خود، تجربه کنید.

طراحی و دکوراسیون دفتر کار خانگی | 30 ایده دیزاین دفتر کار شیک در منزل

چرا دفتر کار خانگی؟

امروزه، با شرایط جدیدی که برای اغلب کسب و کارها پیش آمده، مجبور به انتخاب گزینه هایی شده ایم که در قسمتی از منزل خود، دفتر کار خانگی شیک و مدرن خود را طراحی و چیدمان کنیم. سابق بر این شاید با توجه به فرهنگ جامعه، بیشتر به سمتی گرایش داشت که محیط کار در خارج از منزل باشد. 

اصولا در طراحی و دکوراسیون دفتر کار خانگی، نیاز به شناخت و آشنایی با مواردی کاربردی داریم تا در دیزاین دفتر کار خانگی خود آنرا بکار ببریم که در ادامه این مطلب، به آن اشاره خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی منزل شما با هر سبک و سلیقه ای که باشد با ترفندهای ساده میتوان یک دفتر کار خانگی شیک در دل آن طراحی و چیدمان کرد. همچنین رعایت اصول چیدمان دفتر کار خانگی باعث رشد و خلاقیت شما در کار میشود.

صرف نظر از اینکه میخواهید یک اتاق مهمان استفاده نشده را به یک دفترکار خانگی تبدیل کنید یا اینکه یک گوشه کوچک بی استفاده در محل زندگی تان دارید می توانید آن را به عنوان یک اتاق کار اختصاصی در نظر بگیرید،  یک کم زمان بگذارید و محیط مورد نظرتان را شخصی سازی کنید.

در این مقاله انواع مختلف چیدمان دفتر کار خانگی را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کند صبح شنبه را با انرژی بیشتری شروع کنید.

1. تابلو مناسب دفتر کار اضافه کنید

تابلو مناسب دفتر کار خانگی

با وجود انواع تابلو تزیینی ممکن است انتخاب تابلوی مناسب کمی دشوار به نظر بیاید. اما یکی از راههای چیدمان دفتر کار خانگی مدرن اضافه کردن تعداد کمی عکس سیاه و سفید یا طرح های جوهری است. اگر دیواری که بالای کامپیوترتان قرار دارد را به یک گالری ساده تبدیل کنید نه تنها از لحاظ بصری زیبا تر میشود بلکه اگر دارید از آن اتاق برای هدف دیگری هم استفاده میکنید این کار به تفکیک فضا کمک میکند. به این ترتیب تابلو تزیینی مناسب دفتر کارتان خواهید داشت.

قبل از ایجاد یک گالری روی دیوار دفتر کار خانگی خود، همه عکس ها را روی زمین بچینید تا بتوانید به بهترین شکل مرتب کنید.

 

2 . دریک گوشه از آشپزخانه یک دفتر کار خانگی کوچک درست کنید

دفتر کار خانگی کوچک

چه کسی گفته که میز آشپزخانه نمی تواند مدرن و به روز باشد؟

برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی کوچک در آشپزخانه با یک میز مناسب میتواند بهترین گزینه برای زمان هایی باشد که باید حجم زیادی کار را همزمان انجام دهید. رنگ دفتر کار می تواند تمیز و خنثی باشد و قفسه های در معرض دید محیط مناسبی را برای تزیینات و گذاشتن وسایل ایجاد میکند.

 

3. در طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی یک میز تحریر برای دفتر کار در نظر داشته باشید

میز تحریر دفتر کار خانگی

اگر کمبود جا دارید ، یک میز تحریر مدرن و جالب توجه میتواند برای گوشه و کنار آپارتمان شما مناسب باشد. طراحی یک دفتر کار خانگی اختصاصی در یک خانه کوچک میتواند چالش بزرگی باشد ، اما روی چیزای چشمگیر و مدرنی تمرکز کنید که میتوانند بدون نیاز به جای زیاد زیبایی و کارایی فوق العاده ای ایجاد کنند.

 

4. دکوراسیون دفتر کار خانگی  به سبک اسکاندیناوی را امتحان کنید

دکوراسیون دفتر کار خانگی  به سبک اسکاندیناوی

اگر دارید دنبال یک محیط کار ساده و مینیمالیستی میگردید ، چطوراست میز کاری به شیوه اسکاندیناوی را امتحان کنید ؟ این مدل از میز کار خیلی ساده و جمع و جوراست و به شما این آزادی را میدهد که آنطور که میخواهید چیدمان اتاق کارتان را انچام دهید ، بدون اینکه با پیچیدگی هایی زیبایی شناختی درگیر شوید.

 

5 . بدون نیاز به یک شخص حرفه ای میزی برای دو نفر درست کنید

میز دفتر کار خانگی

مهم ترین مسئله در مورد فضاهای مدرن این هست که خیلی ساده و ملایم هستن طوری که به شما این امکان را میدهند که خودتان به تنهایی درستشان کنید . یک تکه چوب میتواند روی کمد های اداری قرار بگیرد و یک میز کار رسمی درست کند که میتواند برای هر محیطی مناسب باشد. این یک ایده ی فوق العاده است اگر شما قصد دارید که محیط کاری درست کنید که برای دو نفر مناسب باشد یا یک میز را در ی جای کوچک جا بدهید .

 

6. یک دفتر کار خانگی جذاب داشته باشید

دفتر کار خانگی اختصاصی

کلمه مدرن میتواند برای طراح های دکوراسیون داخلی (دفتر کار) مختلف معانی خیلی متفاوتی داشته باشد ، و همین امر آن را تبدیل به یک عنصر بی نهایت انعطاف پذیر میکند که میتواند با هر سلیقه ای جور باشد . مدهای فمنیستی را با وسایل طلایی یا بالش های صورتی ترکیب کنید، تا به جذابیت محیط کار مدرنتان اضافه شود. 

 

7. نمونه های انتزاعی را در دکوراسیون دفتر کار خانگی به کار بگیرید

دکوراسیون دفتر کار خانگی

هزینه کردن برای یک قطعه، مثل یک صندلی نارنجی که حس معاصر بودن را القا کند ،یک راه عالی برای طراحی دفتر کار خانگی تان است که نمایی از شخصی تان را به آن بدهید. این را با یک میز جلا خورده ترکیب کنید تا به محیط دفتر کارتان یک حس فوق العاده مدرن بدهید. از آینه دکوراتیو استفاده کنید چون این کار باعث بزرگ تر به نظر رسیدن اکثر فضاها میشود.

 

مطلب پیشنهادی : به کار بردن لوازم دکوری  در دکوراسیون

 

8. نهایت استفاده از فضای اضافی اتاق کار

فضای داخلی اتاق کار

بهترین دفتر کارهای خانگی در خانه نه تنها روشن و دلگرم کننده هستند بلکه به طرز شگفت انگیزی قابل استفاده و کاربردی اند.

از نحوه چیدمان اتاق کار در دفتر کارفرمایتان ایده بگیرید و سعی کنید آن را برای خودتان باز آفرینی کنید. برای مثال فضاهای کشویی که باعث میشوند فایل ها و مدارک مدام در معرض دیدتان نباشند بسیار کمک کننده هستند.

 

9. استفاده از شلف در طراحی دفتر کار خانگی

شلف در طراحی دفتر کار خانگی

همه ما عاشق قفسه ها و شلف های بزرگ و جادار در چیدمان اتاق کارهستیم، اما گاهی اوقات یک دفترکارخانگی کوچک جایی برای قفسه های بزرگ ندارد. پس  می توانید از انواع شلف دیواری استفاده کنید که همرنگ دیوارهستند تا بتوانید وسایل را روی آنها قرار دهید. با این کار هم اتاقتان بزرگ تر به نظر می آید هم جای بیشتری دارید.

 

10.سبک بوهو در دکوراسیون دفتر کار

سبک بوهو در دکوراسیون دفتر کار

سبک بوهو این روزها طرفداران زیادی دارد. پس چرا شما از این سبک در دکوراسیون اتاق کارتان استفاده نکنید؟ تم چوبی و رنگ های خنثی به همراه چند تا گیاه چیزی است که سبک بوهو به شما پیشنهاد می دهد . با یک کاکتوس شروع کنید یا اگر محل زندگی تان آفتاب کمی دارد گیاهی را انتخاب کنید که به نور طبیعی کمی نیاز داشته باشد. حتی می توانید از محصولات حصیری برای زیباتر کردن دفتر کار خود استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی : انواع تراریوم در دکوراسیون داخلی

 

11. از رنگ های تیره در دفتر کار خانگی تان استفاده کنید 

رنگ های تیره در دفتر کار خانگی

در حالی که برای رنگ آمیزی اکثر اتاق های کار از رنگ های خنثی مثل خاکستری یا سفید استفاده میشود اما نکته خیلی جالبی در مورد رنگ هایی مثل آبی تیره وجود دارد. رنگ هایی مثل آبی تیره و سبز تیره در عمق بخشیدن به محیط کار بسیار موثرهستند و میتوانند به شما احساس راحتی و آرامش بدهند.

 

12. نظرتان راجع به کاغذ دیواری برای اتاق کار چیست؟

کاغذ دیواری برای اتاق کار

در طراحی داخلی اتاق کار در منزل یک کاغذ دیواری برجسته راه فوق العاده ای برای دادن حال و هوای خاص وجذابیت بصری است. به همین خاطر لازم نیست تعداد زیادی اکسسوری به در و دیوار آویزان کنید. علاوه براین می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید که قابل تعویض باشد.

مطلب پیشنهادی : آشنایی با انواع کاغذ دیواری

 

13. چیدمان دفتر کار با یک میز کار ساده

چیدمان دفتر کار

یک میز بزرگ با تعداد زیادی کشو حس قدیمی بودن می دهد پس اگر به جای زیادی برای وسایلتان نیاز ندارید یک میز ساده و سبک را برای چیدمان دفتر کار خانگی تان در نظر بگیرید. از آنجایی که اکثر اطلاعات مهم این روزها در لپ تاپ ذخیره میشوند پس طبیعتا به این همه فایل در کشوهایمان نیاز نداریم.

 

14. یک عنصر خاص و رنگی در محیط کار

دکوراسیون متفاوت محیط کار

از آنجایی که محیط کارهای مدرن این روزها معمولا ساده و با حداقل تزیینات هستند ممکن است فکر کنید اضافه کردن یک عنصر رنگی و متفاوت بیهوده است اما اصلا این طور نیست بلکه باعث میشود محیط کارتان به شخصیت و سلیقه ی شما نزدیک شود. یادتان باشد که کار کردن در خانه به ابن معنی است که شما مدت زیادی را قرار است در دفترتان بگذرانید پس چرا اتاقی را درست نکنید که از راه رفتن داخل آن لذت ببرید ؟!

 

15. از عناصر طبیعی در طراحی و دکوراسیون اتاق کار استفاده کنید

عناصر طبیعی در طراحی و دکوراسیون اتاق کار

استفاده از عناصر طبیعی در طراحی و دکوراسیون دفتر کار به شما احساس خوشایندی میدهد و علاوه بر این باعث میشود که خستگی و استرستان کاهش پیدا کند تا بتوانید بیشتر روی کارتان تمرکز کنید . پس اگر نور طبیعی ندارید اصلا نگران نباشید شاید یک چراغ که با رشته های کنف و چوب درست شده بتواند مشکل شما را حل کند.

 

16. المان های سنتی را در طراحی محیط کار به کار بگیرید

المان های سنتی در طراحی محیط کار

مطمئنا فضاهای مدرن به خطوط  تر و تمیز و شفاف تکیه می کنند اما این به این معنی نیست که شما نمی توانید از عناصر و المان های سنتی در طراحی محیط کار استفاده کنید. یک میز مرغوب به همراه مقدار کمی تزیینات سنتی میتواند هنوز هم حس مدرن بودن را القا کند البته اگر بقیه فضا را ساده و جمع و جور نگه دارید.

از اکسسوری های ساده و نورهایی که روی دیوار جا میگیرن استفاده کنید تا مبلمان بزرگ و مرغوبتان زیادی فضا را سنگین نکند.

 

17. یک گوشه دنج در محیط کار درست کنید

گوشه دنج در محیط کار

طراحی یک دفتر کار به سبک بوهو که همزمان ساده ولی به روز باشد میتواند ما را عاشق خودش کند. قراردادن یک صندلی چوبی گوشه اتاق نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه میتواند یک جای عالی باشد برای وقتهایی که از جای همیشگی تان خسته شدید و میخواهید از یک جای متفاوت به کارتان رسیدگی کنید.

مطالعات ثابت کرده که اگر از جایتان بلند شوید و یک کم دور اتاق راه بروید میتواند روی خلاقیت و بازده تان تاثیر بگذارد پس یه صندلی گوشه اتاق میتواند همه چیزی باشد که نیاز دارید.

 

18. محیط کاری را جمع و جور نگه دارید

محیط کار ساده

چیدمان محیط های کاری امروزی به شدت با دکورهای مینیمالیستی یعنی دکورهایی که شلوغ نیستند تعریف میشوند. پس تعدادی تابلوی ساده برای دیوارتان انتخاب کنید تا فضایی آرام داشته باشید و احساس نکنید همه چیز زیادی شلوغ است. یک اثر هنری تک رنگ میتواند به آرامش شما کمک زیادی کند.

 

19. نور و چراغ مناسبی را اضافه کنید

نورپردازی مناسب محیط کار

نورپردازی صحیح در محیط کارتان برای خلاقیت و کارایی شما ضروری است. پس بهتراست خودتان را از شر چراغ های از مد افتاده خلاص کنید این ساده ترین روش برای به روز کردن هر اتاق کاری است. و از همه مهم تر اینکه خودتان می توانید انجامش دهید و نیازی به کمک تخصصی ندارید .

اگر به مشکلی در حذف لامپ قدیمی و نصب لامپ جدیدتان برخورکردید بهترین کار این است که از یک متخصص کمک بگیرید.

 

20. سقف دفتر کارتان را رنگ کنید

رنگ آمیزی دفتر کار

سقف را رنگی بزنید که تیره تر از دیوارها باشد تا به محیط حس راحتی و خودمانی بودن بدهد. اگر یک محیط کار خیلی بزرگ دارید یا اینکه میخواهید به فضا گرما بدهید این کار میتواند موثر باشد. استفاده از آبی ملایم یا خاکستری پررنگ میتواند به ابهت و آراستگی فضا اضافه کند.

 

21. از نور طبیعی در دفتر کارتان نهایت استفاده را کنید

نور دفتر کار

اگر دارید از بین اتاق های منزلتان یکی را انتخاب می کنید، اتاقی انتخاب کنید که بیشترین مقدار نور طبیعی را داشته باشد. نور طبیعی نه تنها اتاق را بزرگ و جادار جلوه میدهد بلکه به افزایش خلاقیت کمک میکند و خستگی را هم از بین می برد .

فکر می کنید نور طبیعی کم دارید؟ فکر کنید ببینید چه جور نور طبیعی را می تونید جایگزین چراغ هایتان کنید ؟

 

22. بهترین چراغ مطالعه را برای دفتر کارتان پیدا کنید

چراغ مطالعه مناسب دفتر کار

هرمیزی به یک چراغ مطالعه مناسب نیاز دارد، اما ممکن است شما چراغ مطالعه های بزرگ و دست و پا گیر را در اتاق کار مدرنتان دوست نداشته باشید پس دنبال چیزی باشید که کوچک و ظریف باشد اما در عین حال نور مستقیم بدهد اینجوری می توانید جا به جا کنید و حتی جاهای دیگر هم ببرید.

 

23. زیاد محیط کارتان را رنگ رنگی نکنید

دکوراسیون دفتر کار ساده

درست است که بعضی از رنگ ها الهام بخش خلاقیت شناخته شدن و در اتاقی با  رنگ سفید کمتر احساس حواس پرتی میکنید و همچنین میتوانید از رنگهای ملایم دیگر مثل سبز در چیدمان محیط کارتان اضافه کنید.

 

24. رنگ خاکستری در طراحی محیط کار 

رنگ خاکستری در طراحی محیط کار

یکی از رنگ های عالی قطعا خاکستری است . خاکستری تن ملایمی دارد و میتواند تنش و استرس را کم کند. پس برای یک دفتر کار انتخاب خوبی است. خصوصا اگر قرار باشد  ساعت های زیادی را در ملاقات های مجازی بگذرانید. استفاده کردن از مشکی و سفید هم محیط کار را شیک میکند.

 

25. از قفسه های بدون درب استفاده کنید

شلف مناسب دفتر کار

درست است که قفسه های باز و بدون درب برای آشپزخانه مناسب نیستند اما برای دفتر کار بهترین هستند. استفاده از قفسه های بدون درب به زیبایی اتاق کمک میکند و باعث میشود بتوانید اکسسوری هایی را روی آن قرار دهید دفترتان را چشمگیر کند.

و ازهمه مهم تر نصب این مدل قفسه ها کار آسانی است که خودتان میتوانید به تنهایی انجام دهید.

 

26. رنگ مشکی در دفتر کار

رنگ مشکی در اتاق کار خانگی

اگر بخواهیم صادق باشیم رنگ مشکی خاصیتی دارد که از آن خسته نمی شویم. برای همین برای اتاق کار مناسب است. تازه این رنگ می تواند یک پس زمینه خوب برای ملاقات های مجازی تان باشد. مطمئن شوید که نور کافی در محیط کارتان وجود دارد تا رنگ مشکی باعث نشود حس سرزندگی تان از بین رود ، میتوانید از وسایلی که با چوب ساخته شده اند واز گیاه هم برای چیدمان دفترکارتان استفاده کنید.

 

27. با رنگ نارنجی در دفتر کارتان انرژی بگیرید

رنگ نارنجی برای دفتر کار

نارنجی رنگ جان داری است که  میتواند به هر اتاقی انرژی و حس خوب اضافه کند. پس از نارنجی استفاده کنید تا احساس شادابی از در و دیوارهای اتاق به سمت تان سرازیر شود. میتوانید تمام دیوار ها را نارنجی کنید ولی به جای آن از المان های کمرنگ استفاده کنید یا اینکه فقط  یک دیوار را نارنجی کنید.

 

28 . از شیپ لپ که یک جور نمای خطی برای دیوار هست بهره بگیرید

نمای ساختمان خطی

استفاده از نمای خطی ایده فوق العاده ای برای دفتر کاراست. و تا حد زیادی به زیبایی بصری و جذابیت فضا کمک میکند اما مدرن و امروزی بودنش را خراب نمی کند. ایجاد این نما کاری است که خودتان هم می توانید به راحتی روی دیوار یا سقف محیط کارتان انجام دهید.

 

29 . مبلمان دفتر کار خانگی مناسب فضای منزل خود انتخاب کنید

مبلمان مناسب دفتر کار خانگی

اگر یک آپارتمان کوچک دارید، پس طبیعتا جایی برای یک میز برزگ ندارید اما این به این معنا نیست که نمی توانید یک دفتر کار خانگی عالی داشته باشید. پس اگر کمبود فضا دارید بهتراست میزی را انتخاب کنید که دقیقا فقط برای کارتان مناسب باشد نه چیزی بیشتر. از آنجایی که از میزتان برای انجام پروژه ها استفاده می کنید پس جا به اندازه یک لپ تاپ میتواند کافی باشد.

 

30 . در انتخاب صندلی برای دفتر کار خانگی دقت کنید

صندلی مناسب دفتر کار خانگی

ما می دانیم که مبلمان های اداری نیازی نیست بی نهایت زیبا باشند. اما شما باید راحت ترین صندلی را انتخاب کنید چون قراراست که ساعات زیادی را آنجا بگذرانید. خبر خوب این است که به راحتی می توانید صندلی ای را پیدا کنید که شبیه به صندلی ای باشه که در اداره به آن عادت داشتید. به دنبال گزینه هایی باشید که پشتی مناسبی داشته باشند تا بدنتان موقع کار آسیب نبیند.

 

در پایان باید بگوییم که با در نظر گرفتن فضای منزلتان می توانید یک دفتر کار مناسب طراحی کنید. فقط کافی است به نکته های اشاره شده در این مطلب عمل کنید تا یک دفتر کار خانگی کارآمد را چیدمان کنید.

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید