چستر چیست 1

مبل چستر چیست؟

مشخصه ظاهری مبل چستر فیلد دکمه های لمسه کاری در این نوع کاناپه  که یکی از انواع مبل راحتی محسوب می شود می باشد البته گاها ممکن است بر حسب سلیقه از این مورد صرف نظر شود. اصولا سبک این نوع مبلمان اصیل زیبایی خاص آن است که معمولا بر راحتی آن ارجعیت داده می شود. کوتاه و زاویه دار بودن سطح پشتی مبل چستر فیلد یکی از ویژگی های ظاهری جذاب و مجلل این نوع مبلمان است. تناسب این سبک از مبلمان با محیط های مختلف در دکوراسیون داخلی یکی از عوامل مهم انتخاب آنها برای لوکس نشان دادن هرفضایی می باشد.

مبل چستر چیست

لمسه مبل چیست؟

نوعی دکمه با رویه پارچه رو مبلی که برای تزیین مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. لمسه و دکمه برای زیبایی و تزیین مبل در فرو رفتگی های درون پارچه معمولا به شکل لوزی قرار داده می شود.

لمسه مبل چستر

چستر شهری واقع شده در شمال غربی انگلستان است و اولین مبلمان های چستر از منازل لردها و فروشگاه های انگلیسی در قرن هجدهم میلادی به جهان عرضه داده شده است. چرم های با کیفیت قهوه ای رنگ با دکمه دوزی های لوزی ( لمسه کاری) طرح باشکوه اولیه مبلمان چستر است. زیبایی و جذابیت مبل چستر شهرتی جهانی دارد به طوریکه در مکان های مختلفی از جمله: لابی هتل ها، سالن های زیبایی، طلا فروشی ها، مزون ها، هال و پذیرایی، کتابخانه، دفاتر کار شیک و لوکس و… کاربرد دارد. البته ناگفته نماند که به مرور زمان مبل سازان با خلاقیت و تغییراتی که در جنس پارچه و چارچوب مبل ایجاد کردند قابلیت ست کردن مبل چستر فیلد را با هر دکوراسیونی آسان تر نمودند. به طور کلی مبل چستر در دسته مبلمان کلاسیک، روستیک و راحتی قرار می گیرد.

انواع مبل چستر

 

انواع مبل چستر

مبل زیبا وباشکوه چستر در اندازه ها و سبک های مختلفی ساخته می شود اساس تفاوت این نوع مبلمان در نوع کاربرد آنها می باشد و اشتراک همه آنها در لمسه دوزی و دسته های منحنی شکلشان که رو به پایین است می باشد.

مبل چستر ترکیه

مبلی محبوب و لوکس مناسب خانه های مدرن و الهام گرفته از طرح های ایتالیایی با شکلی ایده آل. اشرافی بودن این نوع مبل با لمسه دوزی های ظریف آن به خوبی جلوه گر است.

مبل چستر کرونوس

مناسب فضاهای مدرن و لوکس با تفاوت کمی در لمسه دوزی نسبت به سایر مدل ها.

مبل چستر تختخواب شو

 

مبل چستر تختخواب شو

مبلی جدید که هم مناسب نشستن است و هم در زمان نیاز می تواند برای خوابیدن استفاده شود چرا که دارای قابلیت تبدیل به تخت خواب را دارد.

مبل چستر آدریانا

به دلیل فرم خاصی که در طراحی و ساخت دارد بسیار پرطرفدار و خواستنی می باشد.

مبل چستر ست مینیمال مدرن

با وجود اینکه مبل چسترسبکی کلاسیک و سنتی دارد اما به راحتی می تواند در دکوراسیون مینیمال سبک مدرن نیز به زیبایی جلوه نمایی کند. نور پردازی، کوسن های خاص و شیک و انتخاب رنگ مناسب جذابیت و گرمای محیط را صد چندان می کند. مبل چستر ایتالیایی از این نوع سبک پیروی می کند. تفاوت عمده مبل چستر ایتالیایی با مبل چستر فرانسوی در این است که مبل چستر ایتالیایی بسیار سبک تر از مبل چستر فرانسوی می باشد. استفاده از چوب بلوط و راش برای کلاف این مبلمان باعث تراکم و استحکام بیشتر مبلمان است که در هر دو نوع از سبک ها بکار برده شده است.

مبل چستر فرانسوی

 

مبل چستر فرانسوی

مدلی بسیار شیک و در عین حال ساده با تنوع رنگی بالا. مبل فرانسوی چستر ترکیبی از غیر رسمی و رسمی بودن مبلمان می باشد که دارای تجملات بیشتری نیز هست. در حین حال راحتی در مبل چستر فرانسوی نسبت به مبل چستر ایتالیایی بیشتر خود را نشان می دهد.

مبل چستر نیکولا

ساخته شده از چوب با کیفیت روسی با نشیمنی از جنس یورولوکس درجه یک مناسب فضاهای مختلف.

مبل چستر ست صنعتی عتیقه

چرم قهوه ای که سالها از آن برای مبل چستر استفاده شده حالتی عتیقه مانند و خاص به این نوع مبلمان می دهد. تصور همچین مبلمانی در کنار یک شومینه و دکوراسیونی از مجسمه های قدیمی، قاب عکس های لوکس و خاص و… بسیار لذت بخش است.

مبل چستر ست غیر متقارن 

یک مبل تک برای ایجاد فضایی دنج و خاص در قسمتی از محیط سالن پذیرایی یا حتی اتاق خواب انتخابی باشکوه می باشد. گاها غیر متقارن چیدن مبل چستر می تواند فضایی منحصر به فرد برایتان ایجاد نماید.

مبل چسترست  قایقی

مبل اسپرت با تنوع هر نوع پارچه رنگی در این دسته قرار می گیرد و قابلیت هماهنگی با هر نوع دکوراسیونی را دارد. مدل قایقی مبل چستر بسیار سبک با طراحی مکعبی شکل و از جمله مبل های قدیمی است و دارای چهار پایه بسیار باریک ( عموما قهوه ای یا سفید) که به صورت اریب زیر نشیمن قرار گرفته است. ابعاد مناسب این سبک مبل چستر بسیار کاربردی برای فضاهای کوچک می باشد. نام دیگر مبل چستر قایقی لیورپول است.

مبل چستر تک نفره

صندلی شیک و راحت معروف به صندلی کلوب که در رنگ های مختلف موجود می باشد. در باشگاه ها و مراکز تفریحی در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.

مبل چستر دو نفره

مبلی شبیه مبل لاوست که مناسب فضاهای کوچک است. معروف به مبل عشاق.

مبل چستر سه نفره

فضای نشیمن این مبل مناسب نشستن سه نفر است که با تنوع رنگی و جنس پارچه به راحتی می توان از آن در چیدمان سالن های بزرگ استفاده نمود.

مبل چستر صندلی راحتی کویین

ایجاد فضایی بسیار خاص و لوکس با پشتی بلندتر مناسب دکوراسیون کلاسیک. البته اگر روکش مخمل یا متان در آن استفاده شود برای دکوراسیون سبک مدرن نیز قابل استفاده می باشد.

 

مبل چستر کلاسیک

مبل چستر کلاسیک

اولین طرح مبل چستر باشوه و اصیل سبک کلاسیک است. جنس روکش اصلی این نوع مبل از چرم می باشد.

مبل چستر مکعبی

تشک مبل چستر دسته مکعبی می تواند قابل سفارش در دو حالت تشک ثابت و تشک دوبل ( دارای زیپ) باشد. جنس کلاف آن الوار صنوبر و چوب راش با بهترین جنس و کیفیت است.

مبل چستر گردون

مبل گردان رائول با پایه های فلزی یکی از طرح های مبل چستر می باشد. تک نفره های این نوع مبل قدرت چرخش 360 درجه به اطراف را دارند. فریم های استیل طلایی و نقره ایی برای این مبل قابل سفارش است.

مبل چستر ال

محبوبیت این طرح مبل چستر تناسب آن با فضاهای کوچک می باشد.

مبل شزلون

مبل شزلون چستر

قیمت کم و اشغال فضای کم از خصوصیات اصلی این نوع مبل می باشد. استراحت مقابل تلویزیون در یک دکوراسیون سبک مدرن بر روی این نوع مبا بسیار دلچسب است.

مبل چستر دسته عصایی

مبل دسته عصایی یکی از انواع مبل چپندر چستر با دسته حالت عصا مانند است که عموما از چوب ماهون و افرا و گیلاس ساخته می شود و دارای حکاکی های بسیار ظریف و پیچیده می باشد.

مبل چستر نیمه استیل

نوعی از مبلمان که چوب و پارچه کم تری در آن به کار رفته است به همین دلیل قیمت پایین تری هم نسب به دیگر انواع خود دارد. مبل چستر نیمه استیل مناسب فضاهای لوکس می باشد. اگر کمی منبت کاری در طراحی آن به کار رفته باشد این نوع مبل را مناسب دکوراسیون سبک کلاسیک می کند. حالت اشرافی بودن این نوع مبل با رنگ های طلایی و نقره ای بسیار چشمگیر است.

مبل چستر اداری

مجموعه ای از نیم ست های مبلمان چستر که مناسب  محیط های اداری و خصوصا اتاق مدیریت می باشد. تنوع رنگ و مدل این سبک مبل به راحتی می تواند تناسب لازم جهت هماهنگی با انواع فضاهای اداری را داشته باشد.

بهترین چوب مبل چستر فیلد

چوب بکار رفته در مبل چستر نسبت به دیگر انواع مبلمان کمتر است اما قطعا همان مقدار بکار رفته هم باید با کیفیت باشد. در کشور ایران کلاف مبل چستر غالبا از چوب روس و نراد است و برای نما و پایه های مبل از چوب راش یا توسکا ساخته می شود که همگی دارای استحکام بسیار بالایی می باشند.

جنس روکش مبل چستر فیلد

پارچه مخمل( پورشه، جاسمین)، مازاراتی، چرم( طبیعی و مصنوعی)، مسکو، ملیتا، کتان، میکروفایبر، پلی استر و… از انواع نوع پارچه هایی است که برای مبلمان چستر مورده استفاده قرار می گیرد. اما بهترین ، قدیمی ترین و اصیل ترین نوع پارچه برای روکش مبل چستر چرم طبیعی است که اصالت خاص این نوع مبلمان را به خوبی نشان می دهد.

فرق مبل چستر با راحتی در چیست؟

 در طراحی مبل چستر به نکات بسیار ظریفی همچون  اصول ارگونومی (دانش به کار بردن اطلاعات علمی انسان) نوجه ویژه ای شده است. زیبایی و راحتی مبل چستر این نوع مبل را در جهان بسیار محبوب کرده است.

مبل های آمریکایی راحتی با قدمت 200ساله که در بدنه آنها از چوب استفاده نمی شود نیز بین افراد بسیار پرطرفدار هستند به طوریکه بسته به نیاز افراد و سبک دکوراسیون می توان به راحتی از آنها بهره برد. ابعاد، عمق صندلی و زاویه تکیه گاه در مدل های مختلف راحتی باهم متفاوت می باشند.

نحوه چیدمان مبل چستر

چیدمان اصولی و درست مبل چسترشکوه و جلوه آن را صدها برابر می کند. یکی از بهترین مکان ها برای مبل چستر مرکز فضا( نشیمن، پذیرایی و…) می باشد.

ویژگی های ظاهری منحصربه فرد مبل چستر

  1. دسته های استوانه ای بلند
  2. اندازه و ابعاد مختلف مبل چستر
  3. راحتی فوق العاده دلنشین
  4. تناسب با انواع سبک های دکوراسیون
  5. دوخت زیبا و جذاب
  6. پشتی و تکیه گاه کوتاه
  7. طراحی طبق اصول ارگونومی

معایب مبل چستر

یکی از بزرگترین معایب مبل چستر ابعاد بزرگ آن در برخی از طراحی های این مبل است. و مسئله دیگر در صورت وجود حیوان خانگی پارچه چرم روکش مبل بسیار آسیب پذیر می باشد.

نگهداری و نظافت مبل چستر فیلد

بسته به نوع جنس پارچه روکش مبل نظافت آن متفاوت است که البته کاری سخت هم نیست خصوصا اگر جنس روکش چرم باشد به خوبی با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود و در صورت پارچه ای بودن روکش حتما از شوینده مناسب جنس پارچه استفاده نمایید.

کلام نهایی

سبک بریتانیایی مبل چستر با رویه چرم یکی از محبوبترین انتخابهای مبلمان در جهان می باشد. زیبایی ظاهری و جذابیت دلنشین این مبل یکی از دلایل مهم انتخاب آن است چرا که مبل مجلل راحتی و کلاسیک چستر هرگز از مد نمی افتد.

 


پایان مطلب


 

 

لینکهای مفید و مرتبط

 

​انواع مبلمان شهری

برای ثبت و خرید رپورتاژ آگهی لوازم خانه، با ما تماس بگیرید.

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید