pvc بهتر است یا پارکت یا سرامیک مقایسه کامل 3 کفپوش پرطرفدار 1

 

کفپوش pvc بهتر است یا پارکت یا سرامیک؟ مقایسه کامل 3 کفپوش پرطرفدار!

یکی از تصمیم‌های مهم در فرآیند طراحی داخلی خانه یا محل کار، انتخاب کفپوش مناسب است. در کنار زیبایی و جذابیت بصری و ظاهری کفپوش باید به عواملی همچون کارایی و مقاومت کفپوش در برابر رطوبت، ضربه‌ها و قابلیت تعمیر آن نیز توجه کرد. به همین دلیل انتخاب مناسب‌ترین کفپوش از بین مدل‌های متنوعی همچون کفپوش PVC، پارکت یا سرامیک ممکن است به یک چالش بزرگ تبدیل شود. در این مقاله با در نظر گرفتن فاکتور‌هایی همچون مقاومت و زیبایی به شما خواهیم گفت که کفپوش pvc بهتر است یا پارکت یا سرامیک. برای تصمیم‌گیری راحت‌تر و انتخاب بهترین کفپوش مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کفپوش pvc بهتر است یا پارکت یا سرامیک؛ بررسی مقاومت و امکان تعمیر سه کفپوش محبوب

هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای محل سکونت یا کارتان یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، مقاومت کفپوش در برابر رطوبت، ضربه و فشار و خط و خش است. در ادامه مقاومت کفپوش PVC، پارکت و سرامیک را از نظر مقاومت و امکان تعمیر بعد از بروز آسیب مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مقایسه کفپوش PVC با پارکت از نظر مقاومت در برابر رطوبت

یکی از نقاط تمایز بین کفپوش PVC و پارکت، مقاومت در برابر رطوبت است. با‌توجه‌به چوبی بودن پارکت، این پوشش کف حساسیت بیشتری نسبت به PVC در برابر رطوبت دارد. ممکن است بر اثر برخورد رطوبت، پارکت چوبی دچار تورم شود و باد کند. در‌صورت پوشاندن پارکت با چسب واکس یا لاک ضد‌آب مقاومت این کفپوش در برابر رطوبت بالا می‌رود.

در‌ مقابل PVC به‌عنوان یک پوشش کف ضد آب شناخته می‌شود و انتخاب مناسبی برای مکان‌هایی با رطوبت نسبتا بالا است. از این کفپوش حتی می‌توانید در حمام و آشپزخانه نیز استفاده کنید. با‌توجه‌به پایین بودن قیمت کفپوش پی وی سی نسبت به پارکت و مقاومت بالاترش در برابر رطوبت، پی‌ وی سی انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به پارکت به‌حساب می‌آید. البته توجه داشته باشید که اگر نصب کفپوش به درستی انجام نشود، ممکن است PVC ورم کند.

مقایسه کفپوش پی وی سی با سرامیک از نظر مقاومت در برابر ضربه و خط و خش

سرامیک و سنگ‌های ساختمانی یکی از مقاوم‌ترین و رایج‌ترین کفپوش‌ها برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی و اداری هستند. سنگ‌ها مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت، ضربه و فشار دارند. میزان مقاومت کفپوش‌های PVC نیز نسبت خط و خش بالا است و بعد از سال‌ها استفاده ممکن است آثار سایش و خراشیدگی را نشان دهد.

در‌خصوص برخورد اشیا با این دو نوع کفپوش به‌طورکلی کفپو‌ش‌های پی وی سی نسبت به سرامیک در برابر فشار و ضربه مقاوم‌تر هستند. ممکن است در‌صورت برخورد ضربه قسمتی از سرامیک ترک بخورد.

کفپوش PVC یا پارکت یا سرامیک؛ نگهداری و تعمیر کدام‌یک آسان‌تر است؟‌

کفپوش PVC مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. به همین دلیل در‌صورت کثیفی می‌توان به‌راحتی آن را با آب و کف تمیز کرد. همچنین کفپوش PVC یک سطح صاف و بدون شکاف‌ یا اتصالات چوبی دارد که نگهداری از آن را آسان‌تر می‌کند. در مقابل پارکت چوبی شکاف‌ها و اتصالاتی دارد که تبدیل به محلی برای تجمع گرد و خاک می‌شود. به‌ همین دلیل نظافت پارکت از PVC زحمت بیشتری دارد. مقاومت PVC نسبت به پارکت در برابر خراشیدگی، خط و خش و ضربه نیز بیشتر است. به‌طورکلی نگهداری از کفپوش پی وی سی نسبت به پارکت حساسیت کمتری دارد.

در‌صورت خرابی بخشی از کفپوش، تعویض کفپوش پی وی سی نسبت به پارکت ساده‌تر خواهد بود. قطعه خراب شده را می‌توانید به‌راحتی با قطعه جدید جایگزین کنید؛ اما پیدا کردن قطعه جدید برای پارکت آسیب‌دیده با‌توجه‌به طرح چوب و بافت‌ها و گره‌هایی که دارد کمی دشوار‌تر خواهد بود. این موضوع در مورد مقایسه PVC با سرامیک نیز صدق می‌کند. به دلیل یکپارچه بودن کفپوش PVC تعویض آن نسبت به سنگ‌های سرامیک آسان‌تر خواهد بود.

از نظر زیبایی و جذابیت بصری کفپوش pvc بهتر است یا پارکت یا سرامیک؟‌

سلیقه و بودجه مشتری فاکتورهای مهمی هستند که روی انتخاب نوع کفپوش تاثیر می‌گذارند. برای پاسخگویی مناسب به نیازهای مشتریان هرکدام از این کفپوش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. با‌توجه‌به سبک دکوراسیون داخلی ممکن است استفاده از کفپوش پی وی سی بهتر از پارکت باشد یا طراح انتخاب کفپوش سرامیک را به شما توصیه کند

پارکت‌ها از چوب طبیعی ساخته می‌شوند و ظاهری جذاب، گرم و دلنشین دارد. به‌ همین دلیل پارکت به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین کفپوش‌ها شناخته می‌شود. این کفپوش را می‌توانید در انواع رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره، خاکستری، نسکافه‌ای، کرم و سفید با الگوهای چوبی تهیه کنید. این کفپوش‌ها برای دکوراسیون‌های کلاسیک و روستیک بسیار مناسب هستند.

اگر محیطی که در آن زندگی می‌کنید آب‌وهوای مرطوب دارد یا بودجه محدودی دارید ما به شما انتخاب کفپوش PVC را توصیه می‌کنیم. این کفپوش‌ها از نظر طراحی و رنگ بسیار متنوع هستند؛ بنابراین برای هر سبک طراحی و سلیقه‌ای انتخاب مناسبی وجود خواهد داشت. سرامیک‌ها نیز یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین کفپوش‌ها هستند که قطعات آن‌ها در ابعاد، رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. سنگ‌ها به‌دلیل ماهیت سردی که دارند برای محیط‌هایی با آب‌وهوای گرم و دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال مناسب هستند.

تهیه کفپوش PVC و پارکت با تضمین کیفیت از لینوم فلکس

تهیه کفپوش PVC و پارکت با تضمین کیفیت از لینوم فلکس

انتخاب بین این سه کفپوش پی وی سی، پارکت و سرامیک به عوامل مختلفی همچون شرایط محیطی، محل استفاده و سلیقه و نیازهایتان بستگی دارد. در صورت بالا‌ بودن رطوبت، بهتر است کفپوش‌های پی وی سی یا سرامیک را به‌جای کفپوش‌های چوبی و پارکت انتخاب کنید. از نظر زیبایی و طبیعی بودن اما پارکت گزینه‌ محبوب‌تری محسوب می‌شود. برای جلوگیری از هرگونه مشکل و نفوذ رطوبت به زیر کفپوش مهم‌ است که نصب کفپوش‌ها توسط افراد متخصص انجام شود.

لینوم فلکس یکی از فروشگاه‌های قدیمی و معتبر در زمینه فروش انواع کفپوش PVC و پارکت است. شما می‌توانید با‌توجه‌به تنوع بالای طرح و محصول بهترین و مناسب‌ترین کفپوش را بر‌اساس بودجه، سلیقه و نیازهایتان انتخاب کنید. با مشاهده محصولات و استعلام قیمت می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی لینوم فلکس به آدرس Linumflex.com مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید