ها و خصوصیات مبلمان کلاسیک 1

ویژگی ها و خصوصیات مختلف مبلمان کلاسیک

اگر شما جزء آن گروه از کسانی هستید که بارها اسم مبل کلاسیک را شنیده اید اما اطلاعات درستی در مورد آن ندارید پیشنهاد می دهیم که مقاله پایین رو با دقت زیاد بخوانید.در این مقاله به بررسی مبل های کلاسیک و ویژگی ها و جنس آن ها و تناسب با فضای محیط خانه و چیدمان آن و مقایسه با دیگر مبلمان می پردازیم.

 

تعریف مبلمان کلاسیک

برای آن که درک خوبی از این نوع مبل داشته باشیم می بایست آن را به خوبی بشناسیم.کلاسیک صفتی است که ریشه آن از واژه لاتین کلاسیکوس “classicus” و به معنی درجه اول می باشد.در ابتدا ازعبارت کلاسیک در زمینه هنر و ادبیات استفاده می شد.آثار کلاسیک به مواردی گفته می شود که در ارتباط با شیوه های قدیمی که با زندگی در شرایط حال هماهنگ می گردند و متناسب با شرایط امروزی هم است.

 

تعریف مبلمان کلاسیک

 

زمانی که از عبارت کلاسیک استفاده می کنیم چیزی که به ذهن بسیاری از افراد می رسد قدیمی بودن کالای مورد نظر است،اما باید توجه نماییم که طرح های کلاسیک هیچ وقت قدیمی نیستند و این سبک ها الهام گرفته از ریشه ی هنرهای اصیل می باشند.به عنوان مثال فرش ایرانی یکی از سبک های کلاسیک می باشد که هیچ وقت قدیمی نمی گردد و همیشه جذابیت خاص خود را دارد و نقش های موجود در این فرش ها ریشه در هویت و فرهنگ ایران دارد.

مبلمان کلاسیک روهی هم با طراحی خاص و سنتی و با الهام گرفتن از تاریخ،جذابیت و زیبایی خاصی به خود گرفته و باعث شده که این مبلمان هویت مشخص خودش را داشته باشد.مانند مبل کلاسیک آلمانی،فرانسوی،ایتالیایی و …

این سبک مبلمان بر روی خطوط و فضاهای منحنی تاکید خاصی داشته و مبلمان کلاسیک ریزه کاری ها و پیچیدگی های بسیار ظریف و دقیقی دارد که طراحی خاص خود را می طلبد و باعث ایجاد محبوبیت خاص خود در بین خانواده های ایرانی می گردد.مبلمان کلاسیک ریشه در کشورهای اروپایی دارند و اولین طراح آن ها اروپایی ها بودند ولی بیشتر در کشورهای شرقی و غربی و خاورمیانه می توان معماری و دکوراسیون های خاص تر و جذاب تر این نوع مبلمان را مشاهده نمود.

 

برخی از ویژگی ها و خصوصیت های مبلمان کلاسیک

ظرافت مبلمان کلاسیک

مبل های کلاسیک دارای ظرافت خاص خود هستند و منظور از ظریف بودن،جنس نا مرغوب و شکننده بودن مبلمان نیست.بلکه منظور ظرافت و هنری می باشد که در طراحی آن بکار گرفته می شود.به عنوان مثال فرم کلی بدنه،رنگ و پوشش مبلمان و نیز طرح پارچه که در سرویس مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد می بایست با دقت انتخاب گردد و مبلمان هماهنگی و هارمونی خود را حفظ نماید.

 

استفاده از چوب در مبلمان کلاسیک

برای طراحی مبل های کلاسیک استفاده از چوب که به عنوان قسمتی از طبیعت برای انتقال حس و حال زندگی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم می باشد.علت آرام بخش بودن مبل های کلاسیک گرمایی است که از چوب این نوع مبلمان نشآت می گیرد.منبت های ایجاد شده بر روی چوب باعث بوجود آمدن یک فضای جذاب و زیبا و متنوع در منزل شود.

 

منبت کاری مبلمان کلاسیک

برای منبت کاری مبل های کلاسیک معمولا از پشتی های بلند که تاج های تراشیده و منبت کاری شده دارد در پشت مبلمان استفاده می گردد و با طرح ها و نقش هایی که بر روی چوب با منبت کاری ایجاد می گردد منقش می گردد.قسمت های کنده کاری شده مبلمان کلاسیک و همچنین استفاده از تشکچه ها با پارچه های سنگین و جنس مخمل از ویژگی های مهم مبل های کلاسیک می باشد.

مبلمان کلاسیک

 

کیفیت بالای مبلمان کلاسیک

بالابودن کیفیت مبلمان کلاسیک از بارزترین ویژگی های این نوع مبلمان است که باعث می گردد مدت زمان زیادی بتوان از آن ها استفاده کرد و خیالمان از طول عمر بالای این مبلمان راحت گردد.جنس چوب بکار رفته در این مدل مبلمان از دلایل اصلی طول عمر بالای آن می باشد.

 

جنس مبل کلاسیک

طرح ها و نقش های خاص که بر روی چوب این مبلمان بکار رفته است می بایست بر روی چوب باکیفیت و بادوام باشد.چوب های این مدل مبلمان معمولا از جنس  راش گرجستان می باشد.این نوع چوب در عین دوام و ماندگاری بالا قابلیت طرح پذیری و منبت کاری بالا دارد.

 

ست مبلمان کلاسیک

برای مبلمان کلاسیک معمولا قانون مشخص و خاصی برای تعداد ست آن وجود ندارد،اما به طور معمول ست این مدل مبلمان هفت نفره می باشد که غالبا از یک سه نفره،یک دو نفره و دوعدد تک نفره تشکیل می گردد که همراه با میزهای جلو مبلی عسلی و کوسن های زیبا عرضه می گردد.یکی از تفاوت های مبل استیل و کلاسیک در تعداد ست های آن ها می باشد که معمولا مبل های استیل در ست های نه نفره عرضه می گردد.

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید