8 نکته برای کاشی کاری کف 1

نحوه کاشیکاری کف

خرید کاشی‌های جدید کاری هیجان انگیز و راحت است. شما می‌توانید از انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، انتخاب‌های گوناگونی داشته باشید اما دقت کنید که خود کاشی کاری، کار راحتی نیست. قبل از شروع به کار، بایستی یک سری از نکات را بدانید تا به مشکل برنخورید و نتیجۀ نهایی باب میل شما از آب دربیاید. در این مقاله 8 نکته به شما آموزش می‌دهیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید به نتیجۀ دلخواه دست یابید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید یا می‌توانید سفارش نصب سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. برنامه ریزی برای طرح بندی و نحوۀ چیدمان کاشی‌ها:

اگر برنامه ریزی و آماده سازی درست نداشته باشید، احتمال اینکه کاشی کاری با شکست مواجه شود، زیاد است. مهم‌ترین نکته، داشتن برنامه ریزی درست است. پس مداد و کاغذ بردارید و طرح موردنظرتان را برای چیدمان کاشی‌ها، بکشید. جای بندکشی و برش کاشی‌ها را مشخص کنید تا نحوۀ چیدمان منظم و متقارن از آب دربیاید. به محل قرارگیری چارچوب در و سایر اتصالات توجه داشته باشید. بعد از اینکه طراحی مشخص شد، کاشی‌ها را روی زمین قرار دهید و ببینید که آیا طراحی‌ای که کردید، مورد قبول است یا خیر. اگر از کاشی‌های با نقش و نگارهای مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید چیدمان آن‌ها را جوری تغییر دهید تا نتیجۀ کار جذاب به نظر برسد.

 

  1. توجه به ارتفاع نهایی کار:

استفاده از چسب کاشی، سیستم گرمایش از کف و تخته‌هایی که روی زمین قرار می‌گیرند، همه و همه به ارتفاع زمین می‌افزایند و همین امر ممکن است باعث بسته نشدن در و بروز سایر مشکلات شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، بهتر است قسمت زیرین در را کمی بتراشید تا بالاتر از سطح کف کاشی شده قرار بگیرد. 

  1. کاشی‌های قدیمی را جدا کنید:

شما می‌توانید روی کاشی‌های قدیمی، کاشی‌های جدید بچسبانید اما این امر در مواردی باعث ایجاد مشکل می‌شود. پس بهتر است کاشی‌های قدیمی را از کف جدا کنید و سپس شروع به کار کنید. ممکن است سطح زیرین و کاشی‌های قدیمی صاف نباشند و باعث شوند که نتیجۀ نهایی کار تمیز از آب درنیاید و پستی و بلندی داشته باشد. پس بهترین کار این است که ابتدا کاشی‌های قدیمی را از سر جای خود خارج کنید تا با زمینی سیمانی یا تخته‌های چوبی رو به رو شوید و سپس شروع به کاشی کاری کنید.

اگر سطح زیرین کاشی‌های قدیمی، الوار چوبی بود؛ باید به یک سری نکات توجه ویژه کنید. کاشی کاری به طور مستقیم روی الوارهای چوبی اصلاً و ابداً توصیه نمی‌شود زیرا در نهایت با هر حرکتی روی کاشی، کاشی می‌شکند یا خم می‌شود. احتمال اینکه با سطح چوبی مواجه شوید، بسیار زیاد است مخصوصاً اگر خانه‌تان قدیمی باشد. اما نگران نباشید. می‌توانید از تخته‌های مخصوص کاشی کاری استفاده کنید. قبل از هرکاری این تخته‌ها را به الوارها پیچ کنید. حالا سطح موردنظر آمادۀ کاشی کاری است.

اما اگر با سطحی سیمانی مواجه شدید، چه باید کرد؟ به طور کلی سطح سیمانی برای کاشی کاری مناسب است و مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد اما قبل از شروع به کار بایستی یک سری آماده سازی انجام داد. سطوح سیمانی باید صاف و یکدست باشند و هیچ گونه ترک یا ناصافی‌ای روی آن‌ها دیده نشود. قبل از کاشی کاری، سطح را جارو بکشید و منافذ و ترک خوردگی‌ها را با مادۀ مناسب پر کنید.

کاشی کاری کف سرویس بهداشتی

  1. اطمینان از صاف بودن زمین:

قبل از شروع به کار، بایستی از صاف بودن زمین مطمئن شوید. اگر می‌توانید از مواد صاف کننده استفاده کنید و یک لایه از آن را روی زمین بریزید تا منافذ و ترک خوردگی‌ها و هرگونه ناهمواری پوشیده شود.  این مواد باعث می‌شوند که سیم‌ها و کابل‌های گرمایش از کف نیز در حین کاشی کاری آسیب نبینند.

 

  1. در نظر گرفتن فواصل:

فرقی ندارد که روی سیمان و یا چوب کاشی کاری می‌کنید، همیشه باید این احتمال را درنظر بگیرید که ممکن است کاشی‌ها در گذر زمان منقبض و یا منبسط شوند و همین امر باعث شود که بشکنند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است فواصلی را برای تغییرات اندازۀ کاشی‌ها در طی زمان، در نظر بگیرید. 

کاشی کاری کف ساختمان

  1. مواد چسبنده:

قبل از شروع به چسباندن کاشی‌ها، از نوع مادۀ مورد استفاده مطمئن شوید و دقت کنید که بهترین نوع چسب را انتخاب می‌کنید. نوع مادۀ چسبنده بستگی به نوع کاشی دارد مثلاً اگر با انواع چینی کار می‌کنید، بهتر است از بستری سیمانی برای چسباندنشان استفاده کنید. بهترین نوع ماده بایستی تا حدودی خودش را با حرکت کاشی‌ها تطابق بدهد و چسبندگی خوبی داشته باشد.

  1. ضدآب بودن:

اگر مکانی مانند سرویس‌های بهداشتی را کاشی کاری می‌کنید، بایستی از ضدآب بودن کف اطمینان حاصل و آن را درزگیری کنید. آب از درزهای بین کاشی‌های چینی می‌تواند عبور کند و به کف اتاق آسیب بزند. 

  1. انتخاب کاشی کار حرفه‌ای:

واضحاً برای کارهای محدودی مانند کاشی‌کاری دیوار پشت سینک، خودتان می‌توانید دست به کار شوید اما برای کاشی‌ کاری اتاق‌های بزرگ،‌ بهتر است از افراد حرفه‌ای کمک بخواهید. این افراد قبل از شروع به کار با شما صحبت می‌کنند و درخواست‌های شما را می‌شنوند و سپس دست به کار می‌شوند.

 

پایان مطلب


 

لینک های مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید