با انواع مدل کناف سقف مزایا و کاربرد هر کدام 1

کناف به صفحاتی یا روکش‌هایی از جنس گچ گفته می‌شود که روی سقف مکان‌های مختلفی چون محیط‌های اداری، تجاری یا منازل نصب شده و باعث زیباتر دیده شدن فضای درون منازل یا محیط‌های کاری می‌شود. کناف‌ها در طی مراحل آسانی با سرعت عمل سریعی نصب می‌شوند؛ ازاین‌رو مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند. از انواع مدل سقف کناف می‌توان به سقف کناف‌های ثابت و متحرک اشاره کرد. امروزه سقف کناف‌های مدل طرح‌دار طرفداران بسیاری دارند؛ زیرا از نظر زیبایی ظاهری در رتبه بالایی قرار گرفته‌اند. از بهترین مدل‌های سقف کناف می‌توان به کناف‌های قوسی، کناف‌های کمانی، سقف کناف با نورپردازی در حاشیه سقف و… اشاره کرد.

انواع سقف کناف

درحالت کلی سقف‌های کناف دارای دو نوع متحرک و ثابت هستند؛ اما از نظر طرح، تنوع بسیار بالایی دارند. سقف‌های کناف ثابت نیز در دو نوع ساده و طرح‌دار ساخته می‌شوند. طرح‌های ساده این کار بدون طرح هستند و سطح صاف و صیقلی دارند؛ اما سقف‌های کناف ثابت دکوراتیو(طرح‌دار) تنوع بالایی از نظر شکل ظاهری دارند و زیباتر از مدل ساده آن دیده می‌شوند. سقف‌های کناف مدل متحرک نیز با کمک یک‌سری سازه‌هایی با ظاهر شکل T ساخته می‌شوند که از نظر ظاهری بسیار زیبا و مدرن هستند. در ادامه مطالب به ویژگی‌های هرکدام از سقف‌های کناف ثابت و متحرک و انواع آن‌ها خواهیم پرداخت.

سقف کناف ثابت

پانل‌های کناف ثابت در دو نوع گچی و سیمانی ساخته می‌شوند که هردو با یکدیگر تفاوت‌هایی از نظر جنس و مقاومت دارند. فندانسیون سقف دارای پروفیل‌های فولادی با وزن سبک است برای همین می‌توان روی سقف، کناف ثابت ساده یا طرح‌دار را اجرا کرد. در سقف‌های مدل ساده باید شما طرحی هندسی را انتخاب کنید و نتیجه نهایی سطوح سقف کاذب به صورت صاف و صیقلی خواهد بود. البته اگر به دنبال مدرن دیده شدن سقف خود هستید بایستی بودجه مالی بالاتری را برای سقف کناف ثابت طرح‌دار در نظر بگیرید. برای ایجاد طرح از کناف‌های دکوراتیو استفاده می‌شود و روکش‌های گچی به صورت منحنی و در شکل‌های مختلفی روی کناف قبلی نصب می‌شوند. ویژگی‌های سقف کناف ساده و طرح‌دار به شرح زیر است: 

  • سقف کناف ساده با طرح هندسی: سقف‌های کناف ساده و بدون طرح دارای زیرسازهایی از جنس گالوانیزه هستند. زیرسازهای این مدل سقف کناف دارای مقاطع ناودانی شکل هستند که سقف کناف بعد از اتمام زیرسازی آن، به صورت دولایه با کمک پیچ‌های مخصوص روی سطح صیقلی سقف نصب می‌شوند. بعد از اتمام نصب سقف کناف ساده، درزهای بین پانل‌ها بتونه‌گیری می‌شوند و این کار باعث یکپارچه دیدن شدن ظاهر سقف می‌شود و دیگر با این کار هیچ‌گونه درز و شکافی بین قسمت‌های مختلف سقف کاذب کناف باقی نمی‌ماند.
  • سقف کناف طرح‌دار: سقف کناف طرح‌دار یا دکوراتیو از انواع مدل کناف سقف است که طرفداران بسیاری دارد. طرح‌های این کار تنوع بسیار بالایی دارند و شما قدرت انتخاب بالایی در این زمینه خواهید داشت. از انواع سقف‌های طرح‌دار پرطرفدار و رایج می‌توان به سقف‌های کنافی گنبدی شکل، سقف‌های کناف طرح‌دار با نور مخفی در حاشیه سقف، سقف‌های کاذب مدل تونلی، سقف‌های کناف با حاشیه ساده، سقف‌های کناف مدل منحنی یا قوسی و سقف‌های کناف کمانی اشاره کرد.

 

سقف کناف متحرک

 

سقف کناف متحرک

برای ساخت و نصب سقف کناف‌های مدل متحرک از سازه‌هایی با شکل و مدل T استفاده می‌شود که این سازه‌های تی‌ مانند به همراه آویزهایی روی سقف متصل می‌شوند. در انتهای کار تایل‌هایی درون شبکه کار قرار داده می‌شوند. از نمونه تایل‌های رایج برای استفاده در سقف کاذب کناف مدل متحرک می‌توان به تایل‌های فلزی، گچی، آکوستیک، پی‌وی‌سی و انواع طلق اشاره کرد

 

انواع سقف کناف در دکوراسیون داخلی خانه

انواع سقف کناف در دکوراسیون داخلی خانه

اجرای سقف کناف برای نقاط مختلف خانه چون اتاق خواب، آشپزخانه و پذیرایی باعث زیباتر دیده شدن محیط منزل و دکوراسیون آن می‌شود. شما می‌توانید باتوجه به نوع دکوراسیون منزل خود مدل‌های مختلفی از سقف کناف چون سقف‌هایی با طرح کلاسیک یا مدرن را برای سقف پذیرایی یا اتاق‌ها اجرا کنید. همچنین شما می‌توانید از سقف کناف با نورپردازی زیبایی برای سقف راهرو نیز استفاده کنید. امروزه سقف‌های کناف طرح‌دار در طرح‌های منحنی، تونلی، کمانی و قوسی برای سقف محیط پذیرایی منزل بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. امروزه طرح کمانی به همراه نورپردازی روکار یا توکار طرفداران بسیاری دارد و این طرح با نورپردازی برای محیط پذیرایی منازل بهترین انتخاب است.

سخن پایانی

سقف کناف از نظر ساختار در دو نوع متحرک و ثابت و از نظر شکل ظاهری در دو نوع ساده و طرح‌دار تقسیم‌بندی می‌شوند. سقف کناف‌های مدل ساده با هرنوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند و بهترین روش برای زیباسازی سقف منازل یا محیط کاری با قیمتی مناسب هستند. کناف سقف مدل ساده در زمان کوتاهی اجرا می‌شود. شما برای انواع مدل سقف کناف می‌توانید از نورپردازی و چراغ‌های تزئینی استفاده کنید. چراغ‌های تزئینی در سه مدل روکار، توکار و نور مخفی برای سقف کناف اجرا می‌شوند. توجه داشته باشید که سقف‌های کناف وزن بسیار سبکی دارند و از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. همچنین شما می‌توانید برای سقف کناف خود از رنگی متناسب با دکوراسیون استفاده کنید

 

 


پایان مطلب


 

 

لینکها و صفحات مرتبط با این مطلب

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید