می توان دوره های آنلاین را در رزومه مهندس عمران قرار داد 1

چگونه می توان دوره های آنلاین را در رزومه مهندس عمران قرار داد؟

تأثیر مهندسی عمران بر پیشرفت جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست. به جرئت می‌توان گفت که بدون استخدام مهندسین عمران، نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه اقتصادی در یک منطقه را داشت. هرچند نیاز بازار کار به مهندسی عمران در مناطق مختلف متفاوت است، اما فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی عمران می‌توانند شانس خوبی برای استخدام در شرکت‌های پیمانکاری یا فنی مهندسی داشته باشند.

یکی از روش‌هایی که به افزایش شانس استخدامی مهندسان عمران کمک فراوانی می‌کند، شرکت در دوره ‌های آنلاین است. این دوره ‌های آنلاین با افزایش سطح مهارت های فنی مهندسان، تأثیر مستقیمی بر افزایش شانس استخدامی کارجویان دارند. در این مقاله به بررسی نحوه نوشتن این دوره های آنلاین در رزومه مهندسی عمران خواهیم پرداخت. پس با مطالعه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی شغل مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی از حوزه‌های مهندسی با بیشترین تنوع در گرایش‌های دانشگاهی است. تمام امور عمرانی در شهرها و صنایع مختلف، باید زیر نظر مهندسان عمران انجام شوند. ساخت سدها، تونل‌ها، تقاطع‌ها، ورزشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری و ایجاد شبکه‌های فاضلاب شهری، همگی جزء اموری هستند که مهندسان عمران در انجام آن‌ها نقشی برجسته دارند. اگر به دنبال فرصت‌های استخدامی در رشته مهندسی عمران هستید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به این صفحه وب مراجعه کنید.

در ایران گرایش‌های مختلفی در رشته مهندسی عمران وجود دارد و علاقه‌مندان به این شاخه از مهندسی می‌توانند در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند. همچنین دانشگاه‌های متعددی در ایران و خارج از کشور اقدام به جذب دانشجویان در رشته مهندسی عمران می‌کنند. برخی از شرایط لازم و مهارت های فنی و حرفه ای که برای استخدام در رشته مهندسی عمران موردنیاز هستند، عبارت‌اند از:

  • آشنایی با نرم افزارهای تخصصی مهندسی عمران مانند اتوکد، Safe و ETABS

  • قدرت حل مسئله

  • مهارت در کار گروهی

  • جزئی‌نگری

  • مسئولیت‌پذیری

  • رهبری و مدیریت

  • آشنایی به زبان انگلیسی

  • حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی عمران

اهمیت نحوه نوشتن رزومه در کاریابی

یکی از مراحل بسیار مهم در یافتن شغل، تهیه و ساخت رزومه است. نحوه نوشتن رزومه تفاوت شما را با سایر متقاضیان استخدامی به‌خوبی نشان می دهد. یک رزومه حرفه ای، رزومه‌ای است که بتواند مهم‌ترین موضوعات را به شکلی شفاف، موثر و خلاصه بیان کند. این مهم‌ترین موضوعات را می‌توان مواردی دانست که برای کارفرمایان بسیار مهم هستند و درعین‌حال شرایط و ویژگی‌های متقاضی را هم نشان می‌دهند.

چنانچه به نحوه نوشتن رزومه توجهی نشود، ممکن است رزومه متقاضی در بین تعداد زیادی از رزومه‌های ارسالی برای استخدام در یک فرصت شغلی نادیده گرفته شود. این موضوع ممکن است به از دست رفتن موقعیت استخدامی موردنظر منجر شود.

همچنین توجه به نحوه نوشتن رزومه برای بیان مهم‌ترین خصوصیات متقاضیان دارای اهمیت فراوانی است. به شکلی که موارد بیان‌شده در رزومه مهندس عمران باید از نگاه کارفرمایان جذاب باشد. برای آشنایی با نحوه نوشتن رزومه و پاسخ به این سوال که: «چگونه می توان دوره های آنلاین را در رزومه مهندس عمران قرار داد؟»، در ادامه به ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با ساخت رزومه مهندسی عمران خواهیم پرداخت.

ساخت رزومه مهندسی عمران با یک رزومه ساز آنلاین

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ساخت رزومه مهندسی عمران، استفاده از یک رزومه ساز آنلاین است. از دیگر روش‌هایی که برای ساخت رزومه می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد، استفاده از نرم افزارهای ساخت رزومه است. شما می‌توانید با استفاده از این رزومه سازها، دوره های آنلاین را در رزومه خود قرار دهید.

یک رزومه ساز آنلاین یا نرم افزار ساخت رزومه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید قالب‌های ساخت رزومه را از بین موارد پیشنهادی انتخاب کنید. این قالب‌های ساخت رزومه دارای تنوع ظاهری هستند و با داشتن فرم خام رزومه، امکان ایجاد سریع رزومه را برای کاربران فراهم می‌کنند. یکی از مزایای منحصر به فرد رزومه ساز آنلاین، امکان ایجاد رزومه انگلیسی است. در یک رزومه ساز آنلاین یا نرم افزار ساخت رزومه می‌توانید بخش‌های زیر را مشاهده نمایید:

  • اطلاعات تماس کارجو

  • خلاصه رزومه

  • بخش مربوط به سابقه کاری و حرفه ای

  • مهارت های فنی

  • مدرک تحصیلی

  • علاقه‌مندی‌ها و دوره‌های آموزشی

برای کاهش هرزنامه پیشنهاد می‌کنیم تنها ایمیل رسمی خود را در بخش اطلاعات تماس قرار دهید. اگرچه بخش‌هایی مانند سابقه کاری، مهارت های فنی و مدرک تحصیلی دارای اهمیت فراوانی در یک رزومه مهندسی عمران هستند، اما بخش مربوط به دوره‌های آموزشی هم که می‌تواند شامل دوره های آنلاین باشد، در استخدام کارجویان تأثیرگذار است.

اگر می‌خواهید بدون توصیه نامه و تنها با استفاده از مهارت‌های رزومه‌ نویسی نظر کارفرمایان را به خود جلب نمایید، بهتر است با نحوه بیان دوره های آنلاین در رزومه آشنا شوید. در ادامه توضیحات بیشتری را در این زمینه ارائه می‌دهیم.

نحوه بیان دوره های آنلاین در یک رزومه

یکی از محبوب‌ترین نوع دوره‌های آموزشی، دوره های آنلاین است که به دلایلی مانند سرعت آموزش مطالب و دسترسی آسان به مباحث آموزشی، طرفداران زیادی دارد. از مزایای ذکر دوره های آنلاین در رزومه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دوره‌ها تمایل کارجو برای یادگیری مداوم را نشان می دهد؛

  • دوره های آنلاین می‌توانند ارزش رزومه شما را افزایش دهند؛

  • این دوره‌ها معمولا مهارت های فنی شما را به کارفرمایان نشان می دهد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها باید به برخی از دوره های آنلاین که می‌توانند ارزشی را به رزومه شما اضافه نمایند، در رزومه خود اشاره کنید. زمانی که یک دوره آنلاین مواردی مانند ارتباط موضوع دوره با موقعیت شغلی و مهارت های فنی شما را نشان می‌ دهد، می‌تواند در رزومه شما مورداستفاده قرار گیرد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از ذکر دوره های آنلاین که دارای مدت‌زمان بسیار کمی بوده‌اند خودداری کنید. برای بیان دوره های آنلاین در رزومه مهندسی عمران می‌توانید مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  1. دوره های آنلاین مرتبط با موقعیت شغلی را انتخاب کنید. حداکثر 2 مورد از مرتبط‌ترین دوره‌ های آنلاین را در رزومه خود بیان کنید.

  2. دوره های آنلاین را در محل مناسبی در رزومه قرار دهید. این دوره‌ های آنلاین می‌توانند در بخش‌های مختلفی مانند بخش مربوط به مدرک تحصیلی یا بخش گواهینامه‌ها بیان شوند.

  3. نام دوره های آنلاین و عنوان موسسه یا شخص برگزارکننده این دوره‌ها را ذکر نمایید.

  4. تاریخ اتمام دوره های آنلاین را در رزومه بیان کنید.

  5. به 3 مورد از مهم‌ترین موضوعات آموزشی دوره اشاره کنید.

چنانچه دوره های آنلاین در ارتباط با اخذ یک مدرک تحصیلی از یک موسسه آموزشی معتبر هستند، می‌توانید آن‌ها را در بخش مربوط به مدرک تحصیلی بیان نمایید. اگر در دوره‌های آموزشی متعددی شرکت کرده‌اید، می‌توانید دوره های آنلاین را در بخش جداگانه‌ای از رزومه قرار دهید. 

همچنین اگر شغل خود را تغییر داده و برای افزایش مهارت های فنی در دوره های آنلاین شرکت کرده‌اید، اختصاص بخش جداگانه به این دوره‌ها می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله این پرسش را مطرح کردیم که: «چگونه می توان دوره های آنلاین را در رزومه مهندس عمران قرار داد؟». همچنین با معرفی رشته مهندسی عمران و مهارت‌های لازم برای استخدام و کار در این حرفه، اهمیت نحوه نوشتن رزومه را برای کاریابی مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه با ارائه راهنمایی‌های لازم برای ساخت رزومه با استفاده از یک رزومه ساز آنلاین، به پرسش مطرح‌شده در این مطلب پاسخ دادیم.

 


پایان مطلب 


لینک های مفید و مرتبط با این مطلب 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید