پارتیشن دکوراتیو 1

پارتیشن دکوراتیو – پارتیشن خانگی

 به منظور شناخت بهتر پارتیشن دکوراتیو ابتدای امر لازم است با تعریف پارتیشن آشنا شویم.

پارتیشن چیست؟

پارتیشن در واقع همان دیوار است البته از نوع سبک آن. پارتیشن ها بهترین جدا کننده ها خصوصا در فضاهایی که پلان باز دارند می باشند. بد نیست بدانیم که پارتیشن ها فقط مخصوص منازل نیستند به طوریکه از انواع پارتیشن دکوراتیو می توان در دکوراسیون دفتر کار هم بهره برد. امروزه پارتیشن دکوراتیو یکی از المان های مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. بنابراین انتخاب درست و اصولی پارتیشن دکوراتیو از لحاظ جنس، رنگ و… نکته ی حائز اهمیتی به حساب می آید.

در هنگام خرید پارتیشن اداری و یا پارتیشن دکوراتیو برای منزل، جهت جدا کردن فضا می توانید از انواع مدل پرده نیز کمک بگیرید. چرا که تقسیم کننده ی فضا و قسمتی از تزیینات محیط می باشد. (قیمت پارتیشن اداری)

این دیوار جدا کننده ی جذاب به دلیل تنوع در انواع متریال ها انتخاب شایسته ای برای هال و پذیرایی منازل محسوب می شود.

 

پارتیشن دکوراتیو

 

پارتیشن دکوراتیو منزل

نحوه ی چیدمان منزل بیانگر سلیقه و شیوه ی زندگی ما می باشد. با ورود پارتیشن ها به دکوراسیون داخلی محیط های مختلف(مسکونی، اداری،…) ارتباط و جداسازی بین بخش های خصوصی و عمومی شکل تازه ای به خود گرفت.

با حضور پارتیشن های دکوراتیو به منازل امکان تفکیک خیلی از فضاهای داخلی در خانه امکان پذیر و حتی لوکس شد. گاهی یک آپارتمان چنان کوچک است که برای جداسازی قسمتی از خانه امکان دیوار کشی یا استفاده از در نمی باشد یا آپارتمان چنان بزرگ و با پلان باز طراحی شده است که حریم های خصوصی اعضای خانواده از دست رفته و حفظ فضای خصوصی و آرامش روح و روان آنها باید در اولویت کار قرار بگیرد.

زیبایی، هزینه ی مناسب، طرح و رنگهای دلخواه پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی منزل آنها را به پرکاربرد ترین و بهترین گزینه برای انتخاب و ایجاد فضاهای مستقل تبدیل کرده است.

 

پارتیشن دکوراتیو

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع پارتیشن از نظر جنس، مکانیسم عملکرد، طرح های پارتیشن و کاربرد و مزایای پارتیشن دکوراتیو آشنا کنیم.

 

کاربردهای پارتیشن دکوراتیو

پارتیشن دکوراتیو

 

برای ایجاد تقسیم بندی انواع فضا ها مثل منزل، اداره، بیمارستان، سالنهای آرایشی و حتی ورزشی و… براحتی می توانید از انواع پارتیشن های دکوراتیو  هم به منظور زیبایی فضا و هم برای کمک به  رفع کمبود فضا( مثلا: پارتیشن به منظور استفاده ی کتابخانه و انواع اکسسوری ها )بهره ببرید.

جداسازی فضاهای مشترکی مانند: فضای مشترک نهار خوری با آشپزخانه یا نشیمن، فضای مشترک اتاق خواب و مطالعه، فضای مشترک راهرو و نشیمن یا حتی درب ورودی و… به آسانی و زیبایی با کمک انواع پارتیشن های دکوراتیو قابل دستیابی می باشد.

مطلب پیشنهادی : آشنایی با اکسسوری اتاق خواب

 

انواع پارتیشن دکوراتیو از نظر جنس

همان طور که در ابتدا مطرح نمودیم پارتیشن های دکوراتیو از متریال های مختلف و حتی تلفیقی از لحاظ جنس آنها رایج می باشند که در ادامه با این آنها آشنا خواهیم شد.

پارتیشن شیشه ای دکوراتیو

 

پارتیشن شیشه ای دکوراتیو

محبوبیت و جذابیت این نوع پارتیشن باعث شده که حتی در مراکز تجاری به صورت تک جداره یا دو جداره هم مورد توجه خاصی قرار بگیرد. طراحی این سبک پارتیشن دکوراتیو توسط شیشه سکوریت قابل اجرا می باشد. شیشه ها می توانند دارای نقش و نگار باشند. این سبک کاری برای روشن سازی فضا و انتقال نور بسیار کاربردی و ایده آل است. لازم به ذکر است که نوع مواج آن به منظور جداسازی فضای حمام شیشه ای در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. تمیز نمودن این پارتیشن بسیار آسان می باشد.

پارتیشن دکوراتیو چوبی

 

پارتیشن دکوراتیو چوبی

برای گرما بخشیدن به محیط و حفظ فضای طبیعی استفاده از پارتیشن چوبی با ظاهری کلاسیک و مدرن انتخاب زیبایی می باشد. البته لازم به ذکر است که رنگ سفید آن طرفدارن بیشتری را داراست. این پارتیشن براحتی می تواند وزن میز آرایشی یا کنسول و آینه را تحمل نماید. ساختی آسان دارد اما متاسفانه در برابر آتش، آفات، و صدا مقاومت بالایی ندارد.

پارتیشن دکوراتیو فلزی

 

پارتیشن دکوراتیو فلزی

اصالت، خلاقیت و منحصر به فرد بودن این سبک پارتیشن بسیار مورد توجه می باشد. ضد حریق، نازک، سبک، قابل شستشو و ماندگار بودن از جمله خصوصیات این نوع پارتیشن است. پارتیشن فلزی در اصل زیر مجموعه ای از پار تیشن های سی ان سی می باشند. خوشبختانه یکی از مزایای عالی این نوع پارتیشن لاکچری انتخاب رنگ دلخواه برای آن است.

پارتیشن دکوراتیو اکریلیک

شکل، اندازه  و طرح های متنوع این سبک کاری ایده ای مدرن و جذاب را به شما هدیه می دهد. استفاده ی پرکاربرد این نوع پارتیشن بیشتر در فضاهای رستوران و کافه ها است. گرچه برای جداسازی اتاق مطالعه یا حتی اتاق خواب هم بسیار گزینه ی مناسبی به حساب می آید.

 

مطلب پیشنهادی : اصول طراحی کافه

 

پارتیشن دکوراتیو آجری

آجرهای روی هم چیده شده که توسط دوغاب سیمان به هم متصل می شوند یکی از انواع شیک و محبوب پارتیشن دکوراتیو هستند. دوام بالا، ضد حریق، ضد آب از جمله مزایای این نوع پارتیشن می باشد.

پارتیشن دکوراتیو گیاهی

 

پارتیشن دکوراتیو گیاهی

جذابیت این نوع پارتیشن به دلیل طبیعی بودن آن می باشد. انواع گیاهان طبیعی را تصور کنید که با زیبایی شگرف خود سوار بر یک اسکلت چوبی یا فلزی هم فضای دکوراسیون شما را زینت بخشند و هم این که به عنوان یک تقسیم کننده ی دلفریب شما را در طراحی محیط مورد نظرتان یاری رسانند. استفاده از این سبک کاری در فضاهای باز و حتی پنت هاوس ها بسیار زیبا و شکیل می باشد.

پارتیشن دکوراتیو ریسمانی

ایجاد فضای خصوصی با کمک این پارتیشن بسیار آسان و شیک می باشد.

پارتیشن دکوراتیو پرده ای یا پارچه ای

 

پارتیشن پارچه ای

جنس این نوع پارتیشن از پارچه های متنوع  در طرح ها و رنگ های مختلف انتخاب می شود. کاربرد اصلی آن در سالن های زیبایی، مطب ها ، سالن های ورزشی، استخر ها و… می باشد. شستشو و نصب راحت و قیمت ارزان این نوع پارتیشن در انتخاب آن بسیار خودنمایی می کند.

پارتیشن دکوراتیو معلق

سبکی مدرن  و لوکس در انواع پارتیشنها به حساب می آید. این نوع پارتیشن می تواند از انواع متریال های پارتیشنی کمک بگیرد تا محبوبیت خود را چندبرابر کند.

به دلیل معلق بودن گزینه ی بسیار مناسبی برای فضاهایی مانند: کتابخانه ها، ادارات، واحدهای مسکونی کوچک و کم فضا، هتل ها، باغ ها، مطب ها و سالن های زیبایی می باشد.

پارتیشن دکوراتیو کشویی یا ریلی

این نوع پارتیشن قابلیت نصب در هرقسمت از فضا را که بخواهید دارد. روی یک ریل به سادگی نصب خواهد شد و هر زمان که دیگر نیاز به تفکیک فضا را نداشتید و تمایل داشتید که مجددا فضا یکپارچه شود با جمع کردن این پارتیشن به راحتی به مقصود خود خواهید رسید.

پارتیشن چرخشی یا نواری

به منظور ایجاد سایه روشن در محیط می توانید از پارتیشن های میله ای کمک بگیرید. تفکیک کننده های چرخشی در واقع دیواره های نسبتا سبک میله ای هستند که قابلیت چرخیدن روی محور خود را دارند.

پارتیشن دکوراتیو تاشو یا آکاردئونی

انتخاب این سبک پارتیشن بسیار ایده آل و فوق العاده است. چرا که صفحه های متحرک نصب شده بر روی لولا ها به سادگی حرکت می کنند. بنابراین انتخاب این پارتیشن به عنوان یک پارتیشن موقت کاریست عاقلانه و زیرکانه.

پارتیشن بلوک سفالی

این پارتیشن از مواد تراکوتا و خاک رس به صورت توخالی یا یکسره تشکیل شده است.

عایق صدا و حریق می باشد اما متاسفانه از ماندگاری و دوام بالا برخوردار نمی باشد.

پارتیشن دکوراتیو پانچ یا شبکه ای

اگر قصد از بین بردن ارتباط کامل چشمی و بصری را ندارید پارتیشن های شبکه ای بهترین انتخاب می باشند. چرا که فضای خالی بین آنها  که معمولا طبق الگوی خاصی طراحی و نصب شده اند علاوه بر حفظ ارتباط بصری، روشنایی فضا را هم از بین نمی برند.

پارتیشن دکوراتیو آلومینیومی

پارتیشنی محکم و مقاوم به دلیل ترکیب با متریال های دیگر است که فریم های اصلی آن از جنس آلومینیوم ساخته شده اند.

پارتیشن دکوراتیو گچی

برای جداسازی فضا فقط با یک تیغه ی گچی استفاده از این پارتیشن امکان پذیر می باشد. این نوع پارتیشن معمولا از جنس و رنگ دیوار اما با ضخامت کمتری انتخاب و اجرا می شود. طرح های این سبک کاری می تواند ساده، مشبک و توخالی باشد.

پارتیشن دکوراتیو پی وی سی

مزیت اصلی این نوع پارتیشن دکوراتیو ضد آب بودن آن است. به همین دلیل بهترین گزینه ی انتخابی برای استخرها و سرویس های بهداشتی می باشد. از لحاظ طرح و رنگ نیز محدودیتی ندارد.

مزایا ی پارتیشن دکوراتیو

1. انتخابی ایده آل و مناسب به منظور تفکیک کردن همه ی مکان ها

2. جا به جایی راحت

3. وزن سبک

4. تنوع در جنس و مصالح

5. نصب آسان

6. نصب نورپردازی

7. قیمت مناسب و معقول

8. افزایش زیبایی در فضا

9. نظم بخشی  و ایجاد حریم خصوصی در همه ی قسمتهای باز و بزرگ

10. آسانی در نظافت

 

انواع پارتیشن دکوراتیو بر اساس مکانیزم عملکرد آنها

ازنظر عملکرد پارتیشن ها به دو دسته  تقسیم می شوند:

  • ثابت یا صلب: به سقف و کف متصل می باشد و قابل حرکت نیست.
  • متحرک: قابلیت جابه جایی را به آسانی به کاربر خود می دهد.

 

طرح های پارتیشن دکوراتیو

1. طرح الهام گرفته از طبیعت

پرندگان، گیاهان و درختان و گلهایی که بیشتر می توان بر روی پارتیشن های پارچه ای و فلزی پیاده سازی نمود.

2. طرح های سنتی

شیشه های رنگی قابل اجرا بر روی پارتیشن های چوبی

3. طرح هایی منطبق با اشکال هندسی

اجرای متنوع اشکال هندسی بر روی پارتیشن های پی وی سی، چوبی، فلزی و گچی.

سخن پایانی

به منظور پیکر بندی و ساماندهی به فضاهای باز در معماری های امروزی پارتیشن های دکوراتیو از هر نظر انتخابی خلاقانه و زیرکانه به حساب می آیند. تنوع جنس، طرح و رنگ به راحتی می تواند هماهنگی لازم بین انتخاب پارتیشن و متریال های موجود در محیط را برای شما به ارمغان آورد. با دانستن اصول و نکات صحیح چیدمان و بهره گرفتن از سلیقه ی شخصی خود به راحتی می توانید فضایی ایده آل و شیک بیافرینید.

برای ایجاد تقسیم بندی انواع فضا ها مثل منزل، اداره، بیمارستان، سالنهای آرایشی و حتی ورزشی و… براحتی می توانید از انواع پارتیشن های دکوراتیو  هم به منظور زیبایی فضا و هم برای کمک به  رفع کمبود فضا( مثلا: پارتیشن به منظور استفاده ی کتابخانه و انواع اکسسوری ها )بهره ببرید.

جداسازی فضاهای مشترکی مانند: فضای مشترک نهار خوری با آشپزخانه یا نشیمن، فضای مشترک اتاق خواب و مطالعه، فضای مشترک راهرو و نشیمن یا حتی درب ورودی و… به آسانی و زیبایی با کمک انواع پارتیشن های دکوراتیو قابل دستیابی می باشد.

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید