اکسسوری(لوازم) اتاق خواب

قبل از آشنایی با انواع اکسسوری اتاق خواب به معرفی اکسسوری می یردازیم. اکسسوری به وسایل جانبی و کمکی گفته می شود که بیشتر جنبه تزییناتی و زیباسازی را به عهده دارد. اتاق خواب مکانیست برای استراحت و آرامش. بعد از یک روز پرکار و شلوغ نیاز به دوباره شارژ شدن امریست ضروری و لازم.

هرآنچه در اتاق خواب قرار داده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد کاملا بر سطح انرژی جسمی و روحی و روانی ما مستقیما تاثیرگزار می باشد حتی انواع کالای خواب ( از لحاظ جنس، رنگ و… )روح و جسم ما را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

بنابراین دقت در انتخاب اکسسوری اتاق خواب مانند پارتیشن دکوراتیو، تخت خواب و روتختی، میز آرایش، فرش  یا قالیچه، گل و گلدان، شمع، ساعت دیواری و رومیزی ، آینه، استیکرهای چسبان، مبلمان اتاق خواب، کوسن، کتابخانه، پرده، لوستر، چراغ خواب، نورپردازی، انواع تابلو تزیینی و… با رنگ های آرام بخش و طرح های مناسب ظاهری کاملا متفاوت به اتاق خواب شما خواهد داد.

 

لینک پیشنهادی: خرید عمده شال مبل

 

اولین نکته مهم برای انتخاب اکسسوری اتاق خواب سلیقه شخصی شما و حفظ آرامشتان است که در کنار بودجه انتخابیتان همراه با در نظر گرفتن دیگر مسایل طراحی و پالت رنگی می تواند هارمونی لازم بین تمام وسایل و متریال های انتخابی را به خوبی نمایان کند و لذت یک اتاق خواب زیبا و شیک را به شما هدیه دهد. در نظر داشته باشید که در انتخاب اکسسوری برای دکوراسیون اتاق نوزاد علاوه بر سلیقه و احتیاجات حتما مسائل امنیتی و بهداشتی نوزاد رعایت شود.

 

اکسسوری اتاق خواب

انواع اکسسوری اتاق خواب

 

گیاهان در اتاق خواب

 

گیاهان در اتاق خواب

حس آرامش بخش  و رنگ سبز گیاهان و طراوت و سرزندگی که می توانند به ما ارزانی دارند خصوصا در فضای اتاق خواب حسی وصف ناپذیر است. استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی(پوتوس،بامبو،اسطوخدوس،آلوءورا ، سرخس بوستون و… )در اتاق خواب به بهبود هوا و حتی ظاهر منحصر به فرد اتاق خواب بسیار کمک می کند. تولید اکسیژن در شب و تصفیه هوای اتاق خواب مخصوصا اگر اتاق خواب پنجره نداشته باشد و یا اتاق خواب مستر باشد بسیار مفید خواهد بود.نفس کشیدن در اتاق خوابی که گیاهان زیبا و پرطراوت آن را زیبنده کرده حسی لذت بخش و سرشار از انرژی دارد. حتی استفاده از گل های خوش عطر و بو هم جلوه ی زیبا و دلنوازی به اتاق خواب می دهد. جلوه گری شکوفه های رنگی یک گل خاص در محیط سرشار از آرامش اتاق خواب حال و هوای فضا را به طور کلی تغییر خواهد داد مخصوصا اگر سبک دکوراسیون اتاق خواب شما سبک بوهو باشد.

 

لینک پیشنهادی: چنانچه در زمینه واردات لوازم دکوری فعالیت دارید، با ما تماس بگیرید.

 

گلدان و گل در اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب با یک گلدان سرامیکی یا سنگی یا شیشه ای رنگی در ابعاد مختلف و هماهنگ با دیگر اکسسوری های اتاق خواب نتیجه ای شگفت انگیز دربر دارد. در سبک روستیک و وینتیج کافیست یک گلدان زیبا را با گل پامپاس جلوه بیشتر یببخشید و لذت قرار دادن آن را در اتاق خوابتان صد چندان نمایید.

شال تخت خواب در اتاق خواب

این اکسسوری زیبا و جذابی که خیلی ها از آن غافلند یک عنصر تزیینی خاص و ظریف که در صورت انتخاب درست با دیگر اجزای تخت مثل کوسن و روتختی نتیجه ای حرفه ای و لوکس به شما می دهد.

 

مطلب پیشنهادی : کاربرد شال مبل در دکوراسیون داخلی

 

تخت خواب و پاتختی اتاق خواب

 

پاتختی اتاق خواب

باتوجه به آپارتمان نشینی این روزها و کوچک شدن ابعاد اتاق ها در درجه اول زمان انتخاب تخت خواب حتما سایز اتاق خواب را در نظر داشته باشید. سعی کنید تخت خواب را طوری در اتاق قرار دهید که راه رفتن در دوطرف تخت برایتان امکان پذیر باشد. قرار دادن تخت خواب جلوی درب ورودی اتاق؛ کاری اصولی نیست.

انتخاب تشک مناسب که شب را با آرامش و راحتی روی آن استراحت کنید هم مسئله مهمی دیگریست که باید مورد توجه قرار گیرد. قرار دادن پاتختی در دو طرف تخت خواب شخصیت خاصی به اتاق و حتی تخت خواب شما می بخشد.

 

جهت خرید عمده اکسسوری منزل مورد نیازت، سری به بازار عمده فروشی سایت بسپار بزن، شاید بتونی محصول مورد نیازت رو اینجا پیدا کنی

 

روتختی اتاق خواب

 

روتختی اتاق خواب

جنس، طرح و رنگ(مکمل یا متضاد با دیگر اکسسوری ها) روتختی می تواند شکوه خاصی را به اتاق خواب شما دهد. بعد از آنکه سبک دکوراسیون اتاق خواب (سبک مینیمال، سبک کلاسیک ، سبک مدرن و…)خود را انتخاب و چیدمان کردید و نوبت به انتخاب روتختی رسید حتما جزییات اتاق خواب و حتی رنگ دیوارها را هم مد نظر بگیرید. چراکه کوچکترین اشتباه در انتخاب چه از لحاظ متریال چه از لحاظ طرح و رنگ می تواند نتیجه ای کاملا برعکس آنچه می خواهید به شما بدهد و به جای حس آرامش شما را دچار آشفتگی فکری و روحی کند و نظم ذهنتان را کاملا برهم بزند. سادگی در طرح و رنگ در لوکس دیده شدن اتاق خواب بسیار تاثیرگزار است.

مراقب تغییر فصل ها باشید و ست روتختی خود را با توجه به این موضوع در نظر بگیرید.

نکته: در دکوراسیون اتاق کودک حتما روحیات کودک خود را مدنظر بگیرید چراکه روحیه و شخصیت هرکودک چه دختر و چه پسر منحصر به فرد و متعلق به خود آن کودک فقط می باشد.

رنگ دیوارها یا دیوارپوش در اتاق خواب

انتخاب رنگ دیوار یا کاغذ دیواری برای اتاق خواب یا حتی در بعضی موارد دیوارپوش پارچه ای در ایجاد فضایی دنج و لطیف بسیار چشمگیر و چشم نواز است. رنگ سفید، آبی و صورتی ملایم و… برای دیوار اتاق خواب یا کاغذ دیواری فقط در یک سمت از دیوار حالت خاصی به فضای اتاق خواب خواهد داد. البته در نظر گرفتن الگو و سبک اتاق خواب اهمیت بالایی دارد مثلا: اگر دوست دارید اتاق خواب شما سبک الگوی ایتالیایی داشته باشد از رنگ های طلایی، خاکی، سبز زیتونی، قهوه ای مایل به آجری و قرمز و… کمک بگیرید.

 

پاف در اتاق خواب

 

پاف اتاق خواب

اتاق خوابی راحت و شیک با قرار دادن یک پاف زیبا با جنس های مختلف ( کنفی، چرمی، پارچه ای و…) و ابعاد متفاوتی مثل مربع یا گرد جلوی مبل تک نفره برای استراحت در اتاق یا حتی اگر فضای اتاق خوابتان برای یک مبل تک نفره هم جا ندارد با قرار دادن یک پاف مناسب در انواع طرح ها و رنگ های درخشان و لطیف در گوشه ای از اتاق زیبایی اتاق را چشمگیرتر کنید.

 

نورپردازی، لوستر و ریسه در اتاق خواب

 

نورپردازی اتاق خواب

وجود چند منبع نوری و نورهای مخفی در اتاق خواب مانند: چراغ خواب، آباژور، ریسه های نوری، چراغ های سقفی(ال ای دی) و… در جذابیت و زیبایی اتاق تاثیر چشمگیری دارد. لوستر را با توجه به ابعاد اتاق و میزان نور مورد نیاز و همچنین سبک دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید. هدف از آویزان کردن لوستر در اتاق فقط روشنایی نیست جلوه و زیبایی که لوستر به اتاق خواب هم می بخشد بسیار مهم می باشد. در سبک دکوراسیون وینتیج نصب یک لوستر سنگی زیبا غوغا می کند. یا مثلا: یک تابلو هنری و دلفریب یا یک سری از عکسهای دلخواهتان را روی یکی از دیوارهای اتاق خوابتان نصب کنید و بالای آن را یا به کمک ریسه نوری یا با یک نور متمرکز نقطه ای رومانتیک تر جلوه دهید اینگونه خشکی فضا را هم از بین برده اید. نصب ریسه اطراف آینه، میز آرایشی، تخت خواب، شلف دیواری و… به صورت خطی یا نامنظم حالتی رویایی و لوکس به فضای اتاق خواب می دهد.

 

صندلی و مبلمان اتاق خواب

 

مبلمان اتاق خواب

وجود یک صندلی( بدون دسته، کوکتل، راکی ، لاوست و…) و یا یک مبل تک نفره در اتاق  خواب علاوه بر استفاده جلوه  زیبا و خاص به اتاق می بخشد. مدل مبلمان اتاق خواب بستگی به سبک دکوراسیون اتاق دارد. برای سبک مینیمال و مدرن انتخاب مبلمان پایه چوبی یا فلزی و برای سبک کلاسیک و سلطنتی انتخاب مبلمان استیل یا مبل چستر ترک بسیار ایده آل می باشد. پارچه مبل اتاق خواب می تواند مکمل یا متضاد روتختی، پرده، کوسن و یا یکی از آیتمهای موجود در اتاق خواب مثل آباژور، تابلو تزیینی و… باشد.

 

مطلب پیشنهادی : معرفی انواع مبل چستر

 

سبدهای نظم دهنده در اتاق خواب

وجود سبدهای چوبی در اتاق خواب برای نگهداری و ذخیره سازی لباس، وسایل اضافی مانند مجله، دمپایی و… عملکرد جالبی دارد.

 

میز آرایش در اتاق خواب

 

میز آرایش اتاق خواب

اگر فضای اتاق خواب امکان گذاشتن یک میز آرایشی را به شما می دهد پس از این مورد عالی غافل نشوید و روی دارور خود را البته به صورت منظم و محدود با تعدادی از وسایل آرایشی و لاک های رنگی و عطرهایتان زینت بیشتری دهید.

تابلو  تزیینی و هنری در اتاق خواب

آثار هنری می تواند در روحیه شما نقش بسزایی داشته باشد. یک تابلو  نصب شده ی دلخواه از یک منظره لذت بخش یا تصویری آرام بخش و یا حتی عکسی از خود شما بر روی دیوار روبروی تختتان را تصور کنید که هر روز صبح زمانی که بیدار می شوید با آن مواجه می شوید و روزی پرانرژی و شاداب را آغاز می کنید.

ترفند

برای داشتن یک اتاق خواب فوق لاکچری و منحصر به فرد می توانید یکی از لباس های مورد علاقه تان که خاطره ای زیبا از آن دارید( لباس عروس، کت شلوار دامادی) در گوشه ای دنج از اتاق خوابتان به  کمک چوب لباسی های مخصوص و زیبا به نمایش بگذارید. امروزه  بسیار مد شده است که اگر فضای اتاق خواب مناسب این امر باشد و باعث شلختگی و شلوغی اتاق خواب نشود از انواع جالباسی های شیک و مدرن فلزی یا چوبی با نقوش ساده برای آویزان کردن لباس ها ی رنگی و زیبا در اتاق استفاده می کنند.

کوسن در اتاق خواب

با کمی خلاقیت و سلیقه می توانید چیدمان حرفه ای از انواع کوسن های متنوع در طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلف و هماهنگ با سرویس خواب و روتختیتان بکار ببرید و فضای دلفریبی به وجود آورید.

 

پرده در اتاق خواب

 

پرده اتاق خواب

با توجه به شرایط نوری و آب هوای محل سکونت خود و هدفی که از نصب پرده در اتاق خواب دارید باید سعی کنید که پرده ایده آلتان را خریداری و نصب کنید. اگر پنجره اتاق خواب شما طوریست که مشرف به جایی است که نمی توانید پرده ها را کنار بزنید به ناچار باید از پرده های دکوراتیو و شالهای کشیده شده روی پرده استفاده کنید اما اگر منظره زیبا و یا آزادی روبروی پنجره اتاق خوابتان هست و شما براحتی می توانید از این فضای باز و آزاد لذت ببرید یک پرده توری و حریر فضایی بسیار رویایی را به شما خواهد داد و البته به منظور حفظ آرامش خواب شب می توانید شال پرده را کاملا بکشید و اینگونه نور اتاق خواب را کم نمایید تا خوابی راحت داشته باشید.

دیوار کوب در اتاق خواب

جسارت به خرج دهید و از انواع دیوارکوب های مکرومه، سرامیکی، چینی و میناکاری و… روی دیوار اتاق خواب استفاده کنید اما حواستان باشد زیاده روی نکنید تا شلوغی فضا خوابتان را آشفته نکند.

کنسول در اتاق خواب

وجود یک کنسول در اتاق خواب اگر فضا برای قرار دادن آن باشد صرفا جنبه ی تزیینی دارد چرا که می توان روی آن آینه نصب کرد یا از انواع شمع ها و کتاب های دکوراتیو و گلدان و… استفاده کرد. اگر کنسول دارای کشو باشد علاوه بر جنبه ی تزیینی می تواند فضایی مناسب برای قرار دادن وسایل اضافی باشد.

شمع در اتاق خواب

یک عنصر هنری زیبا و مورد پسند که برای ایجاد فضایی رویایی و رمانتیک انتخابی بی نظیر می باشد. در دنیای مدرن امروزی وجود انواع طرح و رنگ های متنوع از شمع حتی به شکل مجسمه دست ما را برای تزیین و دکور اتاق خواب براحتی باز گذاشته است. شمعدانهای برنج یا برنز را با شمع های زیبا آذین کنید و در اتاق خواب سبک روستیک یا فارم هوم قرار دهید و از این اتاق خواب لوکس و مجلل لذت ببرید.

 

آینه در اتاق خواب

 

آینه اتاق خواب

یک اکسسوری جذاب در اتاق خواب و بهتر از آن در اتاق لباس(dressing room) یک آینه تمام قد می باشد( البته طبق علم فنگشویی وجود آینه در اتاق خواب بهتر است دارای درب باشد تا شب ها هنگام خواب بتوانید درب آن را ببندید).

آینه تمام قد می تواند دارای پایه باشد و روی زمین قرار بگیرد یا اگر سایز اتاق این اجازه را به شما نمی دهد می توان آینه را روی دیوار نصب کرد.

فرش و قالیچه در اتاق خواب

اصالت یک اتاق خواب شیک را با انتخاب یک فرش یا قالیچه ی مناسب با دیگر اکسسوری ها و سبک دکوراسیون اتاق خواب خود تمام کنید. انواع فرش ها و قالیچه ها با رنگ و طرحهای متنوع سنتی و فانتزی زیبایی بیشتری در اتاق خواب به رختان خواهد کشید.

اکسسوری اتاق خواب دخترانه

روحیه لطیف و ظریف دخترانه را با قرار دادن فرش فانتزی، روتختی به رنگ های ملایم آبی یا صورتی، مبلمان و تخت خواب ظریف و زیبا با طرح های دخترانه و رنگ های شاد، پرده حریرسفید برای پنجره و حتی برای اطراف تخت خواب ویا حتی کاغذ دیواری طرح دار مناسب با روحیه و شخصیت دختران و… انتخاب نمایید تا اتاق خواب دخترانه لوکس و زیبایی داشته باشید. رنگ های شاد در اتاق خواب دخترانه غوغا می کند.

اکسسوری اتاق خواب پسرانه

برای اکسسوری اتاق پسرانه می توانید تخت خوابی به شکل ماشین یا کشتی و… را در نظر بگیرید. روتختی، پرده و حتی فرش اتاق خواب را می توان از عکس خود او یا از طرح های فانتزی یا کارتونی انتخاب نمایید. یک دیوار نوشته ی جذاب و متناسب با علاقه شخصی او و خیلی موارد دیگر با توجه به سلیقه خودش …. می تواند لوکس ترین اتاق خواب پسرانه را به شما هدیه دهد.

اکسسوری اتاق نوازاد دختر

لوستر، چراغ خواب و آباژور کودکانه و فانتزی،شلف دیواری،میز تعویض نوزاد، سطل و کاور دستمال کاغذی در انواع طرح ها و رنگهای کودکانه و شاد، سبد های اسباب بازی و جالباسی کودکانه، استند اسم نوزاد، ساعت دیواری کودکانه، تابلوی تندیس مجسمه دست و پای نوزاد همراه با مشخصات تولد او و … .

انواع وسایل نوزاد در رنگ های متنوع(دخترانه و پسرانه) در طرح های مختلفی مثل خرس ملوان، جنگل، توت فرنگی، باب اسفنجی، یونیکورن و هزاران طرح و مدل متنوع و متفاوت که امروزه در دنیای بچه ها به خوبی جا باز کرده و زندگیشان را رنگارنگ کرده است.

اکسسوری اتاق نوزاد پسر

تفاوت عمده در دکوراسیون و اکسسوری اتاق نوزاد دختر و نوزاد پسر بیشتر در استفاده از رنگها  و طرح ها می باشد و اکسسوری هایی مثل: کمد، تخت خواب، روتختی و بالشت کودکانه، ویترین،فرش،پرده، تور بالای تخت، کتابخانه، کاغذ دیواری ،  شلف دیواری،آباژور، ساعت دیواری، لوستر، حلقه اسم،قاب عکس،دیوارکوب روشنایی وسایل اتاق نوزاد پسرانه در طرح های  پسرانه پورشه، مارشال، جغد طوسی، گوزن ،کشتی، ماشین، زرافه، فیل و… کاراکترهای کارتونی پسرانه (باب اسفنجی، ملوان زبل، بره ناقلا ، شگفت انگیزان، و… ) و دیگر اکسسوری هایی که در قسمت اکسسوری اتاق دختر ذکر شد است. رنگ های غالب در اتاق نوزاد پسر آبی روشن، سبز روشن و رنگ های خنثی( سفید، خاکستری روشن، کرم) می باشد. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که هر نوازد حتی هرنوزاد پسر هم دارای روحیه و شخصیت متفاوت می باشد.

اکسسوری اتاق کودک

هرکودکی سلیقه خاص خودش را دارد. برای چیدمان و خرید اکسسوری اتاق کودک سعی کنید حتما نظرش را جویا شوید چراکه این خود کودک است که قرار است در اتاقش بازی کند، درس بخواند و بخوابد. پس بهتر آن است که وقت گذرانی در اتاقش بهترین خاطره ها را برایش بسازد.از معجزه رنگ ها در اتاق کودک بهره ببرید تا روح و سرزندگی و طراوات را در تمام لحظه هایش جاری کنید. مثلا: یک میز تحریر قدیمی را برایش بازسازی کنید و به رنگ صورتی( کودک دختر) یا رنگ سبز چمنی( کودک پسر) رنگ آمیزی کنید. به دلیل اینکه کودکان از دوره ی نوزادی گذشته اند در صورت امکان از گل و گلدان و گیاهان سرشار از زندگی در اتاقشان بهره ببرید. استیکرهای مورد علاقه کودک را تهیه کنید و در صورت امکان روی دیوار یا قسمتی از کمد یا کتابخانه اش بچسبانید. روی دراور کودک با حفظ نکات ایمنی از آینه در طرح ها و رنگ های متنوع استفاده کنید. روی دراورش را با وسایل شخصی اش مانند کرم ضدآفتاب، برس و شانه چوبی، عطر کودکانه و… در عین سادگی زیبا کنید. از نظم دهنده های چوبی به شکل شلف دیواری یا سبدهای چوبی استفاده کنید.

نکته ترفند

در نظر داشته باشید که اگر قرار است دکوراسیون و اکسسوری های اتاق نوزاد را تا سن بیشتر و تقریبا تا حدود کودکی او نگه دارید و استفاده نمایید زمان خرید حتما به این مسئله دقت نظر داشته باشید که انتخابتان طوری باشد که بعد از رسیدن نوزاد به کودکی همچنان وسایلش قابلیت استفاده برایش را داشته باشند نه اینکه خیلی بچه گانه و حالت نوزادی باشند. مثلا: برای انتخاب تخت خواب می توانید از تخت خواب های نوزاد نوجوان که قابلیت باز شدن و بزرگتر شدن را دارند استفاده نمایید.

کلام پایانی

اکسسوری در هر فضایی دارای دو جنبه ی تزیینی و کاربردی را داراست. و اتاق خواب پناهگاهیست امن برای رفع خستگی ها و ایجاد حس آرامش و امنیت. بنابراین در انتخاب اکسسوری اتاق خواب باید به تمام موارد جزیی دقت نظر داشت تا رویایی ترین خواب ها و دلپذیرترین آرامش ها را دراتاق خواب خود تجربه کنیم.

 


پایان مطلب


 

 

لینکها و مطالب پیشنهادی و مرتبط

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید