تعریف دکوراسیون داخلی

تعریف دکوراسیون داخلی عبارت است از "هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ها ،اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه "

زمانی که فکر می کنیم خانه خود را باید به بهترین چیدمان مبلمان منزل دیزاین و طراحی کنیم، مانند یک طراح دکوراسیون داخلی عمل می کنیم. دکوراسیون داخلی نیز مانند سایر سبک های هنری، دارای ریزه کاری های متفاوتی است که بر اساس سلیقه ها و فرهنگ و نیاز زمان کنونی، دستخوش تغییر می شوند. حال با تعریف دکوراسیون داخلی متوجه می شویم که هر چیزی پیرامون ما دستخوش دیزاین و طراحی می باشد. از مهمترین بخش های خانه که برای صاحب منزل از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و زیبایی آن جزء مهمترین ملاک های زیبایی منزل به حساب می آید. دکوراسیون داخلی اتاق خواب, دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام, دکوراسیون داخلی آشپزخانه, دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی می باشد.

 

دکوراسیون داخلی

 

بیوگرافی و تاریخچه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل

امروزه هریک از اعضای خانواده توجه زیادی به دکوراسیون داخلی و چیدمان فضای خانه و اتاق ها می دهد. رنگی بودن، منحصر به فرد بودن چیدمان، مدرن و کلاسیک بودن،کوچک یا بزرگ بودن منزل، اقتصادی فکر کردن همه و همه در کنارهم باعث شده تا وسواس خاصی در تزیین منزل پیش بیاید.

در دکوراسیون داخلی خانه باید به نکات ابتدایی زیر دقت کنید

1- کوچک و بزرگ بودن منزل 

دکوراسیون داخلی در بزرگ نشان دادن خانه کوچک شما و یا کوچک نشان دادن منزل بزرگ شما ،نقش بسیارمهمی دارد. گاهی با چیدن المان های اشتباه منزل خود را از آنچه که هست کوچک تر نشان دهید پس بنابراین اگر حس می کنید خانه شما کوچک است و دلگیر شده با رعایت چند نکته در دکوراسیون داخلی چیدمان منزل کمک شایانی در جلوه و ظاهر منزل دارد.

2- نور در دکوراسیون داخلی منزل

نور تاثیر فراوانی بر روی چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل دارد زیرا نور ها به ما اجازه دیدن اجسام را می دهند.حالا این نور طبیعی و یا مصنوعی ما را در دکوراسیون داخلی و جلوه دادن بیشتر وسایل و دکوراسیون داخلی منزل کمک می دهد. مقدار نوری که در زمان های مختلف از صبح تا شب در منزل تابیده می شودرا باید مد نظر طراحی دکوراسیون داخلی گرفت.

طراحی داخلی 

برای طراحی داخلی یک منزل ،مغازه و یا هر مکان دیگری باید ابتدا سبک خاص خود را انتخاب کنید. طراحی داخلی فقط به چیدمان منظم و ست کردن رنگ المان های موجود در فضا ، محدود نمی شود.

 

مطلب پیشنهادی : ایده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون

 

دکوراسیون داخلی

سبک های دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی سبک های گوناگونی از طراحی داخلی که کاربرد های خاص و کاربران خود را دارد و هرکدام تعریف خاصی از دکوراسیون داخلی دارند. این سبکه عبارتند از : 

دکوراسیون تلفیقی – دکوراسیون انتقالی – دکوراسیون مدرن – دکوراسیون مدیترانه ای – دکوراسیون معاصر – دکوراسیون کلاسیک – دکوراسیون ساحلی – دکوراسیون صنعتی – دکوراسیون مینیمالیسم

 

دکوراسیون مینیمالیسم

دکوراسیون مینیمال،سیری از اشکال و طرح های مختلفی از هنر و طراحی، مخصوصا هنرهای تجسمی و بصری و موسیقی، را توصیف می کند.دراین نوع سبک دکوراسیون داخلی ، طرح شروع به افشای ماهیت و شخصیت یک موضوع با حذف تمامی فرم ها ،ویژگی ها و مفاهیم غیر ضروری می کند.سبک دکوراسیون داخلی مینیمال در اوایل دهه 1960 در نیویورک ظهور کرد .مینیمالیسم در طرح های خود ار حداقل لوازم دکوراتیو استفاده کرده است.

دکوراسیون تلفیقی

دکوراسیون داخلی تلفیقی در واقع ترکیبی از انواع سبک های دکوراسیون میباشد .معمولا طراحان دکوراسیون تعریف دقیق و روشنی از دکوراسیون تلفیقی ندارند زیرا این نوع سبک دکوراسیون داخلی ایجاد فضایی کاملا منحصر به فرد که خود شخص آن را به سلیقه، ایده و ابتکار خود  می چیند. 

دکوراسیون انتقالی

انتقالی در لغت به معنای حرکت از مکانی و یا چیزی به جای دیگر اما بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی براین باورند که سبک دکوراسیون انتقالی ،ترکیبی از سبک دکوراسیون مدرن ودکوراسیون سنتی ست.زمانی که به هر گوشه دکوراسیون انتقالی می نگریم ترکیبی از خطوط منحنی و خطوط مستقیم را در طراحی سهیم می بینیم.

دکوراسیون مدرن

اصول دکوراسیون داخلی مدرن در دنیای امروزی تنها به یک معنی می باشد آن هم به معنای " هرچه کمتر ، جلوه بیشتر".معنی این جمله در واقع ساده بودن وسایل مورد نظر و استفاده از المان های لوکس و براق نیز کمتر دیده می شود.رنگ هایی که باید استفاده شود رنگ های تیره مقابل رنگ های روشن است مانند رنگ مشکی در برابر رنگ سفید.

 

دکوراسیون مدیترانه ای

همانطور که از نام این سبک ،سبک مدیترانه ای، مشخص می باشد از کشور دریای مدیترانه مانند یونان،ایتالیا،فرانسه،اسپانیا و دیگر کشور های اطراف الهام گرفته است.این کشور ها مهد رنگ های گرم و خیره کننده هستند که باعث شده رنگ ها و بافت ها در سبک مدیترانه ای حرف اول را بزنند.در دکوراسیون سبک مدیترانه ای شما به یک سفر هیجان انگیز می روید بدون آنکه از خانه خارج شوید.

دکوراسیون معاصر

دکوراسیون معاصر همانطور که از اسم آن مشخص است مربوط به زمان حال و مد های همین دوره می شود .اصولا در دکوراسیون معاصر چیدمان وسایل باید طوری باشد که همه چیز تمیز و مرتب باید دیده شود. معمولا از رنگ های خنثی ،مشکی و سفید در دکوراسیون معاصر به کار می رود.نکته بسیار مهم در دکوراسیون داخلی معاصر خطوط صاف و ساده ایست که در آن استفاده می شود.

دکوراسیون کلاسیک

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک نقطه مقابل دکوراسیون مینیمالیسم (دکوراسیون داخلی ساده ) می باشد و به نحوی از دکوراسیون سنتی غربی الهام گرفته شده است.معمولا از لوازم دکوری سنگی ،چوبی در تزئین منزل استفاده می شود که به صورت دستی ساخته شده اند و از حجم و سنگینی بالایی برخوردار باشند.

دکوراسیون ساحلی

همانطور که از نام سبک مشخص است این نوع دکوراسیون داخلی الهام گرفته از رنگ های دریا ،گیاهان سبز و تزئینات ساحلی می باشد.صدف های کنار ساحل،میوه ها ،حصیر های بافتنی در هر کجای خانه حس خنکی کنار  ساحل را به دنبال دارد.

دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون به سبک صنعتی نوعی طراحی داخلی ست که در واقع ترکیب احساسات با متریال های صنعتی مانند چوب و یا فلز و آهن … می باشد.بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند که باید سلیقه و هوش زیادی در این نوع سبک صنعتی به کار گرفته شود.از رنگ های خنثی مانند سفید،خاکستری و غیره در نمای داخلی منزل استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: سایت دکورنما

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با ابن مطلب

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید