انواع کابینت چوبی آشپزخانه

آن چه باید قبل از ساخت کابینت آشپزخانه بدانید

کابینت های چوبی دارای شکلی کلاسیک هستند که می توانند برای محیط شما فضایی طبیعی تر را به همراه داشته باشند. می توانید آن ها را در هر سبک دکوراسیون هم مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از کابینت ها از چوب یا مواد معمول دیگر سخت ساخته شده اند. این کابینت ها می توانند دارای لایه هایی از چوب باشند و در کنار آن از مواد دیگر هم برای رو کش خود ممکن است استفاده کنند. اما گزینه ی دیگری که برای شک در زمان انتخاب کابینت آشپزخانه وجود دارد لمینت است که به جای چوب بسیار مورد استفاده قرار  گرفته و ارزان تر از چوب سخت هم می باشد.

نکته ی دیگر این که قبل از این که کابینت چوبی خود را انتخاب کنید، باید درباره ی مقاومت آن در برابر رطوبت هم آگاهی پیدا کنید تا از به وجود آمدن مشکلات مرتبط با آن در محیط خانه ی خود جلوگیری کنید. همچنین رنگ کردن کابینت آشپزخانه قبل از استفاده در محیط  باعث میشود آسیب پذیری آن ها در برابر رطوبت کم شود.

ماده ای که کابینت آشپزخانه از آن ساخته شده است نشان دهنده ی کیفیت کابینت شما خواهد بود. هم چنین ظاهر کابینت شما به این مواد و کیفیت آن ها بستگی خواهد داشت برای همین است که باید در زمان نیاز از این مواد و کیفیت آن ها در شکل و دوام کابینت آگاه باشید. برای این که به شما کمک کنیم تا در راه ایجاد یک تعادل در زیبایی و عملکرد کابینت به موفقیت برسید ما در این جا مطلبی را برای شما آماده کرده ایم که به خوبی می تواند شما را در انتخاب این  کابینت کمک کند.

 

کابینت چوبی آشپزخانه

 

 انواع کابینت چوبی

کابینت چوبی آشپزخانه

می توانید کابینت های چوبی را در اندازه های مختلفی با رنگ ها و طرح های مناسب در بازار پیدا کنید و بسته به سلیقه ی خود آن ها را انتخاب کنید. اما در این زمان چوبی که کابینت های چوبی آشپزخانه از آن ها ساخته شده اند دارای اهمیت بیشتری می باشد. درخت کاج، سرو، بلوط، گردو، افرا یاو انواع دیگر درخت ها می توانند برای ساخت کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرند. شما می توانید با دنبال کردن راهنمایی هایی که در این زمینه برای انتخاب بهترین ها وجود دارد به خوبی به تفاوت های هر یک از آن ها در زمان خرید پی ببرید و از ان ها بهتر استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی : چند نمونه از آشپزخانه جزیره زیبا

 

انواع چوب کابینت :

  • ساخت کابینت با چوب راش 

یکی از پرکاربردترین استفاده ها برای ساخت کابینت، استفاده از چوب راش در ساخت کابینت چوبی است. 

این چوب ویژگی های منحصربفرد و خاصی دارد که آنرا نسبت به سایر انواع چوبهای مخصوص ساخت کابینت، متمایز می‌کند.

 

  • کابینت چوب بلوط قرمز

کابینت چوب بلوط قرمز

این چوب می تواند برای استفاده در ساخت کابینت آشپزخانه بسیار مقاوم، با دوام و به طور نسبی ارزان باشد که با توجه به این ویژگی ها برای استفاده در کابینت های چوبی مناسب است. هم چنین در گستره ی وسیعی از سبک ها و رنگ ها وجود دارد. استفاده از این چوب می تواند گزینه ای برای ساخت کابینت های سفارشی هم باشد.

  • کابینت چوب بلوط سفید

کابینت چوب بلوط سفید

چوب بلوط سفید با دوام و کمی قوی تر از چوب بلوط سفید است و برای همین می توان آن را در کابینت ها استفاده کرد. این کابینت ها در بیشتر موارد به رنگ های طلایی وجود دارند. این چوب ها معمولا در کابینت های خاص وجود دارند.

  • کابینت های افرا

کابینت با چوب افرا

این چوب ها هم دارای رنگ روشن بوده و دارای قیمت بالاتری می باشند. این چوب می تواند برای کابینت ها با استفاده از یک رنگ روشن بسیار بهتر به نظر برسد و به طور خاص مورد استفاده قرار گیرد.

  • کابینت چوب گردو

کابینت چوب گردو

این چوب از چوب بلوط سبک تر است اما در طرح های مشابه با آن در کابینت ها استفاده می شود. این چوب می تواند لک بر دارد اما به طو معمول این چوب با رنگ مناسب برای استفاده در کابینت ها پوشیده می شود که امکان لک دار شدن آن را از بین می برد. می توانید از این چوب هم برای کابینت های خاص خود استفاده کنید.

  • کابینت چوب گیلاس

کابینت چوب گیلاس

این چوب ها هم به اندازه ی کافی سخت هستند تا بتوانند در برابر شرایط موجود در مکان مورد استفاده دوام بیاورند. آن ها در سبک های خاصی وجود دارند و می توانید آن ها را با انعطاف بیشتری انتخاب کنید. هم چنین آن ها را در رنگ های ملایم تا قرمز می توانید داشته باشید.

  • کابینت چوب درخت غوشه

این چوب هم می تواند یکی از گزینه های شما برای انتخاب برای کابینت مد نظر باشد که کمی تیره تر از چوب های دیگر به نظر می رسد. هم چنین این چوب می تواند دارای قیمت بالاتری با توجه به رنگ کردن آن باشد و نسبت به دیگر چوب های مورد اشاره در بالا پر هزینه تر باشد. اما در صورتی که از رنگ های ساده برای آن استفاده شود هزینه ی بالایی را برای شما در بر نخواهند داشت.

  • کابینت چوب زبان گنجشگ

این چوب هم دارای دوام و مقاومتی مانند چوب بلوط است ولی رنگ روشن تری دارد. می توانید آن را با یک رنگ طبیعی برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید. هم چنین می توان آن را در کارهای سفارشی موجود در بازار پیدا کرد.

  • کابینت چوب صنوبر

این چوب هم گزینه ای برای انتخاب است که دارای خاصیت نرم تری نسبت به دیگر چوب ها هستند. این کابینت ها به طور معمول دارای چوب های زرد هستند و امکان دارد که همبرای کاربردهای سنتی استفاده شوند.

 

مطلب پیشنهادی : 9 مدل طراحی کاربردی کابینت آشپزخانه

 

ویژگی های کابینت های چوبی :

 

پوشش کابینت آشپزخانه :

به جز کابینت های دارای کیفیت خیلی بالا شاید نیاز باشد که شما کابینت خود را برای ویژگی های بهتر با یک پوشش استفاده کنید.

رنگ کابینت آشپزخانه :

با توجه به تنوع آن، رنگ کابینت آشپزخانه می تواند برای شما دارای اهمیت باشد.

ساخت کابینت آشپزخانه :

ساختار کابینت ها هم باید برای شما دارای اهمیت باشد تا بتوانید از آن ها بهتر استفاده کنید. از طرف دیگر هزینه ی تمام شده ی آن ها هم باید برای استفاده معقول باشد.

راهنمایی هایی در مورد هزینه ی کابینت های چوبی

باید بدانید که کابینت های چوبی برای شما دارای قیمت های مختلفی خواهند بود که بر اساس کیفیت آن ها و مواد به کار رفته در آن ها از جمله رنگ آن ها می باشد. هم چنین آن ها در طرح های مختلفی پیدا می شوند که ممکن است دارای پوشش  باشند. در صورت وجود پوشش برای آن ها به طور معمول از لمینت استفاده می شود. ترموفیل هم در این حالت می تواند مورد استفاده قرار گرفته باشد که هر یک از این مواد در هزینه ی تمام شده ی کابینتی که شما می خواهید در بازار بخرید تاثیر خواهند داشت.

انواع جایگزین های مناسب برای چوب

لمینت ها از لایه هایی از مواد کاغذ مانند تولید شده اند که دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند و می توانند شکل چوب هم باشند. این کابینت ها می توانند از کابینت هایی که با چوب ساخته شده اند سنگین تر باشند. البته با توجه به ویژگی های ان ها می توان لمینت ها را در گروه های مختلفی دسته بندی کرد که تعدادی از آن ها در برابر فشار تحمل بیشری دارند. در این حالت برای مدت بیشتری کابینت ها دوام می آوردند و نیز می توانید از دوام بالاتری در زمان استفاده از ان ها بهره برد.

ترموفیل هم یک ماده ی دیگر است که از وینیل به دست می آید و می تواند با استفاده از گرما و فشار در پروسه ی ساخت کابینت استفاده شود. این مواد هم می توانند شبیه به چوب باشند. شاید در موارد بسیاری این کابینت ها را به شکل سفید و یا بادامی ببینید. باید بدانید که نگه داری از کابینت های ترموفویل آسان است.

 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون آشپزخانه با کابینت هایگلاس  خاکستری

 

 

راهنمایی هایی درباره ی ویژگی های جایگزین های چوب

ساخت کابینت آشپزخانه

این مواد در مرتبه ی کمتری از لحاظ کیفیت در مقایسه با چوب برای فراهم نمودن یک سبک مناسب برای خانه هستند. باید بدانید که لمینت های دارای مقاومت بالا دارای قیمت بالاتری هم هستند و در زمان خرید قیمت هر یک از این کابینت ها بر اساس درجه ی کیفیت آن ها محاسبه می شود.

می توانید انواع محصولات چوبی را هم پیدا کنید که زیر پوششی از لمینت و یا وینیل یا دیگر پوشش های چوبی قرار دارند. هر کدام از این مواد دارای خواص خود هستند و به طور معمول می توانند برای کاربردهای مختلف که نیاز به ویژگی دوام پذیری و مقاومت می باشد استفاده شوند.

 

 


پایان مطلب


 

لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید