آینه دکوراتیو 1

آینه دکوراتیو چیست؟

آینه دکوراتیو، آینه‌ای است که به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شود. این نوع آینه‌ها اغلب به صورت طرح دار و با قاب‌های مختلفی طراحی شده‌اند و به عنوان یک پارچه دکوراتیو برای تزئین دیوارها، سقف‌ها، درها و حتی روی مبلمان استفاده می‌شوند. آینه دکوراتیو می‌تواند به فضای داخلی یک اتاق عمق و زیبایی بیشتری ببخشد و در کنار این، با بازتاب نور، فضایی روشن و پویا ایجاد کند.

آینه دکوراتیو یک بخش جذاب در دکوراسیون داخلی منزل می باشد. یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون که به بزرگی و روشنی فضا کمک شایسته ای می کند آینه است. کاربرد، طراحی و چیدمان آینه دکوراتیو، طیف بسیار گسترده ای را در بر می گیرد. مانند نگاه کردن به خود در آینه تنظیم نور در فضا و صد البته به کار بردن آینه برای زیبا سازی فضا همه و همه از فواید استفاده از این وسایل تزیینی و کاربردی دوست داشتنی است. نکته ی ظریفی که باید در هنگام نصب و چیدمان آینه دکوراتیو حتما مد نظر داشت رعایت اصول در نصب آینه می باشد. در غیر این صورت آینه دکوراتیو ممکن است نتیجه ی دلخواه شما را نداشته باشد.

آینه دکوری

نصب آینه دکوراتیو را می توان در قسمتهای مختلف خانه یا محل کار در نظر گرفت. مثلا راهروهای کم عرض با کمک چیدمان اصولی آینه می تواند عریض تر دیده شود. البته این نکته ی اساسی را باید مدنظر داشت که چیدمان آینه دکوراتیو کاریست که باید اصولی انجام شود. بازتاب و انعکاس نور در آینه در فضاهای کوچک یا بدون پنجره  می تواند فضا را روشنتر و بزرگتر از آنچه هست نشان دهد یا حتی دیوارهایی که خرابی کمی روی آنها وجود دارد با خلاقیت و نوآوری و استفاده از نصب و چیدمان آینه دکوراتیو به شکل مناسب می توانند شکل زیبایی به خود بگیرند. عنصر کلیدی آینه به راحتی می تواند مکمل یک چیدمان باشد.

مدلهای مختلفی از چیدمان آینه دکوراتیو وجود دارند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد.

 

لینک پیشنهادی: چنانچه در زمینه واردات لوازم دکوری فعالیت دارید، با ما تماس بگیرید.

 

  آینه دکوراتیو گرد

 

آینه دکوراتیو گرد

این روزها آینه های دایره ای شکل طرفداران زیادی پیدا کرده است.استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون علاوه بر زیبایی فضا می تواند به ایجاد تعادل بین وسایل استفاده شده هم کمک کند.یک آینه گرد فانتزی بین انواع تابلوهای مستطیلی یا مربع شکل نقاشی به وجود آورنده ی مناسبی برای ایجاد هارمونی و تعادل در فضا بین فرمهای هندسی شکل است. آینه گرد می تواند حس آرامش را به خوبی با تعادلی که به محیط می دهد القا کند. قدرت جادویی دایره را دست کم نگیرید و با این هندسه ی بدون زاویه ظاهری لوکس به محیط دلخواهتان دهید.

 

مطلب پیشنهادی : ساخت آباژورخانگی با وسایل دورریختنی

 

نصب و چیدمان آینه دکوراتیو مربع و مستطیل فانتزی

آینه دکوراتیو

از جادوی هندسی شکل بدون زاویه ی دایره که بگذریم می توانیم نگاهی به آینه های مربع و مستطیل شکل بیندازیم که خیلی اوقات مورد توجه طراحان داخلی دکوراسیون قرار می گیرند.  یک آینه ی بدون قاب مربع یا مستطیل شکل تاثیر شگفت انگیزی در بزرگتر نشان دادن فضایی مثل آشپزخانه یا حتی اتاق کار شما دارد.اصالتی را که با چیدمان آینه دکوراتیو چهارگوش بدست می آید را دست کم نگیرید.

تکیه بر قاب طلایی در نصب و چیدمان آینه دکوراتیو

اگر فضای مورد نظر شما نیاز به تغییر دارد کافیست یک قاب طلایی داشته باشید و با نصب یک آینه در آن قاب طلایی منبع نوری زیبا در محیط ایجاد نمایید.

 

آینه دکوراتیو

 

نصب و چیدمان آینه ی دکوراتیو قفسه ای

بعضی از قابهایی که برای آینه ها در نظر می گیرند حالت قفسه ای مانند و مشبک دارند تا شکل ظاهری آینه را از سادگی در آورند. حتی می توان زیر آینه را شلفی قرار داد تا کاربرد بیشتری داشته باشد .با نصب آینه های شلف دار در مکان دلخواه و قرار دادن وسایل روی شلفها آنها را برای خودتان کاربردی تر کنید.چیدمان این نوع از آینه های دکوراتیو هم قاعده و اصول خاص خود را داراست .

مثلا با نصب یک آینه ی شلفدار در سرویس بهداشتی می توان وسایلی مانند صابون مسواک و… یا حتی خوشبو کننده ی هوا یا شمع تزیینی بهترین استفاده را کرد.

 

مطلب پیشنهادی :  کاربرد بشقاب دیوارکوب در دکوراسیون داخلی | تزیین با بشقاب دکوراتیو

 

نصب و چیدمان آینه دکوراتیو در قاب فلزی

یکی دیگر از پرطرفدارترین آینه ها ی دکوراتیوبا قابهای فلزی است. که علاوه بر زیبایی مقرون به صرفه تر از آینهای چوبی ست و فضای کمتری را هم می گیرد.

قابهای فلزی سبکی مدرن به فضا می دهند و در صورت داشتن شلف از کارایی بالاتری هم برخوردارند.

 

جورچین های مدرن در نصب و چیدمان آینه دکوراتیو

 

آینه دکوراتیو

با نصب چندین آینه دکوراتیو در شکلهای هندسی مختلف و اندازه های متفاوت می توانیم مجمو عه ای زیبا از آینه ها بسازیم. و جلوه ی خاصی به محیط مورد نظر دهیم.چیدمان آینه دکوراتیوجورچین مانند حل یک  پازل می تواند برای شما کاری لذت بخش باشد .

حتی اگر فضای مورد نظر شما کوچک است نا امید نشوید و با استفاده ازچیدمان آینه های  دکوراتیو مینیمال محیطتان را روحی تازه ببخشید.

 

نصب و چیدمان آینه دکوراتیو خورشیدی زیبا و شیک

 

آینه دکوراتیو خورشیدی

این مدل آینه ها قدرت بی نظیری در هماهنگی با دکوراسیون دارند. نصب آینه های خورشیدی با پرتوهای طلاییشان در محیط منزل یا دفتر کارتان فضایی چشم نواز و لوکس خواهید داشت.پس از این مدل آینه ها غافل نشوید. و از خودنمایی این سبک از خورشیدهای درخشان در چیدمان آینه دکوراتیو بهره ی لازم را ببرید.

انتخاب نمای بی نظیر در چیدمان آینه دکوراتیو

یک طراحی منحصرد به فرد برای اتاق خواب شما می تواند این پیشنهاد باشد که تاج چوبی تخت خوابتان را به سادگی با دو آینه ی محرابی شکل جابه جا کنید و از زیبایی خاص آن لذت فراوان ببرید. چیدمان آینه دکوراتیو در اتاق خواب می تواند بسیار رویایی و شیرین باشد.

 

مطلب پیشنهادی : کاربرد سبد حصیری در دکوراسیون خانه

 

نصب و چیدمان آینه دکوراتیو بزرگ و تاثیر گذار

یک پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان این است که به جای استفاده از تعداد زیادی آینه در مکانهای مختلف یک دیوار خاص را به عنوان نقطه ی کانونی در محیط در نظر بگیرید و سپس یک آینه ی بزرگ را زینت بخش آن دیوار نمایید. مانند هتلهای گران قیمت و لوکس که چیدمانی این چنینی دارند.حتی برای جلوه بخشیدن بیشتر می توانید آینه را پشت یک مبل یا نیمکت موجود در فضا قرار دهید و چشمان خود را مهمان این عنصر کلیدی و خاص نمایید.

قرمز با طراوت در چیدمان آینه دکوراتیو

انتخاب رنگ قرمز فانتزی برای رنگ کردن قابهای آینه های قدیمی یا حتی میز توالتهای قدیمی شما پا را فراتر نهاده و طراوت خاصی را به محیط می دهید و جسارت و شوق بی بدیلی را در آن فضا پراکنده می کنید.

نصب و چیدمان آینه دکوراتیو و شومینه

اگر به فیلمهای قدیمی با دکورهای شیک و خاص دقت کرده باشید متوجه خودنمایی آتش و آینه شده اید. شومینه ای که فضای بالای آن را آینه ای باشکوه زیباتر کرده است. فضای بالای شومینه ها گاها با تلویزیون  یا شمع یا تابلوهای نقاشی تزیین شده است اما با کمی خلاقیت می توانید از رقص آتش و زیبایی آینه بهره ببریم.مثلا آینه ای به شکل ماه.

 

مطلب پیشنهادی : انواع استند گل (چوبی و فلزی) و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

 

توسعه دادن فضای شما در نصب و چیدمان آینه دکوراتیو

اگر سقف محیطی که در نظر دارید بلند باشد استفاده از آینه های بلند سبک ویکتوریایی گزینه ی بسیار مناسبی برای جذاب کردن آن فضا می باشد.

در زمانهای قدیم این مدل آینه های بزرگ برای بیشتر کردن نور مورد استفاده قرار می گرفت. در برخی مواقع این مدل آینه را در دیوار کار می گذاشتند و با نصب چند قفسه یا شلف جلوی آن دکوری زیبا خلق می کردند. چیدمان آینه دکوراتیو با سبک ویکتوریایی نمایانگر سلیقه ی خاص شماست.

 

آینه دکوراتیو

نصب و چیدمان آینه دکوراتیو با آینه ی پلکسی 

این مدل آینه ها از جنس پلاستیک ساخته شده اند و سبک  و ارزان قیمت هستند.و از کیفیت بالایی هم برخوردارند. استفاده از آنها در کنار نورپردازی مناسب خصوصا در اتاقهای مربعی شکل و کوچک نتیجه ای شگرف دارد.

مدلهای بدون نصب در چیدمان آینه دکوراتیو

صاحب خانه ها به راحتی می توانند محیط خود را با آنچه دوست دارند تزیین نمایند اما مستاجرها دستشان در این مورد به اندازه ی صاحب خانه ها باز نیست و گاهی دوست دارند در فضای زندگی خود تغییری حتی جزیی بوجود آورند.این عزیزان می توانند از آینه و کنسول هایی که  نیاز به نصب شدن بر دیوار ندارد بهره ببرند و هنگام جابه جایی آن را باخود به منزل جدید ببرند.این سبک از چیدمان آینه دکوراتیو ساده ترین شکل ممکن می باشد.

جذابیت اتاق خواب با نصب و چیدمان آینه دکوراتیو

آینه ها فقط مختص به استفاده برای سالن پذیرایی یا نشیمن نیستند. کافیست یک آینه ی مستطیل و بزرگ را کنار تخت خواب یا مبل تخت خواب شو خود قرار دهید و از آماده شدن خود برای رفتن به یک مهمانی یا حتی گرفتن یک سلفی زیبا از شکوه این آینه بهره مند شوید.

 

مطلب پیشنهادی : آشنایی با بهترین چسب برای چسباندن ام دی اف 

 

اجرای آینه ی دکوراتیو

اجرای آینه های دکوراتیو زیبایی خاصی برای محیط دارد . استفاده از جورچینهای پازلی یا آینه های فانتزی ونیزی و کنسول و… اصالت خاصی به فضا میدهند.اما باید نکته ی مهمی را در نظر داشته باشید و آن این است که در استفاده از آینه ها  افراط نکنید چرا که نتیجه ی مناسبی به شما نمی دهد بلکه ممکن است حتی نتیجه ی برعکسی داشته باشد .مثلا نصب آینه به صورت موازی باعث انعکاس شکلهایی با اعوجاج زیاد می شود که باعث ناهماهنگی در محیط می شود.

برای رفع این مشکل بهتر است از یک تابلوی هنری یا یک عکس خانوادگی کمک بگیرید.

مراحل تهیه آینه دکوراتیو

1.انتخاب دیوار مناسب

2.درنظر گرفتن سبک دکوراسیون

3.هماهنگی بین  جزییات  دکوراسیون با سایر اجزای فضای داخلی

4.انتخاب شرکت و مجری برای نصب

5.جلسه ی مشاوره  و مذاکره با عوامل اجرای کارو بستن قرارداد

6.نصب نهایی کار انتخابی

روز اجرای کار آینه دکوراتیو

محل نصب آینه را تعیین کنید و کار را به کاردان بسپارید و از نتیجه ی کار لذت ببرید. حتی شما می توانید یک دیوار را کاملا آینه کاری کنید. کاری که سلیقه ی خاصی را در بر می گیرد و از زمانهای قدیم هم توجه ویژه ای به این سبک از کارها در چیدمان آینه دکوراتیو می شده است.

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید