21 ایده برای تزیین باغ با سنگ 1

تزیین باغ با سنگ، طراحی و محوطه سازی باغ با سنگ

یکی از مناسبترین مواد و متریال همیشه دردسترس برای شما، جهت تزیین باغ و مسیر عبور شما در باغ خود، استفاده از سنگ جهت محوطه سازی باغ می باشد. استفاده از سنگ ریزه ها، تخته سنگ ها و سنگ های قلوه در فضاهای مختلف باغچه و باغ شما، زیبایی خاصی در محوطه سازی باغ با سنگ خواهد داشت. در ادامه این مطلب از مطالب مجله اینترنتی بسپارمگ، به چند ایده جذاب جهت طراحی و تزیین باغ با سنگ های تزیینی و قلوه سنگ ها و تخته سنگها می پردازیم.

تخته سنگ ها، سنگ ها و سنگریزه ها مصالح ساختمانی در دسترس و ساده برای تزیین باغ هستند. فقط مناظر بیابانی نیستند که پر از سنگ هستند. اگر به دنبال روشی برای تزیین باغ خود میگردید و یا میخواهید باغ خود را سنگفرش کنید، میتوانید از تخته سنگ ها، سنگ ها و سنگریزه ها کمک بگیرید. در ادامه چندین ایده برای کمک به شما در تزیین باغ با سنگ ارائه شده اند.

تزیین باغ با سنگ

 

1. با بکارگیری سنگ ریزه ها در باغ، از هدر رفتن آب جلوگیری کنید

این روزها که دمای هوا هر روز بیشتر میشود و هزینه ی آب هم هر روز گرانتر میشود، میتوانید با تزیین باغ با سنگ  های کوچک از هدر رفتن آب جلوگیری کنید. این سنگ ها باعث میشوند آب دوباره به درون خاک برگردد، و ریشه ی گیاهان را مرطوب نگه دارد. به همچنین، این سنگ ها جلوی نفوذ اشعه ی ماورا بنفش را میگیرند و اینگونه از تبخیر آب هم جلوگیری میکنند.

تزیین باغ با قلوه سنگ

2. با استفاده از سنگها، چمن ها را از دیوار فاصله بدهید

با استفاده از سنگ میان خانه و چمن ها مرزی ایجاد کنید. اینگونه باران به دیوارهای خانه نمیرسد. به همچنین، جداسازی فضای سبز از دیوارهای خانه کار چمن زنی را ساده تر میکند. علاوه بر این، در صورت تزیین باغ با سنگ فضای زیبایی ایجاد میشود که میتوانید از آن برای کاشت بوته ها و گل استفاده کنید.

تزیین باغچه با سنگ

3. با دیوار سنگی در باغ حاشیه های جذاب خلق کنید

با روش های مختلفی میتوانید در اطراف باغ خود و در امتداد مسیرهای پیاده روی حاشیه ایجاد کنید. ساختن دیوارهای کوتاه از سنگ هایی که روی هم چیده شده اند تا دیواری محکم ایجاد کنند، نه تنها بسیار کاربردی است، بلکه چشم انداز باغ را نیز بسیار دل انگیز میکند.

سنگ دور باغچه حیاط

 

مطلب پیشنهادی :  تزیین و دورچینی باغچه با آجر

 

4. محوطه سازی باغ با سنگ ریزه و دریاچه کوچک

  با استفاده از آب و سنگ ریزه، منظره ای جذاب از یک دریاچه ی کوچک و یا باتلاق در باغ خود ایجاد کنید. استفاده از سنگ های بزرگتر و بوته های کوچک در باغ می تواند این تصویر را تکمیلتر کند و  همچنین میتوانید مرغ ماهیخوار را هم به این دریاچه ی کوچک خود اضافه کنید. شما میتوانید از انواع حیوانات و گیاهان برای زیباتر کردن دنیای مینیاتوری خود استفاده کنید.

تزیین باغچه با سنگ ریزه

 

5. فرد فلینستون از این منظره خوشش می آید

این آتشدان و صندلی های سنگی فضای باز شما را به حیاط خانه ی فرد فلینستون شبیه میکنند. چه کسی از اینجا نشستن به همراه خانواده و مارشمالو خوردن (و یا بازی کردن با استخوان دایناسورها!) لذت نمیبرد؟ با تزیین باغ با سنگ و به کمک این آتشدان و صندلی ها میتوانید از گوشه های حیاط خود نهایت استفاده را ببرید.

تزیین باغچه با سنگ کوهی

6. مسیر سازی با سنگهای قلوه ای و درشت در باغ

میتوان میان حصار و مسیر پیاده روی، مرز ایجاد کرد. به همچنین میتوان با استفاده سنگ های بزرگتر یک دیوار حائل ایجاد کرد تا سطح زمین چمن هموار شده و چمن زنی ساده تر شود. 

تزیین باغچه با قلوه سنگ

 

7. با تزیین باغ با سنگ، دنیای خود را شخصی سازی کنید

هنگامی که حیاط پشتی شیبدار دارید، بهترین راه برای مقابله با آن استفاده از سنگ های مسطح و بزرگ برای ساختن دیوار و عقب نگه داشتن خاک است. این سنگ های مسطح وقتی به این روش روی هم چیده میشوند بدون نیاز به سیمان یا ملات، یک دیواره محکم ایجاد میکنند.

تزیین باغچه حیاط با سنگ

8. نمای خیره کننده ی مسیرهای ساده، با استفاده از سنگ بزرگ

میتوان از سنگ های بزرگ برای ایجاد مسیرهایی ساده با نمایی خیره کننده ی در باغ استفاده کرد. به همچنین میتوان یک حوضچه ی کوچک در حاشیه سنگ ها ایجاد کرد و روی آن پل سنگی قرار دارد. (روش جالبی برای خوش نما کردن حیاط پشتی منزل شما) 

تزیین باغچه با سنگ بزرگ

9. تزیین ساده باغ با قلوه سنگ

میتوان با چندین روش ساده تزیین باغ با سنگ را اجرایی کرد. در حقیقت، استفاده از تخته سنگ های بزرگ روشی عالی برای جداسازی بخش های وسیعی از فضای باغ و یا فضای حیاط است. سنگ ها را به صورت نامرتب در فضا پراکنده کنید و چندین سنگ بزرگتر هم در فضاهای باز بگذارید.

 

لینک پیشنهادی : خرید سنگ لاشه دماوند

 

 

تزیین باغچه با قلوه سنگ

10. تزیینات هنری باغ با تخته سنگها

قرار دادن تخته سنگ ها در بخش های شیبدار باغ و کنار گیاهان، به باغ حس و حالی هنری میبخشد. مزیت دیگر استفاده از این سنگ ها، نگه داشتن خاک سر جای خودش به هنگام بارش باران است.

تزیین باغچه با سنگ و گل

 

11. جداسازی کامل فضای باغ با ساخت دیوارهای سنگی

دیوارهای سنگی در بخش های شیبدار میتوانند خاک را سر جای خودش نگه دارند و به صاحب خانه هم فضای زیادی برای کاشتن گل و گیاه بدهند. با استفاده از سنگ های سفید و صورتی میتوانید مسیر ماشین رو و یا مرزی میان حیاط و خیابان ایجاد کنید.

دیوار سنگی باغچه

 

12. روی مرز حیاط خودتان کار کنید

اگر شما به قدری خوش شانس هستید که نزدیک به جنگل، رودخانه، کوه و یا هر فضای دیگری که در آن تخته سنگ های بزرگ پیدا میشود، زندگی میکنید، تزیین محوطه با سنگ برای شما کاری ساده است و به راحتی میتوانید مرز حیاط خودتان را ایجاد کنید. میتوانید این کار را به یکباره و یا در چندین مرحله و با پیدا کردن تخته سنگ ها از محیط های متفاوت انجام دهید.

تزیین محوطه باغ

 

13. از سنگ ها برای تغییر مسیر آب در باغ استفاده کنید

یکی از راه هایی که آب می تواند به زیرزمین شما نفوذ کند، سرازیر شدن آب از مسیر ناودان و بخش بیرونی دیوارهای زیرزمین است. این سنگ های روی هم انباشته شده، دهانه ی خروجی ناودان را به یک آبشار زیبا تبدیل میکنند، آب را از خانه دور کرده و به یک دریاچه ی شنی میرسانند.

تزیین باغچه حیاط منزل

 

14. پوشش فضاهایی که چمن در آنها رشد نمیکند با سنگ های قلوه ای و سنگریزه

در اغلب باغ ها فضاهایی مانند اطراف درختان، وجود دارند که چمن در آنها رشد نمیکند. البته ممکن است زمانی که این درختان کوچک هستند اطرافشان چمن سبز شود. شما میتوانید با استفاده از همین فرصت، باغی سنگی ایجاد کنید که هم فضای داخلی شما را زیباتر کند و هم به شما فرصتی برای کاشت چند درختچه ی مورد علاقه تان را بدهد.

طرح باغچه سنگی

 

15. بارنی رابل اینجا زندگی میکند – با استفاده از نیمکت سنگی در باغ

فکر میکنم آخرین باری که یک نیمکت سنگی این شکلی دیدید، همان زمانی بوده که کارتون بارنی رابل را تماشا میکردید! سنگ برای ساخت وسایل مورد استفاده در فضای باز عالی است، چون عمر طولانی دارد و هر چقدر هم از عمرش بیشتر بگذرد، زیباتر میشود. (اضافه کردن کوسن به این نیمکت هم نمای جذاب آن را جذابتر میکند.)

نیمکت سنگی باغ

 

16. بالا رفتن از مسیر منتهی به بهشت با ساخت پله های سنگی در باغ

پلکانی ساخته شده از تخته سنگ های بزرگ را تصور کنید. میتوان حتی یک دیوار سنگی محکم نیز کنار مسیر باغ قرار داد تا خاک زیر آن از بین نرود. به یاد داشته باشید که سنگ ها هنگام خیس شدن میتوانند لغزنده شوند، بنابراین سنگ های خود را با دقت انتخاب کنید.

پله های سنگی باغ

 

17. یک حاشیه ی باغ با قلوه سنگ بسازید

میتوانید بین مسیر پیاده رو و چمنزار یک حاشیه ی باغ که نیاز به نگهداری هم ندارد، بسازید. استفاده از سنگ هایی از این دست به همراه با خاکپوش از رشد علف های هرز جلوگیری کرده و میزان آب مورد نیاز برای زنده ماندن گیاهان را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

تزیین دور باغچه با قلوه سنگ

 

18. مسیر پیاده روی سنگی در باغ بسازید

میتوانید با استفاده از سنگ های کوچک روی چمنزار و یا باغ خود، مسیر پیاده روی سنگی بسازید. میتوانید زیر آنها سیمان بریزید و یا آنها را به زمین الصاق نکنید تا اگر نیاز بود تکانشان دهید. میتوانید مسیری خلاقانه در سراسر حیاط خود طراحی و ایجاد کنید.

مسیر سنگی در باغ

 

19. برای تزیین باغ خود، حیاطی خاص با سنگریزه ها و قلوه سنگها بسازید

میتوانید با استفاده از سنگ بین خاکپوش و چمن فاصله ایجاد کنید و اینگونه به حیاط خود نمایی خاص بدهید. خاکپوش قرمز به رنگ های خنثی و بی روح باغ، روحی تازه میبخشد.

تزیین دور باغچه با سنگ

 

20. ترکیب سنگ های تزیینی باغ با قطعات پلاستیکی

با اینکه با استفاده از سنگ فرش و قطعات پلاستیکی مناسب ایجاد حاشیه، به باغ زیبایی میبخشند، شما میتوانید یک گام فراتر بروید. به هنگام تزیین باغ با سنگ استفاده از سنگ های سفید برای ایجاد حاشیه میان سنگ فرش صورتی و فضای باغ، به حیاط نمایی فوق العاده میبخشد.

سنگ تزئینی دور باغچه

 

21. برای تزیین باغ، سنگ خاکستری رنگی عالی است

میتوانید برای ساخت مسیر رویایی خود در باغ، از سنگ های خاکستری کمک بگیرید. به همچنین میتوانید دیوارهای خاکستری را با سنگ فرش خود هماهنگ کنید. سنگ های سفید هم میتوانند به این فضای تیره را روشنی ببخشند.

تزیین باغچه با سنگ خاکستری

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید