و مبلمان باغی 1

تجهیزات و مبلمان باغی

یکی از المان های مهم و ضروری برای تجهیزات باغی و ویلایی تناسب فضا با تجهیزات می باشد. در کنار این مورد اساسی برای محوطه سازی و فضای سبز موارد دیگری مانند: کیفیت و نوع جنس تجهیزات، کاربرد تجهیزات و نوع چیدمان این تجهیزات باغی و ویلایی می باشد. با در نظر گرفتن تمام موارد فوق می توان جذابیت بصری ویژه ای برای فضای باغ و ویلای خریداری شده خود داشت تا در آرامش و آسایش از باغ و ویلای خود بهترین بهره را برد. آسودگی خاطر  و گذران چند مدتی زمان پس از دغدغه های روزمره کاری و زندگی در آپارتمان هایی که گاها سرشار از شلوغی و سر و صداست در یک باغ یا ویلای زیبا و چشم نواز با سکوتی آرامش بخش و تجهیز شده با امکانات تفریحی و رفاهی و انواع مبل راحتی خواسته هر انسان طبیعت دوستی می باشد.

 

لینک پیشنهادیساخت ویلا با ال اس اف lsf

 

تجهیز نمودن باغ و ویلا به دلیل اثر گذاری بر روح و روان و حتی جسم انسان ها  و نمای ظاهری  فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

تجهیزات باغی و ویلایی

 

اهمیت تجهیزات باغی و ویلایی

از جمله فاکتورهای مهم و اساسی برای انتخاب انواع تجهیزات با کیفیت و نوع چیدمان  آن  سبک و سلیقه افراد و همچنین متناسب بودن فضا و تجهیزات می باشد. القا حس لطافت، آرامش و ایجاد نظم و زیبایی بصری در عین هماهنگی و تناسب نکته بسیار مهمی ست که قطعا باید مورد توجه قرار گرفته شود تا فضایی شادمان و با اصالت ساخته شود. لذت یک روز تعطیل و گذراندن اوقات فراغت در کنار اعضای خانواده یا دوستان در چنین فضای شخصی و دلنشین آرزوی هر انسانی می باشد. جالب اینجاست که این نوع تجهیزات فقط مختص به باغ و ویلا نمی باشد و آپارتمان هایی که باغچه ندارند و فضایی برای استفاده از این نوع امکانات را هم ندارند می توانند با ساخت بام سبز( روف گاردن) و استفاده از این تجهیزات برای محوطه سازی فضای مورد نظرشان بهره ببرند.

 

مطلب پیشنهادی : تراریوم چیست

 

تجهیزات و مبلمان باغی و ویلا

 

مبلمان باغی (out  door furniture)

یکی از ضروری ترین تجهیزات خانه باغ و ویلا مبلمان باغی می باشد که قطعا باید راحت باشد و مناسب انتخاب شود تا بتواند نیاز افراد به راحتی و رفع خستگی را برطرف نماید. ست های مبلمان باغی و ویلایی صرفا مخصوص چنین فضاهایی طراحی شده اند و معمولا به صورت شش نفره عرضه می شوند. این نوع مبلمان فضای آزاد با توجه به قرار گیری در فضای باز محوطه و بودن در شرایط مختلف آب و هوایی باید دارای مقاومت بالایی باشد به همین دلیل از متریال های مختلف در طراحی و ساخت آنها استفاده می شود. مبلمان باغی و ویلایی استاندارد دارای مقاومت و کیفیت بالای است همچنین جابه جایی مبلمان راحت و امکان پذیر می باشد. تنوع در رنگ بندی مبلمان و تشک ها می تواند شادی خاصی به محیط دهد.

 

مبلمان باغی

 

مطلب پیشنهادی : مبلمان شهری چیست

 

دسته بندی مبلمان باغی و ویلا بر اساس متریال شامل موارد زیر می باشد:

  •  مبلمان باغی و ویلایی فلزی

نوع متداول، زیبا و کلاسیک مبلمان مخصوص محیط های باز می باشد که دارای مقاومت و استحکام بالایی است و ازنظر قیمت نیز مناسب می باشد. تعویض یا ترمیم بدنه یا حتی تشک های آن نیز کاری راحت و مقرون به صرفه است. از جمله مدل های این نوع مبلمان که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: مدل بامبو، مدل مهتاب و خورشیدی، مدل گلبرگ و مدل فرفورژه.

  •  مبلمان باغی حصیری

انتخاب این سبک مبلمان فضای باز به دلیل ظرافت و جذابیت خاص خود محیطی لوکس و مدرن به شما می دهد. چیدمان این مبلمان ظریف و خاص در محوطه مورد نظر با تزیین باغچه که درختان زندگی بخش آن را می توان به شکل های متنوعی حالت داد و کاشتن گل های رز و اقاقی را تصور کنید که تا چه اندازه می تواند حس زندگی را در روح افراد زنده نگه دارد. به تخیل خود اجازه خودنمایی دهید فضای باغ یا ویلایتان را سرشار از حس امنیت و آرامش کنید تا با بودن در چنین فضای روح نوازی انرژی خود را بالا ببرید.

  •  مبلمان باغی و ویلایی فلزی آهنی

مقاومت و ارزان بودن از مهمترین خصوصیات این نوع مبلمان می باشد. اما متاسفانه همان طور که می دانید فلز قابلیت زنگ زدن دارد و خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و وجود رنگ های مقاوم و درجه یک الکترواستاتیک کره ای این مشکل برطرف شده است.

  •  مبلمان باغی و ویلایی فلزی آلومینیومی

از لحاظ قیمت از دیگر مدل های فلزی گرانتر می باشد چرا که خاصیت ضد زنگ دارد و می تواند انتخاب مناسبی خصوصا در محیط های مرطوب باشد و دارای مدل های پر استفاده ای همچون: مدل رز، مدل طاووسی و مدل مرغابی می باشد.

  •  مبلمان باغی و ویلایی پلیمری

اقتصادی ترین سبک مبلمان فضای باز مبلمان پلیمری می باشد خصوصا اگر از جنس پلی کربنات ساخته شده باشد. گرچه دارای قیمت بالتری می باشد اما مسلما کیفیت و مقاوت بالاتری نیز دارد. رنگ روشن مبلمان پلیمری طرفداران بیشتری دارد. تنوع مدل های آن شامل: مدل درختی و مدل طاووسی می باشد.

  •  مبلمان ترمووود باغی و ویلایی

چوب ترمو علاوه بر مقاومت و کیفیت بسیار بالایی که دارد دارای جذابیت ظاهری نیز می باشد. این نوع چوب به خاطر قرار داشتن در برابر دماهای گوناگون رطوبتش گرفته شده و به اصطلاح گرمادیده است. بنابراین استحکام فوق العاده بالایی در مقابل انواع شرایط جوی را دارد. به همین دلیل مناسب ساخت مبلمان فضای باز می باشد.

نکته مهم: چنانچه دارای محدودیت فضا می باشید می توانید از انواع صندلی های تاشو با پایه آلومینیوم که دارای مقاومت بالا نیز می باشند بهره ببرید.

 

سایبان چتر باغی و ویلایی

 

سایه بان و چتر باغی و ویلایی

حضور در فضای باز حتما بودن خورشید و حتی باد و باران را هم دارد. بنابراین وجود یک سایه بان مرغوب و شیک که با ست مبلمان باغی و ویلایی ایجاد هارمونی نماید ضروری می باشد تا بتوان لذت یک روز آفتابی یا بارانی را به راحتی فراهم نمود. سایه بان می تواند به صورت سقفی ثابت در نظر گرفته  و ساخته  شود یا به صورت خرید چتر و سایبان قابل حمل باشد. تولید سایه بان و چتر فضای باز معمولا به دوصورت پایه وسط ( مناسب قرارگیری کنار ست های دو یا چهار نفره مبلمان است) یا پایه کنار( قابل استفاده به عنوان سایه بان استخر و حتی آلاچیق) عرضه می شود. جنس پایه های این سایبان ها عموما از آلومینیوم، فولاد و همچنین چوب فایبر گلاس می باشد. پارچه سایه بان و چتر نیز از جنس برزنت مقاوم و با کیفیت است.

 

تاب باغی و ویلایی

 

تاب باغی و ویلایی

تاب باغی و ویلایی وسیله ای برای تفریح و سرگرمی و استراحتی لذت بخش می باشد و همچنین می تواند جزیی از ست مبلمان فضای باز باشد که دارای دو نوع فلزی و ریلکسی است. تاب باغی و ویلایی فلزی از جنس فلز و در سایزهای مختلف یک، دو، سه و چهار نفره ساخته می شود.

تاب باغی و ویلایی ریلکسی و تاب ننو در دو مدل مخصوص فضای باز و فضای داخلی تولید شده است و حضور چنین تابی در محیط سرسبز و شاداب باغ و ویلا خالی از لطف نیست چراکه استراحت و ریلکس کردن بر تاب در محوطه ای جذاب نزدیک به استخر یا در محیط پراز گل های پرطراوت روحی تازه بر کالبد انسانی می پروراند و کودک درون را فعال و شادمان نگه می دارد. نوع نخ استفاده شده در بافت سبد تاب ریلکسی مدل فضای باز از جنس پلی اتیلن( نوعی پلاستیک) است چراکه دارای استحکام لازم قرارگیری در مقابل انواع شرایط آب و هوایی را داراست در کنار این مقاومت بالا می توان از تنوع رنگ های نخ مورد استفاده نیز بهره برد. گرچه پرطرفدارترین رنگها رنگ سفید و سیاه در بافت سبد تاب ریلکسی می باشد.

 

تخت استخری

 

 تخت استخری باغی و ویلایی

در صورت وجود استخر در فضا بودن تخت استخری می تواند کامل کننده لذت یک شنای معرکه باشد. رایجترین نوع تخت استخری نوع پلاستیکی  به دلیل مقاوم بودن در برابر آب می باشد. اما تخت های کنار استخری پلیمری هم طرفداران خاص خود را داراست. برخی افراد نیز تخت استخری فلزی باکیفیت را ترجیح می دهند. ناگفته نماند که نوع چوبی تخت های کنار استخر نیز در صورت کیفیت بالای جنس آن می تواند زیبایی دلفریبی به محیط دهد.

 

صندلی راک باغی

 

صندلی راک باغی و ویلایی

ساخت صندلی راک با مواد متنوع و مختلف ( فلز)استفاده از آن را برای فضای خارج از منزل نیز فراهم نمود. البته با وجود تفاوت در جنس و رنگ و طرح در این نوع صندلی ها وجه مشترک همه آنها در حالت گهواره ای و آهسته آنها می باشد. استراحتی دلنشین همراه با حرکتی آرام و یکنواخت روی صندلی راک یکی از تفریحات برخی افراد به منظور تمدد اعصاب محسوب می شود.

 

باربیکیو، گریل، منقل و کباب پز باغی

 

باربیکیو، گریل، منقل و کباب پز باغی و ویلایی

تنوع در این نوع تجهیزات بسیار بالاست. امروزه انواع مدل های مختلف و زیبای باربیکو به راحتی در دسترس افراد می باشد. باربیکیو دارای دو دسته باربیکو گازی و باربیکیو ذغالی می باشد و یا حتی ترکیبی از هر دو. باربیکیوها می تواند امکان سرخ نمودن، گریل کردن و کباب کردن را فراهم نمایند. لذت حضور درفضای آزاد باغ و ویلا همراه با صرف کباب یکی از تفریحات دلچسب افراد می باشد. جنس عمده باربیکیوها از فلز ساخته شده  است چرا که قابلیت جداسازی قطعات و شستشوی  آنها راحت تر می باشد  و همچنین دوم بیشتری دارند  خصوصا جنس استیل و فولاد. اما گاها ممکن است برخی افراد اقدام به ساختن باربیکیوهایی از جنس سیمان، آجر و سنگ نیز کنند. نکته قابل توجه در خرید باربیکیو تناسب سایز آن با فضای مورد نظر می باشد. و حتما باید در نظر داشت که به دلیل حرارت بالا و دودد زیاد حتما باربیکیو در فضای باز مورد استفاده قرار داد تا تهویه مناسب را داشته باشد. منقل هم یکی از انواع کباب پزها می باشد که دارای خصوصیت جابه جایی و قیمت کمتر می باشد و همچنین از لحاظ قیمت نیز هزینه پایین تری دارد. جنس منقل از فلز است و به منظور ضد زنگ نمودن آن از یک لایه رنگ کوره ای الکترواستاتیک بر روی آن استفاده می کنند. البته که تنوع ، کاربرد و ظاهر بسیار جذابتر باربیکیوها استفاده از آنها  را جایگزین منقل ها نموده.

 

آلاچیق باغی ویلایی

 

آلاچیق باغی ویلایی

به منظور استفاده از فضای باز و داشتن سایبانی در زمان نیاز آلاچیق ها با متریال ها و طرح های مختلف  در محوطه باغ و ویلاها ساخته می شوند. وجود یک آلاچیق زیبا و شکیل باعث لوکس تر شدن محیط خواهد شد. با وجود تنوع در ساخت و طراحی انواع آلاچیق ها امروزه دیزاین داخلی آنها نیز بسیار خاص تر شده حتی برخی از آلاچیق ها می توانند درب داشته و فضایی بسته در صورت نیاز برایتان فراهم نمایند و اینگونه امکانات داخلی آلاچیق هم در برابر انواع آلودگی ها و باد و باران محفوظ می ماند.

 

آتشدان باغی و ویلایی

 

آتشدان باغی و ویلایی

آتشدان های جذاب فضای باز علاوه بر اینکه نوعی وسیله گرمایشی برای فضای باز بیرون محسوب می شوند می توانند به عنوان باربیکیو و کباب پز هم قابل استفاده باشند. حتی برخی از انواع آتشدان ها قابلیت استفاده به عنوان میز را نیز دارند تا سرو غذای آماده شده را راحت تر نمایند. دو نوع آتشدان ثابت و متحرک با ویژگی های خاص خود موجود می باشد. در ساخت آتشدان ها گاهی از آجر، سیمان، سنگ و فلز استفاده می شود. وجود یک آتشدان زیبا با شعله های زرد و نارنجی آتش فضایی گرمابخش و جذاب به چشمان شما هدیه خواهد داد.

 

چراغ باغی پارکی

 

چراغ باغی پارکی و ویلایی

یکی دیگر از جذابیت های باغ و ویلا مسئله نورپردازی در فضا می باشد. وجود انواع چراغ های پارکی با انواع مختلفی از پایه وچراغ با قابلیت نصب آسان با وجود رقص برگهای درختان در خنکای نسیم، شباهنگام  فضایی رومانتیک و رویایی به باغ و ویلا خواهد داد.

 

لوازم تفریحی باغ

 

لوازم تفریحی – ورزشی (بازی و سرگرمی) باغ ویلا

وسایل بازی و ورزشی می توانند در جمع ها و دورهمی ها بسیار پرکاربرد و دوست داشتنی باشند. میز بیلیارد ،فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، در صورت حضور کودکان ترامپولین و تاب و سرسره، تور بسکتبال و والیبال و… می توانند علاوه بر فراهم نمودن فضایی شاد و دلنشین حالتی لوکس و دلپسند به محیط باغ و ویلا دهند و جذابیت فضا را صد چندان کنند.

 

آبنما باغی

 

آبنما باغی ویلایی

صدای دلنشین آب جاری همان صدای زندگیست که در روح و روان طراوات و شادابی خاصی ایجاد می کند.انواع آبنماها، حوض و فواره امروزه طرفداران بیشماری برای استفاده در فضای باز باغ و ویلا دارد.

آبنما های مدرن امروزی جلوه ای تجملی و شکوهی چشم نواز به فضا می دهند. گاها آبنماها به صورت مجسمه هایی از حیوانات افسانه ای و حتی فرشته ها نیز ساخته می شوند. حضور نور و جریان آب و طروات گل های شاداب در یک باغ یا ویلا غوغا می کند.

 

مطلب پیشنهادی : انواع آبنما خانگی

 

فلاور باکس باغی

 

فلاور باکس باغی و ویلایی

باکس( جعبه) گل ها در سایزها و مدل هایی مدرن ومتنوع وجو دارند که در واقع محل نگهداری گل ها و درختچه ها می باشند. وجود باکس ها نیز می تواند فضایی شیک و تازه به وجود آورد. کاشت انواع درختان و گیاهان و گل ها طراوت و سرسبزی خاصی به محیط می دهد و حس زندگی را همیشه زنده و تازه نگه می دارد.

 

سیستم های گرمایشی و سرمایشی باغ و ویلا

 

سیستم های گرمایشی و سرمایشی باغی ویلایی

یک روز سرد پاییزی یا زمستانی با تماشای بارش برف  و گذران زمان در فضای بیرونی مانند حیاط باغ و ویلا در کنار یک بخاری فضای باز با لذت نوشیدن یک لیوان چای یا یک فنجان قهوه داغ همراه با کیک خانگی لذتی وصف ناشدنی است. عمده ترین نوع بخاری فضای باز مدل هیتر قارچی می باشد که می تواند به گاز شهری و یا کپسول گاز وصل شود و از نظر جابه جایی نیز قابلیت حمل راحتی دارد.

راهنمای خرید تجهیزات باغی و ویلایی

در قسمت بالا با انواع تجهیزات باغی ویلایی آشنا شدیم اما به دلیل وسیع بودن طیف گسترده این نوع تجهیزات لازم است که زمان خریر حتما یک سری نکات مهم را مد نظر بگیریم. کیفیت، نوع مصرف و کارایی تجهیزات از جمله موارد قابل توجه می باشد. فراموش نکنید که در این گونه موارد به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید.

یادآوری

تجهیزات باغی و ویلایی فقط محدود به موارد ذکر شده نمی باشند بلکه ابزاری مانند: انواع بیل و بیلچه و کلنگ، آب پاش، چمن زن،  چکمه های باغبانی، اره باغبانی، سم پاش و… نیز از ابزارآلات مخصوص باغبانی به حساب می آیند که به دلیل گستردگی  مطالب در مقاله ای جداگانه ابزار باغبانی به آنها نیز خواهیم پرداخت.

اصول و نکات چیدمان تجهیزات باغی و ویلایی

اولین نکته اساسی استفاده اصولی و بهینه از تجهیزات باغی و ویلایی خصوصا مبلمان باغی و ویلایی باکیفیت است. مورد بعدی جلوگیری از شلوغی و حفظ سادگی و شیکی در طراحی و چیدمان محیط باغ و ویلا می باشد تا هویت اصلی هر وسیله به خوبی نمایان شود و جذابیت فضا را نیز افزایش دهد. نکته مهم دیگر که در نظر داشتنش خالی از لطف نیست استفاده از درختان بومی منطقه برای محوطه باغ و ویلا است البته نکته جذاب ماجرا  استفاده از چمن مصنوعی یا حتی طبیعی در زیباسازی فضا و حتی بین سنگ فرش های محوطه است.

مورد دیگر دسترسی آسان و انتخاب مسیر راحت و مستقیم به ورودی باغ و ویلا و تجهیزات می باشد. چیدمان اصولی طوری است که فضای دید را کور نکند و دسترسی به مکان ها و تجهیزات خصوصا  موارد اساسی را آسان نماید. نکته مهم و بسیار با اهمیت استفاده مناسب و به جا از انواع تجهیزات است هرگز در استفاده از تجهیزات حتی انواع امکانات تفریحی و ورزشی زیاده روی نکنید. در صورت عدم محدودیت فضا سعی نمایید حتی الامکان محل خاصی را برای بازی و سرگرمی و تفریح در نظر داشته باشید. از تاثیر نور در زیباسازی فضا غافل نشوید البته با رعایت نکات ایمنی تاسیسات برقی. حتما از خاک و مصالح ساختمانی مرغوب استفاده کنید و در پایان حتما  دنیای رنگها  را در چیدمان و تجهیزات خود وارد کنید تا شادابی و زیبایی محیط را به خوبی به نمایش بگذارید.

کلام آخر

گسترش زندگی آپارتمانی امکان خیلی از تفریحات خانوادگی و دوستانه را از افراد سلب کرده اما وجود باغ و ویلا خوشبختانه همچون هدیه ای آسمانی این معزل اساسی را حل نموده. تفریح و خوش گذرانی در هوای آزاد و سالم  باغ و ویلای شخصی همراه خانواده یا دوستان حال و هوای زندگی های شهری را کاملا دگرگون می کند. انعکاس جذابیت های طبیعی در کنار زیبایی تجهیزات مدرن شکوه و جلوه ای تجملی به فضای باغ و ویلا می دهد پس با انتخاب هوشمندانه و چیدمان اصولی محوطه باغ و ویلایتان لذت اوقات فراغت خود را ببرید.  

 


پایان مطلب


 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services